Головна » Матеріал для завантаження » РОБОТА ПСИХОЛОГА » ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ

ПОПЕРЕДЖЕННЯ НАСИЛЬСТВА У НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ ЗАКЛАДІ
19.07.2013, 20:20 Практичний психолог при складанні плану дій має визначитись із впливом проблеми домашнього насильства на психологічний клімат навчального закла¬ду, а також залучити до спільних дій усіх, хто може сприяти вирішенню проблеми, — державні установи та громадські організації. Найкраще ввести у практику меморандум дій, у якому будуть прописані заходи, їхній результат, хто за що відповідатиме.
Досвід нашої роботи з попередження домашнього насильства дозволяє запропонува¬ти таку модель дій психолога:
1.    Визначитися зі станом проблеми у навчально-виховному закладі:
•    провести анкетування, дослідження актуальності;
•    зібрати інформацію про ставлення до насильства;
•    скласти список організацій, які можуть допомогти у протидії домашньому насильству.
2.    Визначитися з основними напрямами своєї діяльності:
•    профілактична та пропагандистська робота;
•    сприяння усвідомленню проблеми учасниками навчально-виховного процесу;
•    просвітницькі акції.
3.    Визначити партнерів і напрями для спільної діяльності:
•    скласти план дій;
•    провести круглий стіл з організаціями- партнерами;
12
•    запросити на нього батьків;
•    кожна організація-партнер обов'язково визначає мету і завдання своєї участі у про¬екті;
•    підписати меморандум і план дій із кожною організацією.
Така модель роботи психолога допомогла нам встановити міцні зв'язки з різними організаціями, але особливо тісна співпраця склалася з громадською організацією «Центр громадських соціальних ініціатив», обласним та районним центрами зайнятості (про¬блеми попередження насильства, тендеру, торгівлі людьми тощо), службою у справах дітей Орджонікідзенської районної адміністрації, опікунською радою та координаційною радою з проблем протидії домашнього насильства Орджонікідзенської районної адміністрації.
Участь практичного психолога О. Черняк у міжнародному проекті «Проджект Гармоні» програми «Громадські зв'язки» за напрямом «Протидія домашньому насильству» в Америці Сприяла поглибленню знань та усвідомленого ставлення до організації роботи з усіма учасниками навчально-виховного процесу.
Методичними та організаційно-методичними основами нашої роботи є інтерактивні заняття.
Мета занять:
•    навчання ненасильницьких методів вирішення проблем;

•    зменшення кількості насильницьких дій серед учасників навчально-виховного процесу;
•    інформування про проблеми доманього насильства;
•    активізація зусиль суспільства;
•    підвищення самооцінки та оптимістич-них поглядів на життя;
•    сприяння усвідомленню новітніх по-глядів та шляхи подолання проблеми.
У своїй роботі ми використовуємо такі методи навчання:
•    мозковий штурм;
•    робота в малих групах та міні-групах, у парах;
•    вправи зі зворотним зв'язком;
•    спрямоване обговорення;
•    рольові ігри;
•    ресурсні вправи та рухливі ігри;
•    міні-лекції;
•    коло.
Це дозволяє швидко зорієнтуватись у поглядах учасників, зібрати і кваліфікувати ідеї щодо проблеми. Зазвичай ми готуємо роздатковий матеріал з основних положень заняття, а також список рекомендованої літератури. Входить у практику підготовка матеріалів за допомогою комп'ютерних технологій.
Принциповим для нас є положення про те, шо психолог має знати різні теорії, вміти використовувати різноманітні підходи до розв'язання проблеми насильства.
Просвітницька робота з підлітками є потенційною можливістю виключити насилля зі взаємин. Основними характерними особ-ливостями діяльності практичного психолога у просвітницькій діяльності є поширення знань про права та відповідальність дітей як будівників ненасильницького справедливого суспільства. Такий підхід допомагає підліткам бути відповідальними у побудові взаємин, а тим, хто мав досвід насильницьких відносин, — облишити їх. Інформація може бути корисною як учителям, так і батькам: усім тим, хто бажає вплинути на парадигму, в якій живуть їхні діти або вони самі. Незабаром плануємо розробити тренінг опанування емоцій у конфліктних ситуаціях.
Ми проводили моніторинг оцінювання результатів участі в заняттях за такими па-раметрами:
•    поточне оцінювання отриманих знань;
•    оцінювання якості знань;
•    оцінювання ефективності проведеної роботи за процедурою «до» і «після».
•    оцінювання ефективності проведеної роботи за процедурою «до» і «після».
Отримані результати є об'єктивними свідченнями ефективності проведеної ро¬боти за показниками:
•    знання;
•    ставлення, позиції;
•    наміри;
•    уміння.
Приклад списку напрямів діяльності практичного психолога для дорослих (батьки, вчителі):
1.    Сутність домашнього насилля.
2.    Динаміка розвитку насильницьких дій.
3.    Питання безпеки та подолання бар'єрів жертвою.
4.    Зв'язок між алкоголізмом, наркоманією та домашнім насильством.
5.    Інтенціальність дій насильника та встановлення влади і контролю.
6.    Вплив домашнього насильства на дітей.
7.   
Основні принципи комунікацій з учасниками домашнього насильства.
За час роботи із цією проблемою психолог теж проходить особистісне зростання, починає краще розуміти домашнє насильство та його наслідки. Необхідною умовою для проведення просвітницької роботи є вміння відчувати проблему та розуміти її. Психологу необхідно поставити собі такі запитання:
—    Що я думаю з цього приводу?
—    Що я зараз відчуваю до жертв домаш-нього насильства?
—    Чи зможу я зараз пережити почуття людини, яка перебуває у ситуації насильства?
Внутрішня робота практичного психолога — надзвичайно важлива ланка в організації діяльності з подолання домашнього насильства.
Показники, за якими ми визначаємо ефективність нашої роботи, це: соціально-психологічна компетентність, вплив на учасників навчально-виховного процесу, зміни поведінки
Жорстоке поводження з підлітками, нехтування їхніми інтересами не тільки завдає непоправної шкоди фізичному та психічному здоров'ю, але й має важкі соціальні наслідки. Робота практичного психолога із попередження домашнього насильства дозволить запобігти прямолінійним інтеракціям і побудувати свою оригінальну систему дій.


19.07.2013, 20:20 --------------------------

Категория: ПРАКТИЧНИЙ ПСИХОЛОГ | Добавил: yrok | Теги: НАСИЛЬСТВА, ЗАКЛАДІ, ПОПЕРЕДЖЕННЯ, НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОМУ Просмотров: 2099 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 1
Гостей: 1
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг