Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ

Узагальнюючий урок «Світ, у якому ти живеш»
17.04.2019, 16:56

Узагальнення в учнів поняття «природа», «нежива природа», «жива природа».

  • Автор: Шевчишин Ольга Михайлівна
  • Заклад: Малоговилівський НВК
  • Тема: Узагальнюючий урок «Світ, у якому ти живеш»
  • Спрямування: 1 клас, предмет “Я досліджую світ”

Мета. Узагальнити в учнів поняття «природа», «нежива природа», «жива природа», вчити розрізняти живу і неживу природу, поглибити знання про значення природи для життя рослин, тварин і людей, формувати вміння спостерігати і робити висновки.

Матеріали і обладнання: скринька, квитки, презентація «Жива і нежива природа», ілюстрації.

Хід уроку

  1. Організація класу.
  • Любі діти, у наш клас

Завітали люди щирі.

Привітайте, в добрий час,

Гостей посмішкою й миром.

  • Ми вам раді люди добрі

І вітаєм щиро вас.

І запрошуєм ласкаво

На урок у перший клас.

  1. Хвилинка спостереження
  • Яка зараз пора року?
  • Який місяць?
  • Що ви можете сказати про небо?
  • Чи є надворі вітер?

Отже, надворі хороша погода. І ми вирушатимемо у подорож. А яким транспортом – підкаже нам чарівна скринька. (Поїздом)

Беремо квитки і сідаємо у вагони під веселу музику.

  • Оголошення теми і мети уроку.

У нас сьогодні незвичайний урок-подорож з теми «Світ, у якому ти живеш». Протягом уроку ми розгадуватимемо загадки, розглядатимемо слайди, гратимемось в ігри.

Ми прибуваємо до першої станції «Нежива природа».

Станція I. Нежива природа.

Відгадування загадок.

Бродить одиноко

Вогняне око.

На всіх поглядає,

Теплом зігріває. (Сонце)

Таке велике, що займає увесь світ.

Таке маленьке, що в щілину зайде. (Повітря)

Усіх годує, напуває,

А про нього не всяк дбає. (Земля)

То ж до якої природи ми відносимо Сонце, повітря і землю. Чому?

Розгляд слайдів «Нежива природа».

Що ще належить до неживої природи?

Станція II. Рослини.

То ж у якій природі організми народжуються, ростуть, живляться і відмирають? (У живій природі)

Кого ми відносимо до живої природи?

Показ слайдів.

Слайд  1. Дерева, кущі, трав’янисті рослини.

Гра «Капкан»

Показ ілюстрацій: «Яблуня, підсніжник і шипшина».

  • Я стверджую, що яблуня – це трав’яниста рослина. Чи так це?

(Ні, це дерево. У нього товстий стовбур, живе багато років, високе.)

  • Чи підсніжник – дерево. (Ні, це трав’яниста рослина, соковите стебло, низька, однорічна.)
  • Чи шипшина кущ? (Так. У шипшини багато твердих стебел. Це багаторічна рослина)

Рослини, як і всі живі організми, народжуються, ростуть, живляться, дихають, розмножуються і відмирають.

  • Чим рослини подібні між собою? (Мають однакову будову: корінь, стебло, листки, квітки, насіння)

Слайд 2. Де живуть рослини?

Показ ілюстрацій «Сад, город, ліс»

Гра «Посади рослину»

  

Цікава вікторина.

 

Які рослини здавна шанують в Україні?

Яке дерево символ України?

Який кущ символ України?

Назвіть улюблені квіти українців?

Станція III. Тварини.

Відгадування загадок.

Крила є, а не літає.

Ніг нема, а неназдоженеш. (Риба)

З хазяїном дружить,

Будинок вартує,

Живе під парканом,

А хвіст бубликом. (Собака)

Червонії лапки

Щипає за п’ятки (Гуска)

Є в лісі хата.

В ній кімнат багато.

Тут живе отара добрих санітарів.

Ти цю хату не чіпай,

Санітарам спокій дай. (Мурахи, мурашник)

Бесіда про різноманітність тварин.

Гра «Звірі, птахи, комахи, риби» (Імітація)

Чим тварини схожі між собою?

А чим відрізняються вони?

Яка ваша улюблена тварина?

Робота в парах.

Розгляд парою учнів ілюстрацій рослин, тварин, людей, предметів неживої природи, предметів зроблених руками людей.

Висновок про те, до якої групи належить те, що зображено на малюнках.

Після цього діти створюють групи:

а) тварини;

б) рослини;

в) нежива природа;

г) жива природа.

Кожна група захищає свою думку.

Станція IV. Охорона природи.

 

Екологічна гра «Павутинка»

Я – липа. Мені потрібне сонце.

Я – сонце. Нагріваю повітря.

Я- повітря. Мною дихає білочка.

Я – білочка. Їм горішки ліщини.

Я – ліщина. На мені живуть комахи.

Я – комаха. Мене поїдає лелека.

Я – лелека. Приношу радість людині.

Я – людина. Мені потрібне сонце.

Все в природі взаємозв’язане: жива і нежива природа та людина, як частина живої природи. Тому природу необхідно охороняти.

Які ви знаєте правила поведінки в природі?

Ходи стежками – не топчи траву.

Не ламай гілок.

Не кричи у лісі, парку.

Не руйнуй гнізд.

Посади дерево.

Змайструй годівничку.

 

  1. Підсумок уроку.

Потрібно любити природу неживу і живу. А людям потрібно ще й любити один одного.

 І нехай ця пісенька додасть доброти і тепла у ваші серця.

Виконання пісні «Нехай світить сонечко». (композитор: Анна Олєйнікова, автор тексту: Наталія Іванова)

Розганяє сонечко

Легкії хмаринки,

Щоб зіграть зіграть на скрипочці

Променем ясним.

Жартівливий смайлик

Весело всміхнеться,

Намалює райдугу Пензлем золотим.

Приспів: Подаруй нам, сонечко,

Чарівний промінчик,

Щоб весняним зайчиком

По землі стрибав.

Щоб розквітли посмішки

У дівчат і хлопців,

Для яких майбутнє він

Світле змалював.

Посміхнись нам, сонечко,

Піснею розлийся

Та заграй на скрипочці

Музику свою,

Адже пісня сонця

Зробить яскравіше

І траву, і дерево,

Й пісеньку мою.

Джерело: https://abetkaland.in.ua/uzagalnyuyuchyj-urok-svit-u-yakomu-ty-zhyvesh/


17.04.2019, 16:56

Категория: Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ | Добавил: yrok | Теги: Ти, «Світ, Узагальнюючий, урок, живеш», якому, Я ДОСЛІДЖУЮ СВІТ Просмотров: 129 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 5.0/1
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК