Тип проекту: народонавчий, дослідницький, короткотривалий. Актуальність роботи: Щороку за тиждень до Великого посту на шкільному подвір’і збирається натовп і лунають пісні та жарти. Це в нашому закладі відзначається традиційне свято Масляної. Веселе, гучне, смачне, тому мене надзвичайно зацікавила історія його походження та традиції, пов’язані з святкуванням |
Дана робота сприяє розкриттю питань щодо розвитку та вихованню обдарованих учнів, їх майбутнього, щоб у спільній співпраці педагогів-батьків-психолога сприяти розвитку кожної особистості, виявляти їх здібності, творчий потенціал. Виступ супроводжується презентацією, результатами діагностичних обстежень, представлені типи, моделі обдарованості, можливі проблеми обдарованих дітей у спілкуванні з однолітками, відмінності між відмінником та обдарованим учнем. А також методи виявлення обдарованих дітей в початковій школі та наданні рекомендацій з розвитку, підтримці обдарованих вчителями та батьками. |
1. Бути доброзичливим і чуйним. 2. Розбиратися в особливостях психології обдарованих дітей, відчувати їхні потреби та інтереси. 3. Мати високий рівень інтелектуального розвитку. 4. Мати широке коло інтересів. |
1. Неприязнь до школи часто з'являється тому, що навчальна програма нудна і нецікава для обдарованої дитини. 2. Обдарованим дітям подобаються складні ігри і нецікаві ті, якими захоплюються їхні ровесники, внаслідок чого дитина опиняється в ізоляції. |
У роботі з обдарованими дітьми педагогу варто:
|
Особливості поведінки дітей, що дозволяють вибрати подальші стратегії виховання |
Робота з обдарованими дітьми /українська мова /
У методичному посібнику яскраво відображено систему творчих, цікавих, різнорівневих, тестових, олімпіадних завдань; дидактичних вправ з української мови та вправ для збагачення активного словника школярів. Матеріал стане корисним та необхідним вчителю початкових класів у роботі з обдарованими дітьми, підготовці учня до різноманітних конкурсів та олімпіад з української мови. |
Плекаємо обдарованість. Збірник завдань для підготовки учнів початкових класів до олімпіад та інтелектуальних конкурсів (2008-2013рр.) / упоряд. Гудзь Т.А., 2013.- 56с. Посібник містить різноманітні олімпіадні завдання для учнів початкових класів з основних дисциплін та для Міжнародного конкурсу знавців української мови імені Петра Яцика. Матеріали посібника можуть бути використані вчителями - практиками на уроках і в позаурочний час, а також для проведення предметних олімпіад у школі. Надані завдання сприятимуть розвитку інтелектуальних здібностей та розкриттю творчого потенціалу учні в 1-4 класів. Посібник стане в пригоді і батькам молодших школярів. Матеріали для олімпіад було складено методистом КЗ «ІМЦ» Мещеряковою Т.В. Матеріали для Міжнародного конкурсу знавців української мови ім. П. Яцика було складено викладачами відділу початкової освіти ДОІППО. Упорядник: Гудзь Тетяна Анатоліївна, вчитель – методист КГ №91
Рецензент: Лавренко Л.І. – завідуюча методичним кабінетом Саксаганського відділу освіти |
Розвиваємо обдарованість. Організація роботи вчителя з обдарованими дітьми. Методичний посібник. – 2013. - 32 с. Посібник вміщує методичні рекомендації щодо виявлення та навчання обдарованих дітей в початковій школі. В посібнику запропоновані критерії виявлення обдарованості, поради щодо організації роботи, форми і методи роботи з обдарованими дітьми, визначені проблеми обдарованих дітей та запропоновані рекомендації педагогам та батькам по роботі з обдарованими дітьми. Посібник адресовано вчителям початкових класів, психологам та батькам. Укладено за матеріалами методичних посібників та згідно нормативних документів початкової школи МОН України Підготовлено творчою групою вчителів початкових класів Саксаганського району м. Кривого Рогу: Дрябіна Г.М., керівник творчої групи, вчитель вищої категорії, старший вчитель КСШ № 118; Гайдаренко С.А., вчитель вищої категорії, старший вчитель КСШ № 70; Головко Н.О., вчитель вищої категорії, вчитель - методист КЗШ №119. Рецензент: Лавренко Л.І. – завідуюча методичним кабінетом Саксаганського відділу освіти. |
Шукаємо обдарованість. Відбір пакету методик діагностики творчого потенціалу учнів: Збірник тестів, анкет , методик діагностики обдарованості дитини. – 40с. Збірник пропонує комплекс діагностичних методик видатних психологів, які з найбільшою достовірністю допомагають не лише виявити творчі здібності учня, але й показати ступінь їх вираження, оптимально наближають до всебічного портрету особистості дитини, що дає змогу вчителю диференціювати свою роботу та спрямовувати її на подальший розвиток дитини. Посібник буде корисним вчителям , вихователям, батькам. Підготовлено творчою групою вчителів початкових класів Саксаганського району м. Кривого Рогу: Дрябіна Г.М., керівник творчої групи,старший вчитель КСШ № 118; Воронова Т.О., вчитель І категорії КГ №91; Онопрієнко Н.В., вчитель - методист КЗШ №21; Потурайко Л.В., старший вчитель КЗШ №120. |
Принципи педагогічної діяльності в роботі з обдарованими дітьми:
|
Нещодавно я зі своїм учнем приймали участь в міському інтерактивному конкурсі «Я і світ моїх захоплень». Конкурс проводить ся серед учнів 4 – 5 класів. Про сам конкурс я довідалась від заступника директора ще у жовтні, саме тоді і ознайомилася з його положенням, тому часу на підготовку було досить.
|
Американські вчені Карне, Шведел іЛіннемайер виділили наступні принципи складання програми для обдарованих дітей (слід зазначити, що принципи розраховані для дітей молодшого віку, однак можуть бути використані й у роботі з дітьми будь-якого віку): |
Напрямки в будь-якій роботі пов'язують з існуючими проблемами. Тому ще раз проаналізуємо виділені в психолого-педагогічній літературі проблеми обдарованих дітей. Наприклад, Лета Холлінгуорт сформулювала наступні проблеми обдарованих дітей: Ворожість до школи. Це пов'язано, як правило, з тим, що навчальна програма нудна і нецікава для обдарованої дитини. |
Для приблизного орієнтування психологами виділені деякі вікові характеристики розвитку обдарованих дітей у віці від двох до шести років. Два роки: |
Основні контури розвитку — це те, до чого необхідно прагнути, це ті якості, на які слід звернути особливу увагу. |
Часто перескакують через послідовні етапи свого розвитку; Мають чудову пам'ять, яка базується на ранньому мовленні та абсолютному мисленні; Рано починають класифікувати й категорувати інформацію; Мають великий словниковий запас, вони із задоволенням читають словники, енциклопедії; Можуть займатися кількома справами одразу; |
Дитина як особистість: • Стійка, підвищена потреба в само актуалізації, вияві себе, самоствердженні; Наявність особистої думки; Інтелектуальна незалежність, зневажливе ставлення до стереотипів, авторитетів. Потреба чинити опір шаблону, нав'язанному стилю діяльності. |
1. Найкращий учень: усі його люблять, робить те, що йому кажуть і як, любить подобатися. 2. Бунтівник: сперечається, з ним важко спілкуватися, часто в нього виникає стан емоційно вольового напруження, коли щось загрожує досягненню його мети. 3. Підпільник: знає, що за обдарованість не платять, а навпаки вимагають, тому прагне не вистрибувати, а бути як усі. |
Пошук обдарованих дітей і молоді з метою соціально-економічної підтримки їхнього розвитку має велике суспільне значення. Як показують спеціальні дослідження, дуже малий відсоток людей, які відносяться до категорії обдарованих, створюють ті нові культурні та технічні цінності, що складають основу благополуччя всього людства або певної нації.
|
Творчий, інтелектуальний потенціал людей є рушієм прогресу суспільства, тому обдарованість необхідно своєчасно виявити і розвивати. Дослідники стверджують, що багато надзвичайно обдарованих людей не реалізували своїх можливостей через несприятливе виховання в дитинстві. Американські психологи, вивчивши життєвий шлях 400 видатних людей, виявили, що 60 % з них мали в школі значні труднощі, важко пристосовувалися до умов навчання, орієнтованого на середній рівень знань. Нерідко інтелектуально обдарована дитина не знаходить розуміння ні педагогів, ні однолітків.
|
Проблема навчання обдарованих дітей. Неуспішність учнів і шляхи її подолання Обдаровані люди приносять велику користь суспільству, державі, є її гордістю. Тому перед суспільством, державою, школою і сім'єю постає проблема навчання і виховання таких дітей. |
Эмоциональный интеллект - понятие весьма новое, и оно не успело закрепиться как общеупотребимый термин. Эмоциональный интеллект один из важнейших навыков для современного человека - от того, насколько он у вас развит, напрямую зависит ваш успех в жизни, и, что еще важнее - ваше личное счастье. Впрочем, обо всем по порядку.
|
|
ознаки творчої особистості |