Головна » Матеріал для завантаження » НАОЧНІ ПОСІБНИКИ (презентації) » ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

Людина починається з добра . В.Сухомлинський
05.12.2013, 17:46 Тема : Людина починається з добра .
Матеріал до уроку. Введення в тему, «Василь Сухомлинський» (про нього), В. Сухомлинський «Красиві слова і красиве діло» .
Мета. Ознайомити учнів з життєвим і творчим шляхом В. Сухомлинського. Домогтися, щоб учні усвідомили зміст та головну думку оповідань. Розвивати вміння переказувати текст, висловлювати власне оцінне міркування. Виховувати бажання
допомогти іншим, відповідальність за зроблену роботу.
Обладнання. Портрет В. Сухомлинського, окремі видання його творів, «Словникова скарбничка», картки зі словами, скарбничка народної творчості, мікрофон, малюнок корабля, карта подорожі, маршрутний лист, презентація, кольорові картки, макет сонечка з промінями.
Тип уроку: урок-подорож
Хід уроку
I. Організаційна частина.
Пролунав і стих дзвінок .
Починається дзвінок.
Зовсім часу ми не гаймо –
Працювати починаймо .
- Сьогодні у нас урок не звичайний , а урок-подорож.
- - Я знайшла вчора в скрині батька стару карту (показує Сувій). - Це ж карта Острова Скарбів! І тепер мені потрібно побудувати корабель і набрати команду! Ми вирушимо у мандрівку за скарбом. Ця подорож вимагатиме від вас знань, умінь, активності, винахідливості, кмітливості. Під час подорожі на нас чекають нові знайомства, різні пригоди. Чим краще ви будете працювати на уроці – тим менше штормів, тим більше шансів дістатися до скарбу. Ось перед вами карта.
- Ти, напевно, знаєш, що пірати - це морські розбійники, безстрашні та нещадні. Вони нападали на морські судна, а награбовані багатства ховали на далеких незаселених островах. - Але знайте, що справжні моряки повинні багато знати і вміти Ви любите подорожувати ?
А для того, щоб дізнатись на чому ми будемо подорожувати вам потрібно загадку відгадати .
Це що за дива:
Дме вітер у вітрила?
Ні паром, ні дирижабль -
А хвилях пливе .. (корабель)
- А ось маршрутний лист нашої подорожі .
II. Перевірка домашнього завдання
- Хто ж мені скаже , яке домашнє завдання було вам на сьогодні ? Читатиме вірш «Оленчині вишивки» - Ярослава , «Ліщина» - Вадим . Молодці!
III. Вправи на вдосконалення читацьких навичок .
- Перша наша зупинка називається « Океанія знань ».
- Що нового ви хотіли побачити, почути, дізнатись , навчитись на уроці?
Хочу дізнатися:що таке краса;
з чим краса завжди єдина.
Хочу навчитися: виразно читати;
вибирати з прочитаного головне;
робити висновки.
1. Читання чистомовки .

Ок-ок-ок – розпочали ми урок.
Шу-шу-шу – чистомовки я пишу.
Ят-ят-ят – їх пишу для всіх малят.
Ки-ки-ки – промовляємо залюбки.
Ло-ло-ло – щоб чисте мовлення було.
( Читання чистомовки луною за вчителем .)
2. Вправа на розширення кута зору .
слова
хати нка
захма рило
незна йомий
3. Виразне читання вірша .
Сказав Мудрець:
- Живи, добро звершай!
Та нагород за це не вимагай!
Лише в добро і вищу правду віра
Людину відрізня від мавпи і від звіря.
Хай оживає істина стара:
Людина починається з добра.
4. «Скринька народної мудрості»
- Складіть прислів'я із частин, які є на дошці .
Доброму всюди добре.
Добре діло твори сміло.
Раз добром налите серце вік не прохолоне.
5. Читання слів на картках-блискавках.
Повага, чемність, порядність, вихованість, щедрість, гідність, милосердя.
- Поясніть значення цих слів .
6. Ясне сонячне проміння освітило нам ім’я величної людини .
Василь Сухомлинський
IV. Вивчення нового матеріалу .
- А ми продовжуємо нашу подорож і наступна зупинка « Острів Знайомств » .
1. Оголошення теми уроку .
- Де ми познайомимось із життєвим і творчим шляхом Василя Олександровича Сухомлинського .
2. Демонстрація презентації про В. Сухомлинського .
3. Розповідь вчителя
Народився Василь Олександрович Сухомлинський в 1918 р. в селі Василівка на Кіровоградщині в небагатій сім’ї. У Василя були ще два брати і сестричка. Батьки ніколи не карали дітей, не вживали лайливих слів. З малку в дітей виховували любов до книги, часто ввечері за шитвом мама розказувала дітям казки.
Можливо, тому всі діти стали учителями. З 17 років працював Василь Олександрович учителем. Він дуже любив дітей. Складав для них казки і писав про них оповідання.
— З деякими оповіданнями ми познайомимось на наступних уроках.
4. Читання учнями статті про В. Сухомлинського.
— Де працював В. Сухомлинський?
— Як ставився Василь Олександрович до дітей?
— Якими він хотів бачити своїх учнів?
V. Опрацювання оповідання «Красиві слова і красиве діло»
- Наступна наша зупинка « Коралові рифи». Тут ми з вами познайомимось із оповіданням В.О.Сухомлинського «Красиві слова і красиве діло» .
1. Підготовка до сприймання оповідання
Літнього, захмарило, незнайомий, співчуваю, змоклому.
• читання слів «луною»
• напівголосне читання .
2. Тлумачення мало зрозумілих слів .
- Значення яких слів ви не знаєте?
3. Комбіноване читання твору «Учитель – учень »
1) читання вчителем ( до слів «... Він тремтів від холоду .)
2) Читання учнем до кінця . (Ярослава)
- Про кого йдеться в оповідання ?
- В яку пору року відбуваються події ?
3) Читання тексту «ланцюжком»
4) Аналіз змісту прочитаного .
• « Інтерв’ю з учнями»
- Для чого побудували хатинку в лісі ?
- Чому хлопці сховалися в хатині?
- Скільки хлопчиків було у хаті ?
- Чи знали друзі четвертого хлопчика ?
- Який вислів в тексті може бути прислів’ям ? (Гарні не красиві слова . Гарні – красиві діла)
- Як в розумієте цей вислів ?
VI. Фізкультхвилинка
VII. Вправи на розвиток швидкості читання .
- Продовжуємо подорожувати , зупинка «Бухта Загублених Кораблів» .
1. Гра «Знайди і прочитай»
- Зачитайте , у якому вигляді хлопчик завітав до кімнати ?
- З якими словами перший хлопчик звернувсь ?
- Що промовив другий хлопчик ?
- Зачитайте рядки, в яких автор висловив головну думку ?
2. «Передбачення»
- Я читатиму з тексту початок речення, а вам потрібно знайти і прочитати його до кінця .
a) « Одного разу….»
b) «А третій ….»
c) «Серед поля ….»
d) «Гарні не красиві … »
3. Робота в групах
- Зараз попрацюємо в групах , отримайте завдання на картках .
1. Доберіть самостійно слова-прикметники , що характеризуються третього хлопчика .
2. Як по-іншому можна назвати це оповідання .
4. Вправи для розуміння прочитаного .
До іменника дібрати прикметники з тексту .
Хатинка (маленька)
одежа (мокра)
хлопчик (незнайомий)
слова (красиві, жалісливі)
діла (красиві)
VII. Опрацювання оповідання В.О. Сухомлинського «Чому плакав Сергійко»
Завершується наша подорож на зупинці «Золото Русалочки»
1. Читання оповідання вголос.
«Чому плакав Сергійко»
Три тижні не був у школі Сергійко: хворів . Скучив за товаришами й за вчителькою.
Радісний, збуджений прийшов хлопчик до школи. Ось і його парта, ось і товариші .
Думалось йому: в очах товаришів побачить радість і привітність. Та їхні очі були спокійні і незворушні .
- А ти виконав сьогодні завдання? – тільки тихо спитав сусід по парті.
- Виконав, - тихо сказав Сергійко й заплакав .
2. Аналіз тексту .
- Чому хлопчик не був у школі ?
- Про що він думав ?
- Як зустріли хлопчика?
- Чому плакав Сергійко ?
— Прочитати прислів'я, переставивши склади.
диЛюна снакра не васломи, а бридоми миділа.
бреДо лоді биро лосмі.
(Людина красна не словами, а добрими ділами. Добре діло роби сміло.)
VIII. Мотивація навчальної діяльності учнів .
1. Гра «Чорний ящик»
- З якого це оповідання ?
А третій не сказав ні слова. Він зняв з себе сорочку й дав її змоклому хлопчикові .
IX. Підсумок уроку
- Продовжте речення «Прочитане оповідання спонукає мене …»
1. Асоціативний рядок (Мозкова атака )
- З чим у вас асоціюється сонце ? Чи можна порівняти з сонце оповідання Сухомлинського ?
- Чого навчають твори Василя Сухомлинського ? (Складання сонечка )
 людяність
 працьовитість
 дружба
 доброта
 чуйність
 щирість
2. Рефлексія
- на початку уроку ми визначали , яким би хотіли бачити урок. Погодились, що урок має бути цікавим, творчим . Яким є наш урок ? У кожного на парті є кольорові кружечки. Вони означають :
 жовтий (тепло) – « Я хочу більше прочитати оповідань В.Сухомлинського»
 зелений (добро) – « Я розкажу оповідання своїм близьким»
 червоний (радість) – «Я спробую скласти власне оповідання про своїх друзів»
- Що вам сподобалось на уроці ?
- Домашнє завдання : читати і переказувати оповідання .
05.12.2013, 17:46 --------------------------

Категория: ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ | Добавил: Анжелина Просмотров: 5962 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 11
Гостей: 11
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ
yrok, DODDDS
Україна. Кривий Ріг