Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » ХРИСТИЯНСЬКА ЕТИКА

Якими є правила життя людей у суспільстві
16.02.2012, 20:49 Урок 4
Тема. Якими є правила життя людей у суспільстві
Мета. Ознайомити учнів з основними правилами життя людей у суспільстві;
обґрунтовувати важливість поваги до гідності прав людини як
необхідноїумови життя в суспільстві;
розвивати вміння працювати з підручником, зошитом;пояснювати зміст
понять «норма права», «закон», «права людини»;наводити приклади
поваги до звичаїв, тради¬цій, символів і законів;висловлювати свою
оцінку щодо порушеньморальних та правових норм; оцінювати власні
вчинки і вчинки інших з погляду поваги до прав людини;
виховувати повагу до звичаїв, традицій українського народу; патріотизм,
гордість за власну державу
Обладнання:підручник, дошка , папір, маркери, роздавальний і наочний
дидактичний матеріал.
Основні поняття та терміни: звичай , традиція, норма права, закон, права
людини.
Тип уроку: комбінований .
Методи викладання: спонукальний, повідомляючий.
Форма проведення:з використанням інтерактивних технологій.
Форми роботи:індивідуальна, колективна, робота в парах.
Структура уроку
І.Перевірка домашнього завдання.
ІІ. Вступна частина.
1.Мотивація навчальної діяльності.
2. Представлення теми уроку й очікуваних навчальних результатів.
ІІІ. Основна частина.
1. Чому люди поважають звичай, традиції та за¬кони?
2. Чому треба поважати гідність і права людини?
ІV. Заключна частина.
1. Підведення підсумку уроку.
2. Оцінювання результатів уроку.
V. Домашнє завдання .

Хід уроку
І. Перевірка домашнього завдання
Використовуючи методику незакінченого речення, продовжити….
1) Доброзичливість – це ….
2) Давні традиції українців – це
3) Батьківщина – мати, а…
4) Гостинність – це ….
5) Справжній патріот повинен ставитися до своєї Батьківщини…..
ІІ. Вступна частина
У чужому оці порошинку бачить,
а у своєму сучка недобачає.
Біблія.
1.Мотивація навчальної діяльності.
Робота з підручником
На уроці учні працюють над текстом параграфа 18 , підручника.
На етапі мотивації між учителем і учнями від¬бувається такий діалог:
- Добрий день, діти, − вітаєтьсявчитель.
- А чого ви встаєте, коли в школі з вами віта¬ються вчителі?
- Так прийнято, − кажуть діти.
- Це така традиція. − Учитель записує на дош¬ці слово «традиція».
- А коли, на вашу думку, взагалі виникла по¬треба людей вітати одне одного? Для чого це було потрібно? Що означала долоня, простягнута для при¬вітання, для наших давніх предків?
- Це був давній звичай демонструвати добрі наміри і відсутність зброї,− відповідають діти.
- Учитель пише на дошці слово «звичай».
- Дякую, ви зараз назвали 2 найголовніші пра¬вила життя людей у суспільстві, а про інші ми до¬кладніше поговоримо на цьому уроці, бо тема уро¬ку так і звучить: «Якими є правила життя людей усуспільстві».
2.Далі вчитель повідомляє очікувані результати та метууроку
ІІІ. Основна частина
1.Чому люди поважають звичай, традиції та за¬кони? Пропоную розглянути малюнок на сто¬рінці 102 підручника і прочитати текст до нього. По¬тім для обговорення ставлю запитання із завдання1 на сторінці 102. Продовжуючи, пропоную учням уявити:
- Що відчував Павло, з яким Богдан відмовив¬ся вітатися?
- Якби ви в цей час стояли поруч, щоб ви ска¬зали Богдану?
- Які наслідки для Богдана матиме така пове¬дінка?
Для того щоб остаточно з'ясувати ці питання, пропоную дітям самостійно протягом 3-ххвилин прочитати текст на сторінці 103 і виконати
завдання 2 (продовжити речення):
1-й варіант. «Традиції, звичаї та моральні правила допомагаютьлюдині...»;
2-й варіант. «Порушення традицій, зви¬чаїв та моральних правил призводить до...».
Учні виконують завдання спочатку індивідуаль¬но, а потім обмінюються реченнями з сусідом, ко¬ректують і об'єднують їх, щоб вийшла одна спільна думка. Потім за бажанням декілька учнів ознайом¬люють однокласників із результатами своєї роботи(5 хвилин).
Учитель оцінює роботу в парах, залучаючи дітей до оцінювання за допомогою запитань:
- Завдання якої пари заслуговує на найвищу оцінку?
- Чому ви так вважаєте?
Продовжуючи, звертаю увагу на те, щов тексті на сторінці 103 діти знайшли ще один видправил, які регулюють життя людей у суспільстві: ценорми права. Я розповідаю дітям притчу (іззавдання 4, сторінка 104) й аналізуємо її зміст, спираючись на запитання, вміщені в тексті підручника,а потім звертаю увагу дітей на визначення понять:звичай, традиція, норма права, закон і пропонує знай¬ти спільне в них, зауважуючи, що все це – правилажиття людей у суспільстві.
2. Чому треба поважати гідність і права людини?
Далі наголошую на тому, що гідністьлюдини та її природні права –це найважливішацінність суспільства і обов'язок як держави, так ікожної людини усвідомлювати і захищати їх. Пропоную всьому класу скласти колективне оповідання - подорож до Країни забутих обов'язків (за зразком завдання 5 підручника) і продовжитиоповідання за одним реченням по ланцюжку всімаучнями класу. Оповідання починаю сама, на¬приклад, таким чином: «У Країні, куди ми потрапили,мешканці забули всі свої обов'язки і навіть слова,які їх означають: повинен; мусить; слід; треба – і осьщо ми побачили:..»(далі говорять діти).
Після того, як усі діти візьмуть участь у складанні цього оповідання, запитую:
- Яке ваше враження від цього міста Країни забутих обов'язків?
- Чи хотіли б ви жити там?
- Як ви оцінюєте поведінку мешканців цього міста?
- Що б ви порадили жителям цього міста?
- Як ви розумієте слова: «Мої права закінчуються там, де починається
кінчик носа мого сусіда?»
ІV. Заключна частина
1. Підведення підсумку уроку
Підсумки уроку підбивають шляхом групової роботи. Об'єдную дітей у групи і пропоную виконати завдання 6, але доповнюю його. Складаючи розповідь, учні мають обов'язково використати слова: звичай, традиція, норма права, закон, мораль, етикет.
Під час презентації результатів групової роботи запитую, як впливають на людей правила життя в суспільстві.
2. Оцінювання результатів уроку
Оцінюючи результати уроку, пропоную учням визначити тих, хто найкраще працював на уроці. З урахуванням думки учнів виставляю їм оцінки за роботу на уроці.
V. Домашнє завдання.Прочитати оповідання на сто¬рінці 106 підручника і підготувати відповіді на запи¬тання,виконати завдання у зошиті на ст.32.
Робота з основними поняттями
Звичай – загальноприйнятий порядок, правила, які здавна існують у житті народу, наприклад, порядок відзначення яких-небудь подій, свят.
Традиція– звичаї, норми поведінки, що передаються з покоління в покоління.
Норма права– встановлене державою
загальноприйняте правило поведінки людей.
Закон– документ, у якому держава записує норми
права.
16.02.2012, 20:49 --------------------------

Категория: ХРИСТИЯНСЬКА ЕТИКА | Добавил: lexa Просмотров: 7000 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 4
Гостей: 4
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ
tz189071, Karinka1981
Україна. Кривий Ріг