Головна » Матеріал для завантаження » ІЛЮСТРОВАНИЙ ДИДАКТИЧНИЙ МАТЕРІАЛ » ВЧИМОСЯ МИСЛИТИ

Педагогізація батьків. "Пограймося в екзамен!"
> (925.8 Kb) ] 13.10.2015, 20:16

Відділ освіти Решетилівської районної державної адміністрації Методичний кабінет Решетилівська ЗОШ І ступеня ПОГРАЙМОСЯ В ЕКЗАМЕН Педагогізація батьків 1 КЛАС Маєвська М. І., Пограймося в екзамен. Педагогізація батьків. 1 клас., Решетилівка 2008 р., 20 с. Схвалено науково-методичною радою школи (протокол №3 від 25.03.2008р.) Рецензенти Заступник директора з НВР Лещенко О.С. Посібник цікавий і доступний. В ньому пропонуються теоретичні та практичні завдання, які охоплюють вимоги до знань і умінь учнів 1 класу . Посібник призначений для самостійної роботи учнів і контролю знань з боку батьків . ТРИКУТНИК : ВЧИТЕЛЬ- ДИТИНА- БАТЬКИ Тільки спільними зусиллями можна досягти успіхів. Ваша дитина досягла звання «Школяр». Вона подолала першу сходинку до вершин науки. А чи знаєте ви, батьки, який багаж знань отримав маленький громадянин за перший рік навчання в школі? А вимоги державної програми стояли немалі. З метою педагогізації батьків пропоную «екзамен» для учнів 1 класу. В якій мірі діти засвоїли державні вимоги щодо рівня загальноосвітньої підготовки зацікавлені батьки побачать, коли пройдуть з дітьми випробування, пропоновані в посібнику. Бажаю успіхів! М. І. Маєвська Зміст Мовленнєва діяльність……………………………………………………….. Мовні уміння………………………………………………………………….. Математика . Перевірте, чи………………………………………………….. Практичні вправи…………………………………………………………….. Жартівливий вірш на закуску……………………………………………….. І. Мовленнєва діяльність Слухання – розуміння усного мовлення. 1. Слухання і розуміння тексту. - Послухай текст. Як мами – вівці знаходять своїх ягнят у великому стаді На лузі пасуться вівці. Стадо велике. Маленькі ягнята можуть і загубитися. Всі вівці на вигляд схожі. Але голоси у них неоднакові. Кожна мама – вівця безпомилково впізнає голос свого малюка. Вона швидко знаходить його в натовпі. -Дай відповіді на запитання 1) Скільки речень у тексті? 2) Скільки слів у першому реченні? 3) Хто пасеться на лузі? 4) Яке стадо? 5) Де пасуться вівці? 6) Чим схожі вівці? 7) Чим вони відрізняються? 8) Як мама – вівця впізнає своє маля? 2. Говоріння. -Прочитати тексти з різною силою голосу. Люлі, люлі, Василечку (українська народна колискова) Люлі, люлі, Василечку, Сплету тобі колисочку Та й повішу у садочку, Буде вітер повівати, Будуть пташки прилітати, Василечка забавляти. Мій Котику, мій братику! Несе мене Лиска! Порятуй мене! ... - Прочитай в різному темпі. В їжаковій хаті Їжачиха на обід Яблука варила І старого їжака Лагідно просила: Ти бери їжаченят І часу не гайте – Хутко листячко сухе У купки згрібайте. Бо у ліс іде зима, Біла, волохата, А у нас кругом дірки І не вкрита хата. Скоромовка Тишком – нишком Вийшла мишка із нори, В шкряботушки Ніс і вушка догори. -Відтвори інтонацію речень : - … Ти тут сиди тихенько, не співай і без мене нікого не впускай. Та й сам не виходь, хоч би хто й кликав! От сидить Півник коло віконечка, а до нього підходить Лисичка: - А хто – хто в цій хатці живе? -Поясни, чому саме таку інтонацію ти підібрав, в такому темпі читав. -Прочитай текст, перекажи його. Колібрі Колібрі – найменші птахи на світі. Вони літають у всіх напрямках – уперед, назад, убік, угору і вниз. Вони навіть можуть зависати в повітрі, утримуючись на одному місці. Карликовий колібрі виводить пташенят у гнізді завбільшки з волоський горіх. 3. Побудуй зв’язну розповідь: а) за початком. Покинуте кошеня Хтось виніс із хати маленьке сіре кошенятко. Сидить кошеня й нявчить. Настав вечір. Зайшло сонце. Страшно стало кошеняткові … б) побудуй розповідь з власного життя; в) побудуй розповідь за малюнком. 4. Прочитай напам’ять 5 віршів. 5.Перевірка виразності, свідомості і швидкості читання Цап та баран Були собі чоловік та жінка. Мали вони цапа й барана. І були ті цап та баран великі приятелі – куди цап, туди й баран. Цап на город по капусту, - і баран туди. Цап у сад – і баран за ним. Ох, жінко, - каже чоловік, - проженімо ми цього барана й цапа. А то за ними ні город, ні сад не вдержиться. Скоро цап та баран теє зачули, зараз із двору майнули. Пошили вони собі торбу та й пішли. Ідуть та й ідуть. Посеред поля лежить вовча голова. (Дочитай казку далі самостійно). У весняному лісі Вже добре пригріває весняне сонечко. Підсихає в лісі земля. Усе навколо оживає. Веселіше співають птахи. Їх уже багато прилетіло. Набубнявіли бруньки на галузках. Полетів перший метелик. Це кропивниця. Повилазили мурашки й відразу взялися до роботи. Вони знищують лісових шкідників і цим допомагають зберегти ліс. А хто це гріється на камінчику? Ящірка. Вона теж корисна! Гарно зараз у лісі! Критерії оцінки техніки читання Дата Спосіб читання Правильність Темп Розуміє Частково розуміє Не розуміє Логічні паузи Наголоси Інтонація Назва твору Примітка 6. Робота з дитячою книгою 1)Назви структурні елементи дитячої книжки. 2) Правильно назви книжку. 3) Про що може розповісти ця книжка? - Для чого існують бібліотеки, читальна зала, виставки? - Хто допоможе вибрати книжку в бібліотеці? - Назви правила збереження дитячої книжки. - Гігієна читання. - Правила поведінки в бібліотеці. - Назви дитячі журнали. ІІ. Знання про мову, мовні уміння. Інтелектуальна гра. 1. Назвати мовні і немовні звуки. 2. Звуки вимовляємо і … . 3. Букви пишемо і … . 4. У слові стільки складів, скільки … . 5. Скільки голосних звуків в українській мові? 6. Скількома буквами вони позначаються на письмі? 7. Яка буква не позначає звука? 8. Яка буква завжди позначає м’який приголосний? 9. Які букви завжди позначають два звуки? 10. Яка буква в алфавіті остання? 11. Що знаєш про букви я, ю, є ? 12. Що запам’ятав про буквосполучення дж, дз ? 13. Які букви позначають м’якість приголосних? 14. Що позначають букви я, ю, є після апострофа? 15. Скільки букв в українському алфавіті? 16. Назви алфавітні назви букв. 17. Назви букви і звуки в слові лялька. 18. Назви перший і останній звуки в слові Україна. 19. Поділи на склади слово цукерка. 20. Визнач наголос у слові подруга. 2.Мовні уміння. 1)Головне місто нашої держави – Київ. Скільки слів у реченні? Склади графічну модель речення Склади звукову модель слова Київ. 2) Склади речення, яке б відповідало схемі : └─ ── ─ ── . 3) Розмісти слова в три колонки: назви предметів, назви ознак, назви дій. Котик, зелене, дошка, бігав, сова, довгий, читати. Постав до них питання. 4) Пошир речення іншими словами. В небі сонечко. 5)Віднови деформований текст. Василько перший знайшов маслюка. Ось і ліс. Діти пішли по гриби. 6) Поясни значення слів (із запропонованих тлумачень). Коромисло, перон, арена, шахти. а) надземні споруди, в яких добувають корисні копалини, наприклад, вугілля; б)це дерев’яна вигнута палиця. На кінцях є гачки або зарубки. Коромислом носять воду; в) майданчик усередині цирку для виступу артистів; г) майданчик уздовж колії, біля якого зупиняється поїзд на залізничній станції. 7. Підбери заголовок до тексту. Під ялинкою Михась знайшов гніздо їжаків. В ньому було четверо малят. Через п’ять днів хлопчик вирішив навідати їх. Цікаво , як живуть їжачки? Підійшов Михайлик тихенько. На м’якенькій купинці лежали їжаченята. Щодня він носив малятам молоко і хліб. Звірятка брали їжу з рук. Так Михась вигодував їжаченят. 6) Поясни значення слів (із запропонованих тлумачень). Коромисло, перон, арена, шахти. а) надземні споруди, в яких добувають корисні копалини, наприклад, вугілля; б)це дерев’яна вигнута палиця. На кінцях є гачки або зарубки. Коромислом носять воду; в) майданчик усередині цирку для виступу артистів; г) майданчик уздовж колії, біля якого зупиняється поїзд на залізничній станції. 7. Підбери заголовок до тексту. Під ялинкою Михась знайшов гніздо їжаків. В ньому було четверо малят. Через п’ять днів хлопчик вирішив навідати їх. Цікаво , як живуть їжачки? Підійшов Михайлик тихенько. На м’якенькій купинці лежали їжаченята. Щодня він носив малятам молоко і хліб. Звірятка брали їжу з рук. Так Михась вигодував їжаченят. Математика 1. Учень розуміє поняття більший, менший, довший, коротший, однакові за розміром (довжиною, товщиною, масою). 2. Упорядковує предмети за ознакою спадання чи зростання. 3. Встановлює відношення між предметами (лівіше, правіше, вище, нижче). 4. Вміє перетворити нерівно чисельні множини у рівно чисельні. 5. Вміє відповідати на питання скільки ? , котрий?. 6. Називає числа від 1 до 10 в прямому і зворотному порядку, від будь якого числа до вказаного. 7. Розуміє число і цифру, правильно вживає у мовленні ці терміни. 8. Усвідомлює число 0 як характеристику порожньої множини. 9. Утворює число способом додавання 1 до попереднього або віднімання 1 від наступного. 10. Знає, що кожне наступне число більше на 1 від попереднього , а кожне попереднє менше на 1 від наступного. 11. Знає сусідів числа, порівнює числа, користується знаками «більше», «менше», «дорівнює». 12. Знає склад кожного числа в межах 10. 13. Володіє культурою записів у зошиті в клітинку. 14. Називає числа від 11 до 20 в прямому і зворотному порядку, від будь якого числа до вказаного. 15. Записує ці числа цифрами. 16. Розуміє позиційне значення цифри у записі двоцифрового числа. 17. Утворює двоцифрові числа способом додавання 1 до попереднього або відніманням 1 від наступного. 18. Знає відношення між попереднім і наступним числом. 19. Визначає одиниці і десятки у двоцифровому числі. 20. Розрізняє одноцифрові і двоцифрові числа. 21. Порівнює числа в межах 20. 22. Учень розуміє зміст дій додавання і віднімання, знає назви компонентів та результату. 23. Складає з прикладу на додавання два приклади на віднімання. 24. Знає переставну властивість додавання і використовує при обчисленнях. 25. Виконує додавання і віднімання 0. 26. Знає способи додавання і віднімання чисел по одиниці , частинами на основі знання складу чисел. 27. Знає напам’ять таблиці додавання в межах 10. 28. Обчислює приклади виду: 15-5, 15-10, 12+1, приклади, що містять дві дії. 29. Виконує додавання і віднімання чисел з переходом через десяток. 30. Учень розуміє поняття числовий вираз, читає вирази з використанням термінів: плюс, додати, збільшити на…, зменшити на…, знайти суму, знайти різницю. 31. Учень має уявлення про рівність і нерівність, складає за малюнком рівності і нерівності, порівнює числові вирази, обґрунтовує правильність рівності чи нерівності. 32. Учень усвідомлює терміни: задача, умова, запитання, відповідь, розв’язання задачі. 33. Читає задачу, роблячи паузи між умовою та запитанням. 34. Повторює задачу за скороченим записом. 35. Обґрунтовує вибір дії розв’язання , усно формулює повну відповідь на запитання задачі, записує коротку відповідь на запитання задачі. 36. Розв’язує прості задачі на знаходження суми та різниці, збільшення (зменшення)числа на кілька одиниць, різницеве порівняння чисел, знаходження невідомого доданка. 37. Вміє скласти задачу за малюнком, коротким записом, дією розв’язання тощо. 38. Учень знає одиниці довжини – см і дм, співвідношення між ними, коротке позначення при числах. 39. Креслить , вимірює відрізки 40. Знає монети 1к, 2к, 5к, 10к; одиниці величин: маси – кг, місткості – л, часу – тиждень (дні тижня), частини доби (ранок, день, вечір, ніч). Виконує додавання і віднімання величин. 41. Розпізнає плоскі та об’ємні геометричні фігури. 42. Зображає схематично їх на папері в клітинку. Практичні вправи І. Дії над числами 1) Обчисли приклади 7+2 9-6 10-8 4+5 3+4 2+5 1+8 7-4 0+7 9-6 8-5 10-6 2) Знайди значення виразів 5+4-8 6+3-5 10-7+3 8-4+6 7+2-5 5-5+6 6+4-8 8-7+9 2+8-5 9-2-6 8-3-4 3+7-4 3) Порівняй числа і числові вирази 7 * 9 8+2 * 6+4 10+4 * 3+10 4 * 3 8-5 * 3+6 18-6 * 19-4 4) Обчисли приклади з результатом 9 7+3-2 17-7-1 10+4-2 19-9-1 15-10+4 13-10+6 18-8-1 11-2+0 9+10-9 16-10+3 12-10+7 14-10+5 5) Знайди допущені помилки 4+6+9=19 10+5-3=11 8-4+10=15 4+6+10=19 5-5+7=17 8+10+1=19 17-4-10=2 19-5+2=17 10+10-2=0 6) Склади задачі за скороченим записом Було – 10 Купили – 6 Стало - ? Оксанка – 6 Сергійко -- ? на 3 більше Оленці – 7 р. Сашкові – 10 р. На скільки Оленка молодша від Сашка? У банці – 3л У бідоні – 10л Оля – 10 Міша -- ?, на 4 менше Саша – 5 Даша -- стільки ж 7)Склади задачу, яка б розв’язувалась дією додавання. 8)Склади задачу, яка б розв’язувалась дією віднімання. О! Екзамен класно із батьками весь пройшов! По «Букварику» я впевнено ішов. Засвоїв непогано математику, Маю деякі поняття і про інформатику. Ну і мами, ну і тата! Наче справжні дошкільнята! Соромно й сказать комусь, Бо у мене все питають : Це чому? А це чому? Знаки «мінус» чи «відняти», «плюс» - це ж збільшити, додати. Все повинен я вже знати. (А як важко мам і тат навчати, Бо маю доказати, в правоті своїй переконати.) «Більше», «менше» - це вже легше. Ну , а хитрі де задачі … (мама з татом чуть не плачуть). Для них букви, звуки , схеми – Це як справжні теореми. Цілий рік «Букварика» читав. До «Супутника …» щоденно заглядав. Писав я, малював, лічив. З «Післябукварика» всі вірші заучив. Подолав ази науки. Бере мене вже 2 клас за руки. Переконаний, засвоїв я програму. Ознайомив з вимогами тата й маму. Складно було, коли батьків я вчив. Мабуть, відправлю їх до школи Нехай питають про усе у вчителів! М. І.Маєвська J Література: Богданович М.В., Математика, К. «Освіта»,- 2002р. Вашуленко М.С., Скрипченко Н.С., Буквар, К. «Освіта»,-2002р. Енциклопедія для допитливих. Хочу все знати., Київ «Махаон-Україна»,- 2007р. Програма для середньої загальноосвітньої школи 1-4 кл, К. «Початкова школа»,-2006р.




Категория: ВЧИМОСЯ МИСЛИТИ | Добавил: nikonenko1505 Просмотров: 2162 | Загрузок: 503 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:


ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:


РОЗМАЛЬОВКА «ЦИФРИ ВІД 1 ...


ДО КРАЇНИ КОМП’ЮТЕРІЇ


Дидактичні матеріали для ...


Методичний матеріал на до...



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 18
Гостей: 18
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг