Головна » Матеріал для завантаження » КОРЕКЦІЙНА ПЕДАГОГІКА » ЛОГОПЕДІЯ

Кінетичний пісок, як універсальний засіб в роботі вчителя-логопеда
(126.1 Kb) ] 25.12.2017, 17:10

Актуальність

Діти цього століття, пізнають комп'ютерні технології одночасно з освоєнням мови і прямоходінням та ставлять перед сучасним педагогом завдання вдосконалення дидактичних прийомів, методів освітньо-інформаційної роботи. Мова відіграє величезну роль у житті людини. Розвиток мови виступає на початку, як засіб спілкування,  надалі стає знаряддям мислення і вираження думки.

Як практикуючий логопед хочу відзначити, що характер, глибина, кількість і структура дефектів мови змінилася. По-перше, якщо раніше був порушений один звук, то зараз, як правило, не одна група. У других ускладнилися дефекти в самій структурі мови. Порушені не лише звуки, фонетико-фонемна відмінність звуків, але і граматика, і зв'язна мова. Окрім всього цього, діти з мовними проблемами мають психологічні особливості: дефіцит уваги, низький рівень розвитку самоконтролю, низький рівень пізнавальної активності, швидка стомлюваність і, як наслідок низька працездатність, низький рівень мотивації до занять. Відставання в розвитку рухової сфери (недостатня координація пальців рук, апарату артикуляції). Логопедична робота передбачає корекцію не лише мовних розладів, але і особи дітей в цілому. Серед вихованців з проблемами в мовленнєвому розвитку високий відсоток тих, у кого є проблеми з розвитком загальної і дрібної моторики, пам'яті, уваги, а частенько і мислення.

Інноваційні технології в логопедичній практиці це лише доповнення до загальноприйнятих, перевірених часом технологіям (технологія діагностики, технологія звукопостановки, технологія формування мовного дихання при різних порушеннях вимовної сторони мови та інші). Будь-яка інновація, використана в логопедичній практиці, відноситься до так званих «мікроінновацій», оскільки її використання не міняє базисну організацію логопедичної допомоги, а лише локально модифікує її методичну складову. У результаті, пройдя перевірку часом, в логопедичній практиці залишаться найефективніші і доступніші для вживання технології. Інноваційні технології – це упроваджені, нові, такі, що володіють підвищеною ефективність методи і інструменти, прийоми, що є кінцевим результатом інтелектуальної діяльності педагога. Нові і такі, що володіють підвищеною ефектівностью методи і інструменти, прийоми, що є кінцевим результатом інтелектуальної діяльності педагога. Нові способи взаємодії педагога і дитини. Нові стимул-реакції, служать для створення сприятливого емоційного фону, сприяють включенню в роботу підлягаючих зберіганню і активізації порушених психічних функцій. Основним критерієм "інноваційності" технології є підвищення ефективності освітнього процесу за рахунок її вживання.

На думку д-ра пед. наук А.В. Хуторського, в педагогічній інноватиції  слід розрізняти новизна і нововведення. Якщо під педагогічною новизною розуміти якусь ідею, метод, то нововведенням (або інновацією) в цьому випадку буде процес впровадження і освоєння цієї новини. Особливість інноваційного процесу — його циклічний характер, нововведення проходить наступну структуру етапів: виникнення, швидке зростання в боротьбі з опонентами, зрілість, освоєння, поширення, насичення, рутинізація, криза, фініш.

          Нетрадиційні корекційні методики розкривають широкий спектр здібностей дитини, а використання методів і технології сучасних терапій об’єднує терапевтичні фактори невербальної експресії з вербальною взаємодією. На мою думку, найбільш вдало це можна поєднати з використанням арт- терапевтичних методик, які дозволяють створювати невимушені ситуації спілкування і максимально замотивувати дитину для спільної діяльності. Арт-терапія – терапія засобами мистецтва, включає в себе такі окремі терапевтичні технології, як ізотерапія, казкотерапія, ігрова терапія, пісочна терапія, музична терапія, фототерапія, хромотерапія. Часто ці технології інтегровані, доповнюють одна одну.

Пропоную вашій увазі інноваційну технологію, яка зарекомендувала себе в моїй практиці як ефективна і прийнятна. Я поставила перед собою завдання пошуку найбільш ефективних форм роботи з дітьми. Для успішної корекції по формуванню граматичного ладу мовлення та моторики у дітей старшого дошкільного віку, я вирішила використовувати у своїй роботі кінетичний пісок. Гра з піском як спосіб розвитку дитини відомий з давніх часів, це природна і доступна для кожної дитини форма діяльності, яка стабілізує емоційний стан. Саме у грі з піском дитина відчуває себе господарем свого маленького світу. Перенесення традиційних педагогічних занять в пісочницю дає більший виховний та освітній ефект, ніж стандартні форми навчання. Пісочну ігротерапію можна віднести до інноваційних особистісно-орієнтованих і здоров'язберігаючих технологіях роботи з дітьми.

Пісочна терапія допомагає:


(126.1 Kb) ] 25.12.2017, 17:10 --------------------------

Категория: ЛОГОПЕДІЯ | Добавил: yrok | Теги: Кінетичний, вчителя-логопеда, пісок, як, логопедія, універсальний, роботі, ЗАСІБ Просмотров: 1279 | Загрузок: 449 | Рейтинг: 5.0/1
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 4
Гостей: 4
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг