Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

Позакласне читання. Оповідання про тварин. Опрацювання оповідання Г. Тютюнника "Ласочка", „Бушля”.
(75.5 Kb) · () ] 29.11.2016, 15:03 Хід уроку.

I. Організаційний момент.

1. Пролунав дзвінок
Починається урок
Працюватимем старанно
Щоб почути у кінці
Що у нашім 2 класі
Учні - просто Молодці.

II. Відпрацювання умінь орієнтуватися в дитячих книгах.

1.Виставка книг , які містять оповідання про тварин.
Учні готують виставку книг на тему: „Твори про тварин.”
Вчитель робить виставку творів українських письменників про твариин.

- Назвіть книги,представлені на виставці.
- Хто взяв участь в оформленні виставки?
- Про що вони розповідають?
- Чому ви гадаєте, що ця книга про тварин ? ( По малюнку на обкладинці , по змісту).
- Які книжки лежать у вас на партах?
- Поясніть, як ви вибирали книжки до уроку?

2. „Представлення книги”.
Представлення книги за пам'яткою(фронтальне опитування)
Пам'ятка”Представлення книги”.
1) Автор.
2) Заголовок.
3) Художник- ілюстратор.
4) Серія, ріквидання, видавництво.
5) Уривок, який сподобався найбільше.
6) Рекомендації для однокласників:що порадив би...
Запитання по прочитанному оповіданню О. Копиленка „Їдальня для птахів”.
-Назвати головних героїв.
-Яку добру справу зробили вони ?

III.Оголошення теми уроку і ознайомлення з оповіданням Г.Тютюнником „Ласочка”.

1.Розповідь про автора.

- Діти! Сьогодні я хочу запросити вас на зустріч із відомим дитячим українським письменником-Григіром Тютюнником (показ. Портрет).
Тютюнник Григір (Григорій) Михайлович народився 5 грудня 1931 року в селі Шалівці на Полтавщині в селянській сім’ї.
Голод 33-ого не обминув і Тютюнників - забрав старенького дідуся, а півторарічний хлопчина перестав ходити. Говорити, навіть сміятися.
Коли Григору було 6 років він залишився без батька. Але усе своє життя письменник з теплотою і ніжністю згадував його. Хлопчика забрав до себе жити сім’я дядька.
Почалася Велика Вітчизняна війна, знову голод. В автобіографії письменник згадував: "Я їв тоді картопляну зав'язь, жолуді, пробував конину". В одинадцять років хлопчик пішки пішов додому з Донбасу на Полтавщину, у своє село. Добирався два тижні, довелося від голоду навіть просити милостиню. А вдома,хату, в якій жили Тютюнники, зруйнувала бомба, і вони опинилися в чужих людей.
Потім було навчання у ремісничому училищі, куди Григір пішов тому, що там давали сяку - таку одежину і 700 г глевкого хліба в день. Цей хліб допоміг вижити їм з мамою у сорок сьомому році. Працював на заводі, колгоспі, на будівництві, служив на флоті, вчився в Харківському Університеті, вчителював у вечірній школі шахтарського краю. А потім ще й важка хвороба - туберкульоз легенів. Всі ці випробування тягарем лягли на його зболену душу.
Майже більше половини написаного Григором Тютюнником - про дітей, яких він любив по-особливому. Пішов із життя 6 березня 1980 року.
Сьогодні ми прочитаємо одне з його оповідань відгадавши загадку:

Відгадування загадки.
В темнім лісі проживає,
Довгий хвіст пухнастий має.
Їй на місці не сидиться.
Як зовуть її?...
(Лисиця)

2.Розгляд книги.
Опрацювання оповідання Г. Тютюнника "Ласочка".

-Уважно розгляньте книгу.Про що „говорить”обкладинка?Прочитайте звернення автора до читачів.
-Що порадив вам Г.Тютюнник?
-Що містить титульна сторінка?

3. Читання твору вчителем. „ Читання з передбаченням”.

- Читання вчителем до слів : „А весною,коли крига скресла і сонце вгріло,одніс Арсен човна на річку,полагодив вудки...”
-Як на вашу думку, розвивалися події далі ?

4.Словникова робота.
- Поясніть значення слів:
ожеледь (тонкий шар льоду на поверхні землі і на деревах),
скімлення (протяжне, жалібне звучання).

5.Колективне обговорення прочитаного.
Аналіз змісту з елементами вибіркового читан

Руханка.

6.Робота в групах.
Створіть „Асоціативний кущ” на задану тему. Характеристика героїв оповідання.

Перша група.
Завдання 1.
* Яким ви уявляєте рибалку Арсена? Яка у нього зовнішність? Який характер? .
Завдання 2.
*Визначити настрій твору.(Радісний чи сумний).

Друга група.
Завдання 1.
- Подумайте, якою була Ласочка?
Завдання 2.
* Де і коли відбуваються події ?

1.Мікрофон.

- Який твір читали?
- Чому у нього така назва?
- Який цей твір за жанром: оповідання, казка чи науково -популярний твір? Доведіть свою думку.
- Яка головна думка твору?
- Описуючи незвичайну дружбу людини і звіра, автор ніби закликає: шануйте, оберігайте природу, товаришуйте з «братами нашими меншими» і це стане окрасою вашого життя.

7. Словесне малювання.

-Який малюнок ви б намалювали до цього оповідання ?

8. Розвиток зв'язного мовлення.

- Пофантазуйте, як можна продовжити цю історію.

IV.Самостійне читання оповідання Г.Тютюнника „Бушля” про себе.

1. Словникова робота.
Бушля (бусол, лелека, чорногуз).

V.Фронтальна бесіда по прочитаному.

- Яке оповідання ви прочитали ?
- Про кого цей твір ?
- Хто така бушля ?
- Де і коли відбувалися події ?
- Чому кричали бушля і дід Арсен?
- Як в селі називають діда Арсена ?
- Чому навчає нас цей твір?
3)А зараз подумки перенесемося до театральної студії.
Юні актори підготували інсценізацію до оповідання Сухомлинського «Бабусин борщ»
Інсценізація оповідання «Бабусин борщ».
Автор. У бaбyci дві онучки. Живуть вони у великому місті, а на літні канікули приїхали в гості.
Онучки.
Бабусю,найбільше нам хочеться вашого борщу: мама розповідала, що ви варите смачний-пресмачний борщ.
Автор. Зварила бабуся борщ . Та от біда. Забувати стала. Поки ва¬рила, - двічі посолила. Поставила на стіл дві миски бор¬щу та и припрошує онучок.
Бабуся. Онученьки ,йдіть ось і борщик зварила - зi свіжими помідорами, ка-пустою i сметаною.
А чи солила - й не пам'ятаю... Стара вже... Посолю.
Сідайте. От сіль у сільниці - добавляйте coбi на смак.
Автор. З'їли дівчатка по ложці борщу. Ой, який же солоний!
Зглянулись між собою, усміхнулись непомітно. Лож¬ка за ложкою - виїли та ще попросили.
Онучки Ой який смачний.
Бабуся. А чи солила ж я борщ?
Ніна. Ми й не помітили.
Оля . Такий смачний, що про сіль i не подумала.
- Значить, солила,— з полегкістю зітхнула бабу¬ся. - А завтра це діло вам доручу: боюся, що забуду посолити.
Онучки.
- Добре, бабусю, - і знову зглянулись. I непомітно всміхнулись.
Вчитель. – Чи сподобалась вам поведінка дівчаток, адже вони сказали неправду? Чому вони це зробили?
(Так, вони сказали неправду, але вчинили по-доброму. Дівчатка проявили повагу до старенької, рідної людини. )
-То чому нас навчає це оповідання?
VI. Підсумок.
- Коли людина любить природу, допомагає їй і не відчуває своєї зверхності над нею, то зможе почути і мову рослин, тварин.
Це нелегко, однак любов до природи теж вища ознака людського милосердя.
Г. Тютюнник писав: «Кожен письменник обирає собі тему найближчу, найріднішу його життєвому досвіду… Найдорожчою метою для мене завжди були і залишаються - доброта, самовідданість і милосердя людської душі в найрізноманітніших проявах…»

VII. Рекомендації.
- Діти, якщо вам сподобалися оповідання Г. Тютюнника ви можете прочитати й інші товори в цій книжці - збірці.
- Наступна тема позакласного читання „Зима - білосніжка”.
- По цій темі ви можете прочитати казки, оповідання, вірші. (Рекомендований лист).
(75.5 Kb) · () ] 29.11.2016, 15:03 --------------------------

Категория: ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ | Добавил: vikaviktoriyausatenko Просмотров: 2269 | Загрузок: 779 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 1
Гостей: 1
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ
iiborys
Україна. Кривий Ріг