Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

ВІКТОРИНА «КАЗКОВИМИ СТЕЖИНАМИ»
(1.14 Mb) ] 10.12.2016, 16:28

Розробка виховного заходу для учнів 1 класу з використанням  мультимедійної  технології.

Слайд №1

Мета: повторити та узагальнити знання народних та авторських казок; розвивати пам'ять, увагу, кмітливість; виховувати любов до авторської та на­родної казки; пробуджувати бажання читати та знати більше казок.

Обладнання:  ілюстрації до казок, предмети, які належа­ли героям казок, мультимедійна система.

Клас ділиться на дві команди, конкурси проводять казкові герої.

Хід  вікторини

І. Організація учнів до виховного заходу.

ІІ. Повідомлення теми та мети виховного заходу.

Слайд №2

—  Вітаю вас на гостинах у казки. Добра, мудра, чарiвна казка завжди була у пошанi. Її із задоволенням слухають i дiти, i дорослi. Казки бувають рiзнi: довгi i короткi, веселi, чарiвнi, написанi автором або складенi народом. Проте у всiх казок є одна спiльна риса — мудрiсть. І особливо це проявляється у народнiй казцi. Ми з вами, друзi, знаємо багато чудових українських народних казок. Дiйшли вони до нас завдяки талановитим оповiдачам, яких так багато було колись в Українi, та сумлiнним збирачам народного фольклору.

Казка — це чарівна країна, де добро завжди перемагає зло.

Казок країна чарівна,                                                                               Слайд №3

У гості й вас чека вона.

Отож часу не гайте,

У подорож рушайте.

  Казка запросила нас на гостини, щоб дiзнатися, чи добре ми пам’ятаємо її.

Отже, оголошую казкову вiкторину.

ІІI. Конкурс «З якої казки уривок?».

Слайд №4

 (Уривки з соціально-побутових казок).

  1. «Був собі дід Андрушка, а в нього — баба Марушка,
    а в баби — дочечка Мінка, а в дочки — собачка Фінка,

     а в собачки — киця Варварка,

     а в киці — вихованка —мишка Сіроманка».

                                                                                                     («Ріпка»)

  1. «Сіли старі за столом і почали думати, щоб їм таке загадати, щоб їхнє життя, таке злиденне та убоге, зроби­лося враз сите і розкішне? Поки баба сиділа та міркува­ла, чого б їм забажати в першу чергу, якого чуда, дід, ду­же голодний, сказав:
    • Перш за все хочу печеної ковбаси величезний шма­ток!».

                                                                                                    («Три бажання»)

3. «От ідуть вони та ідуть. У Правди й торба вже спо­рожніла. Захотілось Правді їсти, та вже у неї нема нічого».

                                                                                                         («Правда і Неправда»)

  1. «Жили колись-то два брати: один багатий, а другий такий бідний, що й не сказати. Цей бідний брат умер. Зостався у нього син, і він живе теж бідно».

                                                                                                          («Про правду і кривду»)

5. «Так вона сорочку скинула, а той ятер наділа на се­бе, узяла зайця під руку, під другу перепелицю, одну ногу підняла на козу — так присіла, ніби їхати, а другою стрибає...».

                                                                                                         (« Семиліточка»)

6.  «Один солдат та стояв на постої у дуже скупої баби. Трудненько доводилось солдатові добувати собі кожен окраєць хліба, а що вже про варену страву, то він і забув, яка вона на смак».

                                                               («Як солдат із зуба борони юшку варив»)

7.  «... Покликав він якось синів до себе й каже:

— Сини мої, завтра кожен принесіть мені по гранатовій лозині товщиною в палець...».

                                                                                                            («Сім лозин»)

8.  «... Сподобався вовкові хліб. Він і каже:

—  Хотів би я щодня хліб їсти, але де мені його брати? Порадь, чоловіче!».

                                                                                                           («Легкий хліб»)

IV. Артистичний конкурс.

Слайд №5

І команда.

1. Проспівати слова Колобка.

«Я Колобок, Колобок,

По коморі метений,

По засіку шкрябаний,

На сметані мішаний,

На маслі пряжений,

На віконці студжений.

Я від діда втік,

Я від баби втік,

Я від зайця втік,

 А від тебе, вовка,

Втечу й поготів!»

2. Проспівати слова півника, коли того викрала ли­сиця.

«Несе мене лисиця

За темні ліси

Та за бистрії ріки,

За високі гори!

Котику-братику,

Порятуй мене!»

3.Яку пісеньку співав котик під вікном у лиски?

«Ой у лиски, в лиски новий двір

Та чотири дочки на вибір,

П'ятий синко

Ще й Пилипко.

Вийди, лисе, подивися

Чи хороше граю!»

II команда.

1. Яку пісню співала мати Телесику?

«Телесику, Телесику!

Приплинь, приплинь до бережка!

Дам я тобі їсти й пити!»

2. Яку пісеньку співав табунок каченят Кривенькій Ка­чечці?

«Онде наша діва,

Онде наша іва,

На метеному дворці,

На тесаному стопці.

Кужілочка шумить,

Веретенце дзвенить.

Скиньмо по пір'ячку,

 Нехай летить з нами!»

3. Якою пісенькою відлякувала Коза-дереза своїх во­рогів?

«Я коза-дереза,

За три копи куплена,

Півбока луплена!

Тупу-тупу ногами,

Сколю тебе рогами,

Ніжками затопчу,

Хвостиком замету,

Тут тобі й смерть!»

V. Конкурс «Згадай казку».

Слайд №6

1. Назвати казки, де б говорилося про Вовка та Лисицю.

(«Котик і півник», «Сірко», «Рукавичка»,

«Цап та баран», «Коза-дереза», «Солом'яний бичок»,

«Коза в заячій хаті» і т. д.)

2. Назвати казки, де б говорилося про злу ба­бу чи злу мачуху?

(«Казка про гоніння мачухи», «Казка про красуню і злу

бабу», «Дванадцять місяців», «Кобиляча голова» і т. д.)

3. Назвіть народні казки про тварин.

(«Казка про котика та півника», «Лисиця та кіт»,

«Лисичка-сестричка і вовк-панібрат», «Про козу-дерезу»,

«Бідний вовк», «Мишача рада» і т. д.)

VІ. Конкурс «Назвіть автора казки».

Слайд №7

Назвіть авторів і назви казок до яких належать ці уривки.

1.«Жила на світі курочка ряба. Та сама, що колись
дідусеві з бабусею яєчко знесла — не просте, а золоте».

(Юрій Ярмиш «Курочка ряба і лисиця»)

2. «— Ох, дуже погано! — сказала принцеса. — Я май­же всю ніч не заплющила очей. І що це потрапило мені в ліжко! Я лежала на чомусь твердому...».

(Ганс-Крістіан Андерсен «Принцеса на горошині»)

3.«Усі дівчата королівства навперебій кинулися приміряти туфельку».

(Шарль Перро «Попелюшка»)

4.«Як же зраділи гноми! Вони радісно кричали, стри­бали, співали й танцювали».

(Брати Грімм «Білосніжка та семеро гномів»)

5. «Увечері задивляються у водяне люстерко яскраві
зорі і Місяченько, тихо світлячки по берегах».

(Ганс-Крістіан Андерсен «Два люстерка»)

6.«— Я зараджу твоїй біді, — сказала фея. — Але пам'ятай: додому мусиш повернутися до півночі, бо рівно опівночі скінчаться мої чари».

(Шарль Перро «Попелюшка»)

VI. Конкурс «З якої казки ці речі?»

Слайд №8

Рукавичка — «Рукавичка».

Золоте яйце — «Яйце-райце».

Пиріжок — «Про вовчика-братика і лисичку-сестричку».

Качина пір'їна — «Кривенька качечка».

Наливне яблуко — «Гуси-лебеді».

Лук і стріла — «Царівна жаба».

Глечик і тарілка — «Лисичка та журавель».

Горошина — «Горохове зернятко».

Дзеркало — «Білосніжка та семеро гномів».

Булава — «Кирило Кожум'яка».

Черевичок — «Попелюшка».

Зуб борони — «Як солдат із зуба борони юшку ва­рив».

Грудочка сиру — «Лисичка-суддя».

Три горішки — «Три горішки для Попелюшки».

Ковбаса — «Три бажання».

Ключ — «Золотий ключик».
VII. Розгадування кросвордів.

Слайд №9

І команда.

Кросворди до казки

 «Про вовчика-братика і лисичку-сестричку».

1.  З чим напекла баба пиріжків у казці «Про вовчика братика і лисичку-сестричку»?

2.  На що ловив рибу вовк?

3.  Що зробилося з водою, коли вовк ловив рибу?

4.  На що рубала дерева лисичка?

5. Хто підібрав лисицю на воза?

 

 

 

м

а

К

о

м

 

 

 

 

 

х

в

о

с

т

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

З

а

м

е

р

з

л

о

с

а

н

о

ч

К

и

 

 

 

 

 

 

 

 

ч

у

м

А

к

 

 

 

 

 

 

ІІ команда

Кросворд до казки « Ріпка»

М

а

р

у

ш

К

а

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

А

н

д

р

у

ш

к

а

 

 

 

 

 

З

е

л

е

н

и

й

 

 

 

 

 

 

К

и

ц

ь

к

а

 

 

 

ф

і

н

к

А

 

 

 

 

 

 

 

 

 1.Як звали бабу?

 2.Як звали діда?

 3.Якого кольору в ріпки чуб?

 4.Хто була Варварка?

 5.Як звали собачку?

VIII.  Конкурс капітанів. Бліц-турнір.

Слайд №10

1. У якій казці головний герой дерев'яний? («Золотий ключик»)

2. Скільки гномів зустріла Білосніжка? (7)

3. Хто в казках є царем звірів? (Лев)

4. В якому творі хлопчик живе у вовчій зграї? («Мауглі»)

5. У якому творі-казці герої   овочі та фрукти? («Чіпполіно»)

6. Де знаходиться смерть Кощія? (На кінці голки)

7. Скільки розбійників обдурив Алі-Баба? (40)

8. У якому творі-казці розповідається про ведмедика, п'ятачка та їх друзів?

(«Вінні-Пух»)

9. У якій казці всі місяці в одну ніч зібралися разом? («Дванадцять місяців»)

10. Хто першим знайшов рукавичку? (Мишка)

ІХ. Конкурс « Відгадай героїв казки».


(1.14 Mb) ] 10.12.2016, 16:28 --------------------------

Категория: ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ | Добавил: yrok | Теги: вікторина, «КАЗКОВИМИ, ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ, СТЕЖИНАМИ» Просмотров: 1861 | Загрузок: 376 | Рейтинг: 1.0/1
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 1
Гостей: 1
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг