Головна » Матеріал для завантаження » ДОВІДНИК ВЧИТЕЛЯ » Методичний порадник

«МІЙ СВІТ І Я» Програма етичного виховання молодших школярів
(45.5 Kb) ] 15.01.2015, 19:11

Мета курсу полягає у формуванні й розвитку морально-вольових рис характеру молодших школярів.

Завдання курсу:

  • вироблення понять «добре» й «недобре», «справедливо» й «несправедливо»;
  •  виховання любові до родини, до своїх близьких, до рідної домівки, до Вітчизни, до національних традицій;
  • формування потреби говорити правду, бути чесними, дружно жити в колективі, спільно навчатися, працювати, гратися, бути хорошими товаришами й відчувати колективний дух;
  • виховання доброзичливого ставлення до людей (старших та однолітків);
  • формування потреби приносити посильну допомогу оточуючим, бути працьовитими;
  • виховання бажання оберігати природу, захищати тварин;
  • формування поняття відповідальності за свої вчинки та відповідального ставлення до власних слів і обіцянок, уміння утримувати себе від егоїстичних вчинків, долати невихованість;
  • вироблення негативного ставлення до порушення правил для школярів.

Програма курсу спрямована до двобічний процес, що включає в себе, з одного боку, виховну роботу вчителя, а з іншого – суб’єкт цієї роботи – дітей, які беруть активну участь у діяльності під цілеспрямованим впливом вчителя.

Успіх реалізації програми залежить від використання принципів психолого-педагогічних теорій та певноїсистеми практичних заходів.

Насамперед, це глибокі знання вчителями початкових класів індивідуальних особливостей дітей молодшого віку, їх психічний та фізичний стан, вміння педагога зацікавити дітей своїм курсом.

Вивчення курсу має підкріплюватися конкретним матеріалом, відповідно до особистості дитини. Тому важливим шляхом здійснення програми є прагнення зрозуміти кожного учня через проведення анкетування для батьків, ведення діагностичного щоденника для класовода, складання соціально-педагогічних карт. Для цього необхідно постійно прослідковувати ланцюжок зв’язку : дитина-батьки – школа.

Методи навчання:

  1. бесіди з приводу конкретного факту із життя класу, під час яких аналізуються вчинки учнів;
  2. читання оповідань і байок;
  3. перегляд діафільмів, які розкривають зміст тієї чи іншої моральної норми;
  4. обговорення запитань, які діти ставлять учителеві;
  5. обговорення конфліктних ситуацій, які можуть виникнути в дитячому колективі;
  6. ігри, які фізично розвивають і загартовують  дітей, виховують кмітливість, швидкість і координацію рухів, а також формують дружні стосунки. 
  7.  

А) сюжетні ігри: «Місто Ввічливих», «Книжкова лікарня» тощо. Діти отримують змогу вправлятися в правильних діях, які переходять у звичку;

Б) сюжетно-рольові ігри, зміст яких будується на використанні дитячої художньої літератури, казок;

В) пізнавально-інтелектуальні ігри-вікторини, уявні мандрівки;

Г) ігри з трудовим змістом: «Лялькове ательє », «Весела майстерня», «Фабрика Умійківська»

7) заняття за інтересами, заняття клубного типу;

8) проведення тематичних свят і розваг;

9) прогулянки й екскурсії з організованим спостереженням.

Програма «Мій світ і я» потребує від учителя постійного напруження його духовних сил, мудрості, терпіння й великої любові до дітей, до своєї справи. Він має вміти слідкувати за розвитком своїх учнів, розуміти внутрішній світ дитини: її думки і хвилювання, мотиви вчинків.

Розділи й теми курсу в кожному класі – це продовження й поглиблення вивчення розпочатого в попередньому класі згідно з віковими особливостями дітей.


(45.5 Kb) ] 15.01.2015, 19:11

Категория: Методичний порадник | Добавил: yrok | Теги: молодших, етичного, виховання, Методичний порадник, школярів, Я», програма, «Мій, Світ Просмотров: 1509 | Загрузок: 425 | Рейтинг: 5.0/1
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК