Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » МАТЕМАТИКА

Круглі числа. Знаходження суми і різниці багатоцифрових чисел. Розв’язування задач.
(3.47 Mb) ] 15.01.2017, 13:16

Мета:ознайомити з круглими числами;

узагальнити прийоми розв’язування задач;

закріплювати вміння знаходити периметр прямокутної ділянки за планом;

поглибити знання учнів про підводний світ;

розвивати навички самоконтролю, увагу, мислення;

формувати комунікативну компетентність;

виховувати наполегливість. Допитливість, бажання берегти природу.

Тип уроку: урок формування вмінь та навичок.

Форма проведення: урок-екскурсія.

Обладнання: мультимедійна презентація на тему «Жителі морських глибин», підручник, картки.

ХІД УРОКУ

І.Організація класу

 

1. Привітання

Продзвенів уже дзвінок,

Починається урок.

Він зимовий та цікавий,

Тож зібрав гостей чимало.

Повернімося обличчям до гостей,

Усміхнімось і промовим: «Добрий день!»

2. Бесіда

- До якого уроку ви приготувалися?

- Чи подобається вам цей урок? Чому?

Слайд 1

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності

• Уроки бувають сумні і веселі, цікаві та не дуже, творчі і звичайні. Дуже хочу, щоб ми з вами провели цікавий, змістовний, творчий урок. Що для цього потрібно?

• Так, щоб наша праця була успішною, слід дотримуватись певних правил. Пригадаймо їх.

Слайд 2

 

• Давайте скажемо девіз нашого уроку.

Слайд 3

 

ІІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

Слайд 4

 

• Діти, погляньте на екран. Що ви там бачите? Так, перед вами зображені морські глибини.

• Я бачу морську глибину

І мушлі на самому дні.

Є рифи й корали на дні,

Що хочуть сказати мені,

Як море – чудове і тихе,

Нема тоді шторму і лиха.

І вся ця підводна краса,

Немов чарівні небеса.

• Як ви думаєте, чого тут не вистачає?

• Сьогодні у нас буде незвичайний урок, а урок-подорож у підводне царство. Чим більше ми виконаємо математичних завдань, тим з більшою кількістю морських жителів познайомимося.

• А працювати ми будемо з круглими числами, знаходитимемо суму та різницю багатоцифрових чисел, розв’язуватимемо задачі.

IV. Актуалізація і корекція знань учнів

1.«Мозковий штурм»

• Першим нашим морським гостем сьогодні буде риба-клоун.

Слайд 5

 

(- Це невеличка риба, розміром 5-7 см. Вирізняється серед інших своїм різнокольоровим забарвленням. Живуть серед коралів. Від свого житла відпливають лише на 1-2 м. Дуже сміливо захищають свою домівку від інших риб)

 

Риба- клоун в морі проживає,

Як циркачка виглядає.

В цирку лиш не виступає,

Хоч веселу назву має.

 

• Риба-клоун принесла нам завдання для «Мозкового штурму».

• У якому місяці є число 28? (У кожному)

• Скільки кутів залишиться у прямокутнику, якщо від нього відрізати один кут? (5)

• У риби-клоуна було 12 черв’яків. Вона з’їла всі, крім п’ятого. Скільки черв’яків залишилось у рибки? (Жодного)

• Якщо півень стоїть на одній лапі, то його вага 8 кг. Ск. Важитиме півень, якщо стане на дві лапи? ( Так само)

• У кінці речення ставимо крапку. На яку геометричну фігуру вона схожа? (Точка)

• Молодці, ви справилися із завданням успішно. Отже, риба-клоун стає жителем нашого підводного світу.

2. Усна лічба

Ця тварина добра дуже,

Познайомся з нею, друже!

В морі плаває, пірнає,

Із води людей спасає.

Виринає із глибин

Щирий помічник — …(дельфін).

• Подивіться на екран. Чи впізнали ви наступного гостя?

Слайд 6

 

• Що ви знаєте про цю тваринку?

• Вчені вважають, що це одні із найрозумніших тварин у світі. Дельфіни спілкуються між собою за допомогою спеціальних звукових сигналів (свисту, тьохкання. Не один раз ці добродушні тварини рятували життя людям, які тонули.

• Дельфін приніс вам вправи для усного рахунку, картки та улюблену хвилинку каліграфії.

• а) Індивідуальна робота з учнями.

Картки для індивідуальної роботи

1. Обчислити і зробити перевірку

45705 390004

 24423 42866

 

2. Порівняй

340+250 340+600

490-45 490-60

• б) Гра «Математичний ланцюжок»

1000-550 60∙3

 :9 :2

 :2 :2

 ∙3 ∙4

 +25 -50

 100 130

• в) Каліграфічна хвилинка

• Записати будь-яке двоцифрове, трицифрове, п’ятицифрове та шестицифрове число.

ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА

V. Робота над темою уроку

- Наступним нашим гостем є риба тригла.

Слайд 7

 

Її ще називають морським півнем. На передніх плавниках цієї риби є відростки пальці. За допомогою яких вона «ходить» по дну водойми. Особливо її ходулі-ніжки допомагають під час полювання.

Тригла нам принесла наступне завдання.

Тригла – риба незвичайна:

І красива, і охайна.

Морським півнем її називають,

Бо плавники її окриляють,

Ними ходить тригла на дні,

Плавники – неначе ходулі.

1. Підготовча вправа

- Серед поданих чисел виберіть і назвіть ті, запис яких закінчується нулем:

 1002; 20000; 750; 9050; 13405; 18870; 6002; 10000.

2. Пояснення

- Числа, які закінчуються нулем або кількома нулями, називаються круглими числами.

3. Первинне закріплення

• Читання завдання № 439.

• Назвати результати таблиці множення на 5, що є круглими числами.

• Виконання вправи №440

76=70+6 37=40-3

379=370+9 379=380-1

Слайд 8

 

Плоский камінець на ніжках

По підводній йде доріжці.

Дві клешні , ще й вісім лап –

Він за руку миттю – хап.

Ти його не зачіпай,

Ненароком не злякай.

Маса камчатського краба 7 кг. Яка маса 20 таких крабів?

Краб пропонує вам завдання 442 з підручника. Попрацюйте в парі.

 340055 424888

 43380 285099

 296675 139789

4.Слайд 9

 

У воді плаває, по землі ходить,

А з хатини не виходить.

Живе спокійно, не спішить,

Вона ніколи не біжить,

Під панциром без страху

Гуляє… (черепаха)

- Чи впізнали ви наступного гостя?

- Так, це морська черепаха.

- Тривалість життя черепахи становить 80 років. На сушу виходить лише для відкладання яєць у прибережний пісок, приблизно 150-200 штук. На жаль, більшість маленьких черепах гине від хижаків, виживають лише одиниці, тому вони є рідкісними тваринами. Розміром черепахи бувають від 1 ло 2 м, а масою від 50 кг до 800 кг.

- Черепаха пропонує попрацювати над задачею на с.71 №444.

- Скільки метрів тканини виробила фабрика 1 дня?

- Що означає стільки ж, другого дня?

- Чи можна визначити скільки першого і другого разом?

- Як дізнатися скільки третього дня?

- Можемо дати відповідь на запитання задачі?

Розв’язання 1) 13730

 + 13730

 27460 (м) – першого і другого разом;

 2) 27460

 11800

 15660 (м) – третього дня;

 3) 27460

 +15660

 43120 (м) - всього.

5. Слайд 10

 

 В морі плаваю на дні,

 Там спокійніше мені,

 Як желе мої боки:

 І прозорі, і м’які.

 Якщо зловиш мене ти –

 Можу руку обпекти!

- Чи впізнали ви наступну гостю? Так, це медуза.

- Це дуже красиві морські жителі, але водночас і небезпечні. Медузи – загадкові і дуже красиві мешканці морів і океанів. Зустріч з ними може бути смертельною для людини, проте, люди постійно прагнуть їх досліджувати. У медуз немає мозку, проте у них на тілі є 24 ока, що їм допомагає безпомилково орієнтуватися у повній темряві і вдало полювати.

- Медуза пропонує попрацювати в групах над завданням №443.

 

Р 1 ділянки – 46м;

Р 2 - 30м;

Р 3 - 20 м

(6 карток для груп)

- Медуза була сьогодні останньою нашою гостею. Вона нагадує , що пора підбивати підсумок уроку.

 

VІ. Підсумок уроку

- Чи сподобався вам наш урок?

- Які числа називають круглими?

- Хто з морських жителів сподобався найбільше?

- Чи хотіли б ви побачити, який підводний світ ми створили?

Слайд 11

 

 VІІ. Домашнє завдання

№ 461, 462.

Слайд 12

 


(3.47 Mb) ] 15.01.2017, 13:16 --------------------------

Категория: МАТЕМАТИКА | Добавил: yrok | Теги: СУМИ, Круглі, Розв’язування, числа., знаходження, багатоцифрових, задач., чисел., математика, різниці Просмотров: 1337 | Загрузок: 297 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 1
Гостей: 1
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг