Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

Позакласне читання 4 клас на тему "У світі риб"
25.02.2012, 21:22

Тема: „У світі риб”

Мета: Поглибити знання учнів про риб ;

Удосконалювати навички самостійно працювати з книгою; розвивати мовлення, пізнавальний інтерес дітей, вміння висловлювати власну думку; поповнювати словниковий запас учнів; виховувати бережливе ставлення до рідної природи.

Обладнання: намальовані на картках малюнки дітей „Риби”, виставки книг, журналів.

Хід уроку.

І Організація класу.

-     Діти, кому ми дозволимо першими сісти? (Дівчаткам)

-   Сьогодні ми з вами відправимось в країну позакласного читання за темою „У світі риб”. І працювати ми будемо за такими напрямками:

1.    Розчитування.

2.     Загадковий.

3.   а) Довідкове бюро.

б) Вікторина „Так чи ні”.

4.   Читайлик

а) Опрацювання твору

б) Читання віршів.

в) Інсценізація казки.

г) Пальчиковий театр.

5.  Кулінарний.

На дні, де тиша й прохолода, лежить вусата колода (Сом)

1.    Розчитування (Скоромовка)

Сидьма сом Сам сидів Самого сома Сум схопив.

Сім сусідів Скликав Сом:

Сміх і співи за столом!

1)   Читаємо склавши долоні і діти розводять пальці рук.

2)     Повільно і плавно стискати витягнуті пальці рук в кулак; темп вправи поступово збільшується.

3)    Читання слів в зворотньому порядку.

4)     Читання перегорнутого тексту.

-    Діти, а який жанр усної народної творчості ви знаєте в якому можна зустріти риб? (Це загадки)

2.   Загадковий ( Діти загадують загадки)

-   Діти, а які загадки про риб ви знаєте?

1)   У воді вона живе,

Нема дзьоба, а клює.(Риба)

2)   їхала пані в срібнім жупані,

А на тім жупані латка на латці.(Риба)

3)   Не ходжу і не літаю,

А ти спробуй, дожени!

Я буваю золота.

А ну - в казку загляни! (Риба)

4)    Голова є, а шиї нема, очі є, а брів нема, рот є, а не говорить, без ніг,

а далеко ходить.(Риба)

5)                В морі рибка золота, кораблі перевертала (Кит).

2.     Довідкове бюро.

3.     Виставка книжок. Розгляньте виставку книжок. Чи відповідає темі

уроку?

1 - й учень . Риби - давні мешканці водного середовища. Вони

населяють прісні й солоні водойми. До морських риб належать ті, що проводять усе життя у морях і океанах (акули, скати, оселедці, камбала).

До прісноводних риб належать ті, що завжди живуть у прісній воді. Одні з них мешкають у стоячій воді, населяють ставки (карась, короп, лящ ) інші населяють річки (форель, стерлядь), треті можуть жити як у стоячій, так і в проточній воді (окунь, судак, щука) Тіло риби покрито лускою і слизом. Риб’яча луска росте все життя і наростає кільцями. Влітку риба багато їсть, швидко росте, і кільця на лусці широкі.

Взимку риба майже не їсть і майже не росте - отже, кільця утворюються вузенькими, ледве помітними.

2-               й        учень

-   Вам цікаво, хто придумав для риб назви?

Деякі назви вказують на схожість форми тіла з різними предметами, наприклад : меч-риба, шабля-риба, спис-риба, ремінь-риба. Є назви, які вказують на деяку схожість риб з тваринами.

Уявіть собі на хвилинку, що в морях і океанах є водяний слон, морський вовк, морська лисиця, риба — мавпа, морська корова, морський пес, риба свиня, їжак риба!

Деяким рибам дали назву за забарвленням тіла: білий амур, чорна риба, зеленушка, жовтокрила.

3-               й        учень Є ще назви релігійного походження : божа риба,

морський ангел, морський чорт, морський диявол.

Морський ангел - це акула. Проте ані зовнішність, ані поведінка цього хижака аж ніяк не ангельські.

Морський чорт - це ненажерливий і небезпечний хижак, до того ж дуже підступний.

4- й    учень А чи бувають отруйні риби?

-   Так, і одна з найотрутніших - риба - собака. Сильна отрута, здатна вбити людину, міститься у її внутрішніх органах - серці та печінці. Усупереч цьому, риба - собака вважається в Японії делікатесом.

Ці риби вміють захистити себе - вони здатні так наповнювати своє тіло водою і повітрям що вдвічі перевищують свій звичайний розмір. У такому вигляді вони важкодоступні для хижака.

5- й учень Моря і річки населяють дивовижні істоти. Ось деякі з

них.

Морський коник

Це дуже цікава рибка незвичайної форми. Це єдина риба, яка плаває вертикально - хвостом у низ. Коник їжу не жує, а всмоктує як пилосос, тому що не має зубів. У морських коників потомство виношує не мама, а тато.

Бризгун

Ця маленька рибка чудово бачить. Вона помічає комах або павуків на рослинах і влучно стріляє по них струменем води з рота. Ротик цієї рибки, це ідеальна модель водяного пістолета.

Риба-гадюка

Ця риба має цілу батарею з 350-ти маленьких і численні ряди ліхтариків на животі. Ними вона приваблює жертв,

б) Вікторина „Так чи ні” (сигнальні картки 2-х кольорів) червоний колір (+), зелений (-)

1) До морських риб належать карась, короп, лящ.

(Ні, це риби які живуть у прісній воді)

2) Влітку риба багато їсть, швидко росте, і кільця на лусці широкі (+)

3) Риба-собака має незвичайний вид. Її шкіра покрита колючками.(- Це риба-їжак )

4) У морських коників потомство виконує не мама, а тато (+)

5) Риба-гадюка має цілу батарею вогнегасників у роті. Ними вона приваблює жертв(+)

Ви знаєте, що деякі назви риб вказують на схожість з тваринами.

III.    Фізкультхвилинка

Зобразивши риб, які схожі на тварин (Водяний слон, риба - мавпа, морський пес, морська корова).

4.     Читайлик

На сьогоднішньому уроці ми опрацьовуємо науковий твір Олександра Копиленка „Як сплять риби”.

В нас присутні диктори, які познайомлять вас з новим твором. А ви послухайте і подумайте.

-   Як сплять риби, які живуть у морях.

-  Як сплять риби, які живуть в річці?

Запитання.

1)    Читання твору учнями (самостійно)

2)     Діти в групах ставлять запитання та стежать за правильними відповідями.

Вибіркове читання

5.     Виразне читання віршів.

1)    В Ладожинець „Обіцяв сестричці сома” В-к . Ми повинні стати друзями природи, оберігати її .

2)      Щука там, серед ставка,

На обід когось шука.

Як нікого не впіймає, - То й обіду їй немає!

6.   Інсценізація казки. З якої це казки?

а) - Діти першої групи підготували для вас казку в якій не тільки щука може шукати собі обід, але й і нею можна поживитися.

7.   Пальчиковий театр.

8.   Кулінарний.

а) Прислів’я.

б) „Дав Бог рибу, дасть і хліб”, - казали у давнину.

Риба найцінніший продукт харчування. Вона має дуже велику кількість поживних речовин. З риби можливо приготувати багато смачних та корисних для здоров’я страв.

г) Конкурс кулінарів. (Кожна група приготувала страви з риби).

IV.      Підсумок.

-         На уроці всі плідно працювали.

Зараз ви самостійно оцініть свою роботу.

Рибки червоного кольору (10, 11, 12)

Жовтого кольору (7, 8, 9)

Зеленого кольору (4, 5, 6)

-         У кожної групи вийшов свій кольоровий акваріум.

Подякуйте одне одному за співпрацю.

-         Які ваші враження від уроку.

-         Що на вашу думку вдалося найкраще?

-         Що нового дізналися?

 

 

Підготувала:

вчитель початкових класів

навчально-виховного об’єднання №1

м. Хмельницького

Дячук Людмила Іванівна 


25.02.2012, 21:22 --------------------------

Категория: ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ | Добавил: Айрін Просмотров: 3696 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 4
Гостей: 4
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ
iradanylyuk1977
Україна. Кривий Ріг