Які таємниці має вода?
22.01.2019, 19:24

Тема. Які таємниці має вода?

Мета: дати учням уявлення про властивості води (прозора, рідка, без кольору, без запаху, розчиняє деякі речовини),про зміни станів води (твердий, рідкий, газоподібний); розвивати словниковий запас учнів, мематичні здібності, дослідницький підхід до пізнання властивостей води;

Хід уроку

Ранкове коло

Організаційний момент.

Раді ми гостей вітати.

Шановні гості,

Всі: Добрий день!

Всіх ми вас вітаємо

Наш урок розпочинаємо.

Вітання

Хто прийшов із гарним настроєм – рукою махніть.

Хто чує мене – головою кивніть.

Хто бачить мене – прошу,оком моргніть.

Хто найвеселіший – ви всім усміхніться.

Хто ввічливий – злегка вклоніться.

Хто вміє дружити – поплещте в долоні.

Обмін інформацією

А) Новини дня

Сьогодні четвер 22 листопада, четвертій день тижня. До кінця року залишається 39 днів.

Погода:

Сьогодні Міжнародний День синів. Вітаю вас хлопці! Зростайте достойними синами своїх матерів. Любіть, бережіть своїх матусь.

Цього дня вшановується пам’ять преподобної Матрони. У народі день цей називався Мороз Матрона. В цей день іній на деревах передвіщає мороз. Якщо на Матрону буде туман — до відлиги.

А ми з вами продовжимо працювати над якою темою тижня? (Вода)

У мене для вас є сюрприз. Щоб здогадатися, що це. Уявіть себе хмаринкою.

  • Як ви думаєте, що в мне тут? (Капітошка)

  • А як ви думаєте чому саме Капітошка завітав до нас?

Крісло автора

- Капітошка друг веселий,
Не має він оселі,
Виріс на хмаринці,
Дощик носить у торбинці.
І сьогодні на урок
Завітав, звичайно, в срок.
Розказать про чарівничку,
Свою родичку водичку.

Групова гра

А спочатку пропоную з ним погратися в його улюблену гру «Осінній дощик».

Гру-вправу можна супроводжувати відповідним фразами, коментуючи кожну дію, або створювати ефект дощу мовчки:

— Чи знаєте ви, який осінній дощ?

— Піднімається вітер (потираємо руки).

— Падають перші краплини дощу (клацаємо пальцями).

— Почалася злива (плескаємо долонями по стегнам).

— Злива перетворилася на бурю (тупаємо).

— Ось буря стихає (плескаємо долонями по грудині).

— Стихає злива (плескаємо долонями по стегнам).

— Закінчується дощ, падають останні краплі (клацаємо пальцями).

— Шумить тільки вітер (потираємо долоні).

— Дощ скінчився. Сонце! (Діти піднімають руки вгору).

Робота над темою урока

Сьогодні у нас незвичайний урок. Щоб дізнатися, що найцікавіше вас чекає - расшифруйте слово доче слі тверди. Закресліть у запису на листочку назву сьогоднішнього дня.

-Яке слово у вас залишилось? (Досліди)

Сьогодні у нас незвичайний урок. Наш клас перетвориться на дослідницьку лабораторію. Ми продовжимо розкривати таємниці води, будемо проводити досліди, робити висновки.

Дослідницька діяльність. Робота в групах, щодо визначення властивостей води.

1 дослід

– Понюхайте воду. Чи має вода запах? (Без запаху )

2 дослід

--Опустіть трубочку у воду. Ми бачимо її крізь воду? (Прозора )

3дослід

-Спробуйте воду на смак. Який висновок можна зробити? ( Без смаку)

4 дослід

-Дослідіть зовнішній вигляд всіх пробірок. Вони однакові? В якому посуді ви бачили воду дома? Вода має власну форму? ( Не має форми)

5 дослід – Додайте в склянку з водою цукор, перемішайте. Що з ним сталося?

– Вода має дивовижну властивість розчиняти речовини. Тому ії називають розчинником. Завдяки такої чарівної якості вода утворює розчини. У воді гарно розчиняються цукор, сіль, фарба, мед. Висновок – вода розчинник

  • Де ще ви зустрічалися з водою розчинником? (Мама варить їсти і солить або даємо цукор в чай.)

- Але розчиняються не всі речовини у воді. (Показую воду з піском та крейдою.) Такі речовини називають нерозчинними .(олія,крейда,пісок…)

6 дослід - В природі воду ми бачимо в трьох станах. Пропоную дослідити в яких саме. Перелийте воду з однієї посудини в іншу. Чому це так швидко вдалося зробити? (Тому що вода рідка.) Висновок. Вода буває рідкою.

7 дослід

Якщо воду поставити у морозильну камеру, що трапиться з водою? (Вона перетворюється на лід.) Висновок. Вода буває твердою.

-А як ви думаєте яка вода швидше замерзне холодна чи гаряча? Ще одна таємниця води.

Студент з Танзанії довів, що гаряча вода замерзає швидше, ніж холодна! Він поставив в морозильну камеру 2 склянки з водою, одна з них була з гарячою водою, інша - з холодною. І з подивом зауважив, що гаряча вода застигла швидше холодної. Про своє відкриття він повідомив своєму вчитель фізики, на що той відповів, що таке просто неможливо. Але досліди із замерзанням води вони повторили ще не один раз, але пояснення цьому так вони і не знайшли.

8 дослід

  • Давайте спробуємо воду підігріти. (Тримаю скло над парою). Скло стало вологе. Чому? Де з цим явищем ви зустрічалися дома? При кипінні вода-чарівниця перетворюється в пару. Стає легкою. Тобто вода перебуває у газоподібному стані.

  • — Тепер ми, як справжні дослідники, можемо повідомити

  • Що вода: без запаху, прозора, без смаку, не має форми, розчинник; буває в рідкому, твердому, газоподібному стані.

Фізультхвилинка

Розвиток мовлення. Складання тексту .

- Більшу частину поверхні Землі займає вода. Вона знаходиться в океанах і морях, річках і озерах, під землею.

Для риб , вода – рідна домівка. Ви всі влітку бачили медуз.  Медузи дуже незвичні істоти, оскільки вони не мають серця та мізків і приблизно 98% їх тіла складається з води. 
-А як людина використовує воду? Подивіться на малюнок. Дайте відповідь: Як вода допомагає людям?

Люди пруть одяг.

Вода допомагає варити їсти.

Водою прибирають в кімнаті.

Вода допомагає вирощувати врожаї.

Люди купаються в воді.

Водою миють машини.

Люди п’ють воду.

  • А чи може вода бути ворогом? ( Так. У воді можна потонути. Коли дуже багато води - можуть загинути люди,тварини,рослини. Кип`ятком можна ошпаритись).

Математична галузь

-Чи можуть рослини жити без води?

Квіти в нашому садочку потребують вашої допомоги. Їх треба полити. Кожна група поллє свою квітку. Число квітки буде співпадати з відповіддю виразів на лійці. Будьте уважні. Не дайте квіточками загинути.

5+5=

6+4=

7+3=

8+2=

5+4=

6+3=

7+2=

8+1=

6+2=

5+3=

7+1=

4+4=

6+1=

5+2=

4+3=

3+4=

5+1=

4+2=

3+3=

2+4=

4+1=

3+2=

2+3=

1+4=

3+1=

2+2=

1+3=

-Молодці! Ві врятували квіти, а вони будуть віддячувати нам своєю красою.

Творча вправа.

Давайте завершимо роботу над проектом «Вода» Кожна група отримала малюнок. Подумайте та наклейте його біля той властивості до якої він відноситься.

Рефлексія.

1.Складання вірша-сенкану про воду:

-Давайте до слова вода складемо «Сенкан».

Вода

Чиста, корисна.

Очищає, лікує, милує.

Без води не було б життя на Землі.

Життя. (Чарівниця).

(Що?)Вода.

(Яка?)Прозора,текуча,рідка.

(Що робить?)Тече,хлюпоче,замерзає.

Вода-джерело життя.

Спрага.

2.Гра,,Водограйʺ.

У кожного учня червоні та зелені цеглинки «Лего». 

Зелена — твердження правильнее (так) , червона- невірне твердження(ні):

-Вода синього кольору — ( ні).

-Вода текуча ( так).

-Не має власної форми ( так).

-Вода буває в чотирьох станах(ні).

-Вода прозора (так).

-Вода має запах (ні)

-Вода-розчинник(так).

Джерело: https://vseosvita.ua/library/aki-taemnici-mae-voda-91132.html 

Категория: Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ | Добавил: yrok | Теги: вода?, МАЄ, Таємниці, Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ, які
Просмотров: 1105 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Всего комментариев: 0
avatar