Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » Я У СВІТІ

Урок - проект "Мій рід, моя сім'я" 3 клас
20.12.2011, 20:21 Урок – проект «Мій рід, моя сім′я»
Старшого вчителя початкових класів Торезької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 9
Когутовської Олени Володимирівни
Громадянська освіта (3 клас)
Мета проекту: продовжити формування поняття сім'я, рід, рідня; розширити знання дітей про професії батьків,познайомити зі старовинними речами - сімейними реліквіями, встановити залежність одного члена сім'ї від інших, з'ясувати важливі дати в житті близьких родичів, розвивати творчі здібності, формувати комунікативну та соціальну компетентність, виховувати дбайливе відношення до членів своєї сім'ї, гордість за свій рід.
Проблема проеку: Що таке сімейні реліквії? Як скласти сімейний календар?
Завдання проекту:
- узагальнити поняття рід, рідня, сім′я;
- розширити знання про професії своїх батьків;
- з′ясувати, що таке сімейні реліквії;
- встановити залежність одного члена сім′ї від іншого, дослідивши родові дерева;
- з′ясувати важливі дати в житті близьких людей, склавши сімейний календар;
- виховувати любов та повагу до рідних людей;
- формувати вміння планувати свої дії, працювати в групі, презентувати результати роботи.

Обладнання: виставка сімейних реліквій, малюнки «Мій родовід», сімейні календарі, малюнки подарунків до свят, програвач, фонограма пісні «Золоте весілля».
Хід уроку:
I.Організація класу
1.- Розподіл на групи
Метод " Криголам"
Діти вибирають малюнки пір року:весни, літа, осені, зими.
Групуються в команди "Весна", "Літо", "Осінь", "Зима".

2. Психологічний настрій
- Посміхніться, діти, один одному. Я сподіваюся, що ми зможемо створити ситуацію успіху на уроці. Щоб наша спільна робота була успішною, згадаємо закони уроку :
1. Поводитися спокійно.
2. Не вигукувати.
3. Бути терплячим.
4. Дати можливість висловитися своїм товаришам.
5. Поважати один одного.
II. Актуалізація опорних знань.
1. Загадка
Цифра ця усім сказала
Скільки днів у тиждень входить
Якщо поруч стане " я"
То вийде . (сім'я)
2. Складання асоціативного куща
- Хто хоче пояснити, що таке сім'я?

Тітка я брат сестра


Дядько СІМ ' Я мама


Дідусь бабуся папа

3. Повідомлення теми і задач уроку
- Що таке сім'я? Хто складає родовід? А що таке рід?
- Рід - багато-багато поколінь.
- Сім'я - гніздечко любові і тепла для кожного з нас.
- Кожна сім'я - це частинка українського народу, яка працює і приносить користь державі.
- А ви знаєте, ким працюють ваші батьки? Зараз ми це перевіримо.
Давайте складемо пірамідку «Професії наших батьків».
4. Складання піраміди «Професії наших батьків».
5. Презентація родових дерев.
6. Бесіда про сімейні традиції і реліквії.
1) Сім'я- група родичів, що живуть разом
2) Род - ряд поколінь, що походять від одного предка, т.б. покоління
3) Традиція - те, що прийшло від одного покоління до іншого, що
успадковано від попередніх поколінь.
4) Реліквія- річ, що свято зберігається як пам'ять про минуле.
5) Раритет - виключно рідкість.
Що може бути сімейною реліквією?
(сімейними реліквіями можуть бути вишиті сорочки, рушники,
фотографії рідних, намиста, прикраса, національний одяг, незвичайний
посуд, меблі, картини.)
(Діти демонструють сімейні виставки, реліквії).
- Хто розповість про свої сімейні традиції?
Покаже реліквії?
Фізкультхвилинка
7. Формування проблеми проекту
Кожна сім'я відмічає не лише всенародні свята, але і
сімейні.

- Які сімейні свята? (Весілля, день народження, Новий Рік, Різдво)

- Що для цього треба знати? (традиції, дати сім'ї)
- Навіщо треба це знати? (зробити приємне людині, дати можливість бути
зі своєю сім'єю, радість; відчути що ти комусь потрібний )
-Давайте складемо сімейний календар і поговоримо про те, як організувати свято?
8. Реалізація проекту
Робота в группах (тестування)
Діти вибирають варіанти відповідей на питання.
І група
1. Сім'я - це.
1) мама, папа, діти, бабуся, дідусь, усі родичі;
2) члени сім'ї, які живуть разом
3) рідна земля.
2. Рідня - це.
1) усі родичі, які є у людини;
2) тільки ті родичі, які живуть в одній квартирі.
3) сім'я.
II група
1. Рід - це.
1) усі давні і нинішні родичі;
2) усі давні родичі;
3) усі нинішні родичі.
2. У сімейний календар записують.
1) розклад в школі;
2) дні народження однокласників
3) дні народження членів сім'ї.
III група
1. Чи належать до родичів сусіди?
1) так;
2) немає.
2. Родовід - це.
1) імена родичів, яких ми знаємо
2) імена усіх родичів; давніх і нинішніх.
IV група
1. Сімейний альбом - це.
1) фотографії друзів
2) фотографії членів сім'ї.
2. Свято - це.
1) день радості і урочистості;
2) прихід друга.
Складання сімейного календаря.
Обговорення святкування сімейних свят і малювання подарунків до свят.
9. Презентація сімейних календарів і організація сімейного свята.
Учнями були підготовлені сімейні календарі - освітній продукт
цього проекту.
Презентація і захист проектів по групах.
1 група - День народження дітей. (друзі)
2 група - День народження мами (сім'я)
3 група - День народження бабусі (родичі)
4 група - Різдво (все у бабусі)
- Як прикрасити стіл ?
- Що подарувати? (намалювати)
- Розіграти ситуацію свята.
Учні презентують свої проекти.
10.Підсумок
- Які знання вам знадобилися сьогодні на уроці?
- Який особистий досвід змогли використати?
- Який новий досвід отримали?
Оцінювання результатів презентацій та освітнього продукту «Сімейних календарів».
Виконання пісні "Золоте весілля"(під фонограму).
Зібраний матеріал формується у папку і утворюється проект «Мій рід, моя сім′я».

20.12.2011, 20:21 --------------------------

Категория: Я У СВІТІ | Добавил: monro Просмотров: 17773 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 4.4/5
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 1
Гостей: 1
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг