Головна » Матеріал для завантаження » ДОВІДНИК ВЧИТЕЛЯ » Методичний порадник

Особливості вивчення фонетики з використанням пісень і римівок
(22.6 Kb) ] 01.02.2018, 17:41

Засвоєння мови у школі розпочинається з оволодіння її звуковим аспектом. Процес оволодіння ним передбачає формування автоматизмів сприйняття та вимови окремих звуків і звукосполучень, а також фонетичних навичок, які піддаються спостереженню і реалізуються лише у живому мовленні. Певне місце тут посідають також знання, які пропонуються у вигляді вимови.

Зміст навчання вимови на початковому етапі навчання складають:

  1. Засвоєння необхідних і доступних знань про вимову окремих Звуків і звукосполучень;
  2. Формування автоматизмів сприймання звуків і звукосполучень, тобто формування їх слухових образів;
  3. Оволодіння механізмами артикуляції звуків і звукосполучень;
  4. Первинне ознайомлення з інтонацією, фразовим наголосом і ритмікою.

В організації роботи над фонетичним аспектом мови суттєвим є питання, коли учні повинні засвоювати вимову, зокрема, на якому етапі уроку і на якому етапі курсу навчання треба зосередити роботу над нею.

Звичайно, категоричної і однозначної відповіді тут бути не може. Йдеться про те, що роботі над вимовою необхідно приділяти увагу постійно - на всіх етапах уроку і на всіх етапах курсу навчання. Цей висновок ґрунтується на таких засадах:

> Автоматизми і навички вимови формуються не відразу, а лише в результаті довготривалого тренування.

> Набуті, але недостатньо закріплені автоматизми і навички виявляють тенденцію до "сповзання" в бік уподібнення до вимови рідної мови.

З огляду на це робота над вимовою повинна бути стабільною, тривалою і наполегливою, навіть коли вчителю вже здається, що мети досягнуто.

І все ж, якщо говорити про етапи уроку і етапи навчання в цілому, як вважає О.І.Вишневський [10], то в системі правильно налагодженої роботи над вимовою деякі з них мають більше, а деякі менше значення. Очевидно, що на уроці має бути якийсь етап, коли вимова звуків виявляється в центрі уваги. Це здебільшого початок уроку (3-5 хвилин), коли вчитель проводить так звану фонетичну зарядку. Тут вводять окремі звуки або коригують їх вимову, в разі потреби вдаються до відповідних пояснень.

Формування фонетичних автоматизмів і навичок передбачає перебудову звичної артикуляції на основі встановлення подібності та відмінностей у проголошенні звуків у рідній та іноземній мовах, формування фонетичного слуху, а також оволодіння технікою вимовляння іншомовних звуків. Все це на початковому етапі можливо тільки шляхом наслідування і повторення, краще хором, слідом за вчителем, аудіо-або відеозаписом. Аналізувати почуті звуки і свідомо керувати своїми органами мови молодші школярі можуть в дуже обмеженому обсязі. Психологічно, діти сприймають і запам'ятовують пісні та скандування під музику набагато краще, ніж будь-який інший текст.

Крім того, їм більш зрозуміло і звично таке заняття як спів хором, ніж просто повторення хором окремих фраз. Автори багатьох навчальних посібників використовують традиційні англійські пісеньки та римування при постановці звуків у початковій школі [54].

Доцільним також вважається використання римувань, які відіграють величезну роль як засіб розвитку дитячої мови та її компонентів, як дихання, дикція, слух, темп, вміння регулювати силу голосу. Римування зміцнює не

тільки довільну (усвідомлену) виразність мовлення, але й сприяє виробленню правильної вимови окремих звуків.

Римування, так як і пісні, можна використовувати для відпрацювання певного звуку в фонетичних вправах. На кожен звук дається чотири-п'ять римівок.


(22.6 Kb) ] 01.02.2018, 17:41 --------------------------

Категория: Методичний порадник | Добавил: vynariryna | Теги: римівок, пісень, особливості, використанням, вивчення, Методичний порадник, фонетики Просмотров: 843 | Загрузок: 176 | Рейтинг: 5.0/1
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 1
Гостей: 1
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг