Головна » Матеріал для завантаження » ДОВІДНИК ВЧИТЕЛЯ » МЕДІАОСВІТА

Як ЗМІ маніпулює людською свідомістю. 10 способів
02.02.2016, 20:16

Сьогодні я вирішив поділитися з вами конспектом надзвичайно цікавої і повчальної статті американського лінгвіста, політичного публіциста та філософа Ноама Чомські (Noam Chomsky), в якій він розповідає про інструменти маніпуляції людською свідомістю з боку засобів масової інформації. Стаття стосується в першу чергу американських реалій, але придивившись уважніше – можна побачити чимало методів, які були вдало перейняті українськими “послідовниками” і активно використовуються вітчизняними ЗМІ.

Оскільки блоги – це також до певної міри ЗМІ – то, сподіваюся, читачам “Української блогосфери” буде дуже цікаво ознайомитися зі статтею.

 

Постійно відволікати увагу громадян від справжніх соціальних проблем до тем, які не мають реального значення. Працювати над тим, щоб громадяни були постійно чимось зайняті і у них не залишалося часу на роздуми“. Не потрібно бути генієм, щоб відшукати безліч прикладів використання інструменту “відволікання уваги” в сучасних українських реаліях.

  1. Відволікати увагу. Одним із найбільш ефективних важелів управління суспільством є відволікання уваги від важливих пробем та рішень, які приймаються політичними та економічними елітами. Це досягається через насичення інформаційного простору менш важливими подіями. Прийом відволікання уваги використовується і для того, щоб не дати громадянам можливості отримувати важливі знання у сфері науки, економіки, психології, нейробіології та кібернетики. Саме тому сьогодні набагато більше людей з радістю проведуть час, обмінюючись фотографіями котиків у Фейсбуці, ніж за підручником лінійної алгебри чи квантової механіки.
  2. Створювати проблеми, а потім пропонувати способи їх рішення. Цей метод також називається “проблема – реакція – рішення”. Створюється проблема, яка викликає необхідну владним колам реакцію і дозволяє впровадити рішення, які в іншій ситуації викликали б протест серед населення. Наприклад – криваві теракти, як рушій для прийняття законів, що підсилюють “безпеку”, а по суті діють на обмеження прав звичайних громадян.
  3. Впроваджувати поступово. Щоб досягнути реалізації будь-якого непопулярного рішення, достатньо впроваджувати його поступово, день за днем, рік за роком. Саме таким чином було нав’язано принципово нові соціально-економічні умови у 80-90-их роках минулого століття. Приватизація, невпевненість, нестабільність, масове безробіття, зарплата, яка більше не може гарантувати достойне життя… Якби все це відбулося одночасно, то майже гарантовано вилилося б у революцію.
  4. Відкладати впровадження. Ще один спосіб “продавити” непопулярне рішення – виставити його у світлі “болючого”, але “необхідного” і досягнути згоди громадян на його реалізацію в майбутньому. Набагато простіше погодитися на будь-які жертви в майбутньому, ніж зараз. Крім того це дає громадянам більше часу, щоб звикнути до думки про зміни і смиренно прийняти їх, коли настане час.
  5. Звертатися до народу, як до малих дітей. В більшості пропагандистських виступах та промовах, які розраховані на широку публіку, використовуються такі аргументи, персонажі, слова та інтонації, наче автори звертаються до дітей дошкільного віку чи розумово відсталих індивідів.
  6. Фокус на емоції, а не на здоровий глузд. Вплив на емоції – це класичний прийом, спрямований на те, щоб заблокувати здатність людини до раціонального аналізу, а зрештою – до здатності критично мислити взагалі.
  7. Підтримувати серед людей невігластво, тим самим культивуючи посередність. Працювати над тим, щоб люди були нездатні зрозуміти прийоми та методи, які використовуються для управління ними. “Якість освіти нижчих класів повинна бути достатньо низькою, щоб невігластво, яке відділяє нижчі суспільні класи від вищих, залишалося на рівні, який не зможуть подолати нижчі класи”.
  8. Спонукати громадян захоплюватися посередністю. Впроваджувати в населення думку про те, що бути тупим, вульгарним та невихованим – модно.
  9. Підсилювати відчуття власної вини. Заставити людину повірити в те, що тільки він винен у власних нещастях, які відбуваються через нестачу його розумових здібностей чи зусиль. В результаті замість того, щоб повстати проти недосконалої економічної системи, людина починає займатися самоприниженням, звинувачуючи себе у всіх негараздах.
  10. Знати про людей більше, ніж вони самі про себе знають. За останні 50 років успіхи в розвитку науки призвели до розриву між знаннями простих людей та інформацію, яка доступна тим, хто знаходиться при владі. А це значить, що у більшості випадків система володіє більшою владою і більше керує людьми, ніж вони самі.

Джерело: http://blogosphere.com.ua/2012/08/22/media-and-manipulation


02.02.2016, 20:16 --------------------------

Категория: МЕДІАОСВІТА | Добавил: yrok | Теги: способів, свідомістю., ТЕОРЕТИЧНИЙ МАТРІАЛ, як, людською, маніпулює, 10, ЗМІ Просмотров: 1154 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК