Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

Інтегрований урок позакласного читання та трудового навчання
(69.5 Kb) ] 08.12.2014, 20:25

Інтегрований урок позакласного читання та трудового навчання
Девіз уроку: А дружити треба вміти
Тема: “Людина починається з добра”
В. О. Сухомлинський
Оповідання
“Як Павлик списав у Зіни задачу”
“Найкраща лінійка”

Мета: Розширити знання дітей про життя і творчість В. Сухомлинського; удосконалювати навички правильного, свідомого, виразного читання;
збагачувати словниковий запас учнів;
вчити орієнтуватись у структурі тексту;
розвивати вміння висловлювати оцінні судження; визначати головну думку; виховувати віру в свої сили, почуття прекрасного, доброти, товаристськості.

Обладнання: картки зі словами для читання, книги Сухомлинського, презентація з біографією Сухомлинського, кольоровий папір, ножиці, фломастери.

І Організаційний момент
1) Налаштування на урок вчителем
- Сьогодні я очікую, що ви, діти, будете активними, дружними, виразно читатимете, будете творчо мислити, фантазувати, вміло виконувати завдання.
- Успіху всім!

2) Налаштування учнів
На урок візьму з собою
Працелюбність і старання
Все зумію, бо зі мною
Завжди є бажання до навчання.

ІІ Мовленева розминка
1) Установлення дихання
2) Вправи з язиком
3) Наголошування голосних
А О´ У И І Е А О У´ И І Е А О У И´ І Е
4) Скоромовки (6-8 підряд) парами, групами
Мовленнєвий апарат готовий до читання

ІІІ Вправи на удосконалення читацьких навичок
1) Читання складових таблиць з дошки
2) Розширення кута зору (піраміди слів)
3) Читання слів стовпчиками з карток
4) Читання анаграм

5 1 4 2 3 6
рудабж юлнади ірузд рбска айкранийщ одмлоіц

ІV Актуалізація опорних знань
1) Діалог учителя з учнями
- Що означають слова дружба, дружити? (виступи учнів)
Учитель: - У давнину наш народ називали чудовим словом “добричі”. Це тому, що наші предки були чуйні, доброзичливі, нікому не бажали зла. Недарма кажуть “Добре там, де вміють дружити.”
- А ми дружні?
Наведіть конкретні приклади з шкільного життя (відповіді учнів)

2) Робота в групах
Скласти прислів’я про дружбу (кожна група отримує в конвертах слова на окремих листках з яких треба скласти прислів’я)
Перша група: Людина без друзів, мов дерево без коріння.
Друга група: Яку дружбу заведеш, таке й життя проведеш.
Третя група: Один за всіх, а всі за одного.
Четверта група: Друг не той, хто медом маже, а той, хто правду каже.
П’ята група: Справжні друзі пізнаються в біді.

На групи учні діляться за кольоровими пелюстками.
Презентація прислів’їв.

V Оголошення теми і мети уроку
А далі ми рухаємось під девізом “А дружити треба вміти” і відкриваємо віконечко до творчості В. О. Сухомлинського. Сьогодні ми познайомимося з його творчістю та чудовими оповіданнями “Як Павлик списав у Зіни задачу”, “Найкраща лінійка”.
Ми познайомимося з людиною, яка все своє життя віддала дітям, який творив казки, оповідання, щоб ви жили з добротою, чесністю, порядністю.
1) Знайомство з В. О. Сухомлинським
Презентація з фото на мультимедійний дошці
Короткі відомості на дошці
“У кожному дитячому серці хай вічно живе доброта”
Знайомство з виставкою дитячих книг Сухомлинського.

2) Опрацювання оповідання “Як Павлик списав у Зіни задачу”
А) Робота над заголовком
- чи можна вже з назви оповідання передбачити, про кого в ньму йдеться?
- давайте переконаємось, але спочатку

Б) Словникова робота (пояснення слів)
стурбований – схвильований, збентежений
зарано – рано
похнюпив голову – схилив

Читай за вчителем, потім швидше
Помилка Поблідла
Наступного Почервонів
Попрацював Розв’язувати

В) читання учнем тексту

Г) Аналіз змісту
- Чому Павлик прийшов до школи стурбований?
- Чому не розв’язав домашньої задачі?
- З яким проханням хлопчик звернувся до Зіни?
- Що помітив хлопчик у задачі Зіни? Чи сказав він про помилку?
Поміркуйте чому він так вчинив?
- Як Зіна і Павлик відреагували на них?
- Які риси характеру Павлика виявились у його вчинку?
- Як далі можуть скластися стосунки Зіни й Павлика?
- Чи доводилось вам потрапляти в таку ситуацію?
Д) Читання в особах. Зверніть увагу на інтонацію.

Е) Знайдіть зачин тексту, кінцівку
- Яка головна думка оповідання?
- Чому воно нас навчає?

VІ Фізкульт хвилинка
Я, ти, він, вона – ми одна сім’я!
Усміхнись тому, хто зліва!
Усміхнись тому, хто справа!
Я, ти, він, вона – ми одна сім’я!
Ущіпни того, хто зліва!
Ущіпни того, хто справа!
Я, ти, він, вона – ми одна сім’я!
Пожалий того, хто зліва!
Пожалій того, хто справа!
Я, ти, він, вона – ми одна сім’я!

VІІ Опрацювання оповідання Сухомлинського “Найкраща лінійка”
1) Словникова робота
Кострубата – з нерівною поверхнею, шорстка
Забагато – дуже багато
Письмові
Найкращі
Ручної
Гладенька
2) читання учнями мовчки
3) читання вголос
4) аналіз з елементами вибіркового читання
Поради Миколі Поради Роману
5) Висновки
Тільки в дружбі є порозуміння і взаємодопомога.

VІІІ Творче практичне завдання з трудового навчання
Тож давайте виготовимо квіткову галявину нашої дружби. Щоб у нас, якщо звичайно ненароком з’являться Зіни, Павлики, Романи, Миколи були справжніми друзями. А які риси у справжнього друга повинні бути ви напишете на пелюстках.

Алгоритм виконання для роботи в парі:
1) зробити квадрат з листка паперу “спосіб ориигамі”, зайву частину листка відрізати (на партах кольорові листки А4, ножиці)
2) квадрат скласти навпіл, утворивши трикутник
3) утворений трикутник скласти на ще один трикутник
4) з утвореного трикутника, тримаючи на вуглик, верхні розгалуджені частини вирізати півовалом
5) розгорнути квітку
Кожна дитина пише ім’я всередині квітки, а на пелюстці ті риси характеру, які вона б хотіла бачити у свого друга.

Учні заповнюють квіткову галявину на дошці квітами дружби під пісню “Дружні діти”.

IХ Підсумок
Створення асоціативного куща
Тож давайте створимо кущ дружби
Що на вашу думку найважливіше в дружбі?

Дружба Чесність
Щирість
Доброта
Взаєморозуміння
Взаємодопомога
Вміння вислухати
Милосердя

- Отже, що схвалює В. О. Сухомлинський у своїх оповіданнях?
- Що засуджує?
- Від чого застерігає?
- До чого заохочує?
Відповіді дітей

Оцінювання результатів роботи
Яку б оцінку ви собі б поставили на уроці. Аргументуйте.

Домашнє завдання
Цінувати дружбу та справжніх друзів!
Читати твори В. О. Сухомлинського.


(69.5 Kb) ] 08.12.2014, 20:25 --------------------------

Категория: ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ | Добавил: Tetiana1520 Просмотров: 2136 | Загрузок: 463 | Рейтинг: 5.0/2
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК