Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » МАТЕМАТИКА

Дії здесятковими дробами
(28.4 Kb) ] 11.12.2014, 12:43

Мета:закріпити та узагальнити вміння та навички учнів, отримані в процесі вивчення теми: «Дії з десятковими дробами».
Формувати вміння аналізувати відповіді однокласників, доводити власну точку зору.
Розвивати навички усної лічби, логічне мислення, культуру математичного мовлення, спостережливість, уважність, пам'ять та їх самостійну творчу діяльність.
Виховувати впевненість усвоїх силах, колективізм та самостійність.
Тип:узагальнення та систематизація вивченого, практичного застосування знань, умінь і навичок.
Обладнання:Картки – завдання, картки – відповіді, картки – обліку учнівських досягнень.
Застосовані інтерактивні вправи:
- «Мікрофон», «Математична зарядка»;
- Робота в парах: « Вирішення проблеми»;
- Конкурс «Ланцюжок»;
- Конкурс придумай і розв’яжи задачу;
- Конкурс для тих хто полюбляє розв’язувати рівняння.
Епіграф уроку:
Розум полягає не лише у знанні,
але й у вмінні застосовувати ці знання.
Арістотель, давньогрецький філософ і вчений.

Хід уроку.
І. Повідомлення теми і мети уроку (1 хв.)
Сьогодні ми проведемо підсумковий урок з теми : «Дії з десятковими дробами». На цьому уроці нам потрібно узагальнити знання з цієї теми, а саме: повторити правила і показати на практиці, як ви вмієте їх застосовувати під час розв’язування прикладів, рівнянь і задач.
Урок проведемо як змагання. Ви повинні бути дисциплінованими, активними й уважними.
Клас поділяється на три команди. Кожен учень команди набирає бали для себе і для команди. Свої бали ви будете записувати в картку обліку. Вона є перед вами.
ІІ. Актуалізація опорних знань (10 хв.)
Перший етап змагання проведемо у вигляді гри: «Мікрофон »та «Математична зарядка». За кожну правильну нараховується 1 бал.
1.Як називається дріб, у якого є чисельник і знаменник? (звичайний)
2.А ще які дроби ви знаєте?(десяткові, у яких ціла і дробова частина відокремлена комою)
3.Як порівняти десяткові дроби?( Із двох десяткових дробів більший той, у якого ціла частина більша. Якщо цілі частини дробів рівні, то більший той, у якого десятих більше. Якщо ж і десятих порівну, то більший той, у якого більше сотих і т. д.)
4.Як правильно записувати десяткові дроби при додаванні та відніманні?(при додаванні і відніманні десяткові дроби записують так, щоб кома була під комою, а однакові розряди стояли один під одним)

5.Сформулювати правило :
а)множення десяткових дробів;(щоб перемножити два десяткові дроби,треба перемножити їх, не звертаючи уваги на коми, а в добутку відокремити комою справа стільки цифр, скільки їх є в обох множниках разом).
б)ділення десяткових дробів.(щоб поділити число на десятковий дріб, треба в діленому і дільнику перенести кому вправо на стільки цифр, скільки їх є після коми в дільнику, а потім виконати ділення на натуральне число).
6.Округлити число 25,184 до:
а) сотих; (25,18) б) десятих; (25,2) в) цілих. (25)
7. Записати три дроби,що більші за 1,1 і менші за 1,2 (з команди по одному учню)
8.Виконати дії:
2,5:10=(0,25) 12,146·100= (1214,6) 25,3·0,001= (0,0253)
ІІІ. Робота в командах.(8 хв.)
Інтерактивна вправа: «Вирішення проблеми»
(дізнатися ,хто приносить нам весну? )
Всі команди отримують одне і те саме завдання, яке записано на дошці:
12,51- (1,184:3,2 +0,832:0,4)·0,5+1,5.
Кожен з учасників тієї команди, яка першою і правильно справиться із завданням отримує 4 бали.
1.Пригадаємо порядок дій.
2.Виконуємо дії.(0,37-а; 2,08-е; 2,45-л; 1,225-к; 11,285-е; 12,785-л.)
3.Розкласти результат в порядку спадання і, повернувши картки з відповідями другою стороною прочитати одержане слово.(Лелека)
Отже, лелека – це найбільш шанований птах на Україні. Прилітаючи
19 березня,приносить нам весну. Іноді птахи прилітають,коли земля ще вкрита снігом. Жителі сіл, селищ, міст виносять лелекам солому, сіно і їжу, щоб врятувати їх. В народі кажуть, що побачити лелеку, який летить, це приносить щастя.
ІV. Конкурс «Ланцюжок». (8хв.)
Кожна команда має своє завдання. По черзі з кожної команди один учасник біля дошки виконує по одній дії. Команда, яка першою правильно розв’яже, кожен її учасник отримає по4 бали, другою – 3 бали,третя -2 бали.

а)3,75:10-27,5:100+0,103·2; (0,306)
1)3,75:10=0,375; 2)27,5:100=0,275; 3)0,103·2=0,206; 4)0,375-0,275=0,1; 5)0,1+0,206=0,306.

б)2,25·10-0,12·100+1,2:0,3; (14,5)
1)2,25·10=22,5; 2)0,12·100=12; 3)1,2:0,3=4; 4)22,5-12=10,5; 5)10,5+4=14,5.

в)4,5·0,1-35·0,01+14:0,2; (70,1)
1)4,5·0,1=0,45; 2)35·0,01=0,35; 3)14:0,2=70; 4)0,45-0,35=0,1; 5)0,1+70=70,1.

V.Фізкультхвилинка.(3 хв.)
VІ. Придумай і розв’яжи задачу.(5 хв.)
Пропоную скласти і розв’язати задачу, яку можна розв’язати такою дією:
171,7км:3,4 год.=(50,5км/год)
Відстань між двома містами 171,7км, автомобіліст проїхав цю відстань за 3,4 год.
З якою швидкістю він рухався?
Примітка:Правильна відповідь оцінюється 2 балами.

VІІ. Конкурс для тих, хто полюбляє розв’язувати рівняння.(5хв.)
У змаганні беруть участь по одному учаснику від кожної команди. За кожне правильно розв’язане рівняння 3 бали.
а)5+0,2х=9; (20)
б)4+0,3х=7,9; (13)
в)1,6х-0,9=2,3. (2)
VІІІ. Підсумок уроку.(3хв)
Рефлексія.
1. Діти, що цікавого для вас було сьогодні на уроці?
2. Чи працювали ви в міру своїх можливостей і досягнули бажаного успіху?
Підводжу підсумок роботи команд,оголошую оцінки.
Окремі учні можуть покращити свою оцінку при виконанні усних вправ.
5,8:=58; (0,1) 2,3·=230; (100)
0,93:0,1=; (9,3) ·142=0,142; (0,001)
:0,01=594; (5,94) 12,5·0,01=. (0,125)
ІХ. Домашнє завдання.(2 хв)
1.Підготуватись до контрольної роботи.
2.Розв’язати тести.

Література

1. Бевз Г. П., Бевз В.Г. Математика: Підручник для 5класу загальноосвітніх навчальних закладів - К.:Зодіак - ЕКО, 2005

2. Вихор С.Т. самостійні та контрольні роботи, 5клас. – Тернопіль: Підручники і посібники, 2005

3. Сучасний урок. Інтерактивні технології навчання / за ред.. О.І. Пометун,
Л.В. Пироженко. – К.: А.С.К., 2003

4. Жалдак М. І. Комп’ютер на уроках математики: Посібник для вчителів. –
К.:Техніка, 1997.

М


(28.4 Kb) ] 11.12.2014, 12:43 --------------------------

Категория: МАТЕМАТИКА | Добавил: stepanija19 Просмотров: 2125 | Загрузок: 392 | Рейтинг: 5.0/1
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 3
Гостей: 3
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг