Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

Сторінками дитячих журналів. О.Савченко "Чи любиш ти читати дитячі журнали? 3 клас
(76.0 Kb) ] 01.09.2015, 11:46 Тема. Сторінками дитячих журналів.
Матеріал до уроку. О.Савченко «Чи любиш ти читати журнали?»
Мета. Розширити уявлення про дитячу періодичну пресу, зокрема. про журнали
для дітей; ознайомити з історією їх створення; викликати інтерес до
журналів та бажання їх читати; розвивати читацькі смаки учнів та
пізнавальні інтереси; виховувати любов до рідного слова.
Обладнання. «Помічники учня», виставка дитячих журналів, картки зі словами,
картки з текстами для читання, сигнальні картки, прислів’я, зображення
гномів з «Азбуки почуттів», казковий герой Барвінок, пошукові таблиці ,
«Тематичні словники»
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Перевірка домашнього завдання
1. Розчитка
а)Читання складів за «Помічником учня» (Збірник складових таблиць, текстів для читання з творчими завданнями)
б) Робота з пошуковими таблицями.
- Який твір ми вивчали на попередньому уроці? (В. Лучук «Скільки рік в Україні?)
- Знайдіть за таблицею 1 назви річок.
Ти про мош на
стер До са Дні
Че Дес нець ре

(Десна, Черемош, Донець, Дністер, Тиса, Дніпро)
- В пошуковій таблиці 2 з’єднайте назви річок з їх ознаками та діями, які вони виконують в вірші.
Черемош
Стрий
Дон
Дніпро
Десна тихий
зелена
смілий
проворний
голубий
невпинний
Тиса
Дністер
Уж
Донець
Буг мчить
котить
обмиває
розпростер
поспішає

2. Читання віршів
- Вашим домашнім завданням було відшукати вірші про річки Черкащини.
Які вірші ви відшукали?
ТЯСМИН
Намисто хат на тихій кручі
В разок стяга в'юнка ріка...
Маленький Тясмин та могучий,
Коли весною набряка.
Погорне хвилі - люті, гнівні,
Аж стогнуть в піні рукава, -
Такий душі моїй зрідні він,
Хоч повінь в ній частіш бува…
Олександр Зеленько
РОСЬ
На душі затуманило щось –
Похилились на вітрі дерева.
Забери в мене смуток мій, Рось,
Принеси мені сміх зі Стеблева.
Ген співає замріяно хтось.
Голуби вилітають із гаю.
Не минай мене ласкою, Рось, -
Я в тобі своє серце скупаю…
Іван Дробний
3. Оцінювання учнів
ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів
1. Гра «Так чи ні» (з використанням сигнальних карток)
* Влітку Катруся каталася на санках.
* На березі росли грушки.
* Пшениця – зернова культура.
* Взимку півні відлітають у теплі краї.
* Книга вчить, як на світі жить. (Прикріплюю прислів’я на дошці)
- Чи згідні ви з цим висловом? Чому7
2. Мовна розминка
- Прочитайте дане прислів’я з відповідною інтонацією:
* повільно, сердито;
* здивовано, скоромовкою;
* радісно, помірно, розсудливо.
Використовую зображення гномів з «Азбуки почуттів» - здивованого, сердитого, веселого.
3.Робота в парах.
- Де ще , крім книг, здобувають знання, ви дізнаєтеся, коли попрацюєте в парах над завданнями.
1 ряд – Утворити слово з пропущених букв.

Д … МІЛЬ
ЯБЛ … НЬКА
БА … ВІНОК
ПІЗ … АЙКО
СТЕЖК …
МА … ЯТКО

2 ряд – Розшифрувати анаграму.
ЛЖРУНА
3 ряд – Вправа «Дешифрувальник»
А - 8 , Г – 5, З - 7 , Б – 6, А – 2 , З – 9 .
- Яке слово утворили? (Журнал)
4. Робота з «Тематичним словником школяра»
- Прочитайте, що означає слово «журнал».
Журнал - це періодичне, друковане видання у вигляді книжки.
5. Повідомлення «Інформаційного центру»
І учень
Слово «журнал» - багатозначне. Це також
- книга чи зошит для систематичних записів про що-небудь (наприклад, журнал інструктажів з безпеки життєдіяльності);
- книга для обліку відвідування та успішності учнів (класний журнал).
Журнали відносяться до періодичних видань, тобто до тих, що повторюються, чергуються.
ІІ учень
Журналіст – професійний працівник журналів, газет, радіо, телебачення.
Редактор – людина, яка готує видання.
Рубрика – розділ у журналі (газеті). (Таблиця з новими словами прикріплюється на дошці)
6. Читання науково-пізнавального тексту.
- Чи знаєте, коли і де виник перший дитячий журнал?
- Прочитайте текст, зверніть увагу, який він за стилем – науково-популярний чи художній?
Першим журналом для дітей був «Журнал ліліпутів, або Золота бібліотека юних леді й джентльменів». Він почав виходити в червні 1751 року в Лондоні. Мав розміри завбільшки, як дві сірникові коробки. У ньому друкувалися короткі розповіді, загадки, жарти, малюнки.
Першим, єдиним на всю Україну, ілюстрованим художньо - педагогічним журналом для дітей та молоді був «Дзвінок». Виходив у Львові (1890 - 1914 роки) двічі на місяць. Його першим редактором був Володимир Шухевич.
У цьому журналі вперше побачили світ твори для дітей Івана Франка. Лесі Українки. Леоніда Глібова, Михайла Коцюбинського, Олени Пчілки та інших.
На початку 20 століття у Києві для українських дітей виходив журнал «Молода Україна» (1908 - 1914 роки), який видавала своїм коштом Олена Пчілка.
ІV. Повідомлення теми і мети уроку
До нас на урок завітав гість – Барвінок. Він пропонує завітати на виставку журналів, яка є в класі.
- Які з них вам знайомі?
- Які ви виписували?
- Які журнали брали в бібліотеці?
- Сьогодні ми познайомимось з твором « Чи любиш ти читати журнали?», який написала Олександра Яківна Савченко, автор вашого підручника «Читанка».
З цього твору ви поглибите свої знання про дитячі журнали.
V. Опрацювання твору О.Савченко «Чи любиш ти читати журнали?»
1. Словникова робота
а) Читання колонок слів
- «Луною»,
- способом «Крок вперед – крок назад»
РОЗВАЖАЄ ІНОПЛАНЕТЯНИ
ДРУКУЄ ЕНЦИКЛОПЕДІЯ
ВІДРІЗНЯЄТЬСЯ КОНКУРСИ
РОЗПОВІДАЄ ДОПИТЛИВИХ
РОЗМІРКОВУВАЛИ УЗВІЗ
МАЙДАН
- Що спільного в словах першого стовпчика? (Дієслова)
- Доберіть синоніми до слова розмірковували. (Думали, гадали)
- Знайдіть найдовші слова . (Інопланетяни, енциклопедія)
Енциклопедія – науково-довідникове видання, що об’єднує відомості про певну галузь знань.
- Знайдіть найкоротші слова. (Узвіз, майдан)
Узвіз – вулиця чи дорога. що має крутий підйом ( наприклад, Андріївський узвіз в Києві)
Майдан – вільна від забудови територія, велика площа.( наприклад, майдан Незалежності в Києві) .
б) Вправа «Фотооко»
- В журналах працюють і фотокореспонденти. Ось ви зараз ними станете?
Учні «фотографують» слова на картках-блискавках:
читач, читали, прочитаєш.
- Що можете сказати про ці слова? (Спільнокореневі)
2. Первинне читання тексту комбінованим способом: учні - абзацами (ст. 16), учитель (ст. 17-18)
3. Тест (з метою перевірки прочитаного)
1) Для української дітвори зараз видається чимало ...
а) підручників; б) журналів.
2) Журнал виходить щомісяця...
а) під однією назвою;
б) під різними назвами.
3) Журналу "Барвінок" ...
а) 75 років; б) 5 років.
4) В журналі "Джміль" розповідається про...
а) комах;
б) живопис, музику і літературу.
5) В одному з номерів журналу читачі з хлопчиком Петриком роз-мірковували ...
а) який журнал найцікавіший;
б) як можуть змінюватись їхні "знаю" і "не знаю".
Відповіді: 1) б; 2) а; 3) а; 4)6; 5) б.
Взаємоперевірка робіт за відповідями на дошці.
4 Фізкультхвилинка
5.Повторне читання
- Про що можна довідатись з дитячих журналів?
Читання способами:
- «Естафета»;
- «Небо-земля»;
- «Губи».
6. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання
- Чим відрізняється журнал від книги? (Виходить щомісяця, в ньому багато малюнків, друкуються листи читачів)
- Знайдіть і прочитайте вислів, що став приказкою про журнал «Барвінок»? (Барвінкова родина – то вся Україна)
- Як ви гадаєте, чому журнал «Барвінок» має таку назву? (Барвінок – це символ України. Його шанує народ за витривалість, невмирущість, навіть мороз його не чіпає)
7. Робота над ілюстрацією.
- Що роблять діти на малюнку?
- Які журнали читають вони?
- Що можна сказати про цих дітей? (Допитливі, прагнуть до знань)
- Кого вам нагадує хлопчик в окулярах? ( Знайка)
8. Групова робота. Складання плану.
Кожна група читає свої варіанти, а кращий записується на дошку.
План
1) Чим відрізняється журнал від книжки?
2) «Барвінок» – журнал для всієї родини.
3) Журнал «Джміль».
4) Суперечка дітей.
9. Читання в особах діалогу .
10. Гронування «Звідки приходять знання?»
- Про що ж сперечалися діти?
От зараз ми і спробуємо дізнатися, звідки приходять знання.

- Ці знання ми аналізуємо, накопичуємо, застосовуємо у житті. І, дійсно, те, що не знаєте, ви згодом дізнаєтеся.
11. Рекламна пауза
Робота в парах
- У вас на партах є різні дитячі журнали. Зараз я пропоную вам побувати в ролі експертів з відділу реклами. Кожній парі необхідно підготувати рекламне повідомлення про свій журнал. А допоможе вам у цьому план повідомлення. (Є на кожній парті)
План повідомлення
1. Назва журналу.
2. Кому адресований журнал?
3. Яке видавництво видало?
4. Як часто видається журнал?
5. Які рубрики містить ?
6. Рекламний лозунг.
VІ. Підсумок уроку
- Які дитячі журнали для дітей є в Україні?
- Для чого слід читати журнали?
- Діти, ви, гортаючи журнали, мабуть, звернули увагу на те, що там багато листів і повідомлень самих читачів. І я хочу, щоб ви виконали бажання автора.
Чіпляю текст на дошку:
«Бажаю усім учням стати не лише читачами журналів, а й їх дописувачами!»
О. Савченко
- То ж читайте журнали, поповнюйте свої знання, діліться своїми знаннями з іншими на сторінках журналів!
VІІ. Домашнє завдання
Переказувати твір. Підготувати цікаве повідомлення з улюбленого журналу.
(76.0 Kb) ] 01.09.2015, 11:46 --------------------------

Категория: ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ | Добавил: Света3848 Просмотров: 4086 | Загрузок: 601 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 1
Гостей: 1
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг