Головна » Матеріал для завантаження » КОНСПЕКТИ ЗАНЯТЬ » ВИВЧАЄМО ПРОФЕСІЇ

Сюжетно-рольова гра «Школа» для дітей старшого дошкільного віку
> 31.07.2016, 17:03

Мета:

Ø навчати дітей реалізовувати та розвивати сюжет гри;

Ø сприяти свідомому відношенню до дотримання правил взаємодії в колективі;

Ø поглибити знання дітей про особливості навчання в школі;

Ø розширювати знання про професії дорослих в сфері освіти;

Ø підтримувати бажання вчитися, пізнавати нове;

Ø формувати у дітей навички читати, використовуючи навчально-розвивальний посібник для дітей 4-6 років Л.В. Шелестової «Вчимося читати» (частина 1);

Ø збагачувати словниковий запас дітей;

Ø розвивати логічне мислення та дрібну моторику;

Ø виховувати поважне ставлення до думки інших.

 

Попередня робота:

Ø бесіда про професії людей  у сфері освіти;

Ø екскурсія до школи;

Ø знайомство з шкільним приладдям;

Ø перегляд мультфільму «Пеппе йде до школи»;

Ø розгляд фотоальбому про життя школярів;

Ø дидактичні ігри та вправи «Розкажи про школу», «Слухай уважно», «Знайди помилку», «Усі предмети на одну літеру», «Запам’ятай слова», «Кому що потрібно для роботи».

 

Ігровий матеріал:

Ø навчально-розвивальний посібник для дітей 4-6 років Л.В. Шелестової «Вчимося читати» (частина 1);

Ø традиційні атрибути до сюжетно-рольової гри «Школа» (дошка, парти, ручки, олівці, фломастери, ранці, крейда, папір тощо);

Ø традиційні атрибути до сюжетно-рольової гри «Магазин «Все для школи»» (товари для продажу, «гроші», гаманці, прилавок, одяг для продавця, консультанта магазину, сумки, пакети тощо);

Ø традиційні атрибути до сюжетно-рольової гри «Сім’я» (обладнання для кухні, спальні, вітальні тощо);

Ø традиційні атрибути до сюжетно-рольової гри «Поліклініка» (одяг для медсестри,  дитячі приладдя для огляду, карточки, ручки, печатка лікаря тощо);

Ø комп’ютер, проектор, екран, мультфільм про літеру «М» (//www.youtube.com/watch?v=F3qnr3kEq7M).

 

Ігрові ролі:

 

Ø директор школи;

Ø вчитель;

Ø продавець магазину та консультант (також виконують ролі мами і тата в сім’ї);

Ø лікар, медсестра (також виконують ролі мами і тата в сім’ї);

Ø учні.

 

 

 

Хід гри

 

І. Організаційна частина.

Вихователь: Сьогодні, друзі, у гурті зустрілися ми знову.

  Про школу дорогу ми поведем розмову.

  Про теплий, рідний, любий дім,

  Про те, як затишно у нім.

 

ІІ. Створення мотивації до гри.

Вихователь: Діти, дуже хочеться мені показати вам наш чарівний календар, який показує сьогодні кінець серпня, і стрілочка вже нібито гойдається, так і хочеться, щоб настала осінь. А перший день осені – це завжди свято для дітей. Адже це перший день навчання після довгих літніх канікул. Тож не будемо засмучувати нашого чарівного годинника, пограємо сьогодні в гру «Школа». Я думаю, ви згодні.

 

Вступна бесіда про школу

Запитання до дітей:

-       Що ви знаєте про школу?

-       Якою повинна бути школа?

-       Як ви готуєтеся до школи?

-       Чому діти перестають ходити до дитячого садка і йдуть до школи?

-       Чим відрізняється школяр від дошкільника?

-       Чи знаєте ви, що таке урок?

-       Що роблять на уроках читання?

 

Тож сьогодні я пропоную в грі ретельно підготуватися до школи та провести в школі перший урок читання. Давайте розподілимо ролі.

 

ІІ. Розподіл ролей.

 

Вихователь: В нашій грі будуть працівники школи – директор та вчитель читання, працівники магазину шкільного приладдя – продавець та консультант (хлопчик та дівчинка), які також будуть мамою і татом, працівники поліклініки – лікар та медична сестра, які теж будуть мамою і татом. Всі інші діти – учні школи та сини і дочки двох сімей. Я вам пропоную самостійно розподілити ролі.

 

ІІІ. Перебіг гри.

 

Діти займають свої місця для проведення гри.

Ігрові правила:

Ø Директор – несе відповідальність за якість навчання, слідкує за роботою учителя, веде бесіди з учнями та батьками, пише розклад уроків.

Ø Вчитель – зустрічає дітей та їх батьків, проводить урок (показує мультфільм про літеру «М», допомагає дітям працювати з посібником на сторінці 117: дидактична вправа «Розфарбуй машини, на яких написані склади з буквою м»), перевіряє якість виконання завдань учнями, обговорює результати уроку з директором.

Ø Продавець магазину «Все для школи» - розкладає товар на полиці, слідкує за касою, бере гроші за товар, дає чеки, решту, пакує придбаний товар.

Ø Консультант магазину – допомагає покупцям обрати товар порадою, пропонує товар.

Ø Лікар – веде прийом, оглядає дітей, перевіряє слух, зір, веде бесіду з батьками, цікавиться станом здоров’я дітей, виписує довідку-дозвіл відвідувати дитячий колектив.

Ø Медична сестра – вимірює дітям температуру, подає лікарю шпателя, карточки.

Ø Мама і тато – разом з дітьми здійснюють покупки в магазині, відвідують поліклініку, збирають та ведуть дітей до школи, забирають дітей зі школи додому, спілкуються з вчителем, ведуть домашнє господарство.

 

 

ІV. Підсумок гри.

 

Директор повідомляє, що робочий день закінчився, школа зачиняється. Працівники магазину та поліклініки забирають своїх дітей додому, спілкуються з дітьми щодо успіхів в школі. Гра завершується.

 

Рекомендації до гри:

Вихователь може взяти на себе роль директора, налаштовуючи дітей на правильну і цікаву рольову поведінку всіх учасників гри, якщо діти порушують внутрішні правила, або припускаються помилок.

Автор: 

ГРИГОРЧАК ІРИНА ВОЛОДИМИРІВНА

 



Категория: ВИВЧАЄМО ПРОФЕСІЇ | Добавил: yrok Просмотров: 3464 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Схожий матеріал:


ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:


Від зернини до хлібини


ВІРШІ ПРО ЦИФРИ


Дидактичні матеріали для ...


КОНСПЕКТ ЗАНЯТТЯ "КА...



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 4
Гостей: 4
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ
tz189071, Karinka1981
Україна. Кривий Ріг