Головна » Матеріал для завантаження » МЕТОДИЧНА СКРИНЯ ВИХОВАТЕЛЯ » МЕТОДИЧНИЙ КЕЙС

Творчий етап проекту "Як живете, пташечки?"
> 29.12.2016, 13:27 Спостереження У ранковий час підвести дітей до порожньої годівниці. Проблемна ситуація: - Що робити, де взяти корм? Як будемо рятувати пташок? Й годівниця, й наші кишені порожні? (Припущення дітей) Підвести висновки дітей до того, що зернята чи хлібчик можна купити у магазині, але для цього потрібні гроші, яких у нас теж нема. - Що робити? Висновок: треба бути економними й ощадливими, накопичити грошей, які раціонально можна витратити, без шкоди для сімейного бюджету, на придбання корму для пташок; бережливими до продуктів харчування, залишками яких можна підгодовувати всіх знедолених птахів та тварин. Художнє слово: «Лист до птахів» Як живеться вам, птахи, На гребінчиках дахів? На вітрах зимових, лютих Ви не мерзнете, птахи? Залітайте-но до мене, Поговоримо в теплі, Чаю вип'ємо з варенням Та з'їмо духмяний хліб. Ви розкажете мені Про життя в височині, Навчите мене літати І виспівувать пісні. Ну, а я казок навчу вас - Буду вам щодня читати, Хай улітку їх почують Ваші славні пташенята. А. Костецький На прогулянці – екскурсія до супермаркету. Дати знання про види магазинів, торговельних осередків, ознайомлювати з особливостями професії продавця, формувати уявлення про те, що гроші заробляють працею і витрачають на купівлю товару та оплату послуг. Закріпити з дітьми потіння про товар. Розповідь дітей: «Як ми допомогли мамі робити покупки» Економічна зарядка: Запасла горіхів білка повний віз, повний віз. Купував горіхи в білки, увесь ліс, увесь ліс. Зайчик – побігайчик прибігав, горішки у лапочку купував. А лисичка хвостиком покрутила і в хустинку ласощів прикупила. Причвалав ведмідь: «Пих-пих», накупив горіхів міх. Скільки покупців прийшло до білочки? Коза купила на ринку телефон, магнітофон, телевізор, комп’ютер. А ось тостер купити забули. Скільки техніки стало б у козенят, якби коза нічого не забула купити. Загадка: Вам будь-яку річ добере неодмінно, Він знає напам’ять товари та ціни, Ще й скаже «спасибі» (який молодець!) Працює в крамниці такий ,,,, (продавець). Ігрова діяльність Дидактичні ігри: «Назви насіння», «Порахуємо пташок», «Іграшковий магазин», «Купуємо - продаємо», «Плануємо покупки», «Сьогодні збережеш, завтра зекономиш, так і життя пташине врятуєш», «Збережи гроші», «Економно витрать гроші». Творча гра: «Пташиний раціон» Дитина у наголівнику ворони називає продукти харчування людей та птахів: горобина, тістечко, хліб, риба, сало, смажене насіння, цукерки, просо, хробаки, пшениця, цибуля, горіхи, солоний огірок, березові сережки бруньки, капуста. Діти плескають у долоні, коли чують їжу, яку вживають і птахи і люди та тупотять ніжками, коли чують пташині харчі, в іншому випадку – не роблять нічого. Хто помиляється вибуває з гри. Потім всі разом складають для птахів меню на день (сніданок, обід, вечеря). Рухливі ігри: «Спритні пташки», «Голубка», «Горобчики і автомобіль», «Пташки і кіт», «Совонька», народна гра «Білочка». Фізкультхвилинка: «Веселі пташки» Помахаємо крилами, помахаємо, Позбираємо ягоди, позбираємо, По сніжку пухнастому пострибаємо І смачне насіння пошукаємо. Сюжетні ігри: 1. «Сім’я» - про сімейний бюджет (дохід - витрата) Формувати уявлення про те, що за умови відповідального ставлення до витрат грошей з сімейного бюджету можна зекономити гроші, придбати необхідні речі, влаштувати побут. Виховувати вміння співвідносити свої бажання з можливостями сімейного бюджету. 2. «Магазин» - залучити дітей до купівлі і продажу товару, дати уявлення про етикет економічних стосунків. Робота поза заняттям 1. Читання художнього твору М.Пришвіна «Лисиччин хліб». 2. Інсценізація вірша «Копійка і монета» Запитала я в Андрійка: - Це у мене, що копійка? - Ні, - сказам мені Андрійко – Це монета дві копійки. Я тоді іду до Люди: - Може, це копійка буде? - Не вгадали ви ніяк – Це монета є п’ятак. Підійшла мала Марійка - Діти, в неї що? - Копійка. 2. Вірш «Цінний товар» (слова - перевертні) Сорока всіх скликала на базар: - Повірте, це не вигадки, не жарти! - Прибув товар – товар – товар, - Його придбати варто – варто – варто. 4. Пальчикова гімнастика «Пташечка» Пташечки літають - Крильцями махають. А долоньки у діток, Наче крильця у пташок. Малюкам води давати А малята не літають – Із гніздечка випадають. 5. Ситуації: - Тато пропонує зробити вибір – піти тільки в одну з 3-х крамниць : «Іграшки», «Спорттовари», «Зоомагазин». Що обереш ти? Чому? - Батьки тільки завтра одержують зарплатню. А дівчинка вередує і конче зараз бажає цукерок. Що ти їй порадиш? - У лісі під кущем сидить зайчик. У нього забинтована лапка. Чому? Що сталося? Хто допоміг? - Мама купила банку малини. А бабуся і дідусь виростили малину на дачі. Тітка теж привезла малину – вона зібрала її в лісі. Хто з них покупець? Хто більше за всіх витратив трудових зусиль? У кого малина найсмачніша? - Що власноруч зробиш – ні за які гроші не купиш. Пригадайте, що зроблено у квартирі, на дачі руками мами й тата, бабусі й дідуся. А що зробили Ви? 6. Прислів’я: «Достаток починається з ощадливості» 7. Творча вправа: «Створи пташку» - зліпити із снігу пташок і організувати виставку Пошуково – дослідницька діяльність Тема: «Хто що любить» Вихователь дістає коробочку, в який лежить різний корм для пташок (квасоля, пшоно, пшениця, крихти білого хліба, насіння соняшника, сало, овес, нанизані на шнурок шматочки моркви, буряка, картоплі). - Чи можна давати птахам чорний хліб? (ні) - Синицям солоне сало? (ні) Малята, нумо насиплемо у різні годівнички, різний корм і поспостерігаємо, які птахи до них прилетять. Трудова діяльність Після прийому їжі, охайно зібрати для пташок крихти хліба, для тваринок залишки харчів. Під час прогулянки їх підгодувати. Індивідуальна робота Звуковимова. Скоромовка «Хитру сороку спіймати морока, А на сорок сорок – сорок морок» Домашнє завдання Тема: «Нове життя старим речам» - Із шкарпетки, рукавиці, пластикової ложки виготовити театральних ляльок. - Непотрібну макулатуру перетворити на кошик чи шкатулку. - З пластикової банки зх. Під молочних продуктів, шампунів – унікальні для виготовлення різких іграшок (клоун, дракон, червона шапочка, сніговик, робот). Робота з батьками Виготовити з покидькового матеріалу скарбничку для заощадження грошей, які можна витратити на добру справу. Освітня діяльність Тема: «Щоб пташок нагодувати, треба гроші назбирати» Мета: - ознайомити дітей з українськими грішми, процесом їх виготовлення, їх дизайном і призначенням; - дати уявлення про товар (речі та предмети в торгівельному центрі купуються або продаються за гроші); - про те що гроші заробляються працею і витрачаються на купівлю товару та оплату послуг; - про сімейний бюджет, залучення дітей брати участь у його розподілі, про раціональне використання залишків продуктів; - про етикет економічних стосунків. Виховувати повагу до людей праці, ощадливість, бережливість, вміння співвідносити свої бажання з можливостями сімейного бюджету. Вчити раціонально, по-господарськи, використовувати речі, що були у вжитку, знаходити їм нове застосування. Виховувати любов і шану до своїх близьких, дбайливе ставлення до довкілля. Розвивати ініціативність, фантазію, творчу уяву, інтерес до креативної діяльності. Словник: гроші, товар, монета, гривня, однокопійчана монета, двокопійчана монета, п’яток. Обладнання: українська гривня (копії), монети номіналом 1, 25 копійок, солоне тісто, овочеві штампи; Будиночок-ширма, горішки, гриби, ягідне варення, солоне тісто, дощечки, серветки, пензлі, гігієнічні палички, гуаш, баночки з водою. Попередня роботи: ознайомлення зі значенням слів (гроші, товар, послуги, обмін); Вивчення прислів’їв, висловів, чистомовок економічної тематики. (Конспект заняття додається) Заняття фізкультура Хід заняття: Після прогулянки діти заходять до групової кімнати, розглядають будиночок (ширма) з надписом «Лісова крамниця» Вихователь: така гарна крамниця! Чия ж вона? Хто тут кравчиня? А щоб дізнатися, треба малята, виконати завдання. Вправа «Склади ціле» (Діти складають картинки з зображенням білочки з 6 частин) З’являється білочка (дитина, зі старшої групи, у костюмі білочки) Білочка: Веселеньке я звірятко. У дуплі влаштую хатку. Червонясту шубку маю, по гілочках собі стрибаю. Я люблю горішки, і гриби, і шишки. Ось прийшли вже холоди, допоможу всім в біді. Хто мене тут кликав? Діти: Це ми, дошкільнята! Білочка: дуже рада з вами привітатися, мене зовуть Білявочка. Вихователь: - Малята, та це ж наша білочка – рятівниця, з казки В. Сухомлинського «Як білочка дятла врятувала». Вона допоможе зарадити нашій біді. - Білявочка, ти всім допомагаєш, у тебе багато запасів, тож врятуй і наших пташок від голоду – їх годівниця порожня, у нас корм закінчився. Справжнє лихо!!! Білочка: Добре! Завітайте до моєї казкової крамниці, у мене багато різного товару, є лісові горішки, зернята, духмяні трави, грибочки, ягоди тощо. Кожен лісовий покупець залишається задоволений. Вихователь: малята, ви знаєте, що таке товар? (відповіді дітей) Діти: Ми не можемо купити твій товар, Білявочка, у нас грошей немає. Білочка: Намалюйте гроші! Вихователь: Ми не можемо малювати гроші. Гроші не малюють, Білявочка, а карбують на заводі – Банкнотно – монетному дворі. На цьому заводі виготовляють монети – металічні грошові знаки. Ось погляньте сюди (Перегляд відеоролику «Історія народження грошей») - Малята, ви бачили монети? Які вони? (Відповіді дітей). - Чи хотіли б ви самостійно виготовляти іграшкові монети? Діти: Так! Так! І тоді ми зможемо у казковій крамниці купити не лише зернята для птахів а й харчі для всіх знедолених тваринок. Вихователь разом з дітьми і гостем (під музичне супроводження) «виготовляють» монети із солоного тіста. - Ось ми зробили заготовку до наших іграшкових монет. Коли на монетному дворі вже є заготовки монети, художник – дизайнер придумує малюнок до неї: Розглядання монети - Що зображено на монетах? Які цифри зображені на монетах? (Діти називають) Задача В Олі є монета вартістю дві копійки, у Маші – вартістю в одну копійку. Микола має одну монету вартістю п’ять копійок. У кого з дітей більше грошей? Чому? Завдання Викласти монети в порядку зростання їх вартості (1, 2, 5) - Чи всі монети однакового розміру? (Діти порівнюють одно-, дво-, п’ятикопійчані монети). - Ваші заготовки однакового розміру? Чому вони різняться ? (Пояснення дітей). - Чим відрізняються ваші монети від справжніх? (Діти порівнюють). - Крім монет у нашій країна є паперові гроші. Вони мають прямокутну форму. Їх вартість більша ніж у монет. Вихователь пропонує відправитися до музею українських грошей. Мета: ознайомити з історією української гривні; формувати уявлення про гроші, їхній вид; дати уявлення про гроші, як універсальний засіб обміну. - Що таке гроші? - Для чого потрібні? - Що можна купити за гроші, а що ні? - Що є товаром у наших магазинах? - Кого називають багатієм? Бідняком? Ігрова ситуація: «Йдемо за покупками» Мета: формувати уявлення про етикет грошових відносин; виховувати економічну культуру, бережливість, ощадливість. Білочка: Малята, дякую вам! Я сьогодні дізналася багато нового і цікавого про гроші. Ось і мої запаси стануть вам у пригоді. Тепер у моїй казковій лісовій крамниці ви можете придбати все необхідне для своїх добрих справ і зарадити всім, хто потребує допомоги у цю голодну пору. Завдання від білочки Оформити самостійно виготовлені монети цікавим дизайном (за допомогою овочевих штампів, позначити цифри та розмалювати свою монету узором) для користування в лісовій крамниці. Вихователь: Але перед початком роботи почаклуємо з нашими пальчиками. Пальчикова гімнастика «Веселі пальчики» Мої пальчики розкажуть, Все уміють, все покажуть, П’ять їх на моїй руці. Все вони робити можуть І в усьому допоможуть – Труть білизну, м’яч кидають, І на дудці добре грають, І підлогу підмітають. Всіх голублять, всіх щипають, Все рахують і фарбують, Вирізають, граються, Один з одним вітаються. Діти (під музичне супроводження) виконують завдання, розглядають прикрашені монети. - малята, де можна зберігати гроші? (відповіді дітей) - Чи все можна купити за гроші? - Малята, давайте всі зекономлені кошти у казковій лісовій крамниці складемо в гаманець для подальшого зберігання та слушної нагоди. Білочка: дякую вам малята! Я чудово провела з вами час. Завжди рада бачити у своїй крамниці. Дозвольте пригостити вас ось цим смачним ягідним варенням та лісовими горішками.


Категория: МЕТОДИЧНИЙ КЕЙС | Добавил: katerina_lepetuha Просмотров: 1416 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:


ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:


Конспект комплексного зан...


Сюжетно-рольова гра «Школ...


Подорож до країни Математ...


Конспект заняття "Ти...



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК