Головна » Матеріал для завантаження » КОНСПЕКТИ ЗАНЯТЬ » ВЧИМОСЯ ГОВОРИТИ

Конспект заняття з розвитку мовлення для дітей старшогодошкільного віку і з загальним недорозвиненням мовлення
> (18.8 Kb) ] 18.09.2015, 11:17

 

Тема: скарби нашої родини

Програмовий зміст: збагачувати словник дітей, розвивати навички зв’язного мовлення, удосконалювати вміння диференціювати приголосні звуки за ознакою твердості – м’якості; розвивати дрібну моторику пальців рук, артикуляційний праксис; вправляти у складоподілі слів з визначенням кількості складів; розвивати просодичний компонент мовлення; сприяти гарному емоційному  стану дітей завдяки використанню здоров’язбережувальних технологій.

Матеріали: чарівна торбинка, іграшки, ілюстрації, ящик з піском, серветки, піднос та ємності з білою та кольоровою сіллю, індивідуальні дзеркала, предметні картки, шиповані м’ячики для самомасажу, муляжі фруктів та овочів, кошики, скриня, вишитий рушник, Біблія.

Хід заняття

  • Доброго дня, діти! Пропоную вам сьогодні цікаву пригоду, щоб здобути цінний скарб. Чи знаєте ви, що таке скарб? (Щось дуже цінне). Для неї нам знадобляться деякі підказки. Спробуйте відшукати одну з них у цій торбинці. Називайте, що ви знайшли. (Я знайшов синій літак, я знайшла червоний візок, я знайшов жовтий човен).
  • Діти, як можна назвати всі ці предмети (автомобіль, човен, літак, вертоліт, візок, паротяг, велосипед) одним словом?  (Транспорт). Яким з цих видів транспорту можна подорожувати по суші? По морю? Повітрям?
  • А зараз перед нами вузька стежина вирушаймо пішки.

Діти підходять до ящика з піском і залишають на піску відбитки пальців, утворюючи з них стежинку.

  • Ось перед нами галявина. Націй галявині незвичайні квіти – це дзеркала. Ось налетів легкий теплий вітерець і зігрів усе навкруг. А тепер подув холодний вітер. (Діти виконують артикуляційні вправи «Холодний вітерець», «Теплий вітерець», слідкуючи за положенням артикуляційних органів і квіточки-дзеркала).
  • Ось мий дісталися в село,де живуть дідусь Микита та бабуся Мотря. Вони мають велику родину. Зараз до них у гості приїхали четверо онучат: Марійка, Михайлик, Мілана та Миколка. Чи здогадались ви, який у них улюблений приголосний звук? ([м] [м’]).
  • Що ж, давайте зробимо для них подарунок. У цій коробці малюнки з різними предметами. Оберіть лише ті,що мають у назві звуки [м] та [м’]. Як ви думаєте, кому слід віддати предмети зі звуком[м] , а кому –зі звуком [м’], Мілані – зі звуком [м], а Марійці, Михайлику та Миколці – зі звуком [м’].
  • А зараз час розважитись та потренуватись, тому що здоров’я – це скарб, який нам дає Бог на все життя.

Логоритмічна хвилинка з елементами самомасажу

У руці горіх тримаю – масажний м’ячик кладуть на долоню

Його пальцями стискаю – стиснути м’ячик у руці

Відпускаю,знов стискаю – закривати та відкривати  долоню

Між долонями катаю – прокачувати м’ячик між долонями

  • Бабуся Мотря приготувала для нас сюрприз. Я вам  його не покажу, а опишу словами. Здогадайтесь, що це?

Діти відгадують загадки про овочі

  1. Він довгастий,зелений, росте на грядці, має маленькі пухирці. Він свіжий і соковитий.
  2. Вона кругла, світло-зелена, росте на грядці, має багато листків.
  3. Воно кругле, соковите і солодке на смак, росте на дереві, може бути  зеленим,жовтим або червоним.

     - Як можна все це назвати одним словом? (Урожай).

Як ви думаєте, чому Бабуся Мотря називає урожай справжнім скарбом?

(Тому що все, що люди збирають на городі, у садку, на полях, буде годувати сім’ю цілий рік до наступного урожаю).

  • Давайте допоможемо Бабусі Мотрі навести лад у коморі. Тут є багато  овочів та фруктів. Слід розкласти їх у кошики з такою цифрою,  скільки у слові складів. Наприклад: цибуля – 3 склади; горох – 2 склади, баклажани – 4 склади.
  • Подивіться, яка гарна старовинна скриня! В ній, мабуть, справжні скарби! Ось чудовий вишитий рушник. Для всіх українців рушник – це символ добробуту і щастя. Тому кожна дівчина,готуючись до весілля намагалась виготовити і вишити якомога більше гарних рушників. І сім’я зберігала їх все життя. Хто з вас знає вірші про український рушник?

Діти читають вірші

Український рушник —
З ним в дорогу рушай.
Український рушник —
Це найкраща з прикрaс.

Український рушник,
Як вкраїнська душа —
Хай вітає усіх,
Хай згуртовує нас  (Вадим Крищенко).

 

Рідна мати моя, ти ночей не доспала,
Ти водила мене у поля край села,
І в дорогу далеку ти мене на зорі проводжала,
І рушник вишиваний на щастя дала.
Хай на ньому цвіте росяниста доріжка,
І зелені луги, й солов’їні гаї,
І твоя незрадлива материнська ласкава усмішка,
І засмучені очі хороші твої.
Я візьму той рушник, простелю, наче долю,
В тихім шелесті трав, в щебетанні дібров.
І на тім рушничкові оживе все знайоме до болю:
І дитинство, й розлука, і вірна любов  (Андрій Малишко).

  • А ще у скрині лежить велика книга – Біблія. Це особлива книга –Боже Слово. Там записані Божі заповіді для людей.  Люди, які хочуть жити по Божих правилах, повинні читати і вивчати Біблію.
  • Ось і підійшла наша подорож до кінця. Чи запам’ятали ви, які скарби ми сьогодні відшукали? Давайте спробуємо намалювати деякі з них.

Діти використовують техніку сольової анімації.


 




Категория: ВЧИМОСЯ ГОВОРИТИ | Добавил: o1bazyliak Просмотров: 2835 | Загрузок: 352 | Комментарии: 1 | Рейтинг: 5.0/1
Схожий матеріал:


ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:


Дидактичні ігри з ознайом...


Дидактичні матеріали для ...


Фрукти та овочі


Сценарій інтелектуального...



Всего комментариев: 1
0
1 yrok   (20.09.2015 15:51)
Дякую, за Вашу роботу! Приємно бачити Вас на сайті.




avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 16
Гостей: 16
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг