Головна » Матеріал для завантаження » ДОВІДНИК ВЧИТЕЛЯ » СОЦІАЛІЗАЦІЯ ОСОБИСТОСТІ

Тренінговий урок-гра "Дорога до злагоди"
(7.58Mb) · () ] 10.05.2018, 19:40 Гра-тренінг
«ДОРОГОЮ ДО ЗЛАГОДИ»
Метою гри є подолання конфліктів, налагодження дружніх стосунків у класному та шкільному житті за допомогою відповідей на питання, які найбільше хвилюють аудиторію.
«Дорогою до злагоди» - це настільна гра, розрахована на 3-х безпосередніх учасників та на увесь клас, якому учасники адресують запитання, або дають відповідь самостійно.
Правила гри наступні:

Якщо правила гри порушено, вчитель піднімає червоний прапорець. За цим знаком у класі має настати тиша для з’ясування обставин.
Для гри необхідні фігурки учасників та кубик із цифрами від 1 до 6. Наприклад:

Головною ідеєю є:
- вирішення нагальних класних питань з приводу поведінки учнів;
- попередження конфліктних ситуацій;
- навчитись культурно вирішувати конфлікти;
- жити у злагоді та дружбі з усіма навколо.
Гру розбито на 7 секторів, кожний з яких відповідає за різну модель поведінки, яка може спричинити виникнення конфлікту, або розкриває проблемні ситуації шкільного життя:
1. Плаксій.

Цей сектор направлений на розуміння, підтримку, правильне з’ясування причини, яка призвела до девіантної поведінки учня. Питання, на які потрібно дати відповідь на цьому етапі можуть бути наступними:
1) Сусід по парті плаче. Якими мають бути твої дії?
2) Тебе образили і хочеться плакати. Що ти відчуваєш? Як тобі допомогти?
3) Батьки кажуть, що ти вже дорослий і не маєш плакати. Що ти при цьому відчуваєш? Як ти вважаєш, плакати – це погано, чи добре?
2. Неслух.

У цьому секторі розглядаються питання неповаги до однолітків та старших, з’ясовуються причини. Питання, на які учні мають відповісти у цій секції можуть бути такими:
1) Однокласник не слухає вчителя, порушує поведінку. Якими мають бути твої дії?
2) На уроці стало нецікаво. Хочеться повеселитись, побешкетувати. Що робитимеш в такій ситуації?
3) Вчитель написав зауваження в щоденнику щодо твоєї поведінки у класі. Якими будуть твої дії?
3. Забіяка.

У секторі розглядаються причини та наслідки некоректної поведінки, проявів агресії, насилля. Питання, які варто поставити учням у цьому секторі, наприклад, такі:
1) На перерві розпочалась бійка. Що ти маєш зробити, якщо став її свідком?
2) У класі розбили вікно. І ти знаєш, хто це зробив. Чи маєш ти виказати злочинця, адже він – твій друг?
3) Тебе звинувачують у тому, чого ти не робив. Як будеш діяти?
4. Ображає молодших.

Сектор розповідає про рівні права усіх і кожного, про толерантне ставлення до слабших та молодших за віком. Питання, запропоновані у цьому секторі можуть бути наступними:
1) На перерві твій однокласник ображає учня 1 класу. Якими мають бути твої дії?
2) Ти знаєш, що синці твоєму другу поставили вдома батьки. Що ти маєш зробити? Чи мовчатимеш?
3) Незнайомець пропонує тобі дружити і піти з ним. Як ти вчиниш?
5. Шкідливі звички.

Сектор пропонує учням розглянути ситуації, в яких їхній друг, або однокласник має шкідливі звички та відповісти на питання, як діяти у подібній ситуації, як уникнути поганого впливу, не піддатись на умовляння спробувати щось із забороненого. Сектор аргументовано навчає вести здоровий спосіб життя. Питання, які можна розглянути на цьому етапі:
1) Твій друг почав курити. Щоб зберегти дружбу ти також почнеш? Чому?
2) Ти бачиш як дорослі хлопці курять та п’ють пиво. Ти хочеш спробувати, хоча тобі постійно кажуть, що це шкідливо. До кого звернутись за порадою? Що будеш робити? Чи один раз – не враховується?
3) На якомусь святі дорослі пропонують тобі скуштувати алкоголь і кажуть, що ти вже дорослий. Ти погодишся? Чому?
6. Янголя.

Сектор розповідає про те, що людина не може складатись лише із поганого, а тому у кожному варто знайти щось позитивне, адже народжуються усі хорошими, а погане – це набуте протягом життя.
Питання цього сектору, наприклад, такі:
1) У твоєму класі є розбишака, з яким ніхто не хоче дружити. Як ти вважаєш, в нього немає жодної хорошої якості? Як йому допомогти?
2) З новеньким у класі ніхто не товаришує. Ти можеш виправити цю ситуацію? Як саме?
3) Відмінника з твого класу часто ображають, бо він - перший у навчанні. Як ти вважаєш, чому? Ти зможеш з ним подружитись, на відміну від інших однокласників, чи будеш робити, як всі?
7. Друзі.

Останній сектор покликаний визначити поняття «друг», «дружба», які їхні основні засади, хто є друзями у класі та як із порушника/недруга зробити друга, позитивно вплинувши на нього, що в свою чергу, допоможе порушнику виправитись.
Орієнтовні питання цього сектору:
1) Як ти розумієш, хто такий «друг»? У тебе є друг у класі? Розкажи про нього, не називаючи ім’я – нехай інші його вгадають.
2) Чи може дружба зробити з розбишаки зразкового учня? Як саме? Чи можеш ти це зробити у своєму класі?
3) Ти хочеш подружитись з деякими однокласниками, але вони не звертають на тебе уваги. Що робитимеш?
Переможцем гри вважається не той, хто першим дістався фінішу, а той, хто особисто, або командно, набрав найбільшу кількість балів (смайликів), які даються за кожну правильну відповідь.

Запитання та смайлики розміщуються у конвертиках відповідного кольору.
Час, на який розрахована гра – 40 хв.
Після гри обов’язково проводиться релакс під тиху класичну музику.
Оформлення може бути різним, залежно від актуальних питань класу, чи закладу. В нашому випадку гра мала наступний вигляд:

Гру-тренінг розробила:
соціальний педагог
комунального закладу
«Середня загальноосвітня школа № 6»
Кам’янської міської ради
Федіна Олена Володимирівна
(7.58Mb) · () ] 10.05.2018, 19:40

Категория: СОЦІАЛІЗАЦІЯ ОСОБИСТОСТІ | Добавил: elena_dndz Просмотров: 77 | Загрузок: 22 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar