Головна » Матеріал для завантаження » КЛАСНОМУ КЕРІВНИКОВІ » РОБОТА З БАТЬКАМИ

Тренінг для батьків «Я – хороший батько!»
18.04.2017, 19:28

Мета: визначення кола проблем у взаємостосунках батьків і дітей, підвищення самооцінки; знаходження способів вирішення конфліктів.


Хід тренінгу
1. Ознайомлення з цілями групових занять
Мета: надання інформації про цілі, яких передбачається досягну­ти у процесі групової роботи.
Ведучі ознайомлюють батьків із цілями та завданнями групових занять.
2. Знайомство учасників
Мета: знайомство учасників між собою; створення доброзичливої атмосфери.
Насамперед батьки почергово називають своє ім'я та ім'я ди­тини, пояснюючи, чому вони так її назвали. Деякі батьки можуть і не пригадати, чому вони так назвали свою дитину. Необхідно за­спокоїти їх, кажучи, що, можливо, це було спонтанне рішення, тому і не запам'яталося.
Після знайомства батьки дають відповіді на такі запитання:
1. Як проявляються здібності Вашої дитини?
2. Як саме Ви допомагаєте розвивати здібності Вашої дитини?
Таким чином між батьками відбувається обмін досвідом виховання дитини в сім'ї.
3. Діагностика на виявлення стосунків батьків із дитиною, тобто на психологічну сумісність батьків і дитини
Із наведених моделей необхідно обрати ту, яка відповідає реаль­ним стосункам із дитиною (демонструються моделі)
1

2

3

6

Моделі стосунків із дітьми:
1. Ви з дитиною не залежні один від одного і не близькі. Це непо­коїть, варто замислитися над пошуками шляхів зближення.
2. Ви не залежні, не дуже близькі, але контактуєте, маєте щось спільне. Це вже краще.
3. Разом ви як особистості дуже близькі, але й не залежні.
4. Ви ближчі, ніж у моделі 3. Це гарні стосунки.
5. Ви близькі, як одне ціле «ми». Це дуже гарні стосунки.
6. Одна особистість повністю поглинута іншою особистістю. Для ви­явлення свого «Я» дитині не залишається місця. Це ситуація тиску.
Мовленнєвий тест «Які ви батьки?»
Відзначте, будь ласка, ті фрази, які ви часто використовуєте у спіл­куванні з дітьми:
1. Скільки разів тобі повторювати?
2. Порадь, будь ласка, як мені вчинити в цій ситуації?
3. Не знаю, що б я без тебе робила! 
4. І в кого ти такий(а) удався(лась)?
1. Які в тебе чудові друзі!
2. Ну, на кого ти схожа(ий)?
3. Ти моя опора і помічниця!
4. Ну що в тебе за друзі?!
5. Про що ти тільки думаєш?
10. Який(а) ти в мене розумний(а)!
11. А як ти вважаєш, сину (донько)?
12. У всіх діти як діти, а ти?!
13. Який ти в мене кмітливий!
Аналіз одержаної за тестом інформації
Відповіді з позитивним значенням:
1,2,4,6,8,9, 12 —2 бали;
3,5,7, 10, 11, 13 —1 бал.
7—8 балів — ви живете з дитиною душа в душу. Вона щиро лю­бить і поважає вас. Ваші стосунки з дитиною позитивно впливають на становлення її особистості.
10—12 балів — вам необхідно бути уважнішими у ставленні до дитини. Ви користуєтесь у неї авторитетом, але авторитет не замінить вашої любові. Розвиток дитини залежить скоріше від випадкових об­ставин, ніж від вас.
13—14 балів — ви й самі відчуваєте, що чините неправильно. Між вами та дитиною існує недовіра. Поки не пізно, намагайтеся приділя­ти дитині більше уваги, ураховувати її запити та інтереси.
4. Інформаційна частина «Способи вирішення конфліктів»
Мета: формування вміння вирішувати конфлікти з дітьми без втрат з обох сторін.
Учитель. Зазвичай батьки сприймають за конфлікти ситуації, коли вони чимось незадоволені чи дитина відстоює свою думку, всту­паючи з ними в суперечку. Але не кожна суперечка чи протиріччя пе­ретворюються на конфліктну ситуацію. Для неї характерні емоційна напруга сторін, вплив негативних емоцій, вираження неприязні один до одного.
(Учитель просить батьків навести приклади конфліктів, які були у них з дитиною, а потім проаналізувати причини, мотиви та резуль­тати цих ситуацій.)
Учитель. У будь-якому конфлікті кожна сторона бажає отримати перемогу, часто будь-якими шляхами, навіть якщо страждають осо­бисті інтереси.
(На прикладі поділу яблука батькам необхідно показати, як відбу­вається вирішення конфліктів. Двом суперникам необхідно розділити яблуко. Існують такі результати цієї дії:
1. Яблуко ділиться навпіл. У цьому випадку обидві сторони йдуть на компроміс, але страждають обидві сторони, оскільки кожен хо­тів отримати ціле яблуко.
2. Яблуко отримує суперник, але в цьому випадку одна сторона обділяє себе.
3. Яблуко залишається собі, що обділяє інтереси суперника.)
Учитель. У двох останніх випадках конфлікт не вирішується,
оскільки можуть бути негативні наслідки. Компромісне вирішення призводить до обділення обох сторін, але конфлікт усе-таки вирішу­ється.
Існує ще четвертий варіант — знаходження інших способів вирі­шення.
На прикладі поділу яблука можна розглянути будь-яку конфліктну ситуацію. Головне — усвідомити, що хочете в цій ситуації ви і ваш суперник, обговорити з ним це. Коли ви говорите про конфлікт, то його вже не існує, ви тільки обговорюєте його.
(Батькам також: можна запропонувати поділитися своїм досві­дом стосовно того, як поводиться дитина, коли вони сваряться між: собою.)
5. Вправа «Я — хороший вихователь»
Мета: підвищення самооцінки ролі батька.
Батькам по колу пропонується продовжити речення «Я — хоро­ший батько, тому що...»
При виникненні труднощів у батьків слід допомогти їм знайти в собі позитивні батьківські риси.
(Учитель підбиває підсумок, дякує всім за плідну роботу.)

Джерело: http://zakinppo.org.ua/onlajndovidnik-klasnogo-kerivnika/metodichni-rekomendacii-po-roboti-z-batkami/1284-trening-dlja-batkiv-ja-horoshij-batko


18.04.2017, 19:28

Категория: РОБОТА З БАТЬКАМИ | Добавил: yrok | Теги: батько!», робота з батьками, Хороший, тренінг, для, «Я, батьків Просмотров: 201 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar