Головна » Матеріал для завантаження » ДОВІДНИК ВЧИТЕЛЯ » Дитина та комп'ютер

ЕКСПЕРИМЕНТ ... СУЧАСНІ ДІТИ
25.07.2016, 17:09

Діткам від 12 до 18 років запропонували добровільно провести вісім годин на самоті, виключивши можливість користуватися засобами комунікації (мобільні телефони, інтернет). При цьому їм заборонялося включати комп'ютер, будь-які гаджети, радіо і телевізор. Зате дозволявся цілий ряд класичних занять наодинці з собою: письмо, читання, гра на музичних інструментах, малювання, рукоділля, спів, прогулянки і т.п.

Автор експерименту хотіла довести свою робочу гіпотезу про те, що сучасні діти надто багато розважаються, не в змозі самі себе зайняти і зовсім не знайомі зі своїм внутрішнім світом. За правилами проведення експерименту, діти повинні були прийти  на наступний день і розповісти, як пройшло випробування на самотність. Їм дозволялося описувати свій стан під час експерименту, записувати дії і думки. У разі надмірного занепокоєння, дискомфорту або напруги психолог рекомендувала негайно припинити експеримент, записати час і причину його припинення.

На перший погляд, затія експерименту здається вельми нешкідливою. Ось і психолог помилково вважала, що це буде абсолютно безпечно. Настільки вражаючих результатів експерименту не очікував ніхто. З 68 учасників до кінця експеримент дішло тільки ТРОЄ - одна дівчинка і два хлопчики.

У трьох виникли суїцидальні думки. П'ятеро зазнали гострі «панічні атаки». У 27 спостерігалися прямі вегетативні симптоми - нудота, пітливість, запаморочення, приливи жару, біль в животі, відчуття «ворушіння» волосся на голові і т.п. Практично кожен відчув страх і занепокоєння.

Новизна ситуації, інтерес і радість від зустрічі з собою зникла практично у всіх до початку другогої-третьої години. Тільки десять чоловік  перервали експеримент, відчувши занепокоєння, через три (і більше) годин самотності.

Героїчна дівчинка, що довела експеримент до кінця, принесла мені щоденник, в якому вона всі вісім годин докладно описувала свої відчуття. Тут вже волосся заворушилися на голові у психолога. З етичних міркувань, вона не стала публікувати ці записи.

Що робили підлітки під час експерименту?

- Готували їжу, їли;

- Читали або намагалися читати,

- Робили якісь шкільні завдання (справа була в канікули, але від розпачу багато схопилися за підручники);

- Дивилися у вікно або вешталися по квартирі;

- Вийшли на вулицю і вирушили в магазин або кафе (спілкуватися було заборонено умовами експерименту, але вони вирішили, що продавці або касирки - не береться до уваги);

- Складали головоломки або конструктор «Лего»;

- Малювали або намагалися малювати;

- Милися;

- Прибиралися в кімнаті або квартирі;

- Грали з собакою чи кішкою;

- Займалися на тренажерах або робили гімнастику;

- Записували свої відчуття або думки, писали лист на папері;

- Грали на гітарі, піаніно (один - на флейті);

- Троє писали вірші чи прозу;

- Один хлопчик майже п'ять годин їздив по місту на автобусах і тролейбусах;

- Одна дівчинка вишивала по канві;

- Один хлопчик відправився в парк атракціонів і за три години докатався до того, що його знудило;

- Один юнак пройшов містом близько 25 км;

- Одна дівчинка пішла в Музей політичної історії і ще один хлопчик - в зоопарк;

- Одна дівчинка молилась.

Практично всі в якийсь момент намагалися заснути, але ні в кого не вийшло, в голові нав'язливо крутилися «дурні» думки.

Припинивши експеримент, 14 підлітків полізли в соціальні мережі, 20 подзвонили приятелям по мобільному троє подзвонили батькам, п'ятеро пішли до друзів додому або у двір. Решта включили телевізор або занурилися в комп'ютерні ігри. Крім того, майже всі і майже відразу включили музику або сунули в вуха навушники.

Всі страхи і симптоми зникли відразу після припинення експерименту.

63 підлітка заднім числом визнали експеримент корисним і цікавим для самопізнання. Шестеро повторювали його самостійно і стверджують, що з другого (третього, п'ятого) рази у них вийшло.
При аналізі того, що відбувалося з ними під час експерименту 51 чоловік вживав словосполучення «залежність», «виходить, я не можу жити без ...», «доза», «ломка», «синдром відміни», «мені весь час потрібно ...», «злізти з голки »і т. п. Усі без винятку говорили про те, що були жахливо здивовані тими думками, які приходили їм в голову в процесі експерименту, але не зуміли їх уважно« розглянути »через погіршення загального стану.

Один з двох хлопчиків, що успішно закінчили експеримент, всі вісім годин клеїв модель парусного корабля, з перервою на їжу і прогулянку з собакою. Інший спочатку розбирав і систематизував свої колекції, а потім пересаджував квіти. Ні той, ні інший не зазнали в процесі експерименту ніяких негативних емоцій і не відзначали виникнення «дивних» думок.

Отримавши такі результати, сімейний психолог злякалася. Гіпотеза гіпотезою, але коли вона ось так підтверджується ...

З книги Катерини Мурашова «Любити чи виховувати»


25.07.2016, 17:09

Категория: Дитина та комп'ютер | Добавил: yrok | Теги: діти, експеримент, практичний психолог, ..., сучасні Просмотров: 1063 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 10
Гостей: 10
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг