Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » МАТЕМАТИКА

Дія додавання. Назви компонентів і результатів дії додавання. Знаходження суми чисел. Доповнення рівностей.
(59.5 Kb) ] 19.11.2017, 17:01

Мета: ознайомити  з назвами компонентів дії додавання;повторити вивчений матеріал з попередніх уроків; розширювати словниковий запас; розвивати логічне мислення, пам'ять, увагу школярів; забезпечити аналіз навчальної діяльності через застосування рефлексій «Твій настрій», «Опитування-підсумок»; стимулювати учнів до самовизначення в межах їх навчальної діяльності; забезпечити фізичний розвиток через використання фізкультхвилинки; виховувати  інтерес до уроків математики.

Тип уроку: урок-подорож

Обладнання: запис девізу; Королева Математики (малюнок); 10 зірочок з назвами завдань (зупинок); будиночки із складами чисел; карточки з числами або числові віяла; лічильні палички; таблиця назв компонентів дії додавання; геометричний малюнок казкового Чоловічка; малюнки пухнастиків; зірочки для учнів; геометричні фігури: кружечки та трикутники.

Хід уроку

І. Організація учнів до уроку.

Продзвенів уже дзвінок

Починається урок.

Щоб він пройшов для нас не марно,

Треба сісти рівно й гарно,

Дарма часу ти не трать,

Думать треба, працювать.

Наш девіз:

Не просто слухати, а чути

Не просто дивитися, а бачити.

Не тільки відповідати,

а й міркувати –

Дружно й плідно працювати.

  • Привітання.

― Діти, до нас прийшло багато гостей. Привітайтеся з ними.

Подивіться мені в очі. Погляньте один на одного, посміхніться.

Подивіться, на кожній парті є малюнки пухнастиків. Вони допоможуть нам зясувати,з яким настроєм прийшли ви сьогодні на урок. Обведіть червоним олівцем того з них, у якого такий самий настрій, як у вас зараз. (Діти обводять.)

― Майже у всіх гарний настрій, а щоб він став ще гарнішим потрібно сьогодні вам плідно швидко і плідно працювати.

ІІ. Мотивація учбової діяльності.

― Діти, скажіть, хто з вас любить математику? Цей предмет потрібно не тільки любити, а й добре знати. Бо з давніх-давен люди називають математику царицею наук. А це тому, що математику застосовують скрізь і всюди.

― Послухайте загадку і скажіть, про яку науку в ній йдеться.

Якщо хочеш розумним стати,

Мусиш ти мене вивчати.

А не будеш мене знати –

Нічого не зможеш порахувати.

І сьогодні цариця всіх наук , сама Королева Математика завітала до нас на урок. Зустрічайте її оплесками. (Малюнок Королеви). Із далеких країн вона прийшла до нас. Ішла лісами і полями, днями і ночами, щоб подивитися. Як учні 1-го класу Миколаївської школи знають і люблять математику.

Діти, погляньте, наша дошка, немов вечірнє зоряне небо, густо усіяне зірочками. Це зірочки незвичайні, на них завдання, які ми повинні сьогодні розвязати.

― Скільки всього зірочок? (10)

Ми повинні відкрити ці зірочки . Тож сміливо вибирайте свою зірочку щастя, тренуйте свою пам’ять, набирайте висоту. А тих, хто буде активним на уроці, буде добре працювати, Королева Математика прийме у свою загадкову країну.

Тому:

Думаємо – швидко!

Відповідаємо – чітко!

Сидимо – правильно!

Пишемо – красиво!

ІІI. Актуалізація опорних знань учнів.

― Хто? відкриє 1 зірочку. Усний рахунок ?

1. Математична розминка.

1. Порахувати від 1 до 10; від 10 до 1 – кількісною лічбою.

Порахувати від 1 до 10 – порядковою лічбою.

― Який сьогодні день тижня?

― Який він по порядку?

― А який сьомий день тижня?

2. Гра «Мовчанка» (відповіді показують на карточках, піднімаючи певне число).

― Яке число передує числу 7?

― Яке число наступне після числа 9?

― Показати сусідів чисел 2, 9?

― Скільки кутів у чотирикутника? Вершин – у трикутника? Сторін – у шестикутника?

3. Завдання в темряві.

― А тепер опустіть голови, закрийте очі. Слухайте уважно!

― Я задумала число, воно складається із 1 і 3.

Покажіть на пальчиках це число! (4)

― Яке число стоїть між числами 4 і 6? (5)

4. Лісова школа.

Зайчику треба розвязати приклади з відповіддю 5, а Їжачку з відповіддю 9. Допоможемо їм?

4 + 1 =       3 + 2 =        8 + 1 =       0 + 5 =

7 + 2 =       6 + 3 =        5 + 4 =       9 – 0 =

5. Хорові відповіді.

  • Посадив ведмідь в лісочку

6 берізок, з дубочки.

Рахувати сам не вмів

І зозулю попросив.

Почала вона літати,

Почала вона кувати,

Та не може полічить.

Ану ж ви, допоможіть!

 

  • Руки вгору підніміть

І почнемо всі лічить.

Скільки пальців на руці?

Хором скажемо усі? (5)

 

  • Руки вгору підніміть,

Пальці швидко полічіть.

Зліва 5 і справа 5.

Скільки разом? Як сказать? (10).

2 зірочка. Каліграфічна.

Написати 1 рядок числа 10.

3 зірочка. Розважальна.

Фізкультхвилинка.

ІV. Повідомлення теми, мети уроку.

4 зірочка. Дізнайко.

― Сьогодні на уроці математики ми ознайомимось з назвами компонентів дії додавання і покажемо Королеві Математиці як ми можемо швидко засвоювати новий матеріал.

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Ознайомлення із назвами компонентів дії додавання.

2. 5 зірочка. Книжкова. Робота за підручником (с. 47, впр. 1).

― Скільки зірочок на малюнку?

3           +          2       =     5

доданок                 доданок       сума

― Числа у прикладі на додавання мають свою назву. Перше число – доданок, друге число – теж доданок, а результат, тобто те число, що дістали, – сума.

  1. Робота з геометричним матеріалом.

  1. Скільки кружечків зображено на малюнку? (5).
  2. А скільки трикутників? (4).
  3. Скільки всього геометричних фігур зображено на малюнку?
  4. Запишемо та розв'яжемо приклад. (5 + 4 = 9).
  1. Як називається перше число? (Доданок).
  2. Як називається друге число? (Доданок).

7. А результат? (Сума).

 V. Закріплення вивченого матеріалу.

6 зірочка. Самостійна робота в зошиті.

  • Самостійна робота  в зошиті за підручником (с. 47, впр. 2).

I варіант — 1 рядок.

II варіант — 2 рядок.

7 зірочка. Колективна робота.

  • Робота за підручником (с. 47, впр. 3-5).

Вправа 3

Двоє ведмедиків додавали число 1 до 6. Хто з них помилився? (Помилився другий ведмедик, тому що сума чисел 6 і 1 до­рівнює 7, а він показав число 5).

Вправа 4

― Які числа потрібно вставити?

3 + □ = 4       □ + 1 = 10     □ + 2 = 7        5 + □ = 9

Вправа 5

Даринка додавала числа: перший доданок — 7, другий до­данок — 2.

Яку суму вона отримала? (7 + 2 = 9).

8 зірочка. Робота в групах.

 

  • Гра «Засели числами будиночок».

 

9 зірочка. Геометрична.

― З яких геометричних фігур складено цього казкового Чоловічка?

― Порахуйте, скільки трикутників має веселий Чоловічок? Скільки кругів? Скільки чотирикутників?

VІ. Підсумок уроку.

10 зірочка. Підсумкова.

Наш урок закінчується.

Чи вдалося нам відкрити всі зірочки?

Як ви думаєте, чи задоволена вашою роботою Королева Математики?

― Що нового ви взнали на уроці?

― Як називаються числа, які додають? (Доданками).

― Як називається результат дії додавання? (Сумою).

― Яке завдання вам найбільше сподобалось?

Ви всі добре працювали, я дякую вам за роботу на уроці. А Королева Математики приймає вас всіх у свою загадкову країну і дарує вам всім маленьку яскраву зірочку щастя. Підніміть свої зірочки. У нашому класі сьогодні утворився цілий зорепад маленьких яскравих зірочок-математиків.


(59.5 Kb) ] 19.11.2017, 17:01 --------------------------

Категория: МАТЕМАТИКА | Добавил: yrok | Теги: знаходження, додавання., дії, назви, результатів, СУМИ, Дія, чисел., компонентів Просмотров: 2126 | Загрузок: 301 | Рейтинг: 3.5/2
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 1
Гостей: 1
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг