Головна » Матеріал для завантаження » КОНСПЕКТИ ЗАНЯТЬ » ВЧИМОСЯ ГОВОРИТИ

Родина, народны ремесла
> 21.09.2015, 20:26

Тема: родина, народні ремесла Програмовий зміст: збагачувати словник, розвивати вміння добирати прикметники до запропонованих іменників, удосконалювати навички добирання слів із запропонованим звуком, розвивати фонематичні процеси, збагачувати кінестетичний досвід дітей, вправляти у словотворенні, розвивати просодичний елемент мовлення, розвивати зв’язне мовлення, продовжувати вчити орієнтуватись на площині аркуша, виховувати любов до рідних, шану до людей праці. Матеріали: кошик з пиріжками, сюжетна картина «Сім’я», елементи одягу, обладнання для піскової терапії, предметні картки, ілюстрації, зразки витворів народних ремесел, індивідуальні зошити, прості олівці. Хід заняття Ігровий момент. - Діти, подивіться, - хтось залишив для нас сюрприз. Щоб дізнатися, що у кошику і хто його для нас приготував, ми з вами проведемо справжнє розслідування. Нам потрібно бути дуже уважними, спостережливими і точно виконувати усі завдання. Дидактична гра «Впізнай, хто це?» - Отже, завдання перше. Роздивіться уважно цю картину. Скажіть, кого на ній зображено. (Бабуся, дідусь, мама, тато, сестричка та братик). Як ви розпізнали хто є хто? (У дідуся сиві вуса, а на голові лисина. Він читає книгу. У бабусі сиве волосся і окуляри на носі, тому що вона вже погано бачить. Мама готує для всіх вечерю. Тато майструє з сином літак. Донька малює в альбомі). - Як можна назвати всіх цих людей одним словом? (Сім’я, родина). Дидактична гра «Добери одяг» – Тут, на стільці лежать різні речі. Допоможіть розібратись, де чий одяг. (Це татові чорні штани. Це мамин рожевий фартух. Це бабусина синя хустка. Це дідусів сірий светр. Це сестриччина червона спідничка. Це братиків зелений кашкет). Дидактична гра «Впізнай на дотик» – Зараз ми поїдемо у село. Там живуть інші члени цієї родини. Чи чули ви раніше таке слово «родина»? Родина – це не тільки батьки і їх діти, але й інші родичі: дідусі і бабусі, тьоті й дяді, племінники, онуки. Ми їх провідаємо. За українським звичєм, в гості слід їхати з гостинцями. Ось у нас є диво-скринька . У піску заховані різні сюрпризи. Відгадайте їх на дотик. ( Я знайшов цукерку. Я знайшла помідор. Я знайшов виноград). Дидактична вправа «Знайди свій вагон» - Дістатися села ми можемо потягом. Кожен з нас повинен знайти свій вагон. Порахуйте, скільки складів у вашому імені і знайдіть вагон з цифрою, що позначає це число. - Щоб отримати квиток для проїзду, слід назвати кондуктору секретне слово. У слові повинен бути звук [т] або [т’] Динамічна пауза. Діти повторюють рухи за логопедом, супроводжуючи їх відповідними словами: - Їхали ми їхали – до моста…(доїхали) - Міст переїхали – далі…(поїхали) - Їхали ми їхали – озеро …(об’їхали) - Озеро об’їхали – далі …(поїхали) - Їхали ми їхали – на високу гору…(заїхали) - З гори ми …(з’їхали) – далі поїхали - Їхали ми їхали – і в село…(приїхали). Мовна вправа «Народні ремесла» З давніх-давен українці займалися ремеслами – виготовляли різні речі для господарських, побутових та культурних потреб. Без таких майстрів скрутно б жилося людям. - Спробуйте впізнати, про кого так говорять: Глина в кого ожива? Творить з неї хто дива? В кого посуд, ніби жар? Ну звичайно ж, це…(гончар). Деякі ремесла не такі відомі, але теж дуже важливі. Полотно тчуть ткачі. Килими виготовляють …(килимкарі). Писанки оздоблюють …(писанкарі). Коштовні прикраси із золота роблять…(золотарі) Вишивають узори …(вишивальниці) - Розкажіть, які народні ремесла зберігаються у вашій родині? Діти розказують вірші, які вивчалися на попередніх заняттях - Різець узяв різьбяр у руки, Робота в нього непроста. Різьбити дерево – то мука, А радість потім приплива. Різець скрипить, скрипить до ранку, Різьба – не просто ремесло. Віддати треба до останку І розум свій, й душі тепло. - Мама вишила мені Квітами сорочку Квіти гарні, весняні: - На, вдягай, синочку! В нитці сонце золоте, Пелюстки багряні, Ласка мамина цвіте В тому вишиванні. Вишиваночку візьму, Швидко одягнуся, Підійду і обніму Я свою матусю. (В. Крищенко) Дидактична вправа «Що кому потрібно для роботи?» - Подивіться у свої «Розумні зошити». Поєднайте лінією інструмент та людину, якій вона потрібна для роботи. А ось і кошик із загадковим гостинцем. Як ви гадаєте, що у ньому? (Діти за запахом відгадують, що там пиріжки). Уважно роздивіться й скажіть, люди яких ремесел працювали, щоб приготувати для нас такий чудовий подарунок? Кошикар – сплів кошик. Хлібороби – виростили й зібрали хліб. Пекар – спік пиріжки Ткаля – виткала полотно для рушника. Вишивальниця – оздобила рушник нарним візерунком. 10.Підсумок заняття Про які народні ремесла ви сьогодні дізналися? Скільки людей працювало,щоб приготувати для нас гостинець? Чи слід поважати кожну працю?




Категория: ВЧИМОСЯ ГОВОРИТИ | Добавил: o1bazyliak Просмотров: 1788 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:


ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:


ДО КРАЇНИ КОМП’ЮТЕРІЇ


АПЛІКАЦІЯ «ВАНТАЖІВКА» (з...


Складоутворювальна роль г...


Про Перелік навчальної лі...



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 13
Гостей: 13
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг