Головна » Матеріал для завантаження » НАОЧНІ ПОСІБНИКИ (презентації) » МАТЕМАТИКА

Складені задачі, які містять знаходження дробу від числа за Скворцовою
24.04.2017, 18:36

ХІД УРОКУ
І. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Чи погоджуєтеся ви, що робота над задачами є своєрідним
тренажером для мозку. Наведіть докази щодо справедливості цих слів. Що
більше ви змушуватиме мозок тренуватися, то швидшим і яснішим буде ваше
мислення, ви зразу зможете реагувати на будь-які життєві ситуації,
знаходитимете виходи із різних життєвих «пасток». Тож приступаємо до
розумового тренування! 
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ ТА СПОСОБІВ ДІЇ
1. Усне опитування.
Запитання для усного опитування див. у матеріалах до уроку 113 (І).
Актуалізація знання правил знаходження дробу від числа та числа
за величиною його дробу
Запитання до учнів. Як можна міркувати, щоб знайти дріб від числа
(число за величиною його дробу)? Що є ключем до цього? Як ми знаходимо
величину однієї частини? Як ми знаходимо величину дробу (величину
цілого)? Сформулюйте правило знаходження дробу від числа (числа за
величиною його дробу).
2. Виконання завдання № 1 з коментарем.
Учні записують розв’язання виразом.
3. Виконання завдання № 2 з коментарем.
Учні називають одиниці виміру довжини (маси) в порядку
зростання, пригадують співвідношення між ними.
658
4. Виконання завдання № 1 (РЗ, ч. 2, с. 42) з коментарем.
Учні записують лише результат.
5. Колективне виконання завдання № 3.
6. Виконання завдання № 2 (РЗ, ч. 2, с. 43) з коментарем.
Учні записують відповідні вирази.
ІІІ. ПРОВЕДЕННЯ ДОСЛІДЖЕННЯ
Зіставлення задач і дослідження впливу зміни умови на
розв’язання задачі
1. Колективне виконання завдання № 4.
Учні виконують схематичний рисунок та короткий запис кожної
задачі на дошці. З’ясовують, що в обох задачах одна й та сама ситуація,
однакові числа. Пояснюємо, що означає число 140 в кожній задачі
(в задачі 1 — величина цілого; в задачі 2 — величина дробу); пояснюємо, що
означає дріб (в задачі 1 — частину книги, яку прочитано, — цілу книгу
треба розділити на 7 рівних частин, а прочитали лише 5 таких частин;
у задачі 2 — характеризує частину книги, яку прочитано, — в цілій книзі
7 рівних частин, 5 із яких прочитано). Отже, в задачі 1 треба знайти величину
дробу від числа, а в задачі 2 — число за величиною його дробу. Ключем до
розв’язання обох задач є величина однієї частини книги, але ми її знаходимо
по-різному (в задачі 1 — ділимо на знаменник; в задачі 2 — ділимо на
чисельник).
Учні розв’язують задачі усно. 
2. Колективне виконання завдання № 5.
Учні самостійно розв’язують задачу 1 (один з учнів розв’язує задачу за
відкидною дошкою з подальшою колективною перевіркою).
Читаємо задачу 2; виконуємо зміни у короткому записі та
схематичному рисунку задачі 1, поданих на дошці, з тим щоб одержати

короткий запис і схему до задачі 2. Зіставляючи її із задачею 1, з’ясовуємо,
що в цій задачі змінився дріб — не , а лимонів продали. Отже, ця зміна
вплине на розв’язання задачі 2 таким чином, що ми маємо у другій дії не
лише 154 ділити 7, а ще й помножити на чисельник 3. Тому треба виправити
першу дію, і, очевидно, що й другу дію, оскільки зміниться результат першої
дії. Учні самостійно записують розв’язання.
Читаємо задачу 3; ситуація залишилася майже тією самою, але не всі
лимонів продали, а лише 49 кг із них; треба знайти, скільки кілограмів
лимонів із них залишилось. Виправляємо схематичний рисунок; записуємо
на дошці короткий запис.
За потреби можна провести аналітичний або синтетичний пошук
розв’язування задачі. Після складання плану розв’язування задачі учні
самостійно записують розв’язання у зошити. Зіставляємо розв’язання задач 2
і 3, з’ясовуємо, що в них однакові перші дії, а другі дії — різні.
3. Самостійне виконання завдання № 3 (1) (РЗ, ч. 2, с. 43).
4. Колективне виконання завдання № 3 (2) (РЗ, ч. 2, с. 43).
Зіставляємо задачі 2 і 1. З’ясовуємо, що відмінність між ними полягає
в тому, що в задачі 1 грошей дівчинка витратила, а в задачі 2 — їй, навпаки,
далі ці гроші; тому в задачах різні запитання. Але щоб дізнатися, і скільки
грошей вона витратила (задача 1), і скільки грошей їй дали (задача 2), треба
знайти від 28; тому в цих задачах будуть однакові перші дії. Складаємо
план розв’язування задачі 2; учні самостійно записують розв’язання.

IV. ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК. ЗАКРІПЛЕННЯ
ВИВЧЕНОГО
Удосконалення вміння розв’язувати задачі на обчислення площі
прямокутника
1. Самостійне виконання завдання № 7.
Учням із високим рівнем пізнавальних можливостей можна
запропонувати скласти обернену задачу до даної (таку роботу доцільно
проводити в парах).


Удосконалення обчислювальних навичок
2. Творча робота. Учням пропонується записати добутки чисел
і письмово знайти їх значення, яке має бути:
1) чотирицифровим числом;
2) парним багатоцифровим числом;
3) круглим п’ятицифровим числом.
Розвиток логічного мислення учнів
3. Виконання завдання учнями з високими пізнавальними потребами
і можливостями (за наявності резерву часу).
Розв’яжіть задачу.
Старий Вовк відпочивав. Спочатку в нього був гарний настрій,
але він зіпсувався, коли прибіг Лис і повідомив, що на його
галявинці хтось зібрав усі гриби. Гриби міг зібрати Їжачок, а ще
Заєць або Білка. На запитання Вовка: «Хто зібрав усі гриби?» —
Лис відповів: «Гриби зібрав не Їжачок». В цей час Ворона
покаркала: «Твої гриби, Вовче, зібрав Заєць». Здогадайтеся, хто
зібрав гриби, якщо одне повідомлення є істинним, а інше хибним.

V. ПОЯСНЕННЯ ЗАВДАНЬ ДОМАШНЬОЇ РОБОТИ
Домашнє завдання. Підручник, ч. 2, с. 107, завдання № 6.
У завданні № 6 запропоновано розв’язати задачу 1; зіставити задачі 1
і 2; з’ясувати, що змінилося у задачі 2, і як ця зміна вплине на розв’язання;
розв’язати задачу 2.
VI. ПІДСУМОК. РЕФЛЕКСІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ
ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Які задачі ми досліджували сьогодні на уроці? Як «впізнати» ці
задачі? Коли ви відчували труднощі в роботі? Чи знаєте ви, як їх можна
подолати? Якої допомоги ви потребуєте? Виконання якого завдання вам
успішно вдалося?

Джерело: Інтернет


24.04.2017, 18:36

Категория: МАТЕМАТИКА | Добавил: yrok | Теги: задачі, знаходження, які, дробу, Скворцовою, містять, від, числа, Складені, за Просмотров: 373 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar