Головна » Матеріал для завантаження » РОЗРОБКИ УРОКІВ » МАТЕМАТИКА

Порівняння величин і чисел. Знаходження значень виразів. Розв’язування задач на дві дії.
(80.6 Kb) ] 14.01.2017, 13:57 Математика З клас

Тема: Порівняння величин і чисел. Знаходження значень виразів. Розв’язування задач на дві дії.
Мета: ознайомити учнів з кратним порівнянням чисел; вчити учнів розрізняти відношення “на ... менше” від “у ... разів менше”; розвивати обчислювальні навички, вміння порівнювати величини і числа, логічне мислення, на основі диференційованих завдань - самоаналіз, самоконтроль, самооцінку; формувати цікавість до повчальних мультфільмів, бажання наслідувати позитивних героїв.
Обладнання: підручник для 3 класу “Математика” (автор М. В. Богданович), телевізор, іграшкові телепузики, шаблони телефона, квіток, ланцюжків для проведення усної лічби, індивідуальні картки для самостійної роботи.
Хід уроку

Зміст уроку Методи, форми навчання
1.Організація учнів до уроку Створення позитивного настрою
2. Повідомлення теми і мети уроку
Сьогодні ми подорожуємо по країні “Мультляндія”. Герої - на екрані телевізора. Вони допоможуть вам порівнювати величини і числа, знаходити значення виразів, розв’язувати задачі. Давайте разом згадаємо пісню телепузиків “Ой, за горою квіти гойдаються - там телепузики граються”. Ілюстративно-

наочний
3.Контроль, корекція та закріплення знань
(Учитель перевіряє правильність виконання домашнього завдання, коригує помилки під час усної лічби.) Диагностично-
корегуючий
Перевірка домашнього завдання.
;і) Задача № 218. Пояснення учнями розв’язання задачі.
б) № 217. Пояснення учнями ходу розв’язання виразу зі змінною.
Усні обчислення.
Гілкі-Мілкі хоче з вами побавитися. Він увімкнув червоний, синій і зелений ліхтарі.
(Дошка поділена на три частини (середній, достатній і високий рівні). На кожній з них макет гри. Учитель вивішує над кожною частиною дошки ліхтарик певного кольору.)
Хто який ліхтарик зможе увімкнути самостійно?
(Учні викладають на парті ліхтарики певного кольору — це дає змогу вчителю визначити, хто яке завдання вибрав.)
Результати обчислень запишіть на планшетах. Час для виконання 3 хвилини .
Гра “Телефон”. Гра“Телефон”.
(Зелений ліхтарик. Середній рівень.)

(За стрілками учні виконують обчислення, результати записують на планшетах.)
Гра “Математична квітка”. Гра “Математична квітка”.
(Синій ліхтарик. Достатній рівень.)
(За стрілками учні виконують обчислення, результати записують на планшетах.)
Гра “Ланцюжки”. Гра “Ланцюжки”.
(Червоний ліхтар. Високий рівень.)

(Учні виконують обчислення, результати записують на планшетах.)
Робота з індивідуальними картками.
(У кожного учня на парті є три картки із завданнями: картка 1 — серед рівень, картка 2 — достатній, картка 3 - високий.)
Просигналізуйте ліхтариками, хто яку картку вибрав.
(Учні викладають на парті ліхтарики певного кольору.)
4.Вивчення нового матеріалу
Підготовчі вправи.
На планшетах намалюйте 2 трикутники. Під ними - 8 квадратів. Загально-класна робота
На скільки більше квадратів, ніж трикутників? (На 6.)
На скільки менше трикутників, ніж квадратів? (На 6.)
Як ви дізналися? (8-2 = 6.)
Який висновок можна зробити? (Щоб дізнатися, на скільки одне число (більше або менше, ніж друге, треба від більшого числа відняти менше.)
А зараз завдання від Діпсі.
На одну поличку поклали 3 книжки, а на другу - чотири рази по три книжки.
Скільки поклали книг на другу полицю? (12 книг.)
Що можна сказати про кількість книжок на першій полиці порівняно з кількістю на другій? (їх у 4 рази менше.)
Яку дію виконували? (12 : 3 = 4.)
Що можна сказати про кількість книжок на другій полиці порівняно з кількістю на першій? (їх у 4 рази більше.)
Який висновок? (Щоб дізнатися, у скільки разів одне число більше або менше, ніж друге, треба більше число поділити на менше.)

5.Первинне закріплення вивченого матеріалу. Робота на планшетах.
Колективне завдання.
- Перше число 15, друге - 3. У скільки разів друге число менше, ніж перше'/
(У 5 разів.)
(Учні, які обчислили правильно, викладають на парті (“вмикають ”) червош ліхтарики і виконують самостійно завдання першого варіанту (див. таблицю,
З рештою учнів учитель розв ’язує №221 і додаткове завдання на планшетах
Робота над № 221.
- У скільки разів більше синіх фігур, ніж червоних?
- Як ви про це дізналися?
- Складіть вираз.
Робота на планшетах.
-Перше число 21, друге -3. У скільки разів друге число менше, ніж перше (У 7 разів.)
(Той, хто виконав завдання правильно, викладає на парті синій ліхтарик.) Перевірка виконання завдань.
Другий етап.
(Учні, які самостійно впоралися із завданнями першого етапу, відповідно розв’язують завдання першого і другого варіантів (див. таблицю). З рештоюІ учнів учитель опрацьовує № 222. Хто самостійно впорається із завданням, викладає зелені ліхтарики.)
Третій етап.
(Усі учні виконують завдання з таблиці по варіантах.)
Фізкультхвилинка.
Телепузики принесли м’ячик. Давайте з ними пограємо.
Діти стають у коло, передають по колу м’яч і промовляють:
Ти біжи, веселий м’ячику, по руках, по руках.
А в кого ти зупинився, той розкаже віршик (станцює, заспіває) нам.
6.Закріплення вивченого .
Робота з підручником.
Телепузик Діпсі приніс нам підручник і пропонує продовжувати роботу, п) № 219.
Як ви дізналися, що відрізок АВ у 5 разів коротший за відрізок КМ?
Про що ще ви дізналися, виконавши цю дію?
№223.
Учні обчислюють числові вирази з коментуванням, Задача № 224.
Учні колективно аналізують умову задачі. Хто може, розв’язує самостійно, решта під керівництвом учителя.

Розвиток логічного мислення


Диагностично-
оригуючий

Здоров`язбе-

рігаючий

Телепузик Діпсі знову хоче розв’язати задачу.
Диференційовані завдання до задачі № 225.
Перший етап. Аналіз умови задачі.
Про кого йдеться в задачі? (Про батька, маму і сина.)
Скільки років батькові? (32роки.)
Чи відомий вік мами? (Ні.) Що про це сказано в задачі? (Мама на 4 роки молодша від батька.)
Що означає слово “молодша”? (Міркування учнів.)
Чи відомий вік сина? (Ні.) Що про це сказано в задачі? (Він у 4 рази молодший від матері.)
(Під час аналізу умови задачі учитель робить короткий запис умови задачі на дошці.)
Батько - 32 роки -
Мати - ?, на 4 роки молодша
Син - ?, у 4 рази молодший
Розгляньте короткий запис до задачі. Хто може самостійно розв’язати за¬дачу, “увімкніть” червоні ліхтарики і приступайте до роботи.

Другий етап.
(Учні, якірозв ’яжуть задачу самостійно (червоні ліхтарики), потім отримують завдання скласти вираз до задачі. З рештою учнів учитель складає план розв ’язування задачі.)
- Чи можемо відразу дізнатися, скільки років синові? Чому? (Ні. Тому що знаємо, скільки років мамі.)
- Чи можемо дізнатися, скільки років мамі? Що означає “на 4 роки мол ша”? (їй на 4роки менше, ніж татові.)
- Хто може самостійно розв’язати задачу, “увімкніть” сині ліхтарики.
Третій етап.
(Учні, які “увімкнули” червоні і сині ліхтарики, виконують додаткові вдання (за вибором учителя). Решта викладають на парту зелені ліхтарики записують розв’язання задачі під керівництвом учителя.)

7.Домашнє завдання
Виконати №№ 226,227. До № 227 додаткове завдання: “Скільки літрін и ного потрібно для 4 годин роботи такого двигуна?” (для учнів, у яких найбільше червоних ліхтариків).
8.Підсумок уроку
- У кого які ліхтарики “світили” впродовж уроку?
- Чиї завдання були для вас найцікавішими? (Учні називають імена телепузиків.)
- А чиє було важким для виконання? (Учні називають імена телепузиків.)
Заходить сонечко за гай,
Телепузики кажуть: “Бувай!”
І ми скажемо їм: “Бувайте! До наступної зустрічі на уроці”.

Аналітичний

Рефлексія

Додатковий матеріал до уроку:
1. телефон

2. математична квітка
.
3. 54:6 • 4 • 6 : 6 ланцюжки

Картка 1
Користуючись таблицями множення числа 6 і ділення на 6, розв’яжи приклади.
-6х5= 6х4 + 43=
448 : 6 = 6 х 8 - 24 =



Картка№2

6 х 7-29 = ________ 6 х 8 – 39=_________
6 х 5 +47=__________ 48 : 6- 2 =__________
Розв`яжи приклади. Запиши відповіді у порядку зростання:
(74 – 26) : 6 =_______ 6 х(41-34) =__________

6 х (45-40) =________ (25 + 29) : 6 =________

Картка№3
Запиши вирази.Обчисли.
множник 6 5 4
множник (74-64) (43-23) (18:6)

добуток


Етапи І варіант II варіант III варіант
Перший У скільки разів 42 більше, ніж 6? У скільки разів 6 менше, ніж 48?
Другий В одному ряду 12 яблунь. У дру¬гому ряду 6 яблунь. У скільки разів більше яблунь в першому ряду, ніж у другому? У скільки разів 24 більше, ніж 6?
У скільки разів 6 менше, ніж 42?
Третій Складіть задачу про масу курки й індика. В одному відрі 18 кг картоплі, а в друго-му - 6 кг картоплі. У скільки разів менше картоплі в другому відрі, ніж у першому? У скільки разів 18 більше, ніж 6 і менше, ніж 54?
(80.6 Kb) ] 14.01.2017, 13:57 --------------------------

Категория: МАТЕМАТИКА | Добавил: gtsatsenko Просмотров: 1061 | Загрузок: 262 | Рейтинг: 0.0/0
Схожий матеріал:
ТАКОЖ ВАМ МОЖЕ БУТИ ЦІКАВО:

Поділитися посиланням на цю сторінку в:

Всего комментариев: 0



avatar
ДОВІДНИК
СЕРТИФІКАТИ
КОНТАКТ
Email: kresak@ukr.net
СТАТИСТИКА САЙТУ

Онлайн: 5
Гостей: 5
Читачів: 0


СЬОГОДНІ НАС ВІДВІДАЛИ

Україна. Кривий Ріг