Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ

Вступ до розділу «Літературні казки й п’єса - казка». Валентин Бичко «Казка – вигадка». Анатолій Дімаров «Для чого людині серце».
(26.2 Kb) ] 17.04.2017, 12:13

Мета:

  • поглибити та уточнити уявлення учнів про казку, зокрема авторську, як літературний жанр;
  • розвивати вміння визначати тему та ідею твору, давати характеристику його героям;
  • відпрацьовувати техніку читання; збагачувати активний словник;
  • розвивати зв’язне усне мовлення, пам’ять;
  • виховувати вміння співчувати, бути чуйними, приходити на допомогу тим, хто її потребує.

Хід уроку

І. Організація початку уроку

Вже дзвінок нам дав сигнал, працювати час настав.

Зараз сядуть всі дівчата, а за ними і хлоп’ята.

Вітання, перевірка готовності учнів до уроку.

Девіз уроку: «Не просто слухати, а чути.

Не просто бачити, а помічати.

Дружно, плідно працювати»

  • А що для цього буде нам потрібно? ( читання деформованих слів)
  • Взаємодопомога, взаєморозуміння, повага один до одного.

ІІ. Перевірка домашнього завдання.

-Діти, до нас сьогодні на урок завітала дуже неочікувана гостя. Неочікувана тому, що повинна вже давно перебувати у зимовій сплячці. А хто вона, відгадайте загадку.

У воді плаває, по землі ходить,

А з хатини не виходить.

Живе спокійно, не спішить,

Вона ніколи не біжить,

Під панциром без страху

гуляє… (черепаха)

       Черепаха прийшла до вас повчитися бути іншою, швидшою, бо їй набридло, що всі говорять їй « Повільна черепаха». Наша гостя довідалась, що на сьогодні  вам було завдання,  навчитися швидко читати, проговорювати скоромовку. Отож, давайте, здивуємо її своїми вміннями.

ІІІ. Повідомлення  теми  і визначення мети уроку

    1.  Сьогодні у нас незвичайний урок

          У казку ми зробимо ще один крок.

          А з казкою ми зустрічались не раз,

         І знову вона завітала у клас.

        В казках є завжди перешкоди та знаю.

        Що їх для кмітливих дітей не буває.

- А чи любите ви казки?

2. Гра « З якої казки»

-Хто написав ці казки? Отже, це народні казки. А ми сьогодні познайомимось з літературними казками, які на відміну від народних, мають автора.

3. Робота над прислів’ями. ( роз’єднати) ( запис на дошці)

-Раз добром налите серце - вік не прохолоне.

Як ви розумієте?

Це прислів’я вам дуже допоможе на сьогоднішньому уроці.

3. Робота над загадкою.

Не мотор, а рух дає,
Нам життя дарує,
В кожної людини є,
День і ніч працює.
— Що ж це за дивний мотор? Здогадалися? Правильно, серце.

- Сьогодні ми на уроці ми дамо відповідь на запитання « Для чого людині серце». А допоможе нам в цьому літературна казка Анатолія Дімарова.

 

ІV.  Сприймання й усвідомлення нового матеріалу( с.62)

  1. Опрацювання вірша Валентина Бичка « Казка – вигадка…»
  • Послухайте вірш Валентина Бичка і скажіть, коли його можна казати – на початку казки чи після казки? Який цей вірш за настроєм? ( читаю)
  • Самостійне читання вірша учнями
  • З чим автор порівнює казку?

V. Опрацювання казки А. Дімарова « Для чого людині серце»

  1. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Вправа  « Асоціативний кущ»

-Що спадає вам на думку, коли ви чуєте слово « серце»?

продукт харчування               життя                       символ

 

                                          Серце

 

орган людини                   добро                     любов

 

     Серце – живий насос, який ніколи не зупиняється. Воно забезпечує безперервний та одночасний рух крові зразу по всіх судинах тіла.

     Кров, яку серце перегнало до легень, збагачується киснем.

Вона насичена живильними речовинами та киснем, відправляється до найдальших ділянок тіла – до рук і ніг, а також до життєво важливих органів, таких, як мозок і печінка

  • Де знаходиться ваші сердечка?
  • Серце ж нашої гості відрізняється від людського, трикамерне серце черепах відносно великий орган, розташований майже на середній лінії тіла!
  1. Слово про автора.

        Народився Анатолій Дімаров в 1922 році  на Полтавщині в учительський родині. Страшні роки голодомору Анатолій Андрійович пам’ятає ще хлопчиком. Після закінчення середньої школи юнаком був мобілізований до армії. Учасник війни, нагороджений орденами і медалями. Анатолій Дімаров написав кілька захоплюючих книжок для дітей :  « Блакитна дитина», «На коні і під конем», «Про хлопчика,який не хотів їсти», « Для чого людині серце», «Друга планета», «Тирлик»

 

  1. Перегляд мультфільму « Дерев’яні чоловічки»
  1. Перевірка первинного сприймання
  • Чи сподобалась вам казка?
  • Назвіть дійових осіб.
  • Чим закінчується казка?
  1. Перевірка розуміння побаченого
  • Де відбувалися події?
  • Кого дівчинка зустріла в лісі?
  • Чому дерев’яні чоловічки не мали жодних почуттів?
  • Як ви зрозуміли слова лікаря про те, що всі люди мають різні серця?
  • Як змінилося життя чоловічка , коли лікар вставив серце доброї людини?
  1. Словникова робота

Зараз ми з’ясуємо значення деяких слів, щоб краще зрозуміти зміст казки.

Дошкулити – завдати шкоди;

Ринуться – кинуться;

Вражено – здивовано;

Безпорадно – безпомічно;

Плем’я – рід, народ.

 

  1. Комбіноване читання тексту вголос ( учитель – учні).
  2. Очікування

    У дітей на партах – картки з кольорового картону.

     Поділіться своїми враженнями від казки: якщо вона вас вразила – покажіть зелену картку; якщо вам було байдуже – підніміть білу; якщо нецікаво – чорну.(Запитую деяких учнів, чим саме вразила казка).

Наша гостя теж вражена історією, яку їй довелось почути. А ще їй дуже ви сподобалися. Тому черепаха надіслала вам музичну фізкультхвилинку.

  1. Фізкультхвилинка.
  2. Перевірка сприймання тексту. Тестування. Взаємоперевірка.

VI. Етап закріплення нових знань.

  1. Робота в малих групах

І група - розгляньте  малюнок і доберіть уривок, прочитайте в особах;

ІІ група - розгляньте малюнок, дібрати уривок до ілюстрації, заголовок;

ІІІ група – розглянь малюнок , знайдіть уривок і визначте риси характеру чоловічка з добрим серцем.

( ПОКАЗ ЧОЛОВІЧКА)

  1. Рефлесія
  • Як ви вважаєте, чи правильно вчинив деревяний чоловічок? А як би вчинили ви?
  • Яка б людина могла вчинити по- іншому? ( зла, байдужа, егоїстична)
  • Яка тема цієї казки? ( Як дерев’яний чоловічок отримав серце доброї людини і віддав життя, рятуючи хлопчика)
  • Яка головна думка? ( Тільки серце відрізняє справжню людину від дерев’яного чоловічка, дає можливість насолоджуватися життям і навіть жертвувати  їм заради спасіння інших.)
  • Які скарби містить у собі серце? ( любов, співчуття, радість, добро)
  • У кожного з нас на парті є маленькі сердечка. Зараз я хочу, щоб ви в групі подумали і написали, той скарб, який би хотіли подарувати дерев’яному чоловічку. ( Діти пишуть, а потім вкладають у велике серце, яке прикріплюємо чоловічку).
  • - Думаю, що з таким чудовим серцем дерев’яному чоловічку буде дуже добре. Він пізнаю нові почуття…і  щойно він повернеться в казковий ліс, то відразу оживе!

VIІ. Підсумок уроку

    Любі діти, я всім бажаю мати велике і світле серце, як у цього незвичайного деревяного чоловічка, бути такими ж добрими, чуйними і уважними.

А наш урок добіг кінця. Я думаю,що він залишив свій слід у вашому серці і бажаю, щоб ваші маленькі дитячі серденька були тільки добрими.


(26.2 Kb) ] 17.04.2017, 12:13 --------------------------

Категория: ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ | Добавил: yrok | Теги: до, «Літературні, казка»., Бичко, п’єса, Казки, «Казка, Вступ, розділу, Валентин Просмотров: 1672 | Загрузок: 270 | Рейтинг: 5.0/1
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 12
Гостей: 12
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг