Головна » Матеріал для завантаження » КЛАСНОМУ КЕРІВНИКОВІ » РОБОТА З БАТЬКАМИ

Тренінг «Мозаїка батьківського виховання»
(21.7 Kb) ] 11.02.2017, 18:40

РОБОТА З БАТЬКАМИ
Навчання та виховання дитини — спільне завдання шкільного закладу та родини. Родина відіграє важливу роль у підготовці до життя своєї дитини. І дошкільний заклад — ідеальний помічник батьків у цій важливій справі. Формування соціально-комунікативної компетентності дитини 6 років неможливе без набуття нею досвіду позитивного розв'язання життєвих колізій. Починаючи з раннього віку, діти постійно потрапляють у ситуації, з яких мусять знаходити вихід. Першочергове завдання педагогів і батьків — навчити малюків способів позитивного розв'язання різних проблем.

                             Тренінгове заняття з батьками


Мета: ознайомити батьків з методикою досягнення позитивних результатів, формування соціально-комунікативної компетентності дітей. Спонукати їх до партнерства у реалізації спільних завдань.

 

 

                                        Хід проведення

Тренінг – ефективний метод групової роботи

Привітання учасників; презентація тренерів та програми. Ознайомлення учасників з регламентом роботи. Вирішення організаційних питань.
  Правил не повинно бути занадто багато (не більше 8 – 10). Вони можуть бути продемонстровані аудиторії на плакатах або за допомогою технічних засобів. До переліку важливих правил можна віднести наступні:

  • кожен учасник має можливість висловитися, якщо у нього є бажання;
  • всі учасники групи поважають цінності і погляди кожного, навіть, якщо не згодні з ними;
  • обговорюються ідеї, пропозиції, а не люди, що їх висловили;
  • всі учасники роблять зауваження коротко і по суті;
  • кожен учасник, навіть захищаючи свою точку зору, відкритий для сприйняття чужих ідей, думок та інтересів інших учасників;
  • усі розбіжності, конфлікти, що виникають під час роботи, розв’язуються мирним шляхом з урахуванням інтересів учасників і правил роботи;
  • всі учасники прагнуть створити відкриту, ділову, дружню атмосферу.

Тренер розповідає метафору.

„Мені подобається порівнювати дитину з водою. Це річка весела та стрімка, бурхлива, або ж глибока та повільна. Вона пливе собі, куди їй заманеться, рухається вільно та невимушено. Але рух кожної річки визначає її русло, ті береги, яких ми називаємо “батьками”. Вони, завжди ніби попереду, визначають основне спрямування її руху. Якщо батьки знають, як виховувати дитину, мають свої стійкі ціннісні настанови, розуміють, що є важливим для дитини, - то це береги міцні, надійні. Тоді і річка почувається захищеною та більш впевненою.

Де ви бачили такі береги, які б тиснули на річку чи змушували її плисти в інший бік? Річка пливе вільно у відповідності до своєї природи, але береги дещо скеровують її рух. Річка, яка не має берегів розтікається, поступово перетворюючись на болото. Так і дитина, яка не відчуває підтримки, розумного контролю з боку батьків не має життєвих орієнтирів, чіткого самоусвідомлення своїх справжніх бажань та потреб. Тому часто потрапляє під чужий вплив або тиск оточення.

Діти наслідують своїх батьків, вони ніби віддзеркалюють їхню поведінку, манери спілкування, але, головне, – засвоюють саме ті цінності, ті головні життєві принципи, які сповідують батьки. Тому батькам важливо бути послідовними у думках, переконаннях та діях.”
Вправа "Знайомство"
Мета:   допомогти батькам краще пізнати своїх дітей, створити дружню атмосферу. Позитивно налаштувати їх на спільну роботу з педагогами.
Запропонувати батькам написати ім'я своєї дитини вертикально: згори вниз, а навпроти кожної літери записати якість дитини, що починається з цієї літери.
А — активний, адекватний, агресивний, азартний, артистичний...
Р — розумний, рухливий...
Т — творчий, технічний...
Е — емоційний, енергійний...
М — милий, малий...
Усі аркушики розмістити на загальному плакаті під назвою "Наш клас".
Вправа "Інтерв'ю"
Мета : учити батьків об'єктивно оцінювати власну дитину (досягнення, особливості, найцікавіші моменти життя, те, що найбільше подобається дитині).
Батькам пропонують взяти одне в одного інтерв'ю про якийсь вчинок їхнього сина або доньки, що їх здивував, розсмішив, зворушив, і потім переповісти одержану інформацію присутнім.

Учасники об’єднуються в пари і по черзі беруть один в одного інтерв’ю за такими запитаннями :

  • Ім’я;
  • Відомості про сім’ю;
  • Три речі, які Ви найбільше любите в житті;
  • Життєве кредо;
  • Найцікавіший спогад з дитинства;
  • Портрет співбесідника (потрібно зобразити співбесідника за допомогою малюнка; можна використовувати будь-які асоціації та образи).

Тривалість виконання завдання 7 хв.
Руханка

- Поміняйтеся місцями ті хто народилися восени, взимку, літом, весною.

- Поміняйтеся місцями ті у кого темне волосся.

- Поміняйтеся місцями ті у кого одна дитина в сім'ї, дві, більше трьох.
Гра "Чарівна мотузочка"
Мета: обговорити комунікативні та конфліктні фактори, вправлятися в роботі у малих соціумах.
Об'єднати батьків у дві підгрупи, роздати їм малюнки із зображенням того, як поводяться діти або літературні персонажі у різних ситуаціях.
Завдання групам — записати якнайбільше:
першій групі — конфліктних факторів, що підвищують вразливість дитини;
другій групі — факторів, що допомагають уникнути конфліктів;

Третя група має визначити, що школа може дати їхнім дітям.
Четвертій групі — обговорити, від чого школа може захистити дітей.
Учасники зачитують свої очікування та наклеюють їх на плакати. Обговорення на тему "Чи всі очікування батьків можна задовольнити ігровою та навчальною діяльністю?" (Позитивним прикладом, допомогою, бесідою ...).
Висновок: наше спільне завдання — не тільки дати дітям знання, а й сформувати та розвинути особистісні якості кожної дитини.

              Рольова гра „Застосування трьох шляхів у вихованні”

Мета: проаналізувати різні виховні підходи батьків стосовно дитини, сприяти розумінню необхідності використання діалогу у сімейному вихованні.

Ресурси: фігурки з кольорового паперу у відповідності до кількості учасників – зірочки, сонечка, квіточки для об’єднання в групи; картки з написами „Влада”, „Поступливість”, „Діалог”.

Хід проведення

За допомогою кольорових фігурок тренер об’єднує учасників у три групи, кожна з яких вибирає картку з надписом „Влада”, „Поступливість”, „Діалог”.

Завдання: у відповідності з написом на картці придумати проблемну ситуацію у сім’ї та за допомогою рольової гри продемонструвати її. Час на підготовку – 20 хв.

Кожна група по черзі розігрує проблемну ситуацію в сім’ї, де батьки застосовують певний виховний підхід: „Влада”, „Поступливість”, „Діалог”.

Учасники вгадують, який це був підхід і чому саме вони так вважають. Таким чином, учасники краще усвідомлюють отриману інформацію, розуміють особливості кожного виховного підходу, його недоліки та переваги.

Запитання для коментування:

  • Як почувалися учасники в ролі дитини, батьків в кожному окремому випадку?
  • Як проявляють батьки свою любов до дитини у кожному з випадків?
  • Що важливого у розігруванні стосунків помітили „глядачі”?
  • Які важливі висновки Ви для себе зробили, аналізуючи кожен з виховних підходів у сім’ї?

Притча "Крамничка можливостей"
Одного разу чоловікові наснилося, начебто він ішов містом і зайшов до крамнички. Він довго ходив між полиць, на яких лежали різноманітні екзотичні овочі та фрукти, що приголомшували незвичайним виглядом, яскравими кольорами, ніжними пахощами.
Але варто було чоловікові взяти з полички плід, як той одразу перетворювався на крихітне зернятко. Тоді він звернувся до продавця:
— Дайте мені, будь ласка, ось той фрукт.
Але господар відповів:
— Ми не продаємо плодів, ми торгуємо насінням.

Мораль: кожен має у своєму житті багато можливостей, але головне— реалізувати їх.
Заняття з батьками з елементами тренінгу є першою сходинкою на шляху формування відповідальності тат і мам за соціалізацію дітей.
Ми впевнені: саме тільки перебування наших Надійок, Оксанок, Сергійків, Петрусів у культурному середовищі  зробить їх добрими, милосердними, гуманними. Потрібна систематична, кропітка, повсякденна робота батьків та педагогів, щоб навчити дітей поводитися у різних життєвих ситуаціях за законами Добра, Краси, Ввічливості, Людяності. Адже соціалізація — складний і багатогранний процес, який триває все життя людини, а його основи закладаються в дошкільному дитинстві.

Ритуальне завершення тренінгу

Батьки запалюють свічки і викладають букву «Я»

- Запаліть у серцях своїх дітей вогонь і підтримуйте його все життя, щоб він не погас.


(21.7 Kb) ] 11.02.2017, 18:40

Категория: РОБОТА З БАТЬКАМИ | Добавил: yrok | Теги: батьківського, робота з батьками, виховання», тренінг, «Мозаїка Просмотров: 3081 | Загрузок: 461 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 10
Гостей: 10
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг