Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

Народні казки 2 клас
(53.5 Kb) ] 13.01.2018, 15:58

Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів за розділом «Народні казки»; формувати вміння і навички аналізувати, робити висновки з прочитаного; підтримувати інтерес до казки; розвивати пам'ять, спостережливість, уявлення, діалогічне й монологічне мовлення, уміння відтворювати зміст прочитаного; збагачувати словниковий запас; виховувати бережне ставлення до книг

Обладнання: скринька, сторінки усного журналу, пісеньки-промовлянки, картки з назвами казок, картки для індивідуальної роботи, малюнки казкових героїв, мікрофон, презентація

Тип  уроку: узагальнення та систематизації знань (усний журнал)

Формувати в учнів ключові компетентності:

- вміння вчитися – навчати організовувати свою працю для досягнення мети; підбирати та знаходити різні способи для розв’язання завдань;

-загальнокультурну–використовувати набуті знання, зв’язно   висловлюватися; толерантно поводитися; дотримуватися культури міжособистісних відносин;

- соціальну – продуктивно співпрацювати з різними партнерами в парі (в групі); виявляти ініціативу, підтримувати взаємини з іншими;

- громадянську компетентність – уміння керувати своєю поведінкою й оцінювати свої та чужі вчинки;

- здоровязбережувальну – бережне ставлення до свого здоровя

Хід уроку

І. Організація класу

  Пролунав і стих дзвінок,

  Починається урок!

  Щоб урок пройшов цікаво,

  Всі беремося до справи!

1.Вправа передбачення «Скринька очікувань»

– Скажіть, будь ласка, чого ви очікуєте від сьогоднішнього уроку?

– Я очікую чогось навчитись.

– Я очікую отримати задоволення.

– Я очікую дізнатись щось цікаве.

– Я очікую активної роботи на уроці.

– Я записала ваші очікування, склала їх у скриньку, а в кінці уроку перевіримо їх.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

– Діти, скажіть, будь ласка, якими ви повинні бути на уроці, щоб урок був цікавим, змістовним? (Відповіді учнів)

– Чи любите ви читати журнали? Які рубрики вам подобаються найбільше? (Відповіді учнів)

– Сьогодні урок читання пройде у формі усного журналу, назву якого потрібно відгадати і допоможе вам це зробити «Мобільний телефон». Пограємо у гру «Дешифрувальник».

 Гра «Дешифрувальник»  (Слайд 1)

  1            2            3           4          5

АБВ      ГДЕ    ЄЖЗИ    ІЇЙ     КЛМ

 

  6             7            8              9         10

НОП     РСТ     УФХ   ЦЧШЩ  ЬЮЯ

– Літери у мобільному телефоні розташовані під цифрами на кнопках. Кожній цифрі відповідає кілька літер. Щоб відгадати зашифроване слово, треба вибрати тільки одну літеру. Отже, будьте уважними, номер: 51524267566 казок

 (Відповідь: «Калейдоскоп казок»).

Молодці! Відгадали! Журнал «Калейдоскоп казок»  (Слайд 2)

ІІІ. Опрацювання навчального матеріалу

Отже, розгорнемо першу сторінку. Як вона називається?

 СТОРІНКА «МУЗИЧНА» (Слайд 3)

   Гра «Чия пісенька?»

Казкові герої вміють співати. Послухайте запис пісеньок-промовлянок і скажіть, хто це співає, з якої він казки?

(Звучить запис пісеньок-промовлянок: Колобка, Кози-дерези, Івасика-Телесика, Півника з казки «Котик та Півник», мами козенят з казки «Вовк та семеро козенят», Вінні Пуха з повісті-казки «Вінні Пух та його друзі».

 СТОРІНКА «ТЕАТРАЛЬНА» (Слайд 4)

Робота в групах

 На столі вчителя лежать картки до казок: «Колобок», «Лисичка-сестричка», «Горобець та билина», «Сорочаче гніздо», «Міньба».

Вчитель запрошує капітанів команд підійти до столу і взяти картку. Капітан оголошує, яку казку буде інсценізувати його команда.

 СТОРІНКА «НАРОДНА» (Слайд 5)

 Гра «Зєднай казку з автором» (робота з картками)

 – Кожен твір має свого автора. Зєднайте, будь ласка, автора з назвою казки.

«Колобок»                            Сербська народна казка

«Горобець та билина»         Англійська народна казка

«Лисичка-сестричка»           Російська народна казка

«Міньба»                              Українська народна казка

«Сорочаче гніздо»               Українська народна казка

«Жбан меду»                        Українська народна казка

– Який спільний прийом для казки «Горобець та билина» та казки «Лисичка-сестричка»? (Прийом повтору)

 СТОРІНКА «РОЗВАЖАЛЬНА» (Слайд 6)

 (Фізкультхвилинка під музику «Україно, ми твоя надія»)

 СТОРІНКА «ЛІТЕРАТУРНА ГРА»

1.Робота в парах

 Перший учасник коротко переказує зміст казки, не називаючи казкових героїв. Другий учасник називає казку, про яку йде мова та її автора.

2. Робота в групах

 Група обирає капітана, який дає характеристику казкового героя, якого всі повинні відгадати.

3. Робота в групах «Створи казковий ланцюжок»

 Учні в групі повинні записати казкових героїв ланцюжком до казок:

     1 група – до казки «Колобок»(зайчик, вовк, ведмідь, лисичка);

     2 група – до казки «Горобець та билина» (горобець, коза, вовк, люди, вогонь, вода, воли, довбня, черви, кури, шуліка);

     3 група– до казки «Лисичка-сестричка» ( лисичка, курочка, люди, качечка, гуси, ягнята, невістка, собака, зайці);

    4 група– до казки «Міньба» (крамар, дід старий, перекупник, пастух, вівчар, свинопас, коробейник, баба).

4. Гра «Шифрувальник» (Слайд 7)

Прочитай зашифровані слова і запиши їх:

Гра “Шифрувальник”

1414, 161, 3478, 7834, 341, 7854, 12347

        Б У Р А Т І Н О

        1 2 3  4  5 6 7 8

 (баба, біб, рано, нора, раб, нота, буран)

 СТОРІНКА «ХТО МИ І ЗВІДКИ?» (Слайд 8)

– Які казки вважають найдавнішими? (Казки про тварин)

(На дошці розташовані малюнки Ведмедя, Вовка, Зайця, Лисиці, Собаки.)

  • Роздивіться малюнки й пригадайте, в яких казках живуть ці герої.

 СТОРІНКА «ТВОРЧА» (Слайд 9)

Склади 2-3 речення, зв’язані за змістом:

- про казкового героя, який найбільше сподобався;

- про казку, яка найбільше сподобалась.

 СТОРІНКА «РАДІОМОВЛЕННЯ» (Слайд 10)

 Гра «Радіо»

Учитель. Ви, диктор, і повинні по радіо оголосити, що розшукується казковий герой, який загубився. (Його потрібно описати, а діти за цим описом повинні відгадати, хто ж загубився).

 СТОРІНКА «МАТЕМАТИЧНА» (Слайд 11)

 Гра «Незвичайна математика»

Виконайте дії і утворіть слова:

Казка-а+олово-ово+юшка-шка+дуб-ду

Го+родина-дина+б+молодець-молод

Відповідь: ( казколюб, горобець)

 СТОРІНКА «НАРОД СКАЖЕ, ЯК ЗАВЯЖЕ» (Слайд 12)

– Прочитайте прислів’я та приказки і поясніть, як ви їх розумієте?

 Міньба одному корисна.

 Проміняв бика на індика.

 Зайця ноги носять.

 Не той друг, хто медом маже, а той хто правду каже.

 Яке частування, таке й дякування.

 Хто згоди хоче, той згоду має.

      Не роби іншому того, чого сам не любиш.

ІV. Підсумок уроку

 СТОРІНКА «ПІДСУМКОВА» (Слайд 13)

1.Перевірка «скриньки очікування»

Учитель. Наш урок завершується.

– Давайте заглянемо до «скриньки очікування». Ви очікували …

… дізнатись щось цікаве. Що цікавого ви дізнались на уроці? (Версії учнів)

… повторити вивчене. Що саме повторювали? (Версії учнів)

… чогось навчитись. А чого ж ви навчились? (Версії учнів)

… активної роботи. Чи була у нас активна робота? (Версії учнів)

… отримати задоволення. Чи отримали ви задоволення? (Версії учнів)

2. Гра «Мікрофон»

– Мені на уроці сподобалось …

– З якими труднощами ви зустрілися сьогодні?

– Я зрозуміла (зрозумів), …

– Я дуже вдячна вам за любов до рідної мови, за уважне читання казок, за те, що ви любите і шануєте рідне слово. Пам’ятайте, казка навчає добра, мужності, кмітливості, мудрості й терпіння. Казка – це вірний помічник у житті.

    Швидко спливають хвилини,

    От і прощатись пора.

    Я на прощання вам зичу

    Щастя, здоровя, добра.

V. Домашнє завдання

 Зробити ілюстрацію до казки з розділу «Народні казки», яка найбільше сподобалась, і дібрати фрагмент казки, який найбільше підходить.

                    Список використаної літератури

  1. Науменко В.О. Літературне читання. 2 клас. Підручник. – К.: Видавництво «Генеза», 2012. –159 с.
  2. Науменко В.О. Перлинка: книга з літературного читання: додаток до підручника «Літературне читання».  2 клас. – К.: Видавництво «Генеза», 2012. –119 с.
  3. Інтерактивні технології навчання у початкових класах/авт.–1–73 упор. І.І.Дівакова. – Тернопіль: Мандрівець, 2013. – 180 с.
  4. http://mon.gov.ua/Новини%202016/12/05/konczepcziya.pdf
  5. www.calameo.com/books/0014754058bb67fac54e1
  6. klasnaocinka.com.ua/uploads/.../urok4_pidsumkoviy.doc
  7. https://www.google.com.ua/search?q=малюнки+до+українських+народних+казок&biw
  8. https://www.slideshare.net/hadiachosvita/ss-6612837
  9. https://www.google.com.ua/#q=%D0%BA%D0%B0%D1%
  10. http://www.slideshare.net/iruska_38/doc-45132773

(53.5 Kb) ] 13.01.2018, 15:58 --------------------------

Категория: ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ | Добавил: yrok | Теги: народні, клас, ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ, Казки Просмотров: 1486 | Загрузок: 217 | Рейтинг: 5.0/1
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК