Головна » Матеріал для завантаження » НАОЧНІ ПОСІБНИКИ (презентації) » ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДОСВІДУ

Спостереження за природою і працею людей своєї місцевості
13.03.2014, 19:34 Тема. Спостереження за природою і працею людей своєї місцевості. Відображення вражень у різних видах і формах мистецтва. Мета: узагальнити й доповнити знання учнів про природу рідного краю, її особливості, продовжувати знайомити з працею людей своєї місцевості; вчити відображувати побачене і почуте в різних формах мистецтва; нагадати правила поведінки в природі; виховувати любов до природи, бережне ставлення до всього оточуючого. Маршрут: гімназія – ставок Бабачина – урочище Бабачина – гімназія. Цільовий інструктаж з техніки безпеки  Ітимемо групою – колоною по двоє.  Чітко дотримуватимемося правого боку тротуару.  Без дозволу вчителя не можна залишати стрій.  Іти слід кроком, не бігти і не затримуватися.  У колоні не можна гратися, штовхатися, кричати чи голосно спілкуватися.  Треба поважати інших людей, не відволікати їхньої уваги, бути дисциплінованими та уважними.  Забороняється під час екскурсії пити воду з відкритих водойм. Необхідно заздалегідь взяти із собою (з дому) питну воду у пляшці.  Під час екскурсії забороняється знімати взуття і ходити босоніж. ХІД ЕКСКУРСІЇ І. Підготовка учнів до екскурсії. 1. Об′єднання учнів класу у групи для повторення раніше вивчених рослин і тварин нашої місцевості, правил поведінки в природі. 2. Розучування віршів, загадок про природу і працю людей рідного краю. 3. Підготовка обладнання для проведення екскурсії. ІІ. Вступна бесіда. Повідомлення теми й мети екскурсії. - Сьогодні ви дізнаєтеся багато цікавого, якщо будете уважними і спостережливими. Сьогодні ми вирушаємо на екскурсію в природу, яка є джерелом натхнення і для художників, і для поетів, композиторів і письменників. Ми живемо серед природи і самі є її частинкою. А ще побачимо, як людина змінює природу, допомагає їй чи загрожує, який вплив має. Ви – маленькі дослідники природи, тому намагайтеся більше дізнатися нового від самої природи. А вона розкриває таємниці лише тим, хто уважний, спостережливий, трудолюбивий. Та перш ніж вирушати у похід, давайте пригадаємо правила поведінки в природі.  Не ламай кущів та дерев.  Не рви рослини з корінням без потреби.  Не лови комах. Не знищуй павуків, жаб, вужів.  Не руйнуй гнізда.  Не розводь багаття в лісі чи на луках.  Не залишай сміття на природі. Ознайомлення дітей з маршрутом екскурсії та об’єктом спостереження. ІІІ. Хід екскурсії. 1. Бесіда про ознаки літа і працю людей. - Які ознаки літа ви помітили? Яка причина приходу літа? Чому стало тепліше? - Які зміни відбулися в житті рослин? Чому? Що змінилося в поведінці комах, птахів? - Які зміни відбулися в неживій природі? - Чи змінилася праця людей? Які на це причини? Як використовуються поля? Що на них посіяно? - Для чого люди посіяли пшеницю? Яке вона має значення? - А це росте соя. Хто знає, де використовується цей продукт? - А на пагорбі – городи. Що садять люди на своїх земельних ділянках? Як доглядають за городиною? 2. Бесіда про озеро, його народно - господарське значення. - Яке значення для природи ставу Бабачина? Який рослинний, тваринний світ цього куточка природи? - Яке значення для людей має плесо цієї водойми? Гра «Дивись уважно» За суттєвими ознаками розпізнати лучні трави (конюшина, осока, йор, костриця, тимофіївка, калюжниця та ін. ) Гра «Чарівні пальчики» Із зав’язаними очима, на дотик, спробувати розпізнати рослини. Інформація про лучні трави як корм для свійських тварин. 3. Збір рослин для гербарію. 4. Тваринний світ.  Птахи.  Мурашник та його мешканці.  Метелики, бабки, джмелі, бджоли.  Ящірки, миші, вужі.  Кліщі, клопи, жуки. 5. Практична робота. Прибирання джерела. - Співає джерельце. Яка там смачна водиця! Її вважають живою, цілющою. Здавна криниця була священним місцем, біля неї не можна сваритися, говорити неправду. Цю кришталеву чисту воду треба оберігати. Тож давайте зробимо подарунок нашій криничці, щоб вона довго радувала дорослих і малих своєю чистою водицею. ІV. Відображення побаченого у різних видах і формах мистецтва. Діти малюють на папері, піску, складають вірші, казки. Пригадують відомі твори мистецтва про природу. V. Підсумки екскурсії. - Що нового дізналися сьогодні? - Для чого збирали рослинний матеріал? Що робитимете з ним? - Чому слід доглядати за джерелами? - Якщо вам сподобалася екскурсія, зробіть малюнки про її хід. А ще можете самостійно відшукати інформацію про рослин і тварин нашої місцевості, яких ми не згадали. І красива вся природа і багата. Будемо ж її оберігати. Будемо дорослим ми допомагати. Хай живуть ліси, озера, ріки – Збережемо їх навіки!
13.03.2014, 19:34 --------------------------

Категория: ПРЕЗЕНТАЦІЯ ДОСВІДУ | Добавил: Tone4ka1441 Просмотров: 4018 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 3
Гостей: 3
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг