Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

Урок літературного читання на тему Бурхлива, прекрасна й турботлива віхола в поезії Ліни Костенко. Л. Костенко «Баба віхола».
(20.0 Kb) ] 31.03.2017, 19:32 Тема: Бурхлива, прекрасна й турботлива віхола в поезії Ліни Костенко. Л. Костенко «Баба віхола». Опис метелиці у Івана Нечуя-Левицького.
Мета: удосконалювати навички правильного, виразного, свідомого читання; вчити сприймати художній образ віхоли, майстерно створений поетесою, визначати тему і настрій поетичного твору; уважно придивлятися, прислухатися до кожного слова, розмірковувати над його значенням, відчувати його настрій, інтонацію; збагачувати словниковий запас учнів, розвивати зв’язне мовлення й образне мислення; виховувати ставлення до природи як до найважливішої цінності.
Обладнання: цифрові таблиці Шульте для розчитування, таблиця складів, анаграми, картки для роботи в парах, мультимедійна презентація, аудіо запис композиції П. Чайковського «Пори року» ( зимові мотиви)
Хід уроку
І. Організація учнів до уроку
Продзвенів уже дзвінок, починається урок.
Він незвичний і цікавий,гостей багато завітало.
Повернемось обличчям до гостей
І лагідно промовим: «Добрий день!»
Зараз сядуть лиш дівчатка,
А за ними і хлоп’ятка.
Сядьте зручно, усміхніться
І на мене подивіться.
На уроці ми працювати будемо під таким девізом :
Хто багато читає,
Той багато знає.
Хто швидко читає,
Той багато зробити встигає.
Повторення «Золотих правил уроку»
- Сьогодні на уроці діють 5 правил:
• Правило піднятої руки
• Співпраця в парі
• Уміння слухати
• Працювати творчо
• Працювати активно
Вправа «Очікування»
- Цікаво, а що кожен з вас чекає від уроку?
ІІ. Актуалізація опорних знань. Мовленнєва розминка.
Ми прагнемо навчитися гарно і виразно читати. Для того, щоб читати правильно, потрібно тренувати своє дихання, розвивати пам’ять та увагу. Тому ми, як завжди, починаємо роботу з мовленнєвої розминки.
1. Дихальні вправи
Вдих-носом, видих- ротом
вдих- ротом, видих носом
надування кульки;
здування пір’їнки;
нюхання квітів.
2. Зарядка для ротика
Де ж наш пустун- язичок?
Заховався за білий тинок
Ліг на бочок і мовчок.
А ми зараз його розбудимо!
поплямкаємо губками
поклацаємо зубками
посичімо гускою: с-с-с!
подзижчімо комариком: з-з-з!
подирчімо трактором: др-р-р!
пошумімо вітерцем: ш-ш-ш!
3. Робота з таблицями Шульте.
(у кожної дитини таблиця, гра «Хто швидше?»).
4. Розчитування
З сонечком пограємо, таблиці прочитаємо (читання за складовою таблицею)
5. Читання анаграм
Зима грудень
Весна січень
Літо вересень
Осінь лютий
Грудень
- Яке слово зайве в кожному стовпчику?
- Яким словом можна узагальнити слова, що залишилися?
6. Чистомовка
Ель-ець-ець – вдарив перший морозець
Ок-ок-ок – тихо падає сніжок
Ір-ір-ір – діти вибігли у двір
Му-му-му – весело зустріли ми зиму
7. Скоромовка
Стоять під снігом сосни сонно,
Сидять на соснах снігурі.
Санчата на ставок з розгону
Скотились весело з гори.
- Прочитайте цю скоромовку мовчки, повільно, швидко, скоромовкою
- Вправа «Дощик, дощ, злива»
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
1. Бесіда
- Над яким розділом ми працюємо?
- Чим поетичні твори відрізняються від прозових?
- З творчістю яких поетів ми ознайомилися на попередніх уроках?
ПОЕТИ
( Т. Шевченко, Л. Українка, О. Олесь, К. Перелісна, М. Вороний, Л.
Забашта, П. Воронько,В. Лучук, Л.Костенко)
2. Гра «З якого вірша ці слова»
1) Розкажи, як за горою сонечко сідає,
Як у Дніпра веселочка воду позичає… ( Т. Шевченко «Зоре моя вечірняя»)
2) Я ж садила, поливала тебе навесні,
Я ж думала на віночок здасися мені…( Л Українка «Барвіночку мій хрещатий»)
3) Ось вони на землю впали, щось шепнули їй, сказали,
І розтали знов у млі…(О. Олесь «В небі жайворонки в’ються)
4) Лину я, лину, думу гадаю,
І ніби серце одпочиває.
Чорніє поле, і гай, і гори,
На синє небо виходить зоря…( Т. Шевченко «Сонце заходить…»)
5) Сани розігналися, зайчики злякалися,
Віхола схопилася, в полі закрутилася…( К. Перелісна «Віхола»)
6)Хлюпочуться качаточка поміж осокою
А качечка випливає з качуром за ними,
Ловить ряску, розмовляє з дітками своїми.( Т. Шевченко «Тече вода з-під явора»)
7) Ми хмарою носилися від подиху зими,
І весело крутилися метелицею ми… (М. Вороний «Сніжинки»)
8) Прошу вас із берези ви соку не точіть,
Ви краще їй сестрицю зелену посадіть…(Л.Забашта «Берізонька»)
9) Я залишив рукавичку за городом, там, де ліс.
Та ні зайчик ні лисичка й вовк у неї не заліз…(П. Воронько «Казка про рукавичку»)
10) Налита я соком, солодким і ніжним,
Під сонцем в теплі пила його з рідної неньки-землі. (Суничка-сестричка)
11) Буде холодно надворі, сніг посиплеться з дубів,
Буде в мене у коморі ціла в’язочка грибів. (Л. Костенко «Білочка восени»)
3. Робота в парах . З’єднати поета і його вірш.
Тарас Шевченко «Берізонька»
Ліна Костенко «Сніжинки»
Любов Забашта «Тихесенько вітер віє »
Микола Вороний «Білочка восени»
Олександр Олесь «З гір на долину »
Л Леся Українка «В небі жайворонки в’ються
4. Виразне читання вірша Ліни Костенко «Білочка восени».
5. Вправа «Знайди риму».
6. Опрацювання казки про білочку

7. Порівняння вірша «Білочка восени» та «Казки про білочку».

ІІІ. Повідомлення теми та завдань уроку
1. Вправа « Морський бій».
Розшифрувати ключове слово уроку:
А-3, Д-9,Є-6,З-4, Д-8, А-1, Ж-8,Е-3, Б-4, А-2

- Сьогодні на уроці ми будемо працювати над віршем Ліни Костенко «Баба Віхола».
- Які асоціації у вас виникають, коли ви чуєте слово «віхола»? (асоціативний кущ)
2. Слухання музики П. Чайковського «Пори року» (зимові мотиви).
– Який настрій виникає під час слухання музики? Що ви уявляєте?
3.Читання опису І. Нечуя-Левицького.
( Надворі пішов сніг, здійнявся вітер. Метелиця засипала землю, як піском. Вітер піднімався зверху, падав униз і неначе лизав язиками по снігу й заносив усе дрібним снігом.)
Яку картину ви уявили, коли слухали ці рядки?
IV. Опрацювання вірша «Баба Віхола»
1. Робота над заголовком
- Прочитайте заголовок вірша.
- Давайте передбачимо, про що буде цей вірш?
2. Читання вірша вчителем.
- Хто головний герой вірша?
- Якою ви уявили бабу Віхолу?
3. Словникова робота
Щоб зміст вірша був зрозумілий, попрацюємо над новими словами
а) гра «Стріляй влучно»(робота в парах)
- Прочитайте в лівій колонці тлумачення і доберіть до них відповідні слова з правої колонки
Мітла – Великий віник прикріплений до довгої палиці
Порожньо – Пусто
Решето - Річ для просіювання муки, зерна
Вешталась – Ходила, рухалась
Віхола Перенесення снігу вітром
- Доберіть близькі за значенням слова до слова ВІХОЛА. (хуртовина, метелиця, хурделиця, завірюха, хуга).
б) Читання колонок слів
Біле
Добрії
Візьміть
Порожньо
Мерзне
4. Повторне читання твору учнями мовчки.
- Назвати слова, що римуються.(Віхола – приїхала, вешталась – решето, борошно-порожньо, житечко-ситечко, дихала -Віхола)
5. Гра «Так»- «Ні»
- Віхола була сива? (Так)
- Вона приїхала на коні? (Ні)
- Віхола стукала у вікна? (Ні)
- У людей Віхола просила решето? (Так)
- Хотіла просіяти борошно? ( Так)
6. Гра «Слідопит»
- Діти, я почну читати початок речення, а ви знайдіть це речення і прочитайте його кінцівку.
7. Вибіркове читання.
- Знайдіть і прочитайте,на чому приїхала баба Віхола?
- Про що просила баба людей?
- Для чого їй потрібне решето?
8. Читання «Ланцюжком».
9. Робота над малюнком. Розвиток зв’язного мовлення. Творче завдання: А що б ви домалювали?
10. Виразне читання вірша.
11. Робота над образними виразами:
- Прочитайте слова, якими поетеса описала віхолу як людину.
- Серед виділених слів у вірші знайдіть ті, які виповнюють описану картину звуками, кольорами, рухом.
- Поміркуйте, чому віхолу названо сивою?
VI. Підсумок уроку
1. Релаксація
- Немає лісу без чого?
- Немає школи без чого?
- Немає портфеля без чого?
- Немає 12 балів без чого?
- Чи досягли ми того, про що говорили?
- Чи справдилися ваші очікування?
(Сьогодні на уроці я навчилася …)
- А тепер візьміть ліву долоньку, вона ближче до серденька, ті знання, які у вас є. У праву долоньку – ті знання, які ви отримали сьогодні. З’єднайте разом ваші долоньки і покладіть до своєї душі. Пам’ятайте: за добро, добром платять, залишайтеся добрими, ніжними, до самих себе і до всіх, хто вас оточує, спостерігайте за природою, любіть її.
VII. Домашнє завдання
Виразно читати вірш «Баба Віхола», намалювати ілюстрацію
(20.0 Kb) ] 31.03.2017, 19:32 --------------------------

Категория: ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ | Добавил: sitalo_lena Просмотров: 1030 | Загрузок: 277 | Рейтинг: 2.0/1
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 9
Гостей: 9
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ
dohtoruk
Україна. Кривий Ріг