Головна » Матеріал для завантаження » КОРЕКЦІЙНА ПЕДАГОГІКА » ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА

Навчальні досягнення учня інклюзивного класу.Розробка порфоліо.
(11.67 Mb) ] 17.04.2016, 09:50

Останнім часом все більш популярним стає інтегроване навчання дітей з порушеннями психофізичного розвитку. Поширюються процеси їхньої інтеграції в соціум, розробляються та впроваджуються засоби участі в спільному навчально-виховному процесі.
Складання портфоліо в інклюзивному навчанні - спосіб фіксування накопиченої інформації певного періоду навчання з метою визначити можливості дитини, а в подальшому надає можливість внести зміни в індивідуальний навчальний план. Ця обов’язкова складова допомагає стежити за соціалізацією та формуванням особистості учня.
Привожу розроблене портфоліо навчальних досягнень учня з діагнозом ЗПР, який навчається в середньоосвітній школі в інклюзивному класі другій рік.
Досягнення учня інклюзивного класу
Порфоліо
[фото учня]
Скляренка Олександра
учня 2-го класу

I. Навчальні досягнення
Рідна мова
Мовленнєва діяльність
Письмо Недостатньо сформована техніка письма (часто змінює положення руки), не завжди дотримується графіки букв; помиляється в з’єднанні; правил правопису дотримується частково; гігієнічних навичок письма дотримується після контролю з боку учителя (асистента); починає проявляти зацікавленість до виконуваної роботи, але потребує контролю і стимулу.
Рідна мова Сашко виконує звуковий і звуко-буквений аналіз слів із 4-5 звуків. Впізнає голосні звуки. Розрізняє слова, що називають предмети, ознаки, дії. В даний момент відчуває труднощі в навчанні письму під диктовку, неуважний при списуванні.
Читання Сашко читає тихо відривним складовим способом з помилками (часто недочитує закінчення слів, зупиняється; переставляє склади в словах), неправильно вимовляє слова, помиляється в наголосі. Не розуміє прочитане в повному обсязі. Коли слухає текст, концентрує увагу тільки на емоційно забарвлених епізодах. Розкриває зміст прослуханого за допомогою навідних запитань, на які намагається відповідати самостійно, але лексику твору не використовує. Декламуючи вірш, робить численні зупинки, продовжує після підказки.
Діалогічне мовлення Сашко вступає в діалог відповідно до запропонованої ситуації й мети спілкування, але потребує постійного стимулу щодо його мовленнєвої активності. Після інструкції щодо використання етикетних норм у діалогічному мовленні, починає їх дотримуватися. Допускає паузи, лексичні та орфоепічні помилки.
Монологічне мовлення Сашко будує текст, але переказування чи розповіді уривчасті, багато повторів. Допускає лексичні, граматичні та орфоепічні помилки, недостатньо вправне слововживання. Розповідає із значною допомогою вчителя у вигляді запитань, підказок слів.
Математика Сашко має уявлення про дію додавання і віднімання. Тільки в прямому напрямку називає числа від будь-якого до вказаного в межах 100; має уявлення про двоцифрові числа, вміє записати числові вирази. Не усвідомлює зміст дії множення. Розв’язуючи задачі на дві дії, припускається помилок. Використовує позначення см, дц, м, л. Має уявлення про геометричні фігури, вміє вимірювати відрізки. Виконує математичні завдання під керівництвом вчителя (асистента), користуючись таблицями складу чисел і множення, співвідношень між величинами. Знання засвоєні на рівні вмінь.
Додаються зошити учня з навчальних предметів.
Графік
зростання швидкості читання
Семестрове оцінювання (II)

П.І.Б. Українська мова Читання Математика Англійська мова Природознавство
Скляренко Олександр
6 6 6 6 7
II. Суспільна робота учня
Сашко чергує у класі, але не завжди добросовісно і вчасно, потребує постійного нагадування, допомоги зі сторони товаришів та вчителя (асистента).
Протягом навчання у 2-му класі брав участь у підготовці та проведенню позакласних заходів:
• Свято «Осінній ярмарок» (допомагав робити вироби із овочів)
• Свято Нового року (декламував вірш)
• КВК «Знай, люби та шануй природу!» (відповідав на питання)
• День іменинників (приймав участь у конкурсах, вітав іменинників)
[фотографії учня з цих свят]
III. Соціальна компетентність учня
Школа викликає у Сашка позитивні емоції. Йому вже важлива реакція і позитивна оцінка своїх реплік і дій; вже хочеться робити те, що й інші діти. Важливим моментом зараз для нього є контакт із однолітками. У Сашка є бажання, але немає уміння взаємодіяти. Контакти, які він встановлює зі своїми однокласниками ситуативні, нестійкі, нетривалі. Загалом всередині фіксується на захисних механізмах відстоювання себе. Він потребує підтримки дорослого.
Під час гри контактує з однокласниками Каплінським Тимуром та Калан Вікою, які є ініціаторами їхнього спілкування. В поведінці ще простежуються емоційні сплески, протест, некерована радість, але Сашко вже здатен зрозуміти свою поведінку і вибачитись. Звертаючись з проханням до дорослих та дітей, використовує ввічливі слова.
До однокласників та шкільних товаришів ставиться доброзичливо. Діти характеризують Сашка як «великого, доброго, симпатичного» хлопчика.
На зауваження реагує адекватно.
Лінійка самооцінки*
Добрий щедрий розумний красивий

Злий жадібний нерозумний некрасивий
*- Дитина самостійно ставить позначку на кожній шкалі.
IV. Творчі роботи учня
Цей розділ складається із творчих робіт учня.
V. Відгуки
Висновки. Школа викликає у Сашка позитивні емоції, цікавість. Він вже дивиться в очі, слухає. Йому цікаво, який сенс і користь у тій чи іншій дії, навіщо це робити, що буде тощо. Він вже хоче робити те, що й інші діти, але впевнений, що красиво не зробить (наприклад, не намалює). Хоча моторика рук ще слабка, прогресс помітний. Тепер необхідно вселяти віру.
Порушення емоційного, вольового контролю простежується і перша реакція, як і раніше - сплеск, протест, роздратування, некерована радість. І тут прогрес на сьогоднішній день в тому, що виплескуючи цю реакцію, слідом йде розуміння провини та розміркування над наслідками. Саме в цьому напрямку доцільно працювати. Він фіксується на захисних механізмах відстоювання себе.
Сашко виключно за допомогою вчителя (асистента) здатен відтворити окремі дії, прості завдання та спосіб виконання завдань. Простежується надлишок зайвих, непотрібних для виконання завдань рухів, невміння вибирати ефективні стратегії розв’язання завдань, що робить сприймання поверхневим і недостатньо продуктивним.
Потребує постійного стимулювання з боку вчителя та асистента щодо цілеспрямованого виконання завдань.
Рівень самостійності Цілковите керівництво навчальною діяльністю учня з боку вчителя та асистента і повний контроль. Спостерігається порушення процесів регулювання - неорганізованість, імпульсивність. Має проблеми з самообслуговуванням.


(11.67 Mb) ] 17.04.2016, 09:50 --------------------------

Категория: ІНКЛЮЗИВНА ОСВІТА | Добавил: olenastanovska Просмотров: 4301 | Загрузок: 788 | Рейтинг: 4.0/3
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 8
Гостей: 8
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг