Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

Тема. Добро добром згадують
(28.0 Kb) ] 10.10.2015, 16:00

        Першочерговим завданням сучасної  школи  є  створення умов для розвитку й самореалізації кожної особистості.  Особливо актуальною стала проблема розвитку читацької самостійності молодших школярів, оскільки саме сформованість навичок самостійної роботи з книжкою є однією з передумов інтелектуального й духовного розвитку дитини.

         Чому я обрала саме цю тему? Бо вважаю, що книга виховує дитини надає наснаги, допомагає жити, всебічно розвиває. Тому читання книжок у  

системі навчання і виховання сучасної української школи має займати

особливе місце. Школа озброює дитину навичками читання, тобто формує

читача. Але цього недостатньо: вона повинна виховувати активного читача,

який був би у змозі самостійно прочитати книгу та критично осмислити її

зміст.  На мою думку, особливої актуальності ця методична проблема

набуває на сучасному етапі, коли спостерігається значне поширення

комп’ютерно-телевізійної мережі, що, вимагаючи мінімум інтелектуальних

зусиль, привчає школярів до пасивного сприйняття інформації, призводить

до загального падіння читацької культури та зниження інтересу до 

книжок. Для вирішення цього питання  планування уроків здійснюю спираючись на два ключових моменти:

  1. Подача всього матеріалу повинна спиратися на природне бажання дитини гратися, фантазувати, придумувати, діяти.
  2. Тематичний принцип викладу навчального матеріалу. Якщо немає можливості тематично об’єднати урок в єдине ціле, то слід максимально використати плавно-логічний перехід від одного етапу уроку до іншого.

    Пропоную розробку уроку літературного читання для 3 класу. Сподіваюсь, що мої доробки стануть у пригоді колегам.

 

Літературне читання

3 клас

Тема. Добро добром згадують.

Мета: удосконалювати техніку читання прозових творів, насичених діалогами; виробляти навички чіткої й виразної вимови; вчити голосом й інтонацією передавати настрій дійових осіб; розвивати пам’ять, допитливість;виховувати дбайливе ставлення до природи.

Матеріал до уроку: І. Калинець «Про що розповіли незабудки».

Обладнання: світлини квітів, індивідуальні картки зі словами, поданими в аналітико-синтаксичній формі; картки з текстом легенди про незабудку; картки з текстом  де пропущені голосні, паперові квіточки незабудки.

Хід  уроку

І. Організаційний момент

- Дзвінко пролунав дзвінок

  Всім пора нам на урок.

  Все у нас уже на місці,

  Залишилось тільки сісти.

- Кому дозволимо першим сісти? ( Дівчаткам )

- Так, спочатку краса … (сідають дівчатка)

- А потім  - сила … (сідають хлопці)

- А тепер … Сядьте, діти, всі гарненько

                      Руки покладіть рівненько

                       Голову вище підніміть.

                       Свої плечі  розведіть.

                       Мені, діти, усміхніться!

                      Веселіше подивіться!

-  Девіз нашого уроку на дошці. Прочитаймо його разом.

 Красиво читаємо,

 Чітко розповідаємо,

 Мову свою розвиваємо.

-  А ще ми сьогодні дізнаємось багато цікавого і нового. А оцінки ми будемо збирати кожен у свій букет за допомогою квіточок незабудки.

ІІ. Мовленнєва розминка

1. Гра « Переплутанка » Читання анограм.

сніжпідник                       шокомар

астрай                               темазанхри

каалфі                                циснар

кам                                       шоквола

пантюль                             нятрода

азканедбу                          гаритмарка

- Яким одним словом можна узагальнити ці слова? Які з цих квітів вирощують у вас вдома?

2. Розмовна хвилинка.

- Квіти – це вічні і прекрасні супутники нашого життя. А чи знаєте ви, що квіти насправді чарівні? Вони розмовляють між собою, сміються, люблять,як і ми вранці умиватись, грітися на сонечку і навіть бачать різнокольорові сни. Зараз ми з вами відгадаємо, які сни бачать деякі квіти.

Кожній квітці уночі

Сняться кольорові сни

Кульбабі сняться … (золоті)

Тюльпану  - сни… (червоні)

І дуже – дуже голубі

Дзвіночку лісовому.

Бузку - … (бузкові) сняться сни,

Волошці - … (волошкові),

Ромашці - … (білі) від роси,

Фіалці - … (фіалкові).

3. Робота в парах.

- Прочитайте віршик на картці, вставляючи пропущені голосні.

Вранці прокидаються

Квіти: там і  тут.

І райдужними зграйками

Для всіх навкруг цвітуть.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку

- Чарівний світ казкового квіткового царства. Скільки легенд, казок,віршів складено про них! І кожна ще й досі таїть у собі чимало незвіданого, загадкового, таємного. Ось подивіться на цю квітку. Ви впізнали її? (Незабудка).

- А ось послухайте, про що розповіли незабудки українському письменнику Ігорю Калинцю. Він

усе запам’ятав і записав для нас.

ІV. Опрацювання казки І.Калинця « Про що розповіли незабудки»

1. Слухання казки. Перевірка первинного сприйняття. (Читають підготовлені діти)

- Назвіть дійових осіб казки.

- Яка біда була у дівчинки?

- Хто допоміг позбутися забудькуваті?

2. Словникова робота

а) Гра «Блискавка»

Дівчина, квіти, незабудка ,забула, забудько,пригадала

- Які споріднені слова запам’ятали?

- А слова протилежні за значенням?

б) Читання слів поданих аналітико-синтетичним способом. (На індивідуальних картках)

                   

                                     ло                                                                           сила

                                     люби                                                          гомоні

По                                заздри                               ла           по                          впізнава                       ли

                                     сла                                                                  вироста

                                      сади                                                               розмовля

3. Читання тексту казки за логічно завершеними частинами.

а) Читання виразно в парах (1 частина)

- Яке слово зустрічається найчастіше? (Тихо)

- Як треба прочитати цю частину?

- А для чого автор придумав такий початок, на вашу думку?

б) Гра «Бджілки» читання до слів «і запитує:» (2 частина)

- За що полюбили квіти дівчинку?

в) Читання діалогу ( виразно)

- Прогляньте діалог. Між ким відбувається розмова? (Чаріниця, квіти)

- Якими реченнями говорить чарівниця? (Питальними)

- З якою інтонацією їх треба вимовляти?

- З якою інтонацією вимовимо останнє речення? (Слова чарівниці – учениця,слова квітів – всі діти)

г) Гра « Естафета» читання до слів «побалакати можна» (4 частина)

Робота в групах.

- Придумайте запитання, які починались би …

1 група       Куди …? (Куди виглянула дівчинка?)

                     Кого …? (Кого побачила дівчинка?)

2 група        Що винесла …? (Що винесла дівчинка бабусі?)

                     Про що …? (Про що гадала чарівниця?)

3 група      Куди пішла …? (Куди пішла дівчинка?)

                    Що зробила …? (Що зробила дівчинка, коли заблудилася?)

4 група      Що визирнуло…? (Що визирнуло з трави?)

                    Про що…? (Про що подумала дівчинка?)

Фізкультхвилинка

г’) Читання діалогу в особах до слів «…знайти з лісу» (5 частина)

- Хто допоміг дівчинці?

-Хто послав незабудки дівчинці?

д) Гра «Диктори» читання до слів «… не було б і нас, Незабудок». (6 частина)

- Що змінилося у дівчинки з часу пригоди в лісі?

- Прочитайте рядки, в яких говориться що дівчинка була ввічлива.

е) Читання «Хором» по рядках. ( 7 частина )

- Прочитайте перший рядок. Як треба читати цю частину?(Швидко)

V Робота над легендою (на картках)

Легенда про незабудку

        Іванко та Марійка були найкращими друзями серед пастухів і пастушок Карпат.

хотіла розлучатися і гірко плакала. Кілька сліз з її чудових синіх очей впало на землю. І диво! Кожна краплина перетворилася на таку ж синю квіточку. Марійка подарувала ці квіти Іванкові зі словами «Не забудь мене!». Так

з’ явилися перші квіти незабудки.

VI. Довідкове бюро.

1-й учень. Незабудка як рослина.

           Незабудка може бути як однорічною так і дворічною. Прямостояче гіллясте стебло досягає до півметра у висоту. Коріння у рослини коротке. Листя має сіро-зелений колір і коли тільки прокльовується з бруньок, то дуже схоже на мишачі вушка. Зібрані в суцвіття квітки незабудки зазвичай рожевого, блакитного або білого кольору з жовтою сердцевінкой. Квітне вона з кінця травня до середини червня. Плоди – чорні або темно-коричневі горішки. В світі  налічується до 50 видів цієї рослини. Незабудка виростає у лісах, на болотах, і по берегах річок.

2-й учень. Незабудки лікарські рослини.

          Незабудка використовується тільки народною медициною. Ця рослина має кровоспинну, відхаркувальну, протизапальну дії.. Незабудка ефективно допомагає при кашлі, хронічному бронхіті, зубного болю, туберкульозі легень. Зовнішньо – при захворюваннях шкіри, хворобах очей, укусах скорпіонів і змій.

VII. Визначення основної думки казки.

- Як ви думаєте, чому всі герої хотіли допомогти дівчинці?

- Прочитайте, роз’єднавши слова, прислів’я (на дошці).

- Як ви його розумієте?

- Як по іншому можна було дібратиати заголовок до казки?

                        ДОБРОДОБРОМЗГАДУЮТЬ

- Яка головна думка казки?

VIII. Підсумок уроку. Інсценізація.

- Отже, що ми сьогодні робили на уроці?

- Що треба робити, щоб ця квіткова краса прикрашала нашу землю постійно?

- Гуляючи у полі чи гаю, садку чи  лісі, прислухайтеся до тихих розмов квітів.

  І, можливо, ви почуєте, як вони звертаються до вас:

          1-й   Ми завжди були б щасливі,

                   І пахучі, і красиві.

          2-й   Якби в полі, в лісі, в лузі

                   Бачили ми тільки друзів.

           3-й  Тих, які б нас не топтали,

                    Без потреби не зривали.

            4-й   А на клумбах вдома, в школі

                     Висівали нас доволі,

             5-й   Доглядали, поливали

             Всі:  Ми б всім радість дарували!

Вчитель: Любі, діти,на цьому наш урок завершено.

 

                                                                            

                                             Список  використаної  літератури:

  1. Програми для середньої загальноосвітньої школи. 1-4 класи. - К.: Початкова школа, 2012. -  390с.12-75.
  2. Кордуба Н.С., Стрихар М. М. Позакласне читання. Розробки уроків. - Тернопіль: Підручники і посібники, 2013. - 95с.

 

 

 

 

                     

 

 

 

 


(28.0 Kb) ] 10.10.2015, 16:00 --------------------------

Категория: ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ | Добавил: yrok | Теги: тема., згадують, добром, Добро, ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ Просмотров: 1188 | Загрузок: 374 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 4
Гостей: 4
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг