Головна » Матеріал для завантаження » РОБОТА ПСИХОЛОГА » ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ

Методика визначення навчальної мотивації (М. Гінзбург)
19.07.2013, 19:48 Методика визначення навчальної мотивації (М. Гінзбург)
Мета. Визначити мотиви навчання дитини.
Обладнання. 6 карток із схематичним зображенням фігур.
Інструкція. «Зараз я прочитаю тобі розповідь. Послухай.
Хлопчики (дівчатка) розмовляли про школу. Перший хлопчик сказав: "Яходжу до школи, тому що мене мама примушує. Якби не мама, ябу школу не ходив ". На стіл перед дитиною викладається картка № 1 (зовнішній мотив).
Другий хлопчик сказав: "Я ходжу до школи, тому що мені подобається вчи-тися ". Викладається картка № 2 (навчальний мотив).
Третій хлопчик сказав: "Я ходжу до школи, тому що там весело і багато дітей, з якими можна гратися ". Викладається картка № 3 (ігровий мотив).
Четвертий хлопчик сказав: "Яходжу до школи, тому що хочу бути дорослим. Коли я в школі, я почуваюся дорослим, а до школи я був маленьким ". Викладається картка № 4 (позитивний мотив).
П'ятий хлопчик сказав: "Яходжу до школи, тому що потрібно вчитися. Без навчання ніякої справи не зробиш, а вивчишся - і можеш стати, ким захочеш ". Викладається картка № 5 (соціальний мотив).
Шостий хлопчик сказав: "Я ходжу до школи, тому що одержую там хороші бали ". Викладається картка № 6 (мотив одержання балу).

А тепер подумай і дай відповідь:
Хто з них, по-твоєму, має рацію? Чому?
З ким із них ти хотів би разом гратися? Чому?
З ким із них ти хотів би разом учитися? Чому?»
Дитина послідовно здійснює три вибори, при цьому вказує на відповідну картинку і пояснює її. Якщо пояснення дитини не досить чіткі, їй ставлять конт¬рольне запитання: «А що цей хлопчик сказав?»
Інтерпретування результатів
Вибір дитини фіксується у протоколі проміжного результату, і за номерами обраних карток складається загальна думка про мотиви навчання.
Картка № 1: жіноча постать, що схилилася вперед із вказівним жестом; перед нею дитина з портфелем у руках (зовнішній мотив).
Картка № 2: постать дитини, що сидить за партою (навчальний мотив).
Картка № 3: постаті двох хлопців, що грають у м'яча (ігровий мотив).
Картка № 4: дві постаті, зображені спиною одне до одного; у тієї, що вища, в руках портфель, у тієї, що нижче, - іграшковий автомобіль (позиційний мотив).
Картка № 5: постать із портфелем у руках рухається у бік будинку (соціальний мотив).
Картка № 6: постать дитини, що тримає в руках розкритий зошит (мотив одержання балу).
Злий — чорний колір. Мабуть, коментарі тут зайві — адже цей колір відбиває егоїстич¬ність, ворожість, відкидання.
Чесний — жовтий, фіолетовий і червоний кольори. Тобто для дітей дане поняття асо¬ціюється з такими характеристиками, якою є потреба у душевному контакті, товариськість, відкритість, дружелюбність.
Брехливий — чорний колір. Діти не випадково вибирають цей колір, оскільки він асо¬ціюється з такими особистісними характеристиками, як упертість, ворожість, егоїстичність. При цьому діти майже не вибирають червоний і жовтий кольори, тобто ошуканець не сприй¬мається ними як відкрита, товариська, дружелюбна, чуйна людина, із чим важко не погоди¬тися.
Щедрий — червоний і фіолетовий кольори. Необхідно відзначити, що для дошкільника щедрість є дуже складним поняттям, відношення до нього досить суперечливе. Дитина знає, що щедрим бути добре, але віддати своє, поділитися йому важко. Особливо це помітно в ді¬тей до 5 років: вони нерідко вибирають навіть чорний колір. Діти старшого дошкільного віку (5—7 років) вже не вибирають чорний і коричневий кольори, тим самим відносячи цю якість до позитивних, хоча відношення залишається невизначеним. І тільки в молодшому шкіль¬ному віці стає можливим виділення певних кольорів.
Жадібний — червоний і чорний кольори. Тобто діти вважають його рішучим, сильним, може, навіть агресивним, ворожим.
Працьовитий — фіолетовий і жовтий кольори. Інакше кажучи, працьовита людина дуже активна, енергійна, готова до активних дій, може бути метушливою.
Ледачий — коричневий, сірий, синій колір. Тобто діти справедливо вважають ледачу лю-дину слабко, не залученою до справи, млявою, пасивною, а також холодною.

19.07.2013, 19:48 --------------------------

Категория: ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ | Добавил: Светлана5698 | Теги: навчальної мотивації, Гінзбург, методика, визначення Просмотров: 3772 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 1
Гостей: 1
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг