Головна » Матеріал для завантаження » ДОВІДНИК ВЧИТЕЛЯ » ІКТ(методика)

Застосування мультимедійних засобів навчання з метою стимулювання креативності учнів початкових класів
09.02.2013, 22:04 Застосування мультимедійних засобів навчання з метою стимулювання креативності учнів початкових класів
Сьогоденні умови розвитку засобів навчання сучасної шкільної освіти зумовлюються зростаючими інтеграційними процесами, домінантними складовими яких є нові інформаційні технології (НІТ).
Характерною рисою НІТ є те, що вони надають практично необмежені можливості для самостійної та спільної творчої діяльності вчителя та учнів. З авторитарного носія істини вчитель перетворюється на учасника продуктивної діяльності своїх вихованців та за допомогою комп'ютера створює сприятливе середовище для формування власного інтелекту.
Комп’ютерна презентація – одна із форм сучасного уроку, яка дозволяє зробити учбовий матеріал яскравим і переконливим.
Можна виділити наступні особливості мультимедіа-технології:
- якість зображення – яскраве, чітке і кольорове зображення на екрані;
- легке усунення недоліків і помилок у слайдах;
- коригування темпу й об'єму навчального матеріалу;
- достатньо добре освітлення під час демонстрації презентації робочого місця учнів;
- значне підвищення рівня використання наочності на уроці;
- зростання продуктивності уроку;
- встановлення міжпредметних зв'язків;
- можливість організації проектної діяльності під керуванням вчителів початкових класів та інформатики;
- зміна ставлення до ПК: діти починають сприймати його як універсальний інструмент для роботи в будь-якій області людської діяльності, а не лише як засіб для гри.
Життєвий досвід учнів початкових класів ще досить незначний і тому малюнки, портрети, експозиції, фрагменти історичних фільмів, мультфільми, які можна демонструвати за допомогою комп’ютерної техніки, створюють на уроках особливу атмосферу та настрій, допомагають зробити навчально-виховний процес цікавим, захоплюючим.
Методика використання мультимедійних технологій у процесі вивчення матеріалу сприяє наступному:
- посиленню мотивації навчання учнів;
- вдосконаленню системи управління навчанням на різних етапах уроку;
- зростанню якості навчання і виховання, підвищенню інформаційної культури учнів;
- підвищенню рівня обізнаності учнів щодо сучасних інформаційних технологій;
- демонстрації можливостей комп'ютера не лише як засобу для гри.
Уроки з мультимедійним супроводом допомагають ефективно вирішувати наступні дидактичні завдання:
- сформувати мотивацію до навчання взагалі;
- засвоїти базові знання з предмета;
- сформувати навички самоконтролю.
Дану технологію можна розглядати як пояснювально-ілюстративний метод навчання, основним призначенням якого є організація засвоєння інформації на основі сполучення навчального матеріалу з його зоровим сприйняттям.
Під час використання на уроці мультимедійних технологій структура уроку принципово не змінюється. У ньому, як і раніше, зберігаються всі основні етапи, змінюються, можливо, тільки їх тимчасові характеристики. Необхідно відзначити, що етап мотивації в даному випадку збільшується і несе пізнавальне навантаження. Це необхідна умова успішності навчання, оскільки без інтересу до здобуття знань, без уяви і емоцій немислима творча діяльність учня.
Учнів привертає новизна проведення мультимедійних уроків. У класі під час таких уроків створюються умови для активного спілкування, за якого учні прагнуть висловити думки, вони з бажанням виконують завдання, виявляють цікавість до матеріалу, що вивчається. Дана технологія може використовуватись для анонсування теми уроку, як супровід до пояснення вчителя, як інформаційно-навчальний посібник та для контролю знань.
Насамперед, нам самим має бути цікаво те, що ми робимо, як ведемо урок. Коли ти задоволений, щасливий від створеного уроку, то й твоя енергія та бажанням пізнати щось нове обов’язково передається дітям, стимулює їх креативність.
Пропоную вашій увазі розробки уроків з використанням мультимедіа-технологій.
Я і Україна
2 клас
Тема. Ніхто немає права ображати людину. Права дитини. Декларація прав дитини.
Мета. Ознайомити учнів з їхніми основними правами та обов’язками. Вчити відрізняти права від обов’язків, закріпити їх в пам’яті учнів. Навчати дітей вмінню захищати себе при порушенні прав дитини. Розвивати культуру дітей, акторські здібності . Виховувати дисциплінованість, повагу до законів України, товаришів.
Обладнання. Ілюстрований матеріал до теми, плакати «Знай свої права та обов’язки», «Права дітей», аудіозапис пісні О.Білозір "Неповторна кожна людина”, картки для групової роботи, кольорові олівці, ПК, мультимедійний проектор, презентація «Права дитини», таблиця «Робота в групах».
Тип уроку: комбінований.
Хід уроку
І. Організаційний момент - Сьогодні у нас на уроці багато гостей, давайте привітаємось до них і скажемо девіз нашого уроку.
1. Психоформула
Люблю я свій розум,
Увагу та пам’ять.
Працює мій мозок,
І вчусь я старанно.
Сприймаю все нове
І мислю логічно.
Вчителя слово
Здійсню я практично.
2.Гра «Передай по колу посмішку» (для досягнення згуртованості, для позитивного настрою на роботу)
- Дорогі діти! Подивіться одне одному у вічі, посміхніться, передайте частинку свого хорошого настрою іншому. От бачите, від ваших посмішок затишніше і світліше стало в класі.
ІІ. Хвилинка спостережень.
- Погляньте у вікно. Яка погода сьогодні надворі?
- Уявіть собі, що ви художники і вам треба намалювати нинішній день. Які б ви використали фарби для малювання?
- Яке сьогодні небо? Чи світить сонце?
- Погляньте на верхівки дерев. Чи гойдаються вони? Чи є сьогодні вітер?
ІІ. Повторення вивченого. Облаштування куточка добрих справ.
- На минулому уроці ви говорили про доброту і милосердя. Ще з давніх часів доброта і милосердя були в традиціях нашого народу. Природним вважалося допомогти знедоленому, захистити старих, немічних, скривджених.
- Народна мудрість говорить: «Хто людям добра бажає, той і собі має».
Спробуємо зібрати разом наші добрі вчинки. Хай кожен із вас поміркує та запише на аркуші ті добрі вчинки, котрі він зробив за останній тиждень. А ми зберемо наші добрі вчинки разом навколо доброї посмішки, гаразд? Це допоможе нам жити по-доброму і далі.
(На дошці навколо зображення радісного обличчя з доброю посмішкою діти прикріплюють і зачитують свої картки).
- Пам’ятайте: добро, зроблене вами, повернеться добром.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку
1. Таємничо-чарівна хвилинка.
- У мене в руках чарівна скринька, а в ній найцінніший скарб планети Земля. Хто з вас хоче його побачити, може зазирнути, але поки що не розповідати про те, кого там побачили, аж доти, доки всі найцікавіші і найсміливіші не зазирнуть до скриньки. (Діти по черзі заглядають у скриньку).
- То кого ви побачили в чарівній скриньці? (Себе! – відповідають діти, бо на дні скриньки дзеркало!)
- Так, ви побачили в чарівному дзеркалі кожен себе, людину – найцінніший скарб. Кожен із вас – неповторна особистість, людина, яка живе сьогодні і саме такої більше на цій землі немає і ніколи не буде. (Звучить аудіозапис пісні О.Білозір "Неповторна кожна людина”)
2. Вправа « Вузлики»
- На дошці ви бачите вузлики. Сьогодні на уроці ми спробуємо розв’язати їх

ни
Пра ва ди ти
- Давайте прочитаємо, що написано в ланцюжку.
- Сьогодні на уроці ми дізнаємось про права та обов’язки дитини, навчимося їх розрізняти.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Інтерактивна вправа «Асоціативний кущ»
- Діти, а які права має дитина? Прочитайте з дошки асоціативний кущ.
(Перед очима дітей з’являється «кущ» за відповідями дітей, на «гілках» якого – права дітей)

на відпочинок і дозвілля на любов і піклування

на медичну допомогу ?

на спілкування ПРАВА
ДІТЕЙ

? ?
2. Вправа «Голівка до голівки». Робота в парах.
- Діти, попрацюйте в парах і доповніть асоціативний кущ «Права дітей»
(Перевірка)
3. Розповідь про Декларацію прав дитини.
- Ми говоримо: права дитини. А хто така дитина?
(Це людина, якій ще не виповнилося 18 років)
У неньки народилося дитя,
Дитя моє! Бог дав тобі життя,
І щоб ніхто не заподіяв шкоди
Тобі, малесенький громадянине,
Бог дав закони нашого народу.
І. Жиленко (ПРОЕКТОР) (Слайд 1)
- А що таке Декларація?
Консультант. Декларація прав дитини дуже важливий документ, в якому визначені права дитини. Вона була проголошена 20 листопада 1957 року Генеральною Асамблеєю ООН. Цей закон повинні виконувати люди всієї нашої Землі.
4. Метод «Сценарно-рольова гра»
- Діти, сьогодні на уроці для всіх присутніх сюрприз. Чи любите ви казки? Їх люблять і діти, і дорослі. Отже до нас на урок завітала казка. Але казка наша незвичайна, вона більш сучасна. Послухаємо наших героїв.
Буратіно : Виходить, що наша держава повинна піклуватися про своїх дітей?
Мальвіна : О, ви робите незвичайні успіхи, Буратіно! І лише одна – однісінька країна відмовилася. Це Країна Дурнів.
Буратіно: А цікаво, що це за права, які начебто я маю?
Мальвіна: Ну, ось, наприклад: «Ніхто не має права ображати іншого, принижувати його, карати» . Як це робив Карабас – Барабас.
Буратіно: Ух ти! Здорово! А ще!
Мальвіна: А ще кожна дитина має право ходити до школи і вчитися безкоштовно, щоб стати грамотним, розумним і вихованим.
Буратіно: Подумаєш, а, якщо я не хочу вчитися?
Мальвіна: Значить, ви порушуєте виконання Конституції. Адже крім прав кожна дитина повинна пам’ятати про свої обов’язки. Ходити в школу, Буратіно, - це і ваш обов’язок.
Буратіно: Я так і знав! Зразу палки в колеса! Я думав, якщо мені дають права, це значить, можна робити що завгодно!
Мальвіна: Ох, який же ви негідний хлопчисько! Ви не маєте жодних здібностей до правознавства.
- Усі люди народжуються вільними і рівними, усі мають однакові достоїнства і права. Усі наділені розумом і повинні ставитись один до одного, як брати і сестри, незважаючи на колір шкіри.
Буратіно: Та це дурість якась написана! Люди не можуть народжуватись однаковими, рівними: наприклад, мій сусід, хлопчик, коли народився, важив 3 кг, а його братик – 2 з половиною…
Мальвіна: Послухай: народжуватись рівними – це не значить народжуватись однаковими на зріст і вагу або однаково сильними чи красивими. Це значить – народжуватися людьми маленькими і голими. Адже ж ніхто ще не народився на світ міністром з портфелем або генералом з пагонами!
5. Основні права дітей. ПРОЕКТОР (Слайди 2 -9)
Декларація – це просто Оголошення всіх прав, Є права й в дітей, звичайно, Треба, щоб усяк їх знав. Знайте, що усі ви рівні, Від народження в правах, І людина – змалку вільна, Наче в небі синім птах. Знайте ж, змалечку всіх діток Треба вчить, оберігать, І ніхто в усьому світі Їх не сміє ображать. Треба дітям всього світу Не сваритись, а дружить. І по правилах хороших, По закону треба жить.
Фізкультхвилинка
Буратіно потягнувся,
Раз нагнувся, два нагнувся,
Руки в сторони розвів –
Мабуть ключик загубив.
А щоб ключик відшукати,
Треба нам навшпиньки стати
V. Закріплення вивченого матеріалу
1.Інтерактивна вправа « Займи позицію»
- Послухайте уривок із казки Ш. Перро «Попелюшка»
- У цій казці дівчинка Попелюшка весь час працює. І тут усіх запросили на бал. «Ха – ха - ха! Що тобі, замазуро, робити у королівському палаці?» - відповіла мачуха?
Попелюшка була дитиною.
Виберіть ту позицію, яка на вашу думку буде правильною.
- У казці порушені права дитини? (Так або ні). Чому?
- Так, вірно. Дитина має право на відпочинок і дозвілля. Жодна дитина не повинна бути примусово залучена до праці.
2. Робота в групах. (Об’єднуються в групи за кольорами.)
- Перед роботою в групах ми повторимо правила, які ми склали колективно. Вони у нас є на таблиці.
Кожна група отримує завдання:
- Під записами прав дітей потрібно наклеїти відповідні права-символи.
3. Гра «Хто найуважніший?». Робота за підручником (ст. 86-87)
- Знайдіть невідповідність записів прав дитини і прав-символів.
4. Робота у зошиті (ст. 40-41). «Права та обов’язки дітей»
- Розгляньте малюнки та запам’ятайте свої права. У якому документі вони записані? (В Декларації про права дитини).
- Діти, кожна людина має не тільки права, але й обов’язки перед суспільством, в якому вона живе. Вона повинна поводитись так, щоб вона не заважала правам і свободам інших людей.
- Який ваш основний обов’язок ? (Навчатися в школі)
- Отже, ви зобов’язані вчитися, виконувати посильну для вас фізичну роботу, оберігати природу, навколишнє середовище, в якому ви ростете, поважати права інших людей.
У школі ваш обов’язок – дотримуватись порядку в навчальному процесі, старанно вчитись, виконувати класні і шкільні доручення.
Вдома у коло ваших обов’язків входить піклування про членів вашої родини, посильна допомога старшим, догляд за меншими дітьми, гарна поведінка, намагання не засмучувати батьків, добре вчитись у школі, піклуватись про своє здоров’я і здоров’я близьких. Бо посягання на чиєсь здоров’я тягне за собою порушення усіх прав людини.
- Розфарбуйте своїми улюбленими кольорами повітряні кульки, на яких зображено ті обов’язки, які ви виконуєте самі.
VІ. Підсумки уроку
1. Бесіда
- Що нового дізналися ви сьогодні на уроці?
- Які нові слова запам’ятали?
- Про які права дитини ви не знали?
2. Сценки
- Наші діти підготували сценку. Ви повинні визначити, в чому порушені права дитини?
Сценка
Зайченя
Раз, два, три, чотири, п’ять,
Вийшов зайчик погулять!
В мене є смачна цукерка,
Є скакалка. Є люстерко!
Лисиця
Йди сюди, малюк вухатий!
Мусиш все мені віддати!
Дай скакалку! Дай цукерку!
Та й нащо тобі люстерко?
Це мені воно згодиться.
Я ж красунечка Лисиця!
(Лисичка забирає речі, красується, Зайчик плаче, входить Ведмідь)
Ведмідь
Декларації, Лисице.
Ти, звичайно, не читала.
Є такий закон на світі.
Це серйозна дуже справа.
Ображать не маєш права слабших себе і малих!
Тож віддай все Зайченяті,
Бо такий закон для всіх!
- Яке право Декларації порушила Лисиця? (Жодна дитина не повинна бути скривджена і зневажена.)
3. Самооцінка
- Ви всі старанно працювали. Але я хотіла б, щоб кожен із вас сам визначив, як працював на уроці. (Самооцінка)
Діти, я бажаю вам, щоб ви в своєму житті як можна менше бачили несправедливість і ваші права не порушувались. Ну, а, якщо це все-таки станеться, потрібно звертатись до:
- вчителя і адміністрації школи (директора, заступників директора);
- або у службу у справах дітей;
- міліцію по тел. 102.
VІІ. Домашнє завдання (диференційоване)
- Намалювати символами права дітей. (Хлопчики)
- Згадайте ще казки, в яких є порушення прав дитини. Принести книжечки на урок, прочитати ці казки. За бажанням намалювати ілюстрацію до казки. (Дівчатка)

ПРИРОДОЗНАВСТВО
3 клас
Тема: Повітря навколо нас. Властивості повітря
Мета: розширити й поглибити уявлення дітей про значення і місцезнаходження повітря на землі, про властивості повітря, про значення в природі властивостей повітря, формувати вміння виконувати досліди, спостерігати за ходом і результатами досліду, вміння робити висновки, міркувати за аналогією, виховувати пізнавальний інтерес до вивчення природи, здатність спілкуватися в процесі самостійної діяльності.
Обладнання: дитячі надувні іграшки, повітряна кулька, склянка з водою, грудка сухої глини, землі, цукру, солі, свічка, шприц, дрібні клаптики паперу, ілюстрації, тлумачний словник, ПК, мультимедійний проектор.
Хід уроку
І. Організаційний момент
Дзвінок пролунав веселий,
Дружно всіх він кличе в клас.
Стали , дітки, всі рівненько,
Посміхнулися гарненько.
Настрій на урок взяли
Працювати почали
Цікаві дії на уроці
Пропоную я для вас.
ІІ. Актуалізація опорних знань
І. Хвилинка спостережень
Наш черговий синоптик дасть нам уявлення про сьогоднішній день
- Яке сьогодні небо?
- Чи були зранку опади?
- Чи є сьогодні вітер?
- Що можна сказати про сьогоднішню погоду?
- Порівняємо її з погодою попередніх днів тижня. Що ви помітили?
2. Повторення вивченого на минулому уроці
Загадки
Всі його люблять, всі його чекають,
А хто подивиться — кожен скривиться. (Сонце)
Він і гріє, і пече,
І, як зайчик грається.
Схочеш взять його – втече
І мерщій сховається. (Сонячний промінчик)
Сонце – це світло, Сонце – тепло,
Сонце – усього життя джерело.
Сонце посилає нам на землю сонячні промінчики. Ми спробуємо зобразити наше сонечко з гарними промінчиками, які є відповідями на такі запитання:
Можна провести у вигляді індивідуального чи фронтального опитування
- Індивідуальне опитування (використовуємо комп'ютерні тести):
ТЕСТУВАННЯ Слайд 1
1. Сонце дає Землі:
а)тепло;
б)світло;
в)світло і тепло. Слайд 2
2. Для чого сонячна енергія потрібна живим організмам?
а)для росту;
б)руху;
в)розвитку;
г)для росту, розвитку, руху. Слайд 3
3. Чи правильне твердження: „Сонячні промені однаково нагрівають поверхню Землі?”:
а)так
б)ні Слайд 4
4. За допомогою світла в листках рослин утворюється?
а)вода;
б)поживні речовини;
в)сіль Слайд 5
5.Сонце гріє найдужче:
а) вранці;
б)ввечері;
в)опівдні Слайд 6
6. Що стає з тілами неживої природи, коли вони вбирають сонячне тепло?
а) охолоджуються?
б) нагріваються Слайд 7
- Фронтальне опитування
- Що дає сонце Землі?
- Як падають на землю промінчики?
- Які сонячні промені найбільше нагрівають земну поверхню?
- Як можна виміряти висоту сонця на небосхилі?
- Як називається прибор для вимірювання висоти сонця на небосхилі?
- Коли найменша довжина тіні від гномона протягом доби? Протягом року?
- Коли буває найдовша тінь протягом доби? Протягом року?
- Для чого потрібна енергія рослинам, тваринам, людям?
-Молодці, ми повторили відомості про сонячні промені, значення світла і тепла в природі.
Енергія Сонця жене вітер, води,
Дарує нам щедрі багатства природи.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку
Дізнатися, про що буде іти мова на нашому уроці ми зможемо, розшифрувавши слово
Вправа „Дешифрувальники”
20, 19, 3, 12, 23, 21, 33 – повітря Слайд 8
Загадка
Куди ступиш — всюди маєш,
Хоч не бачиш, а вживаєш (повітря)
Методика „Мозкова атака”
- Згадайте все, що відомо з цієї теми (записати, прикріпити до сонечка всі думки)
- Сьогодні на уроці ми дізнаємося, що таке повітря, його властивості.
ІV Вивчення нового матеріалу
1. Розповідь з елементами практичної роботи про властивості повітря.
На земній поверхні є 4 океани – це Тихий, Атлантичний, Індійський та Північно – Льодовитий. Але існує ще і 5 океан – назва якого ...
Вправа „Анаграма”
тАомсерфа Слайд 9
Атмосфера
Довідкове бюро – робота з словником
Пові́тря (рос. воздух, англ. air, нім. die Luft ) – природна суміш газів, з яких складається атмосфера Землі.
Атмосфера - це газова оболонка Землі /від грецького "атмос” -пара/. Вона простягається від поверхні Землі до 20000 км і поступово переходить в міжпланетний простір.
Усі планети сонячної системи мають газові оболонки, які звуть атмосферами. Кожну планету, ніби ковдра, огортає своя атмосфера, а сила тяжіння утримує її ,як магніт, не даючи газам відлетіти в космос. Нашій планеті пощастило двічі, адже вона тримається на оптимальній відстані від Сонця і єдина з усіх планет системи має атмосферу, придатну до життя.
Слухайте, слухайте, це вже давно не секрет:
Газові ковдри вкривають всі вісім планет.
Ковдри оці захисні атмосферами звати,
Є і в Землі атмосфера своя шарувата,
Тисячі в ній кілометрів – ото товщина!
І обертається разом з Землею вона.
Ще атмосферу повітряним звуть океаном,
Матінку Землю вона захищає старанно. ( „Піснезнайка”)
Над Землею знаходиться безмежний повітряний океан. Кожний день, кожну годину, хвилину самі цього не помічаючи, ми „купаємося” в ньому. І перехожі на вулицях, і тварини, рослини, і навіть будинки та машини „купаються” в ньому. Повітря є повсюди: на вулиці, у кімнаті, в землі, у воді. Будь яке місце на Землі заповнене повітрям.
Зараз ми знаходимося в шкільному приміщенні – класі: сидимо, відповідаємо, слухаємо.
- А де ж тут повітря? - запитаєте ви. - Повітря навколо нас, товстим шаром оточує Землю, але ми його не бачимо. Як ви гадаєте, чому?
2. Знайомство з властивостями повітря. Практична робота
- Знайомитися з властивостями повітря ми будемо, працюючи в групах
Групова робота
- Як же дізнатися, що повітря дійсно існує? Що повітря не пусте місце?
Проведемо такі досліди.
Дослід 1
Візьміть у руки зошит і помахайте ним перед обличчям. Що ви відчули?
- Ми відчули дотик , що ніби щось холодне доторкнулося до нас. Але зошит до обличчя ми не прикладали. Отже, між зошитом і обличчям існує якесь тіло. Це і є повітря.
Рух повітря – вітер
Візьміть клаптики паперу. А тепер змахніть зошитом над долоньками.
Що сталося? (клаптики злетіли з долоньки)
-Чому? Та тому що ми зошитом сколихнули повітря. А повітря , в свою чергу, папірці, і вони злетіли.
Повітря рухається навіть тоді, коли ми його не помічаємо. У повсякденному житті нам не доводиться думать про небо, повітря. Ми просто забуваємо про них. І лише під час бігу чи їзди, а також вітру чи бурі ми відчуваємо опір нашому рухові. Це ще більше підтверджує існування повітря.
Висновок : повітря прозоре, рухається.
Дослід 2
Якщо ми візьмемо медичний шприц без голки, закриємо отвір рукою і спробуємо натиснути на поршень. Він не зможе рухатися, йому буде заважати повітря, яке вміщене у нього.
Дослід3
Візьмемо грудочку землі (глини, солі, цукру) і зануримо її у склянку з водою.
- Що ви побачили? (звідти виходять бульбашки)
- Так, ті бульбашки і є повітря. Його витиснула вода з тих речовин, які ми клали у склянку, і тепер воно бульбашками виходить.
Дослід 4
Повітря може займати місце, його можна стиснути. Надуємо повітряні кульки або візьмемо резинові іграшки. Покладемо у воду.
- Що ви бачите? (Вони плавають).
Висновок: речі, наповнені повітрям не тонуть. Пригадайте свій відпочинок влітку, коли ви одягаєте круги, лягаєте на надувні матраци і плаваєте, не боячись, що можете потонути.
У мене в руках повітряна кулька. Я розв'яжу ниточку. Що ви почули? Так, шипіння. Отже, у ній містилося повітря. Воно всередині усіх порожнистих предметів на Землі, також і в органах людського тіла.
Висновок : повітря заповнює всі порожнини.
3. Хвилинка ерудита
- Чи багато важить повітря?
Щоб усе з”ясувати виконайте такий дослід.
Зважте спочатку 2 порожні кульки – їх вага однакова. А коли одну з них надути, то вона враз переважить іншу – порожню кульку. Бо вона важча!
Учені підрахували, що вага всієї атмосфери, яка тисне на Землю, складає 5,3 млрд тонн. Це майже вага мільярда великих слонів.
А на кожний 1 см кв.нашого тіла ( 1 см кв. – це як поверхня копійки) тиск повітря складає 1 кг 33 г
Розв’яжіть задачу. У невеликій кімнаті об’ємом 20 м куб. повітря важить близько 30 кг. Скільки буде важити повітря нашого шкільного класу, якщо його об’єм 60 м куб?
Повітря тисне на предмети з певною силою. Цей тиск називається атмосферним тиском. Людина пристосувалася до тиску на дні повітряного океану і відчуває зниження або підвищення атмосферного тиску. На висоті більш як 4 км вона відчуває "гірську хворобу": їй важко дихати, інколи лопаються кровоносні судини, починається кровотеча, запаморочення, втрата свідомості.
ДИНАМІЧНА ПАУЗА
4. Продовження практичної роботи
Дослід 5
Спробуємо втопити порожню пляшечку у склянці води. З отвору пляшечки побіжать бульбашки. Що це за Невидимка там сидить? Це - повітря. Порожня пляшечка не тоне у воді. Значить, повітря легше за воду.
Дослід 6
- Як ви гадаєте, повітря має запах? Ні, але у повітрі легко й швидко поширюється запах духів і аромат квітів. (Побризкати освіжувачем повітря) Цілюща ранкова свіжість травня сповнена ароматом квітучої весни. В розпалі літа повітря ніби настояне на травах. Восени, коли небо вкрите свинцевими хмарами, віє свіжістю і прохолодою. А як легко дихається після грози! Ні з чим не зрівняється запах першого снігу, коли свіжий вітерець грайливо змітає перші сніжинки і холодить обличчя. В сонячні березневі дні нас бадьорить особлива свіжість талого снігу.
Висновок : повітря немає запаху.
Отже, повітря має такі властивості: воно прозоре, без кольору, без запаху. легше від води, заповнює всі порожнини, знаходиться у ґрунті, воді.
Скадання ЛОТ Слайд 10
ПОВІТРЯ
Без запаху без кольору легше води заповнює всі порожнини
Знаходиться у ґрунті, воді
Фізкультхвилинка

Повітря нам потрібне всім:
І дорослим, і малим.
Мені, тобі, звірятку, пташці,
Листочку, квіточці, комашці.
Чи під воду ми пірнаємо –
все ж повітря споживаємо.
Комашка по землі повзе –
І та повітрям дихає.
Вітер крила обертає
Молодого вітряка
І вітрила надуває величезного човна,
А щоб повітря чистим було,
Потрібно, щоб дерев багато росло.

V. Робота з підручником
Бесіда за малюнками підручника.
Інтерактивна вправа ”Система позначок „Поміч”
Опрацювання статті "Повітря навколо нас"
„V” –Я це знаю
„-.” Я не знаю цього
Міркування (після читання)
Повітря погано проводить тепло.
Цю властивість повітря можна часто спостерігати в природі. На зиму у звірів відростає густа шерсть, а в птахів з'являється пух. Між густими шерстинками і пушинками є багато повітря. Воно зберігає тепло тіла тварин.
Узимку деякі трав'янисті рослини — озима пшениця, жито, суниці, копитняк не відмирають і залишаються зеленими. Але не гинуть вони тільки тоді, коли вкриті товстим пухким шаром снігу.
Чому? Якщо сніг пухкий, то між сніжинками багато повітря, яке погано проводить тепло. Тепло зберігається біля рослин і зігріває їх під час морозу.
VІІ. Закріплення матеріалу
1. Вправа „Математична загадка”
ПОРА – РА + ВІТЕР –ЕР + РЯ = ПОВІТРЯ Слайд 11
2. Вправа "Поміркуй”
- Чому птахи настовбурчують пір'я під час морозів?
- Коли краще зберігається тепло в кімнаті: якщо вікно засклене товстим склом чи коли воно з подвійними рамами?
- Чому в морозну погоду люди надівають речі зі штучного або натурального хутра?
- До яких тіл належить повітря?
- Де знаходиться повітря?
- Як можна довести, що повітря має певне місце?
3. Робота в зошиті
Різні істоти живуть у повітрі легкім,
В ньому літають комахи, співають пташки,
Ще й насінинки рослин у повітрі кружляють,
Легко мандрують і види рослин зберігають. („Піснезнайка”)
VІІІ. Підсумок уроку. Саморефлексія Слайд 12
Повітря, діти, - цінність надзвичайна.
Для нас – це існування джерело.
У ньому вічна сила життєдайна,
Живих істот без нього б не було.
- Домашнє завдання
- Опрацювати статті підручника „Повітря. Властивості повітря”.
- 3'ясуйте! Як люди використовують у побуті властивість повітря погано проводити тепло?

Джерела: інтернет-ресурси.
Вчитель: Павленко Людмила Володимирівна, спеціаліст вищої категорії
09.02.2013, 22:04

Категория: ІКТ(методика) | Добавил: @Mila@ | Теги: методика, ІКТ Просмотров: 6493 | Загрузок: 0 | Комментарии: 2 | Рейтинг: 5.0/2
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 2
2 @Mila@   (10.03.2013 21:17)
happy

1 1983   (04.03.2013 17:28)
Дякую , урок дуже цікавий!!!!!!!!!!!




avatar
ДОВІДНИК