Головна » Матеріал для завантаження » ДОВІДНИК ВЧИТЕЛЯ » Методичний порадник

Форми роботи з батьками в умовах інклюзивної освіти
· () ] 18.11.2017, 23:05

Форми роботи з батьками в умовах інклюзивної освіти
За даними ЮНЕСКО на сьогодні налічується понад 500 мільйонів людей з моторними, інтелектуальними або сенсорними порушеннями. Вони частіше за інших стикаються з фізичними та соціальними бар'єрами, які не дозволяють їм повноцінно жити в суспільстві, а також перешкоджають їх активній участі в розвитку соціуму.
Першочергова задача батьків - розкрити потенціал розвитку своєї дитини, виробити компенсаторні можливості та функції, підготувати до подальшого навчання, зробити дитину якомога пристосованим до суспільства та професійної діяльності.
Одним із важливих напрямків в діяльності школи є робота з сім'ями (батьками) дітей з обмеженими можливостями здоров'я. Роботі з батьками невипадково приділяється чимала увага. Для таких дітей, контакт яких з навколишнім світом звужений, незмірно зростає роль сім'ї. Родині належать значні можливості у вирішенні певних питань: виховання дітей, включення їх в соціальні та трудові сфери, становлення дітей з ОМЗ як активних членів суспільства.
Форми організації корекційно-педагогічного процесу надають широкий спектр можливостей включення нових педагогічних технологій у виховання та навчання дітей з особливими потребами шкільного віку в сім'ї:
1. Бесіди: колективні та індивідуальні.
2. Консультації: колективні, індивідуальні, за заявкою, тематичні, оперативні. Дані форми роботи мають на меті інформування батьків про етапи психологічного розвитку дитини, організації предметно - розвивального простору для дитини в сім'ї, закономірності аномального розвитку.
3. Батьківські збори у формі: тренінгу, «круглих столів», «Педагогічної вітальні». В ході тренінгу вирішуються багато завдань. Це і вироблення активної батьківської позиції, зняття почуття провини, підвищення самооцінки учасників. Участь у тренінгу допомагає батькам набути навичок вирішення конфліктних ситуацій з дитиною, вчаться ефективній взаємодії з ним, вирішити деякі особистісні проблеми, усвідомити та оптимізувати свою батьківську позицію. Крім того, під час таких зустрічей як «круглий стіл» або «педагогічна вітальня» батьки дітей з ОМЗ мають можливість зустрічатися один з одним, обмінюватися досвідом і надавати один одному підтримку, що дає батькам відчуття того, що «вони не самотні». Робота, побудована таким чином, допомагає вирішити не тільки особистісні проблеми, а й виробити певні соціальні навички для подолання труднощів у вихованні дітей з ОМЗ.
4. Індивідуальні та групові заняття з дітьми за участю батьків. Участь в таких заняттях, стимулює батьків, надихає їх. Тут вони вчаться не тільки змістовній взаємодії зі своєю дитиною, але й освоюють нові методи та форми спілкування з ним. Крім того, на заняттях батьки вчаться приводити у відповідність можливості дитини та свої вимоги до нього.
5. Проведення спільних свят, конкурсів, розваг.
Батькам необхідні знання в галузі педагогіки, психології, соціальної педагогіки, ряду дисциплін медичного блоку.
Наявність певної психолого-педагогічної системи сприяє правильному розвитку дитини. Розроблена програма спільної взаємодії батьків, дітей і вчителів містить виконання різних видів вправ, режимні моменти, ігри з дітьми як вдома, так і на прогулянках.
Лінія розвитку дитини: «Моє здоров’я»
• Міні - лекція з проведенням практичної роботи: «здоров'язберігаючий простір будинку»,
• Консультація: «Здорове харчування - запорука здоров'я»,
• Бесіда: «Гігієнічні вимоги до одягу і взуття»
• Бесіда: «Про режим»
• Свято здоров'я: «Спорт, гра, дружба»
• Бліц - турнір: «Щоб дитина росла здоровою і міцною»
• Консультація: «Мама, тато, я - спортивна сім'я»
• Семінар - практикум: «Осередок здорового способу життя в сім'ї»
Лінія розвитку дитини: «Гра»
• Консультація: «Чому дитині потрібна гра?»
• Консультація - практикум: «Які іграшки потрібні вашій дитині?»
• Консультація - практикум: «Грайте разом з дитиною».
• Консультація - практикум: «Сімейний Новий рік»; сімейна розвага (інтеграція в суспільство); участь батьків у проведенні тижня зимових ігор.
• Практичне заняття: «Грайте разом з дитиною».
• Виставка - інформація: «Папа в житті дитини». сімейна розвага «Наші хлопчики».
• Виставка - інформація: «Мамині руки». сімейна розвага: «Улюблені, милі, рідні».
• Практичне заняття: «Ігротека в колі сім'ї».
Лінія розвитку дитини: «Вимовляю правильно»
• Консультація: «Роль батьків у розвитку мовлення дітей». Знайомство з вправами, навчання виконанню вправ з розвитку артикуляційної моторики.
• Практичне заняття: «В гостях у веселого язичка». Навчання виконанню вправ для розвитку артикуляційного апарату).
• Практичне заняття: «Ігри та вправи для розвитку дихання».
• Консультація: «Значення чистомовок для розвитку мовної активності дітей».
• Консультація - практикум: «Я розповім тобі казку, дружок». Навчання розповіді, переказу, показу з використанням жестів, міміки (розповідь - обігравання - читання).
• Практичне заняття «Мовний розвиток дітей в спілкуванні з однолітками). Обмін досвідом.
Лінія розвитку дитини: «Батьківська школа»
• Бесіда: «Про дитину всередині сім'ї. Чи знаєте ви свою дитину? »
• Консультація «Самообслуговування та його значущість для дитини».
• Консультація: «Пізнання навколишнього разом із дитиною».
• Консультація: «Азбука спілкування із дитиною».
• Обмін досвідом «Ви питаєте - ми відповідаємо».
• Практикум: «По дорозі до знань - рішення педагогічних ситуацій» (По дорозі до школи, прогулянка в магазин)
• Бесіда: «Особливості емоційного розвитку вашої дитини».
• Консультація - практикум: «Розвиток емоцій через творчу діяльність».
• Консультація - практикум: «Виховання самостійності у дітей».
• Бесіда: «Покарання - в чому його сенс?» (Про методи виховання)
Лінія розвитку дитини: «Майстерня добрих справ»
• Консультація: «Значення розвитку дрібної моторики рук для всебічного розвитку дітей». Вироби з овочів і фруктів «Дари осені».
• Консультація - практикум: «Використання пальчикової гімнастики в роботі з дітьми з ОМЗ» із показом вправ, виставкою літератури.
• Сімейний вернісаж: «Пальчик, здивуй!». Пальчиковий театр на руках дітей і батьків.
• Семінар - практикум: «Майстерня Діда Мороза».
• Практична робота: «Годівничка своїми руками».
• Практична робота: «Подарунок для тата».
• Практична робота: «Подарунок для мами».
• «Дитяча книга» - спільне виготовлення дитиною і батьками саморобної книги.
Лінія розвитку дитини: «Наочність»
• Оформлення теки «Здоровий спосіб життя дитини шкільного віку».
• Оформлення ширми «Азбука здоров'я».
• Оформлення стенду «Осінь».
• Оформлення теки «Артикуляційна гімнастика».
• Оформлення теки «Дрібна моторика».
• Доповнення в теки «Здоровий спосіб життя дитини шкільного віку - все про здоров'я».
• Оформлення теки «Мовне дихання».
• Оформлення ширми «Комплекс вправ для очей».
• Створення теки «Нехворійка».
• Оформлення стенду «Зима».
• Оформлення ширми «Ігри для здоров'я».
• Виготовлення теки «Основи безпеки життєдіяльності».
• Оформлення стенду «Весна».
• Виставка дитячих книг, дидактичних посібників, ігор.
• Оформлення стенду «Літо».
Батькам необхідно включатися в процес навчання та виховання з перших шкільних днів дитини, це дозволить не тільки скорегувати наявні недоліки в розвитку дитини, але і попередити появу вторинних відхилень.


· () ] 18.11.2017, 23:05 --------------------------

Категория: Методичний порадник | Добавил: np927793 Просмотров: 1595 | Загрузок: 353 | Рейтинг: 5.0/2
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 1
Гостей: 1
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг