Головна » Матеріал для завантаження » РОБОТА ПСИХОЛОГА » ВПРАВИ ДЛЯ РЕЛАКСАЦІЇ

Створення ситуації успіху за допомогою релаксаційних вправ
30.03.2012, 11:51 Створення ситуації успіху за допомогою релаксаційних вправ
Ось уже 9 років я впевнено йду стежинкою педагога, психолога. Намагаюся створити такі умови для розвитку особистості, за яких розкриваються здібності дітей, за яких я з ними спілкуюся на рівних, за яких розвивається власне «Я».
Постійно вдосконалюю свою педагогічну майстерність, замислююся: як зробити дітей активними учасниками навчально-виховного процесу, навчити їх думати, розвивати їх когнітивну сферу, привертати увагу дітей до дій і слова педагога. Мене завжди хвилювало і хвилює питання, як зробити навчання цікавим. Адже моїх вихованців об’єднує одне спільне бажання – вони прагнуть досягти більшого, бути кращими у навчанні. Тому своє завдання як учителя, психолога бачу в тому, щоб розвинути здібності своїх учнів, підтримувати їхнє бажання здобувати нові знання, допомогти дітям досягти успіху.
Моє життєве кредо – «Без віри у свої здібності і в свої сили не можна братися за жодну справу». Тому проблема створення ситуації успіху в навчально-виховному процесі зумовлена самим життям. Роботу над цією проблемою спрямовую на те, щоб викликати у дітей почуття радощів, забезпечити успіх у навчанні. Переконана, що ситуація успіху досягається лише тоді, коли сама дитина визнає цей результат як успіх.
Моя мета – створити ситуацію успіху для розвитку особистості дитини, дати можливість кожному вихованцеві відчути радість досягнення, усвідомлення своїх здібностей, віри у власні сили; допомогти дитині зрости в умовах успіху, дати відчути радість від здолання труднощів, допомогти зрозуміти, що задарма в житті нічого не дається, скрізь треба докласти зусиль. Практика моєї роботи показала, що усвідомлення ситуації успіху самим учнем, розуміння її значущості виникає тільки після здолання дитиною своєї боязкості, невміння, незнання, психологічного ураження та інших труднощів.
Відомо, що розум не може зосередитися на всьому, він відкидає нецікаві, нудні й емоційно монотонні уроки. Тому намагаюся створити приємну атмосферу в класі. Чималу роль у власному досвіді відводжу урізноманітненню, несподіванці, фантазії й завданню, яке спонукатиме до дії. Несподівані гості, таємничі мандрівки, спонтанні проекти збагачують словниковий запас, читання, письмо, сприяють дискусії.
У моєму класі рідко буває тихо. Взаємодія й бажання поділитися пізнаним – це життєво важливі компоненти приємної атмосфери. А відкриття, нова інформація, радість від досягнення потребують свого вираження.
Коли після того, як я увійшла до класу, всіх огорнула приємна атмосфера – значить, перший крок зроблено: дітей налаштовано на настрій, який сприятиме ефективному навчанню.
Ще один крок – це діяльність, яка передувала б подальшому навчанню й заохочувала б до нього. Тому у власній педагогічній діяльності віддаю перевагу барвистій обстановці, кольоровим плакатам, наочності, що спонукатиме до роботи тих, хто має візуальний стиль навчання, музиці, що стимулює учнів, які найліпше сприймають на слух. А от фізична активність налаштує на навчання тих, хто має кінестетичний стиль. Поєднання цих засобів додасть і дошкільнятам, і молодшим школярам упевненості, що активізовано три рівні мозку, які відповідають за мислення, почуття й діяльність.
Переконана в тому, що школа має бути найкращою – школою без поразок. Для цього створюю найоптимальніші умови для розвитку молодого покоління, формую справжню і всебічно розвинену успішну творчу особистість, допомагаю дитині знайти своє власне обличчя. Бачу у кожній дитині особистість, сприймаю близько до серця її проблеми, шукаю засоби теплого спілкування з нею. Моя робота містить обов’зкові компоненти: розгорнуті корекційно-розвивальні заняття, в яких ідея добра, ідея позитивного психологічного клімату має стати часточкою душі кожної дитини; врахування індивідуальних особливостей дітей; робота в групах; робота над зменшенням емоційного напруження малечі.
З досвіду знаю, що такі вислови:
• Це дуже важливо, і в тебе неодмінно вийде…
• Саме ти і міг би зробити таку справу…
• Починай же! Тебе чекає успіх! тощо
підтримують дітей, надають їм наснаги, створюють ситуацію успіху.
Але враховуючи психологію молодших школярів, знаю, що не лише словом потрібно їм допомагати, а й дією. З цією метою у практику власної педагогічної діяльності впроваджую такі вправи, психологічні етюди:

1. Етюд «Врятуй пташечку»
Уявіть, що у вас в руках маленька беззахисна пташечка. Витягніть руки долонями догори. А тепер зігрійте її своїм рівним, спокійним подихом, повільно, по одному пальчику складіть долоні, прикладіть їх до своїх грудей, віддайте пташечці доброту свого серця. Розкрийте долоні, і ви побачите, що пташка радісно злетіла, посміхніться їй і не сумуйте, вона ще прилетить до вас.

2. Вправа «Чарівні кульки»
Дітей просять заплющити очі й скласти з долоньок «човник». Психолог вкладає кожному в «човник» кульку і пропонує подихом повітря зігріти її, віддати частинку тепла, ніжності й ласки. Розплющте очі.

3. Вправа «Промінчики добра»
Добрий день, діти. Погляньте мені у вічі, подивіться один на одного й усміхніться. Із цих промінчиків добра, що заіскрилися на ваших обличчях, ми і розпочнемо заняття.
4. Вправа «Привітання»
Тут зібралися друзі: один, два, три,
Ти і я, і ви, і ми: один, два, три.
Посміхнись комусь ліворуч,
Посміхнись комусь праворуч.
Ми одна сім’я.

5. Вправа «Я всміхаюсь»
Щоб наша зустріч була щирою, доброю, подаруйте усмішки один одному. Адже відомо: коли люди усміхаються, стає веселіше, світліше, тепліше на світі, бо через усмішку вона дарує тепло своєї душі, доброту.
Я всміхаюсь сонечку:
Здрастуй, золоте.
Я всміхаюсь квіточці:
Хай вона цвіте.
Я всміхаюся дощику:
Лийся, мов з відра.
Друзям усміхаюся,
Зичу їм добра.

6. Вправа «Чарівний мішечок»
Психолог обговорює з дітьми, який у них настрій, що вони відчувають, чи не образились на когось. Потім пропонує скласти в чарівний мішечок усі негативні емоції (злобу, образу, сум тощо) і викинути його. А з іншого чарівного мішечка взяти позитивні емоції, які захоче дитина, а потім *намалювати їх.

7. Вправа «Чарівна каблучка»
Пропоную одягти чарівну каблучку і висловити власні бажання щодо заняття (уроку).
30.03.2012, 11:51 --------------------------

Категория: ВПРАВИ ДЛЯ РЕЛАКСАЦІЇ | Добавил: adelina Просмотров: 10283 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 2.5/8
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 2
Гостей: 2
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг