Головна » Матеріал для завантаження » ДОВІДНИК ВЧИТЕЛЯ » Методичний порадник |

Я працю над впровадженням проектних технологій вже більше 5 років.
Хочу поділитися своїми напрацюваннями.
Проекти поділяються на короткочасні та довгострокові.
Раджу починати з короткочасних. Бо саме тоді діти одразу бачать результат своєї колективної роботи.
Велика роль відводиться вчителеві, його вмінню чітко сформулювати поставлену задачу, розподілити завдання, щоб дітям було зручно працювати у групах.
Такими короткочасними проектами у моїй роботі були:
- «Зимові свята».
- «Українські письменники».
- «Міста України».
Більш тривалими проектами у дослідницькій діяльності моїх учнів біли:
- «Брати наші менші»
- «Смачні та корисні»
- «Високі та красиві»
- «Народні свята»
Діти із захопленням відшукували інформацію, робили яскраві малюнки, намагалися оригінально оформити свою роботу. Результатом колективної праці стали такі гарні альбоми.
Велику роль в роботі над проектами має заохочення учнів, стимулювання, створення виставок, щоб це приносило їм задоволення, щоб вони бачили результат своєї праці.
У початковій школі значну роль в підготовці та оформленні роботи відіграють батьки. Без їх допомоги ми не змогли б оформити так яскраво всі ці альбоми.
Найбільш довготривалим був проект до 200 річниці з дня народження Т.Г. Шевченка.
Учні класу розподілилися на 4 групи. Кожна група отримала завдання:
- «Пошуковці – досліджували біографію Т.Г. Шевченка (дитячі роки)»
- «Літературознавці – знайомились з творчою спадщиною поета.»
- «Мистецтсвознавці – презентовали творчість Т.Г.Шевченка – художника.»
- «Ілюстратори – створили аплікації та малюнки до віршів Т.Г. Шевченка.»
Діти працювали дуже завзято, відшукали багато цікавих фактів.
Створили «Дерево життя і творчості Т.Г. Шевченка». Збагатили свої знання, створили яскраві презентації, вчилися висловлювати свої думки.
Батьки приймали активну участь у проекті, допомагали оформити ось такі чудові збірки.
Результатом цього проекту був «відкритий» урок, який відвідали вчителі Саксаганського району. Відео зйомка уроку розміщена на інтернет-сайті, а конспект уроку надруковано у журналі «Початкове навчання і виховання» (№6 2015рік). Хто зацікавився, можете переглянути.
Виходячи зі всього сказаного я вважаю, що при використанні проектних технологій:
а) позитивним є те, що між учителем і учнями відбувається співпраця, з'являються різні форми взаємодії учнів з учителем, урізноманітнюється навчальний процес, учні вчаться отримувати додаткову інформацію, висловлювати свої думки, виступати у ролі інформатора або доповідача.
б) негативним є те що на пошук негативної інформації та її оформлення, а також для захисту проекту потрібен значний час.
в) викликає складності : навчити учнів слухати і розуміти один одного, радіти досягненням інших.
Підводжу підсумок: проектні технології – цікавий вид інтерактивного навчання, стимулюють пізнавальну діяльність і самостійність учнів.

Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:
Поділитися посиланням на цю сторінку в:
Всего комментариев: 0 | |
|
|