Головна » Матеріал для завантаження » РОБОТА ПСИХОЛОГА » ПСИХОЛОГІЧНА БЕЗПЕКА - ВЧИТЕЛЮ

Загальні рекомендації з виходу з конфліктної ситуації
21.07.2015, 14:02

1. Визнати існування конфлікту, тобто визнати наявність протилежних цілей, методів в опонентів, визначити самих цих учасників.

2. Визначити можливість переговорів. Після визнання наявності конфлікту й неможливості його вирішити одразу доцільно домовитися про можливість проведення переговорів і уточнити, яких саме переговорів: з посередником або без нього й хто може бути посередником, що задовольняє обидві сторони.

3. Погодити процедуру переговорів. Визначити, де, коли і як почнуться переговори, тобто обмовити строки, місце, процедуру ведення переговорів, час початку спільної діяльності.

4. Виявити коло питань, що становлять предмет конфлікту. Основна проблема полягає в тому, щоб визначити в спільно використовуваних термінах, що є предметом конфлікту, а що ні. Уже на цьому етапі виробляються спільні підходи до проблеми, виявляються позиції сторін, визначаються точки найбільшої розбіжності й точки можливого зближення позицій.

5. Розробити варіанти рішень. Сторони при спільній роботі пропонують кілька варіантів розв’язань із розрахунком витрат по кожному з них, з урахуванням можливих наслідків.

6. Прийняти погоджене рішення. Після розгляду ряду можливих варіантів, при взаємному обговоренні й за умови, що сторони приходять до угоди, доцільно це загальне рішення представити в письмовому вигляді

7. Реалізувати ухвалене рішення на практиці. Якщо процес спільних дій закінчується тільки прийняттям проробленого й погодженого рішення, а далі нічого не відбувається й не міняється, то такий стан може спровокувати появу інших, більш сильних і тривалих конфліктів. Причини, що викликали перший конфлікт, не зникли, а тільки підсилилися невиконаними обіцянками. Повторні переговори проводити буде набагато складніше.

8. Пам’ятати про наступні позитивні функції конфліктів: ·        конфлікт — це джерело розвитку: він стимулює зміни в суспільстві; ·        конфлікт — це можливість розрядки напруження, "оздоровлення" стосунків; ·        конфлікт —можливість зближення; ·        конфлікти — сигнал до змін: вони сигналізують про об'єктивні суперечності життєвих стосунків і дають змогу вирішити їх.    

Література.  

1.                 Емельянов С. М. Практикум по конфликтологии.– СПБЮ: Питер, 2004.

2.                 Карамушка Л. М. Психологія управління: Навч. посіб.  – К.: Міленіум, 2003.

3.                 Немов Р. С. Психология: Учеб. для студ. высш. пед. учеб. заведений: В 3 кн. – М. :Гуманит. изд. Центр ВЛАДОС, 2001.– Кн. 1.

4.                 Овчарова Р. В. Технологии практического психолога образования: Учебное пособие для студентов вузов и практических работников. – М.: ТЦ Сфера при  участии «Юрайт-М», 2001.

5.                 Осницкий А. В. Проблемы психического здоровья и адаптации личности. СПб.: Серебряный век, 2004 г.

6.                 Основи практичної психології/В. Панок, Т. Титаренко, Н Чепелєва та ін.: Підручник. – К.: Либідь, 2001 7.                 Повякель Надія. Психологія вирішення педагогічних конфліктів. – к.: Шк.. світ, 2008

8.                 Психологический тренинг в группе: Игры и упражнения: Учебное пособие /Авт.-сост. Т. Л. Бука, М. Л. Митрофанова. – М.: Изд-во Института психотерапии, 2005.

9.                 Рогов Е. И. Учитель как объект психологического исследования: Пособие для школьных психологов по работе с учителем и педагогическом колективом. – М.: Гуманит. Узд. Центр ВЛАДОС, 1998.

10.            Самоукина Н. В. Первые шаги школьного психолога. Психологический тренинг – Дубна: ООО «Феникс», 2000

11.            Сарженко І. Проблеми адаптації молодого спеціаліста-психолога. – ж. “Психолог”, вересень 36 (228) 2006

12.            Семиченко В. А. Психологія педагогічної діяльності: Навч. Посіб. – К.: Вища шк.., 2004.

13.            Технологія попередження конфліктів/ Безпальча Руслана. – К.: Главник, 2007р.

14.            Технологія спілкування (комунікативна компетентність учителя: сутність і шляхи формування) / Максименко С. Д., Заброцький М. М.– К.: Главник, 2005.
Джерело: osvitacv.com


21.07.2015, 14:02 --------------------------

Категория: ПСИХОЛОГІЧНА БЕЗПЕКА - ВЧИТЕЛЮ | Добавил: yrok | Теги: ситуації, Загальні, виходу, ПСИХОЛОГІЧНА БЕЗПЕКА - ВЧИТЕЛЮ, рекомендації, конфліктної Просмотров: 1137 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 5
Гостей: 5
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг