Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » ХРИСТИЯНСЬКА ЕТИКА

Урок з основ християнської етики ,, Любов дарує життя. Де любов і милосердя - там Бог "
(9.12 Mb) ] 14.03.2016, 15:45 Відкритий урок з основ . християнської етики
у 3 класі на тему:

« Любов дарує життя.
Де любов і милосердя - там
Бог».


Учитель початкових
класів
Білоусівського НВК
Бєдна Надія Василівна



Тема: Любов дарує життя.
Де любов і милосердя – там Бог.
Мета: Ознайомити учнів з текстом дитячої Біблії, змістом
найважливіших заповідей у Божому Законі,
допомогти усвідомити суть Божої любові.
Розвивати вміння аналізувати свої вчинки, свідомо
робити вибір, проявляти християнську любов у
повсякденному житті до Бога, до ближнього, до
України.
Виховувати милосердя, співчуття, прагнення
любити Бога і людей, робити добрі справи, бажання
чинити у своєму житті так, як вчить Іісус Христос.
Біблійна історія: Притча про милосердного самарянина
( Луки 10 : 25 - 37 ).
Ключовий вірш: « Люби Господа Бога свого всім серцем
своїм, і всією душею своєю, і всією силою своєю, і
всім своїм розумом, і свого ближнього, як самого
себе» ( Луки 10 : 27 ).
Тип уроку: Комбінований.
Форми роботи: Індивідуальна, групова, фронтальна.
Обладнання: Біблія, мультимедійна дошка, ноутбук,
малюнки до текстів Біблії, відеофільм, свічка,
кросворд.

Хід уроку
І. Організація класу до уроку.
1.Бесіда вчителя.
- Діти, розпочинаємо наш урок з основ християнської
етики, і я запалюю свічечку, просячи Божого благосло- вення , допомоги і захисту на уроці.
Божої мудрості робити все так, як побажає Його благодать.
(Я запалюю свічку, на 1 мультимедіа з’являється Біблія)

2. Привітання до гостей.
- Сьогодні на уроці у нас присутні гості.
Привітаймося з ними:
- Добрий день вам, щирі люди!
Хай вам щастя-доля буде!
Щоб із Богом в серці жили,
Йому вірно ви служили.
Хай вас Бог благословляє
І в усьому направляє.
І у вашій рідній школі
Діток вчить допомагає!
3. Молитва.
- Помолимося. Гості, будь ласка, підведіться, це буде спільна молитва.
( « Отче наш», « Іісусова молитва», « Аллілуіа»)
-Сідайте.
ІІ. Актуалізація опорних знань.
- Діти, давайте пригадаємо вивчене нами на попередньому уроці.
Що створив Бог першого дня ?
( Перший день: Бог створив небо і землю. Світло, і назвав його днем, темряву, і назвав її ніччю.)
- Другого?
( Другий день: Бог створив небо, щоб відокремити воду в хмарах від води на землі.)
- Що було створено 3-го дня?
( Третій день: серед вод з’явився суходіл, і Бог назвав його
землею, а зібрання вод - морями. На землі виросла зелень:
трава й дерева.)
-Четвертого?
( Четвертий день: створив Бог зірки й два світила: сонце- для дня, а місяць- для ночі.)
-Що Бог створив на п’ятий день?
( П’ятий день: створив Бог риб, різних морських істот і птахів.)
-Шостого дня?
( Шостий день: Бог створив тварин, які живуть на землі і людину.)
- Добре. Що відбувалось сьомого дня?
( Сьомий день: Бог не творив нічого, Він спочив від усіх Своїх справ у цей день і поблагословив і освятив його.)
-А яке воно все: небо, земля, зірки, рослини, тварини,
людина – все, що нас оточує?
( -Все дуже гарне.
-Божий світ дуже гарний.)
-А чому все навколо гарне? Як ви думаєте, як створював його Бог?
( Все дуже гарне, бо Бог створив його з любов’ю. )
-Дійсно, дітки. Все навколо створене з любов’ю і все славить Бога.
Тому кожна травинка гарна, і сонечку ми радіємо, і пташка звеселяє нашу душу.
І ми маємо все це любити. Цього навчає нас і вірш
Надії Красоткіної, який так і називається« Учись
любити »
( Читає напам’ять дитина, назви не каже, 2 мультимедіа природа.) (Учись любити все навколо себе:
Траву і квіти, кущик, деревце.
Жучка і пташку, і блакитне небо,
І синьооке чисте джерельце.
Усе прийшло на білий світ, щоб жити,
Щоб дарувати радість і красу.
Учися дивуватись і любити
Чистеньку, мов перлиночка, росу.
Поглянь на світ – це дивовижна казка!
А квіти – це, мабуть, душа землі.
У кожній з них струмить любов і ласка,
Вони, неначе діточки малі.
Яка земля! Чарівна, пречудова!
Вона нам мати. Ми – її дитя!
За все ми будем дякувати Богу,
Що на землі дав радісне життя! )
- Молодець. Скажіть, а людину Бог як створив?
( Людину Бог створив теж з любов’ю по Своєму Образу і Подобі.)
-А що ж таке християнська любов?
Про це ми поговоримо сьогодні на уроці.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.
-Отже, дітки, тема нашого уроку:
« Любов дарує життя. Де любов і милосердя – там Бог».
( 3 мультимедіа – тема уроку )
На сьогоднішньому уроці ми продовжимо вивчати Біблію, довідаємося, які дві основні заповіді дав людям
Іісус Христос, довідаємося про Божу любов, як виявляти
любов до Бога, до ближнього і до Батьківщини в повсякденному житті, а також нас чекає дуже цікава зустріч з Галиною Петрівною, вчителькою нашої школи, яка цього року побувала в Ізраїлі.
ІY. Робота над темою уроку.
1. Бесіда про християнську любов.
Малятко народжується на світ. Воно слабке і безпомічне. Але його доглядають мамині руки, цілують мамині вуста - і воно вперше відчуває тепло материнської любові. Дитина підростає, пізнає Бога, молиться до Нього, складає ручки у щирій молитві, і стає їй легко і затишно – вона відчуває тепло Божої Любові.
Любов завжди з нами, вона становить зміст нашого життя, породжує гармонію в навколишньому світі, наближає нас до Господа, Який Сам є Любов.
Уміти любити по-справжньому навчають нас дві
Заповіді Любові. Їх читаємо у Святому Письмі Євангелія
від Луки 10 розділ 27 вірш:
( Читаю з Біблії )
« Люби Господа Бога свого всім серцем своїм, і всією душею своєю, і всією силою своєю, і всім своїм розумом»-це є перша і найбільша заповідь. Друга ж подібна до неї:
« і свого ближнього, як самого себе» .
На цих двох заповідях утверджується весь Закон і Пророки.
Отже, дітки, заповіді Іісуса Христа про любов до Бога і до ближнього і будуть золотим віршем нашого уроку.
Давайте прочитаємо їх разом.
(Читаємо з дошки хором усім класом один раз)
( Золотий вірш уроку
« Люби Господа Бога свого всім серцем своїм, і всією душею своєю, і всією силою своєю, і всім своїм розумом, і свого ближнього, як самого себе». ( Луки 10 : 27 )
Любити Бога означає славити Його як Творця, бачити Господа у кожному куточку природи, у кожній людині, у кожному дні нашого життя.
Славимо Господа молитвою і добрими ділами,
праведним життям. Дякуємо за Його Милосердя, просимо про допомогу і благословення.
Приклад життя з любов’ю показав нам Син Божий- Іісус Христос. Його земне служіння означало постійну допомогу ближньому: пораду, підтримку, втішення, навчання, оздоровлення, воскресіння з мертвих, жертву власним життям на хресті.
Тому-то любити Господа й означає любити ближнього.
2. Вправа « Золоті вірші про любов і милосердя».
- Давайте пригадаємо, які золоті вірші із Біблії про любов і милосердя ми з вами вчили на попередніх уроках:
( Діти піднімають руки і кажуть вірші напам’ять )

( Золотий вірш 16
« В тому любов, що… Він полюбив нас і послав Сина Свого - спокутуючу жертву за гріхи наші».
( 1 послання Іоанна 4 розділ : 10 вірш )
Золотий вірш 17
« Бо так Бог полюбив світ, що дав свого Єдинородного Сина, щоб кожний, хто вірить у Нього, не загинув, але мав життя вічне».
( Іоанна 3: 16)

Золотий вірш 18
« По тому пізнають усі, що ви учні Мої, коли будете мати любов між собою».
( Іоанна 13: 35 )
Золотий вірш 19
«Ми любимо Його, бо Він раніше полюбив нас».
( 1 Іоанна 4:19)
Золотий вірш 20
« Будьте ж милосердні, як Отець наш милосердний».
( Луки 6: 36)
Золотий вірш 21
« Хто заповіді Мої має та їх зберігає, той любить Мене. А хто любить Мене, то полюбить його Отець Мій, і Я полюблю Його, і об’явлюсь йому Сам».
( Іоанна 14: 21)
Золотий вірш 22
« Бог любить того, хто з радістю дає!»
( 2 Коринтян 9:7)
Золотий вірш 23
« Любов довготерпить, любов милосердствує, не заздрить,
любов не величається, не надимається, не поводиться нечемно,не шукає тільки свого, не рветься до гніву, не думає лихого, не радіє з неправди, але тішиться правдою, усе зносить, вірить у все, сподівається всього, усе терпить!
Любов ніколи не перестає!»
( 1 Коринтян 13: 4-8)
Золотий вірш 24
«І оце Його заповідь, щоб ми вірували в Ім’я Сина Його – Іісуса Христа, і щоб любили один одного, як Він нам заповідь дав!»
(1 Іоанна 3: 23)
Золотий вірш 25
« Бог є любов, і хто перебуває в любові, той перебуває в Бозі , а Бог перебуває в ньому». ( 1 Іоанна 4: 16)

3. Робота з текстами з Біблії.
- Молодці, діти, справилися із завданням.
У Біблії є багато текстів, де Господь вчить нас бути добрими і милосердними, мати справжню християнську любов.
Давайте пригадаємо ці тексти:
( 1. « Йосип та його брати ». ( ст. 46-63 )
2. « Рахав переховує ізраїльських розвідників ». (ст. 104 )
3. « Притча про блудного сина ». (320-321)
4. « Іісус обмиває ноги учням ». ( ст. 348 )
5. « Уздоровлення сліпого у Витсаїді ». ( ст. 298-299)
6. « Зцілення паралізованого ». ( ст. 266)
7. « Зцілення біля купальні ». ( ст. 269)
8. « Єлисей і шунамітянка ». ( 178-179 )
4. Робота в групах.
- Молодці.
А зараз попрацюємо в групах.
( Вивішую сонечко, листочок і соняшник; діти стають біля парт. Лідерів обрати наперед.)
- Ваше завдання: визначити, за якими текстами з Біблії створено ці малюнки. Сказати, у чому в кожному з них проявляється любов і милосердя.
(1 хв. на обдумування. Їм даю по 2-3 малюнки на 1 твір у файлі - витягнути, обговорити відповідь лідера; 3 групи. Я тим часом вивішую ілюстрації на дошці )
( 1. « Йосип та його брати»
У цій притчі любов і милосердя проявляються у тім, що Йосип пробачив братів, які хотіли його вбити, вкинули до ями, а потім продали у рабство із заздрощів.
Йосип пробачив їх і врятував всю родину від голодної смерті, бо він вірив, що на все була воля Божа.
2. « Притча про блудного сина »
У цій притчі любов і милосердя проявляються у тому, що батько пробачив неслухняного сина, який залишив рідний дім і на чужині розтратив усі гроші. Батько простив свого блудного сина, бо любив його. І прийняв назад додому, рятуючи від голодної смерті.
3. « Рахав переховує ізраїльських розвідників »
У цій притчі любов і милосердя проявляються у тому, що Рахав пожаліла ізраїльських розвідників, і, ризикуючи власним життям, заховала у своєму будинку. Цим вона врятувала і свою сім ю.)
- Молодці, групи, гарно справилися із завданням.
5. Робота з малюнками на дошці.
-Тепер погляньте на дошку. Тут ще є ілюстрації до текстів з Біблії, де Іісус Христос сам допомагає людям і вчить їх любові. Назвіть, які це тексти?
( 1. « Зцілення паралізованого ».
2. « Зцілення біля купальні ».
3. « Уздоровлення сліпого у Витсаїді ».
4. « Іісус обмиває ноги учням ». )
-Правильно.
У Біблії, дітки, є багато текстів, де розповідається, як Іісус Христос допомагав людям. Насправді Він робив набагато більше добрих справ.
Так багато, «…що коли б написати про все те зокрема про кожне, то й сам світ не вмістив би написаних книг! » - так написано про це в Новому Заповіті від Іоанна 21
розділ 25 вірш.
6. Фізхвилинка.
- Ви гарно попрацювали, а тепер відпочинемо.
Проведемо фізхвилинку.

( Ведмежата в лісі жили,
Головою все крутили:
Ось так, ось так, ось так!
Ведмежата мед шукали,
Разом дерево хитали:
Ось так, ось так, ось так!)

7. Робота над притчею.
« Притча про милосердного самарянина ».
- Сьогодні ми з вами познайомимося ще з одним тестом Біблії, де Господь вчить нас любові і милосердя.
Відкрийте дитячу Біблію на сторінці 308 і знайдіть
« Притчу про милосердного самарянина ». Давайте її прочитаємо.
а) Читання притчі.
( Я починаю читати (1 абзац), продовжують діти –усім слідкувати!)
б) Словникова робота.
- У тексті зустрічаються незнайомі вам слова.
Послухайте їх значення:
( 4 мультимедіа: слово-малюнок-пояснення, окремо 4 кадри )
Єрихон – місто, яке знаходиться поблизу Єрусалима.
Священик – людина, яка виконує важливу роботу в єврейському храмі.
Левит – людина, яка допомагає священику у храмі.
Самарянин – чоловік з народу, що проживає у Самарії.
Євреї з ними не спілкувалися, не поважали їх.
в) Аналіз тексту.
- А зараз попрацюємо з текстом притчі.
Кому Іісус розповів притчу?
( Іісус розповів притчу учителю Закону.)
- Що запитав учитель Закону Іісуса, бажаючи виправдати себе?
( А хто мій ближній?)
- А й справді, кого слід вважати ближнім? Чи тільки родичів і знайомих, чи це стосується й інших людей?
Давайте подивимось, що сказано про це у притчі.
Зачитайте, що сталося з одним чоловіком, що йшов з Єрусалима до Єрихона.
( Якось ішов… …скривавленого край дороги.)
- Хто першим побачив нещасного?
( Першим побитого чоловіка побачив священник)

- Зачитайте, як він вчинив?
( Аж ось іде… …і проминув)
- Як вчинив левит?
(Він підійшов до пораненого, подивився і також пішов далі.)
- Хто ж допоміг пораненому чоловікові?
( Йому допоміг самарянин.)
- Знайдіть й зачитайте, як це сталося?
( Незабаром проходив… …коли повертатимуся назад)
- Як ви думаєте, чому самарянин допоміг чоловікові, адже іудеї вважали самарян ворогами?
( Самарянин врятував пораненого, бо був милосердним. Він пожалів побитого чоловіка.)
- Так, дітки, самарянин був милосердним. Він зупинився, щоб допомогти людині у біді. Легко любити друга, який нам подобається. Самарянин допоміг людині, яка поставилася б до нього погано і вважалася його ворогом.
Крім того, самарянин ризикував власним життям, адже розбійники могли напасти і на нього.
Отже, і ми маємо так чинити. Любити всіх людей, проявляти милосердя, доброту, допомогу іншим людям навіть тоді, коли нам робити цього не хочеться.
- Пригадайте, яку пораду дав Іісус Христос учителю Закону в кінці їхньої розмови?
( Отож іди й завжди чини так само)
- Тобто, що ми маємо робити? Як розуміти ці слова?
( Ми маємо проявляти милосердя до всіх, хто потребує допомоги.)
8) Перегляд фільму
« Притча про милосердного самарянина ».
- А зараз подивіться фільм про милосердного самарянина.
Уявіть, що це ви йдете по дорозі і подумайте, а після перегляду скажете, як би ви вчинили, побачивши побитого чоловіка, який потребує допомоги.
(5 мультимедіа – фільм, потім назад Біблія)

а) Бесіда за переглянутим фільмом.
- Отже, як би ви вчинили, опинившись на місці самарянина?
- А чому б ви так вчинили?
б) Розповідь вчителя.
« Притча про милосердного самарянина », діти, - це притча про любов, яку заповідав нам Іісус Христос.
Y. Закріплення вивченого.
1. Вправа « Поміркуй і дай відповідь».
- Давайте поміркуємо, що потрібно робити, щоб проявляти християнську любов у повсякденному житті?
( 1. Голодних нагодувати.
2. Хто спраглий - напоїти.
3. Хворого відвідати.
4. Роздягненого одягнути.
5. Бездомному дати притулок.
6. Того, хто грішить, виправляти.
7. Дати ближньому добру пораду.
8. Утішити засмученого.
9. Від серця прощати образи.
10. Не мстити.
11. Молитися за ближніх. )
- Ми говорили про любов до ближнього. А ще, дітки, ми маємо проявляти любов до Батьківщини. Найперше тим, щоб молитися Богу за нашу країну – Україну, просити у Бога для нас миру і спокою, захисту і Божого благословення, і любити все, що пов’язане з нашою Україною.
2. Робота в зошитах.
-А зараз попрацюємо в зошитах. Відкрийте їх.
Ми знаємо, що добро чи зло міститься в людському серці.
Ви маєте створити « Хатинку серця ».
(Показую на 6 мультимедіа 2 порожні квадратики: серце добра,
серце зла)
В кожному квадраті намалюйте серце і напишіть в одному слова, що означають добро, а в другому – зло.
( Діти малюють олівцями, включаю музику- мелодію.)
Зачитайте, які слова ви написали у хатинці доброго серця.
(3- 5 відповідей. )
Зачитайте слова хатинки злого серця.
Погляньте на мультимедіа.
Яке серце ви вибрали б для себе? Чому ?
( 7 мультимедіа –намальовані серця із словами добра, зла:
Добро Зло
милостиня ненависть
любов злість
доброта гнів
радість образа
співчуття гордість
допомога байдужість
милосердя сварка )
3. Робота з кросвордом.
- Для вас цікаве завдання.
Ми попрацюємо над кросвордом.
Погляньте на дошку. Щоб виконати завдання, потрібно взяти приголосні з хмаринок і вставити у відповідні клітинки кросворда. Ви побачите слова заповідей, що записані в Луки у 6 розділі з 27 по 36 вірш.
І якщо все виконаєте правильно, то у клітинках золотого кольору ми знайдемо назву зброї проти зла.
( Робота з кросвордом: букви, що позначають приголосні звуки, написані у хмарках, а голосні - у клітинках кросворду. Діти піднімають руку, по черзі підходять і пишуть слова. )
( 1. Б, л, г, с, л, в, л, й, т.
2. Л, б, т.
3. Р, б, т.
4. М, л, т, с.
5.П, д, с, т, в.
1. Б л а г о с л о в л я й т е
2. Л ю б і т ь
3. Р о б і т ь
4. М о л і т ь с я
5. П і д с т а в )
- Отже, яка зброя проти зла?
Прочитайте!
( Любов ! )
Послухайте, що про це сказано в Біблії від Луки в 6 розділі з 27 по 36 вірш.
( Читає дитина укр. Біблію ст. 114 )
« А вам, хто слухає, Я кажу:
« Любіть своїх ворогів, добро робіть тим, хто ненавидить вас.
Благословляйте тих, хто вас проклинає, і моліться за тих, хто кривду вам чинить… і ваша за це нагорода великою буде, і синами Всевишнього станете ви, - добрий бо Він до невдячних і злих!
Будьте ж милосердні, як і Отець ваш милосердний! »
4. Зустріч з Галиною Петрівною.
- Як я вам і обіцяла на початку уроку, у нас сьогодні дуже цікава зустріч з учителькою нашої школи Злою Галиною Петрівною, яка цього року побувала в Ізраїлі, в Єрусалимі, ходила по Святих Місцях, де перебував Іісус Христос з учнями і зараз нам про все розкаже і покаже.
( Виступ Галини Петрівни )
- Дуже дякуємо Галині Петрівні за її розповідь. Оце вам невеличкий подарунок від нас. Будете записувати сюди ваші наступні подорожі, а потім нам розповідати.
YІ. Підсумок уроку.
1. Вірш « Проміння із любові».
- Діти, наш урок ми присвятили Божій любові.
Вона потрібна нам як повітря, як вода, як сонце. Мені дуже хочеться, щоб після сьогоднішнього уроку любов заповнила ваші дитячі сердечка і ніколи не залишала їх.
( Дитина читає напам’ять вірш « Проміння із любові» Лесі Вознюк )
Наповни світ промінням із любові.
Воно осяє шлях тобі до Бога,
Стежками мудрості навчатиме іти,
І радісною видасться дорога.

Де доброта й любов будують дім,
Там щастя оселяється в родині,
І буде мир та злагода у нім,
Благословення Бога у людини.
Наповни світ промінням доброти.
Діли любов із ближніми та Богом.
Зумієш благодать в житті знайти,
І радісною видасться дорога.
2.Вправа « Я бажаю тобі ».
- А зараз, діти, виявимо нашу любов у щирих побажаннях. Ми будемо передавати запалену на початку уроку свічечку один одному із християнськими побажаннями.
Розпочну я:
« Діночко, я бажаю тобі щастя ».
( Обов’язково називати ім’я того, до кого звертаєшся. Діти встають: той, хто говорить, і той, до кого звертаються. )
( … Я бажаю тобі:
1) творити добро
2) Божої милості
3) радості
4) любові
5) бути милосердним
6) бути щедрим
7) вміти прощати
8) жити в добрі
9) радіти з ближнім
10) жити в правді
11) бути роботящим
12) радіти за інших
13) допомагати іншим
14) здоров’я
15) бути смиренним
16) бути милостивим
17) мати чисте серце
18) бути лагідним
19) бути правдивим
20) бути добрим
21) бути щирим
22) бути чуйним
23) гарно вчитися
24) співчувати ближньому
25) служити все життя Богові
26) Божого миру. )
( Діти повертають свічечку мені із побажанням.
Я тримаю свічечку в руках і кажу: )
- Бажаємо нашим гостям і усім нам
Божого благословення,
уміння любити
і бути завжди милостивими, бо милостивим Господь обіцяє в нагороду, що вони самі помилувані будуть.
( Кладу свічку у підсвічник.)
1. Домашнє завдання.
- Сьогодні на уроці ви всі були молодці. Гарно працювали, були активні, розумні, добре читали, відповідали, старалися.
Вдома вивчіть напам’ять золотий вірш уроку і прочитайте своїм рідним « Притчу про милосердного самарянина ». ( Роздати листочки із золотим віршем уроку )
2. Спільна молитва.
- А зараз встанемо, помолимося Богу і подякуємо Йому за наш урок.
( « Отче наш », я дякую. )
- Наш урок закінчено.
Попрощайтеся з гостями і на згадку про урок подаруйте ангелочків, яких ми приготували для гостей.
( До побачення! )
( Діти дарують ангелочків і кажуть побажання )
( Бажаємо вам християнської любові!)
(9.12 Mb) ] 14.03.2016, 15:45 --------------------------

Категория: ХРИСТИЯНСЬКА ЕТИКА | Добавил: bednanadiya Просмотров: 5054 | Загрузок: 526 | Рейтинг: 1.0/1
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 2
Гостей: 2
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг