Головна » Матеріал для завантаження » НАОЧНІ ПОСІБНИКИ (презентації) » ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

Міфи народів світу. Дедал та Ікар (давньогрецький міф).
(93.5 Kb) ] 02.03.2014, 21:00 Тема. Міфи народів світу. Дедал та Ікар (давньогрецький міф).

Мета. Ознайомити учнів із давньогрецьким міфом та дати уявлення про його витоки; формувати уявлення дітей про міфи як жанр усної народної творчості; збагачувати уявлення про міфи народів світу, вчити осмислювати їх зміст;
розвивати навички читання, увагу, мислення, пам'ять, зв’язне мовлення, словниковий запас;
виховувати старанність, активність, доброту, милосердя, справедливість; інтерес та зацікавленість до грецької міфології.

Обладнання. Слайд – шоу, виставка книг з даної теми, чистомовка, завдання
для роботи в групах.

Тип уроку. Комбінований урок.

Хід уроку

I. Організаційний момент
Дзвоник пролунав веселий,
Дружно всіх він кличе в клас.
І цікаве на уроці
пропоную я для вас.
Сьогодні до нас завітали гості.
Привітайтесь до гостей «Добрий день!»

II. Перевірка домашнього завдання.

1) Стислий переказ учнями міфу «Гнів Перуна».

2) Перевірка за допомогою тестів. (Слайди 1-5)

1.Міф – це …
а) казка, яка розповідає про вигаданих істот;
б) легенда про фантастичні події;
в) оповідь, що передає людські уявлення про про створення світу, богів, духів,природні явища та людські долі.

2. Слово «міф» походить з …
а) грецької мови;
б) латинської мови;
в) слов’янської мови.

3. У єгипетських міфах батько богів мав ім’я …
а) Ра;
б) Нун;
в) Гоготун.

4. Праматір людей у китайських міфах …
а) богиня Лада;
б) богиня Нюйва;
в) бог Перун.

5. У слов’янській міфології Перун – це бог…
а) блискавки та грому;
б) полювання;
в) птахів та звірів.

Відповідь на кожне запитання оцінюється в два бали. (Слайд 6)
Взаємоперевірка за слайдом.
Оцінювання.

III. Актуалізація опорних знань.

Мовна розминка.
А зараз ми попрацюємо над вдосконаленням навичок техніки читання і виконаємо декілька вправ. Готові?
1) Промовляння чистомовки.
Промовляємо чистомовку за мною правильно,голосно, чітко і виразно.

-Рі-рі-рі: Що ти бачиш у горі?
-Рю-рю-рю: Бачу ясную зорю.
-Рі-рі-рі: Що ще бачиш у горі?
-Ря-ря-ря: Небо синє, як моря.

2) Читання колонок слів «Дощиком», повільно, швидше, ще швидше…(Слайд 7)

правда сонце злетів
перемога мудрість наказав
прекрасний радість піднявся
чудовий високо кружляв
зачарована низько підскочив

- Діти, ви добре справились із цим завданням, тож переходимо до іншого завдання.

3)Гра «Блискавка».
- Діти, ви добре справились із цим завданням, тож переходимо до іншого завдання. Я показуватиму надруковані слова, швидко прочитайте їх, постарайтесь запам'ятати та назвати узагальнене слово (поняття) для кожної групи слів.
Картка 1:

(Слайд 8)

Картка 2:

Чудовиська, небувалі т (Слайд 10)

Картка 3
,
(Слайд 12)

Діти швидко читають слова, стараються запам'ятати їх і визначають, що: грім, блискавка, вогонь, вода – це природні явища;
чудовиська, демони, небувалі тварини, велетні – це фантазії людей;
мова, бесіда, казання, вість, розповідь, речення – це міфи.

IV. Мотивація навчання, повідомлення теми, мети уроку.

- Любі діти, сьогодні ми з вами продовжимо подорожувати сторінками чудової країни – країни Міфології.
- А чи полюбили ви цю країну? За що?
Ми з вами здійснюємо подорож у світ міфів. Знаємо, що кожна освідчена людина повинна знати безсмертні твори давнини. «Хто хоче знати майбутнє, мусить знати минуле», - говорить народна мудрість. «Життя починається з дитинства, а література – з міфів і казок».
Ми ніколи не повинні забувати, що на світі є чудова Країна Міфів, така далека і водночас, близька й рідна для усіх нас.

Інтерактивний метод «Вузлик».

- Сьогодні ми будемо подорожувати Країною Міфологією, а в якому напрямку здійсниться наша подорож ви дізнаєтесь, коли прочитаєте закодовані слова: (Слайд 14)


- Отже, сьогодні ми думками полинемо у стародавню Грецію та познайомимося з давньогрецьким міфом «Дедал та Ікар»(Слайд 15)
На цьому уроці ми з вами: (Слайд 16)
а) розширимо свої знання про міф як жанр усної народної творчості;
б) осмислимо його зміст;
в) дізнаємось про витоки давньогрецьких міфів;
г) поповнимо словниковий запас новими словами;
д) будемо вчитися застосовувати набуті знання у середніх класах;
е) надалі будемо цікавитись міфами стародавньої Греції.

V . Сприймання та усвідомлення учнями нового матеріалу.

1) Вступна бесіда. (Слайд 17)
Міфи Стародавньої Греції є одними з найцікавіших міфів світу. Це перлини світової літератури. Імена богів, історії їхнього життя, дивовижні пригоди дійшли до нас крізь тисячоліття. Давні греки переносили на зоряне небо дійових осіб з міфології. Майже всі назви сузір’їв пов’язані з давньогрецькими міфами. Зверніть увагу на слайд. Ви бачите перед собою Зевса, бога неба, грому і блискавки який відає всім світом, головний з богів олімпійців. А також його дружину Геру, покровительку шлюбу.
Перед вами боги: Аід, Аполон, Гермес, Діоніс, Арес, Гефест, Посейдон; богині: Деметра, Афіна, Афродіта, Артеміда. (Слайд 18)

Під час читання міфу «Дедал та Ікар» ми зустрінемо у тексті слова які не використовуємо в повсякденному спілкуванні, тож ознайомимося з ними.

2) Словникова робота.
Перед тим, як перейти до ознайомлення з міфом ми проведемо первинну словникову роботу. Читання гнізд споріднених слів. (Слайд 19-21)
Ікар Крит Афіни
Ікарія критянка афіняни
Ікарійське критських афінський
Небіж – племінник, син брата чи сестри.
Акрополь – розташована на височині укріплена частина давньогрецького міста; був фортецею і притулком громадян у воєнні часи. (Слайд 22)

3) Ознайомлення з текстом «Дедал та Ікар».
Читання міфу вчителем та кращими учнями вголос «ланцюжком». Відповісти на запитання:
- Хто головні герої твору?
- Коли і де відбувалися події?

4) Повторне читання мовчки.
- Діти, зараз ви прочитаєте міф мовчки, олівцем позначте слова значення яких не розумієте, визначте складові частини тексту: зачин, основну частину і кінцівку.
Діти називають незрозумілі слова .До пояснення значення цих слів залучаються всі учні класу , в разі необхідності це робить вчитель.
Учні знаходять зачин с. 11 перші два абзаци, зачитують.
Учні зачитують кінцівку тексту останній абзац тексту на с. 13.

Читання тексту вголос за частинами.

5) Фізкультхвилинка.
Встало вранці ясне сонце,
зазирнуло у віконце.
Ми до нього потяглися,
за промінчики взялися.
Будем дружно присідати,
сонечко розвеселяти.
Встали – сіли, встали – сіли,
бачите, як звеселили?
Стало сонце танцювати,
нас до танцю закликати.

XI. Узагальнення та систематизація вивченого.

1)Аналіз прочитаного з елементами вибіркового читання.
- Ким був Дедал?
(Нащадок царського роду, митець, різьбяр і будівничий.)
- Чому його звинуватили у смерті Талоса?
- Як Дедал опинився на острові Крит?
- Чому Дедал почувався там рабом?
- Яке відкриття він зробив?
- Знайдіть опис роботи майстра над крилами.
- Прочитайте повчання батька. У яких словах виражена засторога?
- За яких обставин загинув Ікар?
- Що примусило його забути настанови батька?
( Ікар відчув радість вільного польоту, присмак свободи, волі і незалежності.)
- Як люди зберегли пам’ять про Ікара?
- Доведіть словами з тексту, що Дедал дуже любив свого сина.

6)Гра «Прочитай речення до кінця».
- Кинув Дедал напризволяще…
- Нехай Мінос закрив мені путь
- А низько над морем теж не лети…
- Почуття лету, дивовижне…
- І цікаво, що втіленням мрії…

7) Робота в групах.
І група – розглянути малюнок у Читанці , зіставити його з текстом.
Дібрати назву до малюнка.

ІІ група –вибрати і зачитати слова, що характеризують Дедала.

ІІІ група – вибрати і зачитати слова, що характеризують Ікара.

Працьовитий
Неслухняний
Дедал Наполегливий
Відважний
Старанний
Розсудливий
Сміливий
Безпечний
Ікар Розумний
Застережливий
Ризикований
Винахідливий

8 )Визначення головної думки твору.
- Прочитавши і обговоривши давньогрецький міф «Дедал та Ікар», давайте визначимо головну думку твору.
- Головною думкою твору є те, що люди завжди мріяли піднятися в небо, прагнули до чогось нового, незвіданого, прагнули відчути волю і незалежність навіть якщо це коштувало їм життя.

- На кого із героїв твору ви хотіли б бути схожі?

ХІ. Домашнє завдання: (Слайд 24)
- с.11-13 прочитати міф, підготуватися до стислого переказу;
За бажанням, на вибір ділимося на дві групи: «Художники» та «Всезнайки».
І група – проілюструє міф за частинами;
Учні які мають бажання самостійно ознайомитися з іншими міфами можуть скористатися нашою книжковою поличкою, або відвідати бібліотеку.
ІІ група – прочитає міф на вибір.


ХІІ. Підсумок уроку.

1) Бесіда.
- Чи цікавим був урок?
- Чим саме він вас зацікавив?
- В яку країну ми здійснили подорож?
- Як люди зберегли пам'ять про Ікара?

2) Самооцінка роботи на уроці за таблицею:(Слайд
(93.5 Kb) ] 02.03.2014, 21:00 --------------------------

Категория: ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ | Добавил: nata2913 Просмотров: 12478 | Загрузок: 1213 | Рейтинг: 2.6/7
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 14
Гостей: 14
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ
yrok, DODDDS
Україна. Кривий Ріг