Головна » Матеріал для завантаження » ДОВІДНИК ВЧИТЕЛЯ » МОЛОДОМУ ВЧИТЕЛЮ

ЯК НАПИСАТИ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНУ ХАРАКТЕРИСТИКУ УЧНЯ
18.12.2014, 17:19

Гірко, коли вчитель пише по­гані характеристики на учнів із сі­мей зі складними умовами життя. Виявляється, що дитина не по­трібна не тільки своїм батькам, а й тим людям, які мають за обов'я­зок побачити проблему і допомог­ти. Прикладом такого ставлення є характеристика учениці однієї зі шкіл нашого міста Тетяни Т. Цей документ був написаний при переведенні дівчинки із загально­освітньої школи до школи-інтернату. Ось невеликий уривок, який дає можливість скласти психоло­гічний портрет дівчинки: «Дити­на не була готова до навчання. Зді­бна. З дітьми спілкується. За час навчання інтересу до знань не ви­явила. До школи ходила дуже рідко. Рівень знань дуже низький. Букви не засвоїла. Читає, складаючи по буквах. Слабо списує, під диктовку не пише. Висловити свою думку не може, погано запам ятовує прави­ла, вірші. Неуважна. Спокійна. Фі­зично розвинена добре, часто хворіє. З ГПД утікає. Невдячна».

 

Як ви гадаєте, яке ставлення до дитини провокує така харак­теристика?

Саме характеристика цієї уче­ниці (адже вона зі школи - інтернату потрапила у мій клас) наштовхну­ла мене та інших учителів почат­кових класів нашої школи на роз­думи щодо того:

за яким планом має бути на­писана характеристика;

яким вимогам повинна від­повідати;

як написати характеристи­ку з найменшою негативною кон­стантою.

І головне: що повинно бути в характеристиках, щоб учителі, які працюватимуть з цими учнями в середній і старшій ланках освіти, виходячи із концепції особистісно орієнтованого навчання, змогли побудувати свою роботу, спираю­чись на індивідуальні та психоло­гічні особливості дітей.

Отже, перш ніж розпочати ро­боту з написання характеристик, я склала для себе план, за яким на­далі й працювала.

План написання психолого-педагогічної характеристики учня (учениці) 4-го класу

І. Навчальна діяльність.

1. Термін навчання в даній
школі.

2.    Рівень навчальних досягнень,
лінія успішності (причини її не-
рівномірності), системність і міц-
ність знань.

3.   Усвідомлення обов'язків школяра, інтерес до навчання (до яких саме предметів).

4.   Ставлення до оцінювання своєї навчальної діяльності педа­гогами.

5.   Самооцінка своїх успіхів у навчанні, її мотивація.

6. Особливості процесів пам'я­ті, мислення, сприймання, мов­лення.

7.Ступінь сформованості вмін­ня вчитися, планувати свою роботу, контролювати себе.

II.  Трудова діяльність.

1.    Участь у різних видах суспільно корисних заходів.

2.    Працелюбність.

III. Загальна характеристика.

1.    Дисциплінованість.

Реакція на зауваження дорос­лих, емоційна вразливість.

Місце у класному колективі (формальне чи неформальне лідер­ство, позиція «підлеглого» тощо).

Ініціативність, співпраця у груповій роботі.

IV. Психологічні особливості.

1. Настрій.
 Мобільність, комунікабель­ність.

Врівноваженість, стрима­ність.

V.        Рекомендації для вчителів, що надалі працюватимуть з дитиною


18.12.2014, 17:19 --------------------------

Категория: МОЛОДОМУ ВЧИТЕЛЮ | Добавил: yrok | Теги: ХАРАКТЕРИСТИКУ, учня, НАПИСАТИ, як, рекомендації, ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНУ, поради Просмотров: 3146 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 13
Гостей: 12
Читачів: 1
кохана

СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг