Головна » Матеріал для завантаження » НАОЧНІ ПОСІБНИКИ (презентації) » Я У СВІТІ

Інтегрований урок «Який чудовий і загадковий тваринний світ»
· (17.06 MB) · Скриншот ] 14.02.2012, 16:07 Інтегрований урок «Який чудовий і загадковий тваринний світ»
Тема.
Курс «Я і Україна. Природознавство».
Різноманітність тварин у природі
Читання
Володимир Бондаренко «Як розмовляють тварини»
Мета.
Курс « Я і Україна. Природознавство». Познайомити розширити уявлення дітей про всі групи тварин – «Комахи», «Земноводні», «Звірі». «Плазуни», «риби», «Птахи»; розвивати вміння встановлювати причино - наслідкові зв’язки між живою природою( тваринний світ) та неживою природою, пам’ять, пізнавальний інтерес; виховувати бажання знати більше про тварин і оберігати їх.
Читання. Сприяти розвитку пізнавального інтересу учнів; розвивати вміння орієнтуватися у тексті; сприяти вихованню любові до живої природи.
Тип уроку. Закріплення знань, умінь і навичок.
Вид уроку. Інтегрований урок.
Методично - дидактичне забезпечення.
Комп’ютер, мультимедійна дошка, слайди із зображенням тварин, предметні малюнки, підручник (Савченко О.Я. Читанка: Підруч. Для 3 кл. – Освіта, 2006. ), презентація «Який чудовий і різноманітний тваринний світ» (програма РР 97- 2003)
Методичні прийоми: вправа «Морський бій», гра «Опишіть групу тварин», складання ЛОС «Тварини», гра «Доведіть відповідь», метод «Прес», виступ синоптика, розвиток швидко читання з допомогою ІКТ*,мультимедійне забезпечення *.

Епіграф:
Прошу вас тільки не забувати:
Кожна тварина варта любові.
Кожного дня і кожну хвилинку
Оберігати всяку звіринку.
Тільки добра їм потрібно бажати
І намагатися не ображати.
Хід уроку
І. Організаційна частина.
ІІ. Підсумок фенологічних спостережень за тиждень
Виступ синоптика
- Тиждень був складним для матінки природи. Бо на календарі місяць -…… Отже, підсумок такий:
- …днів похмурі;
- …днів сонячних;
- … днів хмарних без опадів.
- …. Днів хмарних з опадами;
(Дані записуються у Календар природи.) (слайд 1)

ІІІ. Етап творчих завдань. ( актуалізація опорних знань) (слайд 3)
1. Для того, щоб дізнатися про що сьогоднішній наш урок пропоную зіграти у «Морський бій». Ключ Д-1, Б -4, А -7, Е -2, В -2, А – 2, Г – 2. (тварини)
2. Оголошення теми і мети уроку.(слайд 4)
- Так мова сьогодні піде про тварин. Тема нашого уроку «Який чудовий і загадковий тваринний світ». На сьогоднішньому уроці ми:
поглибимо поняття: «Звірі», «Птахи», «Комахи», «Земноводні», «Плазуни», «Риби»;
продовжимо вчитися описувати тварин;
розвиватимемо зв’язне мовлення та вміння читати та швидко орієнтуватися в тексті; (слайд 5)

- А епіграфом стануть слова (епіграф).(слайд 6)

3. Робота з деформованим текстом.(слайд 7)
– А що потрібно для того щоб виконати дане побажання ви дізнаєтесь коли прочитаєте речення.

ЛьСкіки воцігока кривідєтьсява муто, отх ємів стеспогаріти, дивпритисяля. (Скільки цікавого відкривається тому, хто вміє спостерігати, придивлятися)
ІІІ. Робота над темою уроку.
- Світ тварин багатий і різноманітній. Як ви гадаєте, де живуть тварини? (Відповіді учнів)
- Отже, тварини живуть усюди: в океанах і морях, у лісах, на луках, у пустелях, горах і навіть у містах. Тому починаємо уважно придивлятися і одночасно складати ЛОС (логічно – опорна схема)
На слайдах зображення тварин різних груп.
Запитання до кожного слайду:
До якої групи тварин відносяться? Які ознаки цієї групи?
Звірі: (Слайд 8- 9)
- Тіло вкрите шерстю;
- Малюки народжуються живими:
- Вигодовують малят молоком.
Птахи: (Слайд 10, 11)
- Тіло вкрите пір’ям;
- Несуть яйця;
- Мають дзьоб;
- Вміють літати.
Комахи: (Слайд 12, 13)
- Мають 6 ніг;
- Тіло поділене на три частинки: голова, груди і черевце;
- Черевце поділене на членики.
Плазуни: (Слайд 14,15)
- Тіло вкрите гладкою лускою, що зрослася;
- Відкладають яйця;
- Тіло складається з голови, тулуба і хвоста.
Земноводні: (Слайд 16,17)
- Тіло вологе;
- Відкладають ікру;
- Живуть і на суші і у воді.
Риби: (Слайд 18,19)
- Живуть у воді;
- Тіло вкрите лускою;
- Дають ікру;
- Дихають зябрами.
Фізкультхвилинка «Дзвіночки» (Слайд 20 + гиперпосилання))
1. Робота в групах.
- Доведіть, що тварини вашої групи це….
1група. Лось, кіт, лисиця – це звірі, бо…
2 група. Сонечко, комар, оса – це комахи, бо ….
3 група. Щука, сом, карась – це риби, бо ….
4 група . Змія, вуж, черепаха – це плазуни, бо …
5 група. Жаба, тритон – це земноводні, бо ….
(групи презентують свої відповіді)
2. Гра « Хто або що?» З’єднайте правильно. (Слайд 21)
Нявчить… (кіт)
Гавкає… (собака)
Дзижчить.. (муха)
Виє …. (вовк)
Каркає … (ворона)
Шипить … (змія)
ІV. Робота над літературним твором.
- Ми продовжуємо пізнавати різноманітний світ тварин. А для того, щоб більше дізнатися відкрийте «Читанку» на ст..12 -13. Сьогодні ми опрацюємо оповідання Володимира Бондаренка «Як розмовляють звірі». (Слайд 22)
1. Словникова робота. (Слайд 23)
2. Слухання учнями твору.
- Слухайте дуже уважно, бо вам потрібно дізнатися: за допомогою чого між собою спілкуються тварини?
3. Вправа на розвиток швидко читання. (Слайд 24)
- Чи знаєте ви, що найшвидша тварина на планеті – це гепард. Його швидкість досягає…
І ви зараз спробуєте позмагатися з гепардом, але вже у швидкості читання.
(Тварина мова дуже виразна. Увага! Стережись! Рятуйся! Забирайся геть!)
- Хто встиг прочитати? Яка мова тварин? Які вигуки вони повідомляють один одному.
4. Вправа «Небо – земля»
- Оскільки тварини живуть на всій поверхні землі, то наш текст ми прочитаємо з вашою улюбленою вправою «небо – земля».
5. Бесіда за змістом твору.
- Текст «Як тварини розмовляють» - це казка, вірш чи оповідання. Доведіть.
- Коли тварини вчаться розпізнавати небезпечні і безпечні звуки?
- Знайдіть у тексті, як тварини повідомляють одна одній про небезпеку? (Слайд 25)
Білка ….
Бобер…..
Олені…..
Кабан…..
Лось…..
Зайці……
- Знайдіть у тексті абзац у якому перераховано найбільшу кількість птахів.
- Ось скільки птахів згадуються тільки в одному абзаці нашого твору. А на Землі існують близько 2 млн. видів тварин. Тільки в Україні живе понад 500 тис.видів. Але все частіше з’являються повідомлення про те, що деякі види тварин зникають, або їм загрожує небезпека. Багато тварин занесені до червоної книги. Зараз в нашій країні понад 130 видів тварин занесене до неї. (Слайд 26)
- Чому люди повинні зберігати тваринний світ? (обговорення проводиться в групах. На обговорення 1 хв.)
-
V. Узагальнення і систематизація набутих знань.
- Ми продовжуємо спостерігати і пізнавати загадковий тваринний світ.
1.Гра «Доведіть відповідь» (Слайд 27)
Суть цієї гри полягає в тому, що командам поставлено запитання, на яке вони повинні дати логічну відповідь (застосовуючи метод «Прес»). На обговорення відводиться 1 хв.
1група
Чому коти є акуратнішими за собак? (Вони ловлять здобич із засідки, а тому не повинні мати запаху, щоб не від лякати здобич).
2 група
Чому взимку багато звірів та птахів із лісу туляться до житла людини? ( Бо їм там легше знайти їжу.)
3група
Що відбувається з бджолою після того як вона вжалить? (Вона помирає)
4 група
Чому в хорошу погоду стрижі та ластівки літають високо, а в негоду над самою землею? (Тому, що біля землі більше комах)
5 група
Куди на зиму зникають кажани? (вони сплять на дахах будинків, дуплах дерев)
6 група
- Чи всі зайці взимку білі? (ні, біліють тільки біляки, а русаки залишаються сірими.)
2. Гра «Загадки – відгадки»
 Колобка я з’їла,
До зайця в хату сіла,
Вовкові - сестриця,
Звуть мене … (лисиця).
 Літом любить полювати,
А зимою в лігві спати.
Як зачує він весну,
Прокидається від сну. (Ведмідь)

 Не лікар,
А дерева лікує. (дятел)

 Відлітають за моря, у краї далекі.
На будинках гнізда в’ють.
Звуть же їх … (лелеки)
 Я труд поважаю:
Все літо літаю
У поле, до гаю.
Медок я збираю (бджола)
Ціле літо прозуділа,
На віконечку сиділа,
А зима прийшла –
У шпаринку заповзла. (муха)
3. Вікторина.
- найвища на землі тварина. (жирафа до 5м.)
- хто важчий акула чи слон? (найбільша акула важча за слона у 5 разів)
- найбільший птах у світі. (африканський страус)
- найменший птах у світі. (колібрі, вага 1г.)
- хто плаває найшвидше? (риба – меч)
- які тварини можуть швидко змінювати своє забарвлення? (хамелеон, молюски, деякі риби)
- найбільший жук. (жук – олень, 8 см.)

VІ. Підсумок уроку. Рефлексія. (Слайд 28)

- Учні висловлюють свої думки, що із сьогоднішнього уроку вони дізналися:
Знаю.
Умію.
Ціную.
VІІ. Домашнє завдання.
1.Опрацювати статті підручника «Я і Україна» с.133 -138.
2. Оповідання В. Бондаренка «Як розмовляють тварини».
3.Підготувати народні порівняння, що з’явилися на основі спостережень за тваринами. Наприклад: «німий як риба»

Література

1.Байбара Т.М., Бібік Н.М. Я і Україна. Підручник для 3 класу. – К.: «Форум»,2003.
2. Досяк І.М. Нестандартні уроки з використанням інноваційних технологій. – Харків: «Основа», 2007. -157с.
3.Інтегровані уроки 1 - 4 класи / Бишова Т.В. К.:»Шкільний світ», 2011.
4. Савченко О.Я. Читанка. Підручник для 3 класу. Частина ІІ. –К: «Освіта», 2003.
5. Наумчик М. та ін.. Новий універсальний довідник «Хочу все знати». – Тернопіль: Підручники та посібники, 2005.
6. Що? Як? Чому? Світ тварин/ За ред.. Біляєва В.Г. – харків: Укр. Фонд міжнародного молодіжного співробітництва, 2000.
· (17.06 MB) · Скриншот ] 14.02.2012, 16:07 --------------------------

Категория: Я У СВІТІ | Добавил: весна69 | Теги: ЧИТАННЯ, інтегрований урок, 3 клас, Природознавство, Тварини Просмотров: 9762 | Загрузок: 1450 | Рейтинг: 4.0/1
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 8
Гостей: 8
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг