Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » МАТЕМАТИКА

Нестандартний урок математики в 1 класі
08.01.2017, 10:36 ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент.
Ми починаємо урок,
Що математикою в нас
з любов'ю називається.
Вона нам допоможе
В нашому житті
про все дізнатись, вимірять, обчислить.
II. Мотивація навчальної діяльності.
- Сьогодні на нашому незвичайному уроці ви зустрінетесь з казковими
героями, цікавими завданнями, загадками та іграми.
(Чути стукіт у двері).
- Ой, ніби хтось стукає у двері!
(Входить Буратіно з буклетом числового ряду і пропонує порахувати в межах 10 різними способами).
III. Підготовка до вивчення нового матеріалу.
І.Усний рахунок.

- Буратіно поспішає до будиночка, з'ясуємо, як пролягав його шлях.

5+3= 6+3=
8-4= 9-2=
4+2= 7-4=
6+0= 3+2=
2. Хвилинка - пізнайка.
- Відгадайте загадку і ви дізнаєтесь, хто проживає у цьому будиночку.
Живе спокійно, не спішить,
Вона ніколи не біжить,
Під панциром без страху
Гуляє ... (черепаха).
Розповідь Буратіно.
На Землі - 230 видів черепах. Вони живуть у морях, річках, пустелях, на болотах. Тривалість їхнього життя - більше 100 років.
За найменшої небезпеки черепаха ховається у панцир. Найбільша має довжину 2м, а найменша - 10сантиметрів.
3. Каліграфічна хвилина. Письмо цифри 5.
Доповніть подані речення.
- Черепаха проживає в будиночку під номером ...(5).
- На одній руці ... ( п'ять ) пальців.
- П'ятниця — ... ( п'ятий ) день тижня.

4. Повторення складу числа 5.
- Для того, щоб росла квіточка, потрібен дощик. Які краплини упадуть на квіточку з серединкою 5 ?

- Які краплини упадуть на квіти-сусіди ?
IV. Вивчення нового матеріалу.
1 .Ознайомлення з таблицями додавання і віднімання числа 5. Робота з підручником (№1 с.58). ( З'являється Мальвіна ).
-Я хочу навчити Буратіно додавати і віднімати число 5. Але він не любить вчитися, тому в нього виникли труднощі. Буратіно не може прига-дати компоненти дій при додаванні та відніманні чисел. Допоможіть йому!
2. Розв'язання віршованих задач з використанням лічильного матеріалу.
Вранці Лиска Аліса
Смажила собі котлети.
Потім враз чотири з'їла,
П'ять на вечір залишила.
Полічіть усі котлети,
Що були у Аліси. (4+5)
( Учитель звертає увагу на те, що запам'ятати цей приклад дуже легко, тому що вже вивчили таблицю додавання числа 4. Можна рахувати й так: 5+4=9.)
П'ять гривеників у кота Базиліо, Стільки ж їх у лиски Аліси.
Якщо разом скласти їх,
Скільки ж гривеників усіх?
V. Розвиток і закріплення математичних знань.
1. Робота з індивідуальними картками.
- Буратіно вирішив, що з прикладами впорається сам. Чи все він правильно розв'язав?
Знайдіть помилки та обчисліть правильно.
8 - 5 = 2 10 – 5 + 3=8
4 + 5 = 10 6 – 5 + 6 = 7
10 – 5 = 5 5 +3 – 4 = 2

2. Цікавинки.
а) Ознайомлення з записом чисел у древньому Римі.
Розповідь Мальвіни.
У давнину мешканці Риму вигадали свій запис чисел, а п'ятірку
записували саме так ( Відведіть великі пальці кожної руки вбік.
Ви помітили — великий та безіменний пальці утворили цифру V (п'ять)).
б) Відгадування ребусів.
5' А
5' АК

в) Геометричний матеріал.
- Розділіть п'ятикутник на три трикутники.




- Розділіть п'ятикутник на трикутник і чотирикутник.




- Розділіть п'ятикутник на два чотирикутника.




г) Відгадування загадок.
У двох матерів по п'ятеро синів (руки і пальці).
П'ять братів поряд живуть, у кожного своє ім'я ( пальці ). П'ять комірок, один хід ( рукавичка ).
(Буратіно і Мальвіна хвалять учнів, прощаються і виходять).

3. Розв'язування задач на збільшення й зменшення числа на
кілька одиниць.
-Що означає «збільшити число на кілька одиниць?»
- Що означає «зменшити число на кілька одиниць?»
а) Робота над задачею на збільшення числа на кілька одиниць.
- Буратіно помітив, що на одній квітці сиділо 2 метелики, а на іншій 5 метеликів більше. Скільки метеликів сиділо на другій квітці?

- Про що йдеться в задачі?
- Скільки метеликів на одній квітці? на іншій?
- Про що запитується в задачі?
- Яку дію виконаємо, щоб розв'язати задачу? Чому?
б) Робота з індивідуальними картками. Розв'язування задачі на зменшення числа на кілька одиниць.
- Буратіно не захотів вчитися, і Мальвіна вирішила зачинити його в комірчині Черепахи. Коли Буратіно йшов до комірчини, він порахував, що у будиночку Мальвіни 6 вікон, а в комірчині на 5 вікон менше. Скільки вікон в комірчині?
Намалюйте кількість вікон в комірчині.
в) Висновок.
-Яку дію треба виконувати за умови:
Більше на ... (Додавання)
Менше на ... (Віднімання)

4. Розв'язування прикладів.
- Щоб вийти з комірчини Черепахи, Буратіно необхідно правильно підібрати ключ.

VI. Підсумок уроку.
1. Фронтальне опитування.
- І ось Буратіно на волі. А подумки він пригадує події, що трапилися з ним. Допоможіть йому, будь ласка.
- Яку тему Мальвіна пояснювала Буратіно?
- Який вид задач вони розв'язували?
- Хто допомагав Буратіно?
- Що сподобалось на уроці?
- Ви всі були уважні, активні, тому змогли допомогти Буратіно. Він разом з Мальвіною дарує вам цікавинки.
08.01.2017, 10:36 --------------------------

Категория: МАТЕМАТИКА | Добавил: sana004 Просмотров: 1565 | Загрузок: 0 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:



Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 1
Гостей: 1
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг