Головна » Матеріал для завантаження » ДОВІДНИК ВЧИТЕЛЯ » МОЛОДОМУ ВЧИТЕЛЮ

Роль музичного мистецтва у формування естетичної культури підростаючого покоління
11.02.2016, 18:05 Розвиток нашого суспільства залежить від духовного розвитку кожної особистості. Адже всім відомо, що музика є мовою серця, і вона неможлива без найніжніших почуттів та емоцій людини. Велике значення у цьому має вплив мистецтва на людину та її виховання.
Уся освітня діяльність навчального закладу ґрунтується на принципі єдності навчання та виховання: формування особистості з притаманними їй людськими якостями й рисами характеру, світоглядом і способом мисленням, почуттями та поведінкою, спрямованими на саморозвиток та розвиток демократичного громадянського суспільства в Україні. Слід пам’ятати, що це не поодинокі заходи чи уроки, а цілеспрямована, кропітка, багаторічна праця вчителя.
Невід’ємною частиною мистецтва є музичне мистецтво. Воно займає значне місце у нашому житті і є надихаючою силою для кожного з нас. Музика втішає, заспокоює, підбадьорює, піднімає на боротьбу з життєвими обставинами. Жодне свято чи подія не обходиться без музики. Легка, весела – вона приносить задоволення,а серйозна – змушує задумуватись.
В наш час все більше уваги приділяється питанню естетичного розвитку дітей, де головним завданням є розвиток їх творчих здібностей засобами мистецтва, зокрема музичного. У виконавській музичній діяльності інтенсивно розвиваються творчі музичні здібності учнів, розширюються можливості активного сприймання музики. Протягом багатьох років роботи в школі, велику увагу приділяю слуханню музики на уроках, а також позакласній роботі з дітьми, використовуючи при цьому різні форми роботи.
Будь-яка форма спілкування з музикою спрямована на те, щоб діти навчилися сприймати її, розвивали свої уміння вслухатися в музику, яка звучить, а також роздумувати про неї. Тому ставлю перед собою три основних педагогічних завдання:
1. прищеплювати інтерес до музики,
2. формувати здатність свідомо сприймати музику і творчо розмірковувати про неї,
3. розвивати в учнів навички виразного виконання.
Такий підхід забезпечує поєднання процесу розвитку сприймання музики з процесом засвоєння музичних знань, формуванням навичок і творчих здібностей та художнього смаку школярів. Провідною ідеєю моєї роботи на уроках музичного мистецтва є невіддільність музичних знань від формування духовного світу учнів.
Збагачуючи емоційний світ і розширюючи загальний кругозір людини, музика активізує її пізнавальну діяльність, примушує співпереживати і тим самим сприяє вихованню особистих переконань, розвиває обдарування, стимулює творчу діяльність. Разом з іншими видами мистецтва музика допомагає краще розуміти життя. Всю роботу на уроках музики в школі намагаюсь організувати так, щоб діти не раз на власному досвіді відчули наскільки великий вплив музики, як потрібна вона і в радості, і у важкі хвилини життя, як багато дає нам втілена в ній правда і краса.
Слід зазначити, моя робота в школі не обмежується тільки уроками. Намагаюся, щоб усі форми музичних занять, будь-яка діяльність поза уроками сприяла творчому розвитку, прагненню самостійного мислення, прояву ініціативи. Моє велике прагнення, щоб уся вокально-хорова робота приносила і дітям, і мені радість творчості. Творча атмосфера завжди присутня як на уроках, так і на заняттях вокально-хорових гуртків.
Для виявлення творчої активності, спрямування її у потрібне русло, необхідні певні умови, які стимулюють розвиток дитячої уяви, самостійні пошуки тих чи інших виконавських виражальних засобів. Тому, на уроках музичного мистецтва, в процесі вокально-хорової роботи, вокального ансамблю, на заняттях сольного співу, а також в період підготовки до оглядів художньої самодіяльності, намагаюся налаштувати учнів так, щоб вони емоційно сприймали і переживали музику, а виконуючи її, висловлювали свої почуття.
Великий внесок у виховний процес роблять колективи художньої самодіяльності, які є в кожній школі. Художня самодіяльність, в умовах шкільного навчального закладу, завжди була невід’ємною від навчального та виховного процесу. Адже, працюючи в аматорському гуртку, дитина має реальні можливості для самореалізації, а мистецькі заходи – це невичерпне джерело для її духовного життя. Ці заходи акумулюють, очищають, утверджують і возвеличують духовність окремої людини і народу в цілому.
Отже, як писав В. Сухомлинський :«Заспіває школа – заспіває народ». Впевнена, що моя робота була б неможливою без підтримки моїх колег, які теж впевнені, що уроки музичного мистецтва – необхідні, а вокально-хорова робота – дуже важливий фактор виховання і розвитку творчих здібностей учнів.
11.02.2016, 18:05 --------------------------

Категория: МОЛОДОМУ ВЧИТЕЛЮ | Добавил: tkachenkom86 Просмотров: 1132 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 1
Гостей: 1
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ
iiborys
Україна. Кривий Ріг