Головна » Матеріал для завантаження » ДОВІДНИК ВЧИТЕЛЯ » ІКТ(методика)

Поєднання різних технік та ІКТ при виконанні проектів учнями у позаурочний час
25.03.2013, 20:12 Шпак Надія Іванівна, вчитель обслуговуючої праці КЗШ №113
Поєднання різних технік та ІКТ при виконанні проектів учнями у
позаурочний час
I. Поєднання різних технік у проектній діяльності
Проектна діяльність є досить актуальною для розвитку творчих навичок особистості учнів. Особливістю виконання проекту є активне поєднання різних технік:тісто-пластики, бісероплетіння, вишивки стрічками. У процесі виконання підвищується творчий потенціал, активізуються здобуті вміння та навички.Змістом проектної діяльності є проведення підготовчих операцій, конструювання майбутнього виробу, практичне виготовлення виробу, оцінка і захист проекту.
Додаток 1
Алгоритм виконання проекту

Цінність проектів полягає в тому, що перш за все – це може бути як індивідуальна чи парна так і колективна робота в якій можуть приймати участь як дівчата так і хлопці (5-7 чоловік виконують один проект), під час якої кожен із учасників може проявити себе, використати свою улюблену техніку, це зумовлює свободу вибору, а значить досить високу мотивацію до виконання. За тривалістю виконання проекти можуть бути: коротко-, середньо-,епізодичний- та довготерміновий.

Виконані проекти повинні бути практично значимими. Ці вироби можна використовувати для школи чи дому; сувеніри для рідних та друзів. Учитель для того, щоб допогти учневі, зазделегідь, розробляє список тем і вони пропонуються учасникам пректної діяльності.Якщо жодна з тем не сподобалась учневі, він може розробити її самостійно.
1.Тісто-пластика в проектній діяльності
Тісто-пластика, або як її іще називають – вироби із солоного тіста, є досить поширеною технікою, яка використовується в проектній діяльності.За допомогою неї може бути виконаний як весь проект так і його частина. «Солоні» іграшки або структурний елемент із солоного т іста потрібно робити невеликими – висотою 2,3 см. Сушать їх по різному: декілька днів на свіжому повітрі; тривалий час тримають їх у духовці на найслабшому вогні, уникаючи рум’янця; або близько півгодини запікають на повільному вогні, потім поступово збільшують температуру до сильного жару, витримуютьб фігурки ще близько 2 годин до по’яви румянця;іграшки 2 дні вилежують на повітрі, а потім кладуть у розігруту духовку на 2-3 години, від чого вироби стають золотавими.
Для того,щоб виготивити виріб потрібно мати: бриблизно 400 грам солі (використовується для захисту виробів від шкідників), 250 мл холодної води,2 столові ложки сухого шпалерного клею інколи додають ПВА, фарба (використовують харчові барвники 2-5 краплин на 100 гр тіста. Для досягнення потрібного кольору), лак (для закраплення фарб і захисту потрібен прозорий лак), пристрої для виготовлення виробу ( маленька качалка,фігурні форми для вирізання форм, для нанесення малюнків – стеки чи кухонний ніж, щоб змазувати водою, фарбувати використовують великі та малі пензлики та інші потрібні пристрої.
2.Бісероплетіння в проектній діяльності
Бісероплетіння міцно займає своє місце поряд з іншими видами декоративно-ужиткового мистецтва.
Види робіт із застосуванням бісеру:
• Низання.
• Ткання (ручне та на рамі з нитковою основою).
• Плетіння.
• Вишивка.
• В’язання (гачками та спицями з використанням бісеру).
• Виклацування на воску.
Бісероплетіння характеризується використанням великої кількості технік.
За способом виконання нанизування розрізняють:
- низання в одну нитку;
- низання в дві нитки.
До технік низання в одну нитку належать: «кривулька», «драбинка», «вінок», «ромб», «трикутник», «мозаїка», «зубці», «щільники», «петельки» та інші.
До технік низання в дві нитки відносяться такі техніки: «в хрестик», «кільця», «ромби», «повороти», «квадрати», «ялинка», «піраміда», ажурні техніки.
За кількістю використаних прийомів низання вироби з бісеру бувають:
- прості – виконані тільки однією технікою;
- складні – виконані двома і більше техніками.
За кількістю рядів бісерні виробу бувають:
- однорядні;
- багаторядні.
За виглядом бісерні вироби бувають:
- щільні;
- ажурні.
Матеріали та інструменти для роботи з бісером
Бісер – маленькі, злегка сплющені або круглі намистинки діаметром не більше 2 мм з отвором для нитки.
Січений бісер – короткі трубочки (довжиною 2-3 мм), круглі або багатогранні.
Стеклярус – довгі трубочки (довжиною 5 10 мм), круглі або багатогранні.
Голки. Для бісеру використовують дуже тонкі голки №1 та №0 або японські голки №10, №11, №12. Для втягування нитки в голку користуються нитковтягувачем.
Нитки. Для бісеру використовують будь-які міцні нитки: шовкові, нейлонові, капронові, за потребою резинові.
Дріт спеціальний або мідний використовують для виготовлення об’ємних композицій, фігурок тварин, квітів.
Волосінь використовують № 0,15 – 0,20.
Ножиці використовують малі, схожі на манікюрні.
Менажниця або серветка з м’якої тканини, на яку насипають бісер.
Фурнітура: гвинтові застібки, замки Картьє, круглі застібки, швензи (застібки для сережок), застібки для кліпсів.
3. Вишивка стрічками в проектній діяльності
Вишивка стрічками- це вид декоративно-прикладного мистецтва, який приносить радість спілкування із спражвнім мистецтвом. Це досить поширена техніка, яка використовується в проектній діяльності.
Інструмента і матеріали
-Стрічки (Шовкові, атласні, синтетичні, прозорі, забарвлені вручну)
-Тасьма (в'язані або плетені вузькі смужки. У рукоділлі вико¬ристовуються види: в'юнчик, капе¬люшна, оздоблювальна, із петель¬ками уздовж кромки), шнури (вузькі круглі або сплюснуті в поперечному перетині плетені, в'язані або виті смужки. В'язані шнури легко розпускають¬ся, оскільки складаються з пете¬льок. Цю властивість можна вико¬ристовувати у вишивці, пришиваю¬чи виті, об'ємні, розплетені шнури),сутаж (плетений обробний шнур, виробляється з двох бавов¬няних ниток, обплетених комплек¬сними віскозними нитками. Він має поглиблення між пасмами, що робить строчку непомітною).
-Тканини
В ідеалі тканина має бути достат¬ньо щільною (щоб шви добре три¬малися), але з відносно вільним переплетенням ниток (щоб стрічкапроходила без зусиль і не обтріпу¬валася).
Стрічкову вишивку можна вико¬нати на в'язаних полотнах. Трико¬таж має високу еластичність, тому стібки вишивки бажано сильно не затягувати, щоб не порушити розтяжність виробу. При роботі на трикотажі ширина стрічок повинна відповідати розмірам петель.
Термоклейові матеріали засто¬совуються для дублювання основ вишивки з метою надання їм міц¬ності.
-Інструменти
Голки «синель» — із дуже вели¬ким вушком, товстим стрижнем і гострим кінцем. Чим ширша стріч¬ка, тим менший розмір голки.
Гобеленові голки — із довгим широ¬ким вушком, товстим стрижнем і тупим кінцем. Ідеально підходять для швів, при виконанні яких голка проходить між стрічковим стібком і тканиною. Тупий кінець голки не розщеплює нитки тканини і стрічки.
Голки «крюїл» — універсальні голки з коротким широким вушком, тон¬ким стрижнем і гострим кінцем.
П'яльця і рамки — підходять настіль¬ні п'яльця із струбциною.
Шило — використовується при вишиванні широкими стрічками.
Підручні засоби — соломка для кок¬тейлю, палички для їжі і дерев'яні шпажки. Підкладені під стрічку під час виконання петлі, вони додадуть вишивці об'ємності і забезпечать виконання рівних стібків.
Кістяна голка — не зминає і не деформує раніше накладені стрічки.
Гумовий затискач, ножиці, напер¬стки, розпорювач — використову¬ють для зручності при роботі.
II.Використання ІКТ в проектній діяльності
Інформаційно-комунікаційні технології досить широко використовуються учнями на всіх етапах проектної діяльності:
Етап І — пошуково-дослідницький. На цьому етапі перед учнями ставиться завдання реалізації отриманих знань і вмінь на практиці з виконання виробу. Учні вибирають об'єкт роботи, конкретизують тему проекту й обирають модель виробу, описують його відповід¬но до плану й займаються пошуком і опрацюванням додаткової інформації про об'єкт проекту. Зокрема, для 5—9 класів це вивчення історії виникнення й роз-витку певного виду одягу, перегляд журналів мод, вибір і аналіз моделей, способів обробки виробів, прикрас і аксесуарів; для 10—11 класів — докладне вивчення особливостей різних видів рукоділля, різних техно-логій обробки матеріалів, пошук ілюстрацій до них, пошук, обробка й роздруківка схем і малюнків. Дже¬релом інформації можуть бути як класичні (спеціальні книги з рукоділля, ілюстровані каталоги й альбоми музеїв, журнали), так і сучасні (медіадиски, Інтернет, майстер-класи). З метою збереження паперової літератури учні копі¬юють потрібну інформацію, використовуючи сканер, ксерокс, цифровий фотоапарат, принтери. У такий спосіб вони заощаджують час і сили. Доступ в Інтернет надає величезні можливості вибору джерела інформа¬ції: базова інформація на серверах мережі; оперативна інформація, що надсилається електронною поштою; різноманітні бази даних провідних бібліотек, наукових і навчальних центрів, музеїв; інформація про гнучкі диски, компакт-диски, відео- і аудіокасети, книги й журнали, які поширюються через Internet-магазини. Перед учнями постає проблема пошуку й відбору необхідної для дослідження інформації, розв'язання якої багато в чому залежить від уміння здійснюва¬ти інформаційний пошук у мережі Internet (оскільки в мережі налічується понад 6 млрд документів із най-різноманітніших проблем). Якщо раніше розв'язанням цієї проблеми займалися вчителі інформатики, то сьогодні учителі-предметники всіх категорій пови¬нні володіти технологіями інформаційного пошуку в мережі Internet і навчати цього учнів.
Крім пошуку й обробки інформації учні використо¬вують ІКТ для створення банку ідей (у графічному редакторі Paint, Photoshop створюються різноманітні фасони або обробляються фото, у текстовому редак¬торі WordPad, Word пишеться характеристика, резюме, в електронних таблицях Excel проводяться попередні розрахунки собівартості виробу.)
Етап II — технологічний. Це найбільш тривалий за часом етап, під час якого учні створюють свій об'єкт проекту (виріб). Якщо об'єкт проекту — річ, створена власними руками, використання комп'ютера на цьому етапі може бути доречної якщо в роботі виконується аналоги подані у відеороликах, майстер-класах.
Етап III — завершальний. На цьому етапі учні розрахо¬вують собівартість виробу за допомогою таблиць Excel, порівнюють із попередніми розрахунками й аналізують отримані результати.Після цього проводиться захист проекту. Залеж¬но від теми проекту, класу, рівня підготовки учнів можуть використовуватися ті чи інші способи захисту. Так, якщо це міні-проект із кулінарії, то для захисту учні можуть створити буклет у Microsoft Publisher або WordPad, Word. Для захисту великих проектів використовуються інші технології, зокрема презентації як один із видів захисту свого проекту.
Download this file (Поєднання різних технік та ІКТ при виконанні проектів учнями у.doc)поєднання різних технік та ІКТ при виконанні проектів учнями у позаурочний час
Додаток
Література
1.Коберник.О. Проектна технологія на уроках трудового навчання// Трудове навчання.- 2008.- №1.- С.3-6.
2.Никоненко Н.М. Декоративно-прикладна творчість// Фенікс.- 2003.- С.125-127.
3. Панченко Л. Вишивка стрічкою// Техніка.- 1990.-С.34-36

25.03.2013, 20:12 --------------------------

Категория: ІКТ(методика) | Добавил: yrok | Теги: методика, ІКТ Просмотров: 3398 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 1
Гостей: 1
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг