Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

Літературні казки, Урок позакласного читання в 4 класі
29.10.2016, 19:09 Урок позакласного читання в 4 класі

Мета: закріпити і поглибити вміння учнів розпізнавати народні і літературні казки, відтворити у свідомості учнів зв'язок «автор – книжка», вчити визначати головну думку в прочитаному творі, розширити читацький кругозір учнів, збагачувати словниковий запас дітей, заохочувати до перших власних «спроб пера», виховувати шанобливе ставлення до книги, інтерес до народної творчості, бажання поповнювати свої знання.

Обладнання: презентація з теми, виставка літературних казок, зразки дитячої казки, запитання від батьків, казковий капелюх, маски героїв, таблиці із жанровими ознаками казки, магнітна дошка, глобус, словники Прищепи, зошити з читання, геометричні фігури, прислів’я на дошці.

Попередня робота: читання казок братів Грімм і Ш. Перро, інсценування казки В. Нестайко «Незвичайні пригоди в лісовій школі», тексти анкет «Чи можете ви бути казкарем», анкетування батьків за питаннями:
- Яку першу літературну казку розповіла вам мама або бабуся?
- Яку літературну казку вперше прочитали ви?

Тип уроку: урок – відкриття.

Хід уроку

І. Організаційний момент
ІІ Повідомлення теми і мети уроку
1. Розчитування за спеціальною програмою (в ній – основні поняття казки)
Обговорення
- Про що йде мова? (казку)
- Що таке казка?
- Які бувають казки?
- Які казки є народними? Як виникли такі казки?
- Як називаються казки, що мають автора?
- Як завжди починаються казки? схожий початок
- Як відрізнити казку від іншого жанру? чарівні перетворення
- Хто є героями казок? наділені людськими якостями і недоліками, порівняння

2. Повідомлення теми і мети уроку
Яке прислів’я краще підходить до теми уроку?
Казки маленькі, а розуму в них багато. повчальний зміст
Хто багато читає, той більше знає.

ІІІ Актуалізація читацького досвіду
1. Робота з виставкою книг
а) Розгляд виставки
На полиці – улюблені казки.
- За якими ознаками добирались книжки для виставки?
- Чи є на виставці казки, які не відповідають темі уроку?
- Казки яких авторів представлені на виставці?
Які елементи книжки нам розповідають, про що пише автор? (назва книги, титульний лист, ілюстрація, анотація)

2. Результати анкетування батьків
Ви провели анкетування батьків на предмет улюблених казок дитинства. Серед найулюбленіших казок свого дитинства ваші батьки назвали казки
Ш. Перро «Кіт у чоботях» і братів Грімм «Бременські музиканти».
Тому, протягом двох тижнів ви знайомилися з цими казками. І сьогодні на уроці ви звітуєте про свою роботу

ІV Активізація читацького досвіду

1. Бесіда за змістом прочитаних книг
Чарівний капелюх запитань від батьків

1. Який казкар починає свою казку словами: «Один мірошник залишив у спадщину трьом своїм синам тільки млин, осла і кота»(Кіт у чоботях) мама Віті З.
2. Впізнати героя за описом: «Він був гарний і стрункий хлопець, чудовий королівський одяг був йому дуже до лиця, а ніжний і шанобливий погляд красномовніше за будь-які слова промовляв про його лагідну вдачу» (маркіз Карабас)
мама Каті М.
3. Головну думку якої казки виражає прислів’я «Перед розумом і сила поступається..»?( Кіт у чоботях)
Мама Сашка Д.
4. Назвіть головних героїв казки, які не побоялись навіть розбійників (бременські музиканти)
мама Сашка К.
Хто із бременських музик грав на скрипці? (Кіт)
батько Віталія Із.
6. Кому б із героїв Шарля Перро ви хотіли зробити комплімент і чому? (Попелюшці, Попелюшці, Червоній Шапочці)
мама Ігоря Н.
7. Якби Ви ставили пам’ятник братам Грімм, то в якому місці світу ви б його поставили? (показати на глобусі Німеччину)
мама Жені К.
8. Шановний друже, давай пограємось. Скажи, де чия казка?
розподілити казки за авторами)
Ш. Перро браття Грімм
Спляча красуня Білосніжка
Хлопчик –Мізинчик Заєць і Їжак
Осляча шкура Лис і Кіт
Червона Шапочка Червона Шапочка
Попелюшка Попелюшка
мама Вадима К.
Розповісти про казкарів. Пояснити, чому у них однакові казки (Германія і Франція, подивіться на глобусі, є країнами-сусідами. А брати Грімм - відомі збирачі народних казок і взагалі казок світу)

Перемогло запитання батьків…(визначаємо запитання)

- Додайте списки казками відомих казкарів (учні зачитують домашнє завдання)
Реклама конкурсу читачів в черговому номері газети (газета «Новачок»,
№ 47)

V Розширення читацького кругозору учнів
Словничок. Казкотерапія
Всі знають, що казка вміє не тільки навчати, але і лікувати. Людина, читаючи казку, розслабляється. лікує себе позитивними думками. Навчається у казкового гарним вчинкам, вчиться бути щасливим, вірить в майбутнє.
Отож, почнемо казкову терапію. В нашій країні теж багато казкарів. Один із найвідоміших письменників, який писав для дітей, є всесвітньовідомий Всеволод Зиновійович Нестайко (розказати про життєвий шлях)

1. Читання і обговорення казок:
Інсценізація казки В. Нестайка групою дітей.
- В яку школу віддали їжака та зайчика?
Перечитування казки ланцюжком, останню частину – мовчки.
- Чи хотіли лісові дітки вчитися?
- Знайдіть слова, як умовляли їх мами?
Робота над текстом:
1 і 2 рівень - знайти рядки, що відповідають малюнку.
3 рівень – виконує вправу «Сито»
Завдання : пересіяти слова казки і скласти словничок незрозумілих слів.
4 рівень: працює із словником.
Завдання : доберіть прикметники, які б характеризували майбутніх
школярів (робота із словниками Прищепи с.296)

Фізкультхвилинка Вправа «Знайти свій колір»(для активізації зорової координації)
Завдання для учнів: знайти в класі фігуру певного кольору

1. Почнемо з червоного, який стимулює роботу мозку, заряджає енергією печінку та м’язи.
2. А ось жовтий і лимонний піднімають настрій, допомагають тим, хто погано бачить.
3. Зелений колір впливає на серце, нервову систему. Коли ти втомлений, знайди хвилинку подивитися на зелену травичку, листя дерев і кущів.
4. Синьому властива протимікробна дія.
Сподіваюся, що нам вдалося зняти втому.

3. Спроби пера. Опрацювання казки учня класу - Дмитрика К.
Завдання для учнів: перевірити твір за ознаками літературної казки (таблички з ознаками – на дошці)
4 рівень – складає анотацію до прочитаної казки за планом:
1. Назва твору? Автор? З чим знайомить читача?
2. Чому вчить літературна казка?
3. Для кого призначається?

4. Тестування «Чи зможете ви бути чарівниками?»

1. За столом ви зазвичай:
- розмовляєте
□ - мовчите
 - створюєте шум.

2. Звичайно, у вас є плюшевий ведмедик:
ви не можете заснути без нього;
□ - ви його вже давно розтерзали;
 - ви дуже швидко зрозуміли, що це іграшка для малюків.

3. Ви хотіли б бути:
- незвичайно красиві;
□ - як усі;
 - таким, який ви є.

6. На березі моря:
- ви засмагаєте;
□- купаєтеся і будуєте замки з піску;
- займаєтеся підводним полюванням.

7. Для вас жаба:
- земноводне;
□ - може бути, прекрасний принц, зачарований чаклуном;
- обов'язковий атрибут чорної магії.

8. У ліжку ввечері:
- ви одразу засинаєте;
□ - охоче послухаєте історію;
 - довго крутитесь.

Якщо у вас найбільше - ви охоче віддаєтеся мріям, ще вірите в Діда Мороза. Ви вмієте зацікавити тих, хто вас оточує вашими відкриттями, реальними і вигаданими. Ви – майбутній казкар.

Якщо у вас □ - ви – реаліст і ваша казка навряд чи сподобається оточуючим. Але шанси є.
Якщо у вас більшість : у вас практичний розум, почуття реальності, і казки не привертають вас.

VІ Підсумок уроку
- Що нового для вас відкрив наш урок?
Від чого лікували сьогодні нас казки? (відповіді учнів)
VІІ Домашнє завдання
Працюємо над повчальними оповіданнями Василя Сухомлинського
1 і 2 рівень – прочитають оповідання в збірниках с. 156 і перекажуть їх – з.3
3 рівень – підготує біографію великого педагога
4 рівень прорекламує один із його творів (працюємо в шкільній бібліотеці)
29.10.2016, 19:09 --------------------------

Категория: ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ | Добавил: lokoshkolyudmila | Теги: ЧИТАННЯ, ЛІТЕРАТУРНЕ Просмотров: 3317 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 13
Гостей: 13
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ
dohtoruk
Україна. Кривий Ріг